Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus Viano V8 – zdivočelá dodávka

Miroslav Kudělka
Diskuze (7)
Brabus si zakládá na tradici v instalaci velkých motorů do modelů, kterým nejsou určeny. Posledním výstřelkem v této oblasti je instalace motoru 6,1 V8 do minivanu M-B Viano.

Brabus si zakládá na tradici v instalaci velkých motorů do modelů, kterým nejsou určeny. Posledním výstřelkem v této oblasti je instalace motoru 6,1 V8 do minivanu M-B Viano.

Největší motor v sériovém M-B Viano je šestiválec 3,2 litru se 160 kW výkonu. To se zdálo technikům Brabusu smutně málo a tak do tohoto vozu zabudovali největší osmiválec jaký mají k dispozici. Jeho 6034 kubíků objemu bylo dosaženo použitím klikové hřídele s větším zdvihem. K tomu se přidaly větší sací i výfukové ventily s ostřejšími vačkami, přeladěná řídící elektronika, sportovní výfuk s kovovými katalyzátory s menším odporem a na světě se objevilo 313 kW (426 k) při 5400 ot/min a točivý moment 621 Nm při 4100 ot/min. to vše se vešlo pod velmi krátkou kapotu Viana a uděluje mu přímo ďábelskou dynamiku. Zrychlení z 0-100 km/h zvládá za vynikajících 6,2 sekundy a nejvyšší rychlost je z bezpečnostních důvodů omezena na 245 km/h. I tak jsou to hodnoty pro dodávku velmi lichotivé. Tato síla je přenášena přes upravenou pětistupňovou automatickou převodovku.

Silnému motoru muselo být přizpůsobeno i odpružení, které navíc musí zvládat i podstatně vyšší hmotnost většího motoru. O zastavení se starají obrovské kotouče o průměru 355 mm vpředu a 350 mm vzadu. Na přední nápravě je svírají třmeny se šesti pístky, zatímco vzadu postačují pouze čtyři pístky na jedno kolo. Kola jsou jednodílná leštěná o rozměru 8,5J x 18 na všech kolech a o obutí se stará s pneumatikami 245/45 ZR 18 japonská Yokohama. Vnější vzhled byl upraven jen nepatrně. Na přídi je nový nárazník se spoilerem, ve kterém jsou integrovány dva páry mlhovek a xenonových dálkových světlometů. V nástavcích prahů je osvětlení okolí vozu a na zádi je pod nárazníkem malý spoiler, do kterého jsou integrovány čtyři kruhové koncovky výfuku.

Interiér vozu je čalouněn velmi jemnou kůží v kombinaci se semišem, ergonomicky tvarovaný sportovní volant v kombinaci kůže/ořech, rychloměr cejchovaný do 280 km/h a klasická sada hliníkových pedálů a madel s prahovými lištami s podsvíceným logem úpravce. Pohodlí doplňuje multimediální soustava s DVD přehrávačem a připojením na internet. Celá tato sranda pak přijde na něco málo přes 3,6 mil. Kč.

Miroslav Kudělka
Diskuze (7)