Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Británie chce zkusit na dálnici 130 km/h, aktivisté mluví o hazardování s lidskými životy

David Bureš
Diskuze (58)
Vyšší povolená rychlost ale nutně neznamená více mrtvých.

Vyšší povolená rychlost podle kritiků návrhu zvýší počet tragických dopravních nehod, v Německu, kde na některých dálnicích nejsou rychlostní limity, je ale během nehod usmrceno méně lidí než v mnoha okolních státech.

Britská vláda zvažuje, že na vybraných úsecích dálnic na zkoušku zvýší povolenou rychlost na hodnotu 130 km/h. Zástupci z nezávislé charitativní organizace Brake však tvrdí, že tento návrh je hazard s lidskými životy. V současnosti se na britských dálnicích může jezdit maximálně rychlostí 112 km/h.

Julie Townsendová, náměstkyně generálního ředitele v organizaci Brake o návrhu prohlásila, že se jedná o hazard s lidskými životy. „Nedošlo k žádnému výzkumu, který by se zabýval bezpečnostní tohoto návrhu. Je zde mnoho důkazů, že vyšší rychlost vede k většímu počtu zbytečných a násilných nehod,“ kritizuje návrh Townsendová.

Townsendová má částečně pravdu. V roce 2008 zemřelo v Evropské unii během dopravních nehod v průměru 78 lidí na milion obyvatel. Nejméně mrtvých tehdy bylo v Nizozemí (41 mrtvých na milion lidí), kde se na dálnicích smí jezdit maximálně rychlostí 120 km/h. Ve Velké Británii v roce 2008 bylo 43 mrtvých na milion obyvatel.

Vyšší povolená rychlost ale nutně neznamená více mrtvých. V Německu, kde je možné na vybraných dálnicích legálně jezdit neomezenou rychlostí, totiž před čtyřmi lety bylo méně mrtvých v přepočtu na obyvatele (54 osob na milion obyvatel) než v mnohých okolních státech, kde rychlostní omezení na dálnicích jsou. V Česku v roce 2008 zahynulo 104 lidí na milion obyvatel, na Slovensku dokonce 112 lidí na milion obyvatel.

Townsendová tvrdí, že by vláda měla vysvětlit, jaké výhody může veřejnosti zvýšení povolené rychlosti přinést. “Na našich přetížených silnicích je nepravděpodobné, že by vyšší povolená rychlost výrazně zkrátila dobu přepravy. Jízda při rychlosti 130 km/h navíc znamená vyšší spotřebu paliva a zvýšené emise uhlíku,“ říká zaměstnankyně organizace Brake.

Brake dokonce vyzývá vládu, aby se vzdala svých plánů na zvýšení povolené rychlosti na britských dálnicích. Vláda by se podle názoru organizace měla spíše zaměřit na to, jak snížit počet vážných nehod a jak zkrátit dopravní zácpy. Řešením jsou podle Brake například proměnná rychlostní omezení.

David Bureš
Diskuze (58)
22. 3. 2012 18:05
Re: 21. stoleti...?!
jsem v Anglii kazdy rok minimalne 3 -4 mesice, a kdyz jedzim po dalnici 120 tak me z Londyna az do Manchesteru po ceste predjede jen par aut...dokonce i auta typu R8 atd jezdi podle predpisu...

Za polednich 8 let co tma jezdim jsem videl havarek co vidim v CR za tyden...

A stacionary pomalu na kazdych 2 km :-)

Tak nevim ve ktere Anglii jsi byl
Avatar - PlumJelinek
22. 3. 2012 15:34
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
:yes: Asi tak.
Avatar - Peto02
22. 3. 2012 10:06
Re: Samotná rýchlosť nie je nebezpečná ...
:yes: s tymto sa da len suhlasit, hlavne s poslednou vetou.
Sam som zacal jazdit pomalsie 120-130 tachometrovych a tym setrit peniaze. 140 davam len pri predbiehani, ak sa niekto vali v lavom pruhu...
22. 3. 2012 08:41
Re: Nie som zástancom zvýšenia rýchlosti...
No ty seš zase pako, který neumí číst. Přečti si to znova a pozorně. Jsou úseky kde je 30 hodně a naopak 70 málo. Normální řidič (to ty nemůžeš znát) dokáže posoudit jestli jede kolem mateřský školky nebo úsekem kde holt cedule konec obce je až po kilometru jízdy mezi polema. Nikdo není přizpůsobení jízdy podmínkám na silnici ohrožován ani se netvoří žádné krizové situace. Jezdím podle tohodle modelu co se ti nelíbí už 14 let a nemám s tím problém ani já ani nikdo kolem. Aspoň sem si nevšim, že by na mě někdo troubil, blikal nebo hrozil. Takže se zamysli jestli náhodou ty lidi na silnicích neumírají z nějakýho jinýho důvodu.
22. 3. 2012 00:42
MRTVOLY ?
by mě zajímalo proč se ve většině statistik mluví jenom o umrtích a né o vážných zranění, které často končí s následky na celý život - ochrnutí, amputace končetin, popáleniny, neurologické problémy(poranění hlavy), atd...

Bych řekl, že těch "zmrzačených" lidí je více než mrtvých a přitom se jedná o dost závažnou věc. Tak proč se o tom tak nemluví???

PS: Ono je to pro ty piráty silnic asi lepší, když si prostě řeknou: " no tak co tak zemřu", než když si zkusí vybavit svůj život bez nohou :-(