Brilliance: Číňané končí v Evropě
Brilliance je v Evropě zřejmě nejznámější čínskou značkou aut. Od roku 2007 se snažila aktivně proniknout mezi zavedenou evropskou a asijskou produkci, pověsti automobilky ale příliš neprospěly nepříznivé výsledky v crash testech ADAC.
Pro vstup na evropské trhy najal Brilliance Hans-Ulricha Sachse. Tento bývalý manažer Volkswagenu řídil uvedení Hyundaie na německý trh, v případě Brilliance se mu ale stejného úspěchu dosáhnout nepodařilo. V rozhovoru pro Automotive News Europe označil za hlavní příčinu selhání neochotu automobilky dotovat prodej svých aut.
Celkem se v celé Evropě za roky 2007 až 2009 prodalo 502 kusů Brilliance. Z toho 321 kusů představuje menší sedan BS4, o větší BS6 ztratili zákazníci pro crash testu ADAC zájem, takže jeho prodeje byly v posledních dvou letech v řádu desítek kusů. Původní záměr přitom byl prodat v průběhu prvních pěti let 158 tisíc aut.
I když Brilliance patří k menším automobilkám (na domácím trhu má podíl jen 2,8 %), stažení z Evropy její existenci nijak neohrozí. Čínský trh má stále velkou dynamiku růstu, navíc prodeje Brilliance vykazují větší tempo růstu než celý trh. Při odchodu z Evropy nemá Brilliance žádnou strategii pro obnovení prodeje. Místo toho se zaměří na své další aktivity, například spolupráci s BMW v Číně.