Problemom tohto prieskumu je, ze ide o ucastnici ankety sa don zapajaju dobrovolme, takze ani zdaleka nejde o regularny prieskum. Tym padom su vysledky irelevantne.
Myslím, že se špatně vyjádřil. Zřejmě to myslel tak, že neoslovili nějaký vzorek zákazníků, ale že vyjádřit se mohli na dobrovolné bázi a nejvíce kladných ohlasů získal Lexus. Zase na druhou stranu, s určitým minimálním počtem hlasů u každé značky by šlo i tak získat poměrně relevantní data.
Tak třeba u Fiatu spoléhají na to, že si to zákazníci opraví sami. Přijdeš, někde vyhrabe umaštěnej kus kartonu od pizzy, vytiskne ti na něj nějakejch pár obrázků, co kde máš udělat a molto bene! >:D
Vejen v čecháčkově, ale i ve slovakistánu je zvykem na všechno nadávat, všechno zpochybnit a neustále jenom kňourat a stěžovat si. Když nevyhraje nula, za kterou dotyčný "dejchá", tak je to vždycky podvod, podraz a bůhví co ještě. V civilizovanjších zemích ze sebe lidé nedělají za každou cenu chudáky a nestydí se s něčím vyjádřit spokojenost tím spíš, než na něco často za každou cenu nadávat. U nás se spokojenost nevyjadřuje (laskavost druhých je samozřejmost nebo dokonce ukázka jeho slabosti a hlouposti...), zato na něco nadávat a kritizovat to (většinou bez elementárních znalostí, příčiny a osobní zkušenosti na základě jedna bába povídala) je velice běžné a diskuze na AUTO.cz jsou toho zářným příkladem.
Řeči o objektivitě podobných anket a jejich pohotové zpochybňování jsou toho taky moc hezkým příkladem. Prostě, v dobrovolné anketě vyjádřili Bitové svoji spokojenost s Lexusem. Nikdo je nenutil, dělali to dobrovoln a právě fakt, že to dělali dobrovolně objektivnost ankety dokládá víc, než cokoliv jiného......možná to je právě objektivnější, než ony průzkumy veřejného mínění, jejichž "kvylita" a "objektivnost" je nenapadnutelná pouze tam, kde se nedá ničím potvrdit ani změřit.