Názor Petra Čížka:
"U předprodukčních verzí vozů vyrobeních v pilotních fázích LP2 popř. M fáze je řídící jednotka airbagů kalibrována jako max. out. Tzn. že žádný náraz nezpůsobí vystřelení A/bagů příp. předepínačů bezp. pásů. Není totiž ještě vydána finální kalibrace řídící jednotky (časování jednotlivých airbagů a dálší věci) pro produkční vozidla. Ta je schválena a vydána těsně před zahájením hromadné výroby na základě interních crash testů provedených v koreji ve vývojovém centru.
Tedy závěrem. Kia Ceed, která bourala se bohužel neměla dostat do rukou novinářů a to bych dával za vinu dealerovi případně distributorovi. Taková auta smějí řídit pouze seznámení a proškolení lidé, jako jsou například externí firmy nebo samotná automobilka provádějící zátěžové testy v reálných podmínkách v běžném provozu.
Jinak dle posouzení fotek, bych odhadl nárazovou rychlost okolo 35 km/h, což by za normálních okolností bezpečnostní systém airbagů a předepínačů aktivovalo.
Popel si může sypat na hlavu ten, kdo dovolil takovéto auto dát do rukou novinářů, kteří to ještě pěkně zdokumentovali."