Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bremach T.Rex: Elektrický tyranosaurus

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Italský Bremach vyrábí terénní speciály již takřka 60 let a v současnosti má pobočku v Kalifornii. Ta nyní uvádí na severoamerický trh nový model T-Rex – také na elektřinu!

Nákladní Bremachy jsou určené do těžkého terénu a nový T.Rex není výjimkou, může ale také vypadat stylově. Každopádně, jak velí tradice, jedná se o pořádný kus auta, nečekejte žádné trapné SUV, které se zahrabe na polní cestě. A co víc, v útrobách vrčí elektromotor.

Jeho nespornou výhodou je to, že dokáže poskytnout maximální výkon a točivý moment již po spuštění. T.Rexu ale stačí pouhých 100 kW, přitom dojezd činí až 240 km včetně terénu. Záruka na pohonné ústrojí je tříletá, nebo na 48.000 km. Elektromotor ale není jedinou možnou volbou. Americké příznivce klasických zážehových motorů potěší klasika v podobě vidlicového osmiválce Chevrolet spojeného buď s přímo řazenou, nebo samočinnou převodovkou. Manuál má šest stupňů, automat o jeden méně.

Pokud si myslíte, že spotřeba bude stoupat do nebeských výšin, mýlíte se. Udávaná dálniční konzumace benzinu činí 11,8 l/100 km, v terénu ale bude určitě mnohem větší. Kromě elektřiny a benzinu může T.Rex spalovat i zemní plyn, v nabídce je dokonce hybridní verze. Karosářské varianty představují provedení s krátkou a dlouhou kabinou, i to kratší má třímístné uspořádání.

Bremach Motors USA sídlí v kalifornském městě Chino. Elektrický T.Rex sám vyrábí, většina komponentů se ale dováží z Apeninského poloostrova. Nabízí jej od 120 tisíc dolarů, což odpovídá 2,03 milionům korun. Není tedy nijak zvlášť levný. Stejně jako u ostatních variant se ale výsledná cena řídí nároky a požadavky konkrétního zákazníka.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - pallas
10. 4. 2011 21:38
Re: Praha
jazdeneho Unimoga nie je problem kupit aj hned.