Čínské automobilky oznámily záměr vstoupit na evropské trhy už v minulých letech, ale od záměru k činům vedla dlouhá cesta. Mnozí čínští producenti nedokázali splnit či se obávali nesplnění základních bezpečnostních a ekologických kritérií, a tak...

Čínské automobilky oznámily záměr vstoupit na evropské trhy už v minulých letech, ale od záměru k činům vedla dlouhá cesta. Mnozí čínští producenti nedokázali splnit či se obávali nesplnění základních bezpečnostních a ekologických kritérií, a tak se vstup Číňanů na evropské trhy oddaloval. V Ženevě se ovšem dočkali. Nebo alespoň jeden z nich. Čínská automobilka Brilliance JinBei Automobile zahájila své evropské tažení.

Brilliance bude nabízet modely prostřednictvím distribuční sítě společnosti HSO Motors Europe a nově zformované společnosti Asia Motor Group AG, a to na všech významných trzích, nejdříve však na belgickém, francouzském a švýcarském. HSO plánuje v roce 2007 v Evropě prodat 15 000 automobilů, do roku 2010 potom počítá s nárůstem prodejů až na 75 000 osobních automobilů. Prvním nabízeným modelem v Evropě bude sedan BS6.

BS6

Téměř 4,9 metru dlouhý a 1,8 metru široký sedan s rozvorem 2,79 m se bude v Evropě nabízet ve dvou provedeních, se dvěma zážehovými motory. Pohon základní BS6 zajistí zážehový čtyřválec s objemem 2.0 litry, maximálním výkonem 90 kW a maximálním točivým momentem 170 Nm. Jednotka splňuje emisní normu Euro IV. Druhým motorem v nabídce bude čtyřválec s objemem 2,4 litru, výkonem 95 kW a točivým momentem 195 Nm.

Točivý moment obou jednotek se přenáší na kola přední nápravy skrze pětistupňovou manuální převodovku. Automobilka Brilliance připravila dva stupně výbavy, základní Comfort a vrcholný Deluxe. V základní výbavě sedan BS6 disponuje kotoučovými brzdami na všech kolech, ABS, tříbodovými bezpečnostními pásy, pouze čelními airbagy, ale na druhé straně parkovacím asistentem, manuální klimatizací, metalickou barvou, nebo rádiem s CD.

Výbava Deluxe přidává kožená sedadla a kůží potažený volant, v osmi směrech nastavitelná sedadla nebo třeba CD měnič. Brilliance slibuje praktický a prostorný interiér či dobře využitelný kufr o objemu 550 litrů. Sedan údajně prošel náročných testováním i v extrémních podmínkách. Vůz například musel přestát teploty minus 45 stupňů v Tibetu a nadmořskou výšku 4800 metrů, nebo naopak teplotu 38 stupňů a vysokou vlhkost na ostrově Hainan.

Brilliance poskytne na model BS6 záruku tři roky nebo 100 000 kilometrů. Doporučená cena podle oficiální tiskové zprávy nepřesáhne částku 20 000 Euro.

BS4

Velkou událostí zejména pro samotnou značku Brilliance bylo v Ženevě představení nového modelu BS4. Jeho prezentace poněkud zanikla ve stínu premiér velkých evropských značek, ale s menším zájmem musí na evropských autoshow (a té ženevské zvláště) počítat i jinak úspěšné korejské automobilky. Brilliance BS4 měří na délku 4,65 metru a chlubí se stejným rozvorem jako větší bráška BS6, tedy 2,79 metru.

BS4 spadá do skupiny kompaktních sedanů s dynamickým vzhledem a pohonem předních kol. Za úhlavní nepřítele značka Brilliance považuje na evropském trhu Audi A3, Ford Focus nebo Citroën C4, do skupiny konkurentů ovšem zařadila i Opel Vectra, tedy automobil střední třídy. V nabídce budou zpočátku dva motory, oba zážehové a s objemem 1,8 litru. Slabší atmosféricky plněná osmnáctistovka vyvine maximální výkon 100 kW.

Silnější přeplňovaná varianta čtyřválce 1,8 litru vyvine maximální výkon 125 kW a točivý moment 235 Nm. V případě atmosférické verze se bude točivý moment přenášet na kola přední nápravy skrze pětistupňovou manuální převodovku dodanou Mitsubishi, silnější motor bude spojen s čtyřstupňovým automatem. BS4 stojí na 16palcových kolech a má zavazadlový prostor o objemu 430 litrů.

V základní verzi Comfort může majitel počítat pouze s čelními airbagy, ABS, posilovačem brzd, ale také alarmem, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, manuální klimatizací, metalickou barvou a rádiem s CD přehrávačem. Verze výbavy Deluxe a Turbo přidává kožené sedačky, panoramatickou střechu, automatickou klimatizaci a boční airbagy.

BC3

Vyspělý evropský trh si kromě klasických sedanů nebo kombi žádá rovněž sportovní vozy, kupé či kabriolety. Brilliance proto v Ženevě představila sportovní třídveřové kupé, jehož design navrhl slavný Pininfarina. Kupé BC3 měří na délku 4,48 metru a na výšku 1,39 metru, pod kapotou pracuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,8 litru s maximálním výkonem 125 kW a točivý momentem 235 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá kupé BC3 9,7 sekund, maximální rychlosti činí 220 km/h.

Libor Zezulka


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
V Česku stagnuje. Hamé nahnalo rekordní tržby v zahraničí V Česku stagnuje. Hamé nahnalo rekordní tržby v zahraničí

Jedna z největších potravinářských firem rostla nejen na…

Další pokus o útok. V Antverpách někdo najel autem do nákupní zóny Další pokus o útok. V Antverpách někdo najel autem do nákupní zóny

V Antverpách se někdo pokusil autem najet vysokou…

Finanční divize Volkswagenu navzdory dieselgate zaznamenala rekordní zisky Finanční divize Volkswagenu navzdory dieselgate zaznamenala rekordní zisky

Finanční divize německé automobilové skupiny Volkswagen…

Trumpovo kouzlo vyprchává. Wall Street slábne nejvíce od jeho nástupu do úřadu Trumpovo kouzlo vyprchává. Wall Street slábne nejvíce od jeho nástupu do úřadu

Investoři přestávají věřit v růstovou hospodářskou…

 
Zdroj: redakce
 












Blesk.cz

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve Vietnamu nikdo nepřistál

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve…

Letový dispečer mezinárodního vietnamského letiště Cat Bi ve městě Hai Phong zkomplikoval situaci celému letišti…

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru papíru a obraz Slunce z 940 okvětních lístků

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru…

Novými exponáty Muzea rekordů a kuriozit v Pelhřimově jsou od čtvrtka 23. března 2017 socha Hortenzie oblečená…

 

iSport.cz

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil unikátní selfíčko

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil…

Existuje spousta důvodů, proč přerušit tenisový zápas. Tma, déšť, třeba i chování soupeře… Ale přestat hrát…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Odejde David Rath od soudu středem?

Odejde David Rath od soudu středem?

Už druhý soud hodil na hlavu státním zástupcům kauzu Davida Ratha kvůli odposlechům. Poté, co tak učinil pražský…

Můj heterosexuální coming out

Můj heterosexuální coming out

Minulý týden měl pro mě, stejně asi jako pro ostatní podobně smýšlející lidi, zásadní význam. Nejprve jsem si…