Březen 2015 na Veterán.auto.cz: Aristokrat a dvoutakt

Březen 2015 na Veterán.auto.cz: Aristokrat a dvoutakt

Automobilová historie přinesla mnohé zajímavosti. Kupříkladu britské značky Aston Martin a Standard jsou tak odlišné, jak nejvíce mohou být. A německá DKW vyráběla auta zase úplně z jiného soudku.

Aston Martin DB6 byl pokračovatelem řady DB. Předchozí „pětka“ proslavila Seana Conneryho v roli agenta Jamese Bonda. Ušlechtilé sportovní vozy existovaly i s otevřenou karoserií Volante a coby kombi Shooting Brake. Oblé tvary však vyšly na konci 60. let minulého věku ovšem z módy, nástupce DBS už je neměl. K číselné řadě pojmenované podle Davida Browna se automobilka vrátila až v roce 1993 typem DB7.

Mnohem lidovější Standard Vanguard se vyráběl dříve, po druhé světové válce šestnáct let. U nás nejznámější je první verze oblých tvarů. Tehdejší vlastník Triumph pak značku zrušil, dožívala ale v Indii s místní verzí Roveru SD1. Její kořeny přitom sahají až do začátku 20. století, i když se na ni dnes bohužel skoro zapomnělo. S německým výrobcem motocyklů stejného jména samozřejmě neměla nic společného.

Německá je ovšem značka DKW, i když ji založil Dán. Dotkly se jí pochopitelně změny po krvavém konfliktu, který vyvolala nacistická Třetí říše. Továrny ve Zschopau a Berlíně-Spandau zůstaly ve východní zóně. Po dodávce Schnellaster s dvoudobými motory se na předměstí Düsseldorfu rozjela začátkem 50. let výroba řady 3=6. Ingolstadt byl ještě hudbou budoucnosti. Sonderklasse vycházela stejně jako východoněmecká IFA F9 ze stejnojmenného prototypu ještě s původním znakem. A měla typický přední pohon. Jenže se rozrostla o další karosářské varianty včetně čtyřdveřových verzí, kombíků s dřevěnou kostrou, kabrioletů, vycházelo z ní kupé Monza i terénní Munga s pohonem všech kol. Produkce běžela i v Brazílii a nakonec se na vozech vyráběných v Německu objevil emblém Auto Unionu. Firma Auto Union mimochodem stále existuje, stará se o historii a dědictví všech čtyř koncernových značek, tedy Audi, DKW, Horchu a Wandereru.

Aston Martin DB6: Trvalka z vlastní zahrádky

Aston Martin DB6 debutoval před padesáti lety, v září 1965. Ve dvou sériích se vyráběl až do ledna 1971, včetně kabrioletu Volante a výkonnějšího Vantage. Nástupcem slavného modelu Aston Martin DB5, který proslavil James Bond ve filmu Goldfinger a dalších pěti filmech s agentem 007, byl typ DB6. Původně jej měla navrhnout, stejně jako DB5, italská karosárna Touring, ale vedení firmy se tentokrát rozhodlo využít vlastní síly. Testování nového modelu s interním...

Celý článek: Aston Martin DB6: Trvalka z vlastní zahrádky

 [600×283]

DKW 3=6 Sonderklasse: tříválec jako šestiválec?

Automobilka DKW vyráběla auta s dvoutaktním motorem a předním pohonem od roku 1931. Tříválcové DKW 3=6 se vyrábělo v letech 1953–59 ve verzích F91 až F94. V roce 1916 založil dánský inženýr Jørgen Skafte Rasmussen (1878–1964) v saském Zschopau továrnu na armatury. V témže roce se pokusil vyrobit parou poháněný vůz nazvaný DKW (Dampf-Kraft-Wagen). Tento pokus nebyl úspěšný a tak se pustil do vývoje dvoutaktního motoru. V roce 1919 postavil...

Celý článek: DKW 3=6 Sonderklasse: tříválec jako šestiválec?

 [600×379]

Standard Vanguard: Třífázový předvoj

Britská automobilka Standard vyráběla model Vanguard ve třech fázích v letech 1947 až 1963. Třetí fáze zahrnovala modely Sportsman, Ensign, Vignale a Six. Jednu z nejstarších britských automobilek Standard Motor Company založil v roce 1903 Reginald Walter Maudslay (1871–1934). Z továren v Coventry vyjížděly technicky zdařilé vozy Standard plných šedesát let a v Indii se vyráběly až do roku 1987. První vozidlo poháněl jednoválcový motor, ale brzy přešel...

Celý článek: Standard Vanguard: Třífázový předvoj  [600×379]

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Aston Martin DB6 Vantage Shooting Brake: Unikát na prodej Aston Martin DB6 Vantage Shooting Brake: Unikát na prodej

Jestli chcete mít v garáži opravdový unikát, pak by vás…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…