..CO se "to děje"?? 8-s
PS: Už abych se PROBUDILA - to mám dnes ale (děsiVWé) sny! (Mii Up Citi-go AUTEM ROKU, NEJvětší auto událost nová generace SEATu Toledo - JAK se z toho "hororového" snu "vzbudit"? :-)
No kdo vidí Seat Mii jako ("nej-zajímavější -kvalitnější -výhodnější atd.) VŮZ ROKU - tak ten se možná OPRAVDU "zbláznil" ;-)
PS: Vy byste v něm chtěl jet třeba "jen" z Prahy do Wien (a zpátky? :-)
PPS: Možná je to slušné "príměstské" autíčko, ale tady jde o VŮZ roku ;-)
PPPS: Znám i docela DRAHÁ ("koncernoVWá" i z jiných KONCERNů) auta a "dokonalé" auto jsem ještě NEpotkala.. jedno od jakého (koncernoVWého či "nekoncernového") výrobce bylo.. :-)
zjevně Vám trochu uniká smysl "auto roku" buďte trochu hrdá na českou značku jako češka a proč si angláni zvolili pitigo a ne UP! a nebo radši si otevřete svoji modlitebnu kde máte znak kia místo fotky ukřižovaného a pomodlete se příští rok to třeba klapne ;-) >:D
No právě že NEuniká (AUTO je AUTO - NE "příměstské vozítko" se ZNAČNÝMI omezeními ;-)
A jako NĚMKA jsem samozřejmě maličko "hrdá" že vyhrálo NĚMECKÉ auto (byť vyráběné na SLOVENSKU :-)
PS: A že za vítěze zvolili (jen jednu) jeho variantu se znáčkem škoda je další NEsmysl, nebo? ;-)
PPS: NEmám potřebu se modlit za Kia ani žádnou další značku - snad jen (bych si přála) aby příští rok zvítězilo (nějaké "opravdové") AUTO :yes::-)
-To auto není určené na jízdu z Prahy do Vídně :-)
-Já bych dával titul vůz roku jen vozům,které přinesly do této branže něco nového,revolučního... Což tyto vozy dle mě nejsou. Pokud bych takový vůz napříč celým spektrem nenašel,snažil bych se ho dát vozu,který prostě za dané peníze nabízí nejvíc muziky... A to bych v ČR asi také našel lepší adepty. Ale na ostrovech nejspíš bude jiná cenová politika,takže těžko soudit...
-Tady souhlasím :-)
Co z anglie vím tak jsou tam zelení mozci hrozní ne jak tady ti naši co umí lézt jen po komínech. Snaží se tam systematicky vyhánět ty obří SUV z měst a nastolit trend pidiaut, ikdyž je to celkem paradox protože nejoblíbenější typ vozu pro angličany je jákýkoli kombík. Ale trend se tam rozvíjí a po jejich vzoru(což je staré mini) se tam protlačilo celkem snadno a vzhledem k UK ceně a kvalitou zpracování je to pro ně dobrá volba. Ono to že je to na naše poměry drahé neznamená, že u nich je to drahé taky. Ceny tam začínají někde na 7000 GBP což je pro naglii celkem rozumná cena.
To byl jen příklad. Dříve se za "univerzální" považoval vůz nižší střední třídy (klidně Golf), dnes by snad stačilo Polo (no DS3 by bylo lepší ;-) ), ale Mii Up C-go - to už je MOC (málo :-)
PS: Jestli s tím že "dokonalé není žádné" - tak ale to "hledání" je docela FAJN "zábava" :yes::-)
(možná FF - to by MOHLO být... ;-)
ale jděte Golf? ta obludnost? co je už posledních 10let furt stejně škaredá? Poslední hezkej golf byl trojka. a promiňte golfa nepovažuji za univerzální auto. DS3 považuji za kýčovytej výstřelek kterej měl vzdát poctu závodům WRC(což se bohužel moc nepovedlo) protože xsara a c4 je toršičku něco jiného. A Polo? no dejme tomu, že je to celkem vpoho rodiné autíčko, ale přes svou velikost je neksutečně předražené. Jako, abychom se pochopili já pitigu moc nefandím protože se mi stejně jako UP a mii naprosto nelíbí. U vybírání auta roku je nespočet aspektů univerzálnost je jeden aspekt, ale je tam sposta dalších faktorů, Např. úspěch na trhu v první fázi prodeje, oblíbenost u kupujícího..atd a to se citigu nemůže upřít, že má po uvedení na trh takovej úspěch :yes:;-)
No já rozhodně NEjsem "fanynka" GOLFu (to byl hlavně "příklad" :-) ), nicméně (narozdíl od UPu) je to "normální auto" (a souhlasím s tím "stálestejné" - to je "zajímavé"/líbí se mi u 911 - v "masové" nižší střední to věru "není ono" ;-)
DS3 považuji za jízdně povedené autíčko s obrovskou variantou kombinací (a z některých opravdu MŮŽE vyjít "pěkný kýč" ;-)
(které si ve WRC vede VÍCE než dobře = moc nerozumím vašim slovům "se nepovedlo"..
