Britové kupují více menších aut, Češi naopak

Britové kupují více menších aut, Češi naopak

 

Kromě rozdílné segmentace trhu je rozdíl i v cenové politice. V České republice navíc orientaci v cenách ztěžuje rozsáhlý systém slev...

Ve Velké Británii výrazně roste obliba menších osobních automobilů na úkor větších a lépe vybavených modelů střední třídy. Vyplývá to z údajů, které společně uveřejnily poradenská společnost KPMG UK a společnost Spyder, která zpracovává tržní analýzy a prognózy pro automobilový průmysl.

Prodej nových automobilů vyšší střední třídy se mezi lety 1998 a 2002 snížil o 28 procent. Celkové prodeje nových osobních automobilů přitom ve stejném období vzrostly o 14 procent a to především díky 35procentnímu vzestupu prodeje malých vozu. V ČR podíl malých vozů na automobilovém trhu už řadu let nepatrně osciluje kolem hodnoty 52 procent.

Důvod, proč se ve Velké Británii tak výrazně zvyšují prodeje malých vozů vidí Pavel Tunkl, tajemník českého Svazu dovozců automobilů, který sdružuje více než tři desítky oficiálních importérů motorových vozidel, v rozdílu obou trhů: „Britský automobilový trh je nasycen, takže zákazníci kupují druhý či třetí vůz do rodiny, který je určen jen na cesty do práce, do školy, za nákupy apod. - a to je role malých vozů. V ČR jde většinou o nákup prvního vozu, který musí vyhovět nejrůznějším účelům, a proto postupně roste prodej větších vozů. Zatím poměrně vysoká a stabilní obliba malých vozů v ČR je do značné míry dána jejich cenovou dostupností.“

Třída kompaktních velkoprostorových vozů ve Velké Británii také zřetelně posílila, její prodej stoupl o 17 procent. Popularita velkoprostorových vozů roste rychle i v ČR – zatímco tomuto segmentu patřilo v roce 1998 pouhé jedno procento trhu, vloni to už bylo celých šest procent.

Vedle preference menších automobilů odhalil již zmiňovaný průzkum prohlubující se rozdíl mezi „teoretickými“ cenami vozů, jak je uvádějí oficiální ceníky prodejců, a reálnými cenami, za které zákazník vůz skutečně koupí. Vinou nižších reálných cen, které jsou dány nejrůznějšími slevami a finančními výhodami, je pro průměrné zákazníky stále obtížnější orientovat se v aktuální nabídce automobilového trhu. Cenové zvýhodnění nejrůznějších, většinou časově či kvantitativně limitovaných akčních nabídek přitom může představovat 15 až 20 procent z ceníkových sazeb prodejců. Poskytnutí výhod mívá často formu zdarma dodávaného příslušenství a doplňkové výbavy (např. sada zimních pneumatik, klimatizace, autorádio, metalický lak, kola z lehkých slitin…).

Znalci českého automobilového trhu tvrdí, že neustávající záplava slev a akčních nabídek ve své podstatě vede k novému cenovému vyrovnání (ovšem na nižší úrovni) nabídky jednotlivých konkurujících si značek. „Zákazník by měl sám za sebe zvažovat, co je pro něj – pro jeho potřeby a požadavky – nejvýhodnější. Přitom ani na první pohled tak lákavá nabídka, jako dodání některého druhu příslušenství zdarma, nemusí být pro každého tím nejlepším řešením,“ říká Pavel Tunkl, tajemník českého Svazu dovozců automobilů.

Spolupracujeme s TipCars.com
 






Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

 





 
Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Včera

O vývoji silničního vozu se znakem Dallary se napsalo hodně. První vůz firmy s registrační značkou se teď představuje oficiálně.




Blesk.cz

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli: Už se loučil s manželkou Lenkou a jejich dětmi

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli:…

Byl ztracený v odlehlé džungli mezi znesvářenými kmeny domorodců a navíc dostal smrtící malárii. Britský…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím duelu chyboval už podruhé

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím…

Sudí Miroslav Zelinka upřel fotbalistům Sparty Praha v závěru pátečního utkání 14. kola první ligy proti Jihlavě…

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má být zlatá bunda

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má…

S ukrytým zlatem poletí čeští reprezentanti na olympiádu do korejského Pchjongčchangu. Hitem kolekce, která byla…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…