PS: Já tedy NEvím kolik přesně se prodalo škod Citigo (a kolik UPů a Mii), ale že by to byl zas TAKový trhák? To NEmám pocit
PPS: Pro mne je "auto roku (posledního období)" Ferrari FF :yes::-)
myslel jsem civilní verzi DS3 tu stou oranžovou střechou což je naprostej kýč.
Co se týše pidiga tak většina aut se zatím prodala do zahraničí tady v čr se to moc neujalo.
Farrari FF? Je pravda, že je krásné to se musí nechat, ale je to furt ferrari což znamená auto pro každého blbečka který nějakým způsobem přišel k penězům a musí dokázat, že na to má. Ale zase na druhou stranu je to logické, proč složitě vybírat auto a doufat, že vtom budu za borce když ferrari je sázka na jistotu. :yes::-)
Však já SOUHLASím že se z těch "stovek" variant DÁ "vytvořit" i pěkný (designový) "paskvil" :-)
U FF pro mne není primární logo Ferrari, ale "fascinuje" mne kombinace motoru V12 a "praktičnosti" (klišé o tom že stačí kreditní karta může napsat jen novinář co má vůz půjčený na pár hodin - zkuste se ve dvou sbalit třeba jen na prodloužený víkend ;-) ) s "bonusem" občas připojitelného předku = prostě (dle mne) VÝJÍMEČNÉ auto :yes::-)
..."ale je to furt ferrari což znamená auto pro každého blbečka který nějakým způsobem přišel k penězům a musí dokázat, že na to má."
Tak s tímhle myšlenkovým rozsahem ti nezbude než do smrti brousit tu stočtyřicetpětku ve twinsparku. >:D
No hlavně (pokud máme mluvit o VOZE = tedy autu alespoň "maličko univerzálním) by to měl být VŮZ minimálně o třídu výš - tohle je prostě "pidiauto" (i kdyby bylo jakkoli povedené) které má do nějaké "univerzálnosti" SAKRA daleko..
PS:Tak příští rok to (asi ;-) ) vyhraje seat toledo škoda RAPID - ten má sice "děsivé" motory, ale už je to alespoň "jakžtakž" auto :-)
Tak "vysvětlete/napovězte"? ;-)
PS: Z mého pohledu to má vyhrát (hlavně) AUTO :-)
Bohužel samozřejmě ne nějaké "drahé", ale AUTO (NEmám problém s vozem typu GOLF a nebo snad i Polo - tahle třída aut je dnes už docela "použitelná") - Up a jeho klony, sorry to NEjsou auta ;-)
Dle tvé logiky by to měly pak vyhrávat jen auta střední třídy a výš. Co by to přineslo? Nic. Veškeré podobné ankety mají za cíl ocenit auta, jež jsou ve své třídě dobrá, něčím originální, přinesou nějakou invenci, dobrou cenu,mají hezký design nebo co já vím... Auto roku (tuším 2003) byla Panda. To je miniauto, to je pro tebe nákupní vozík, ne? Nebo v minulosti vyhrávaly hlavně lidové a malé auta. Že by někdy vyhrálo BMW 5 nebo MB S mi známo není ;-)
Anebo maji Briti 100 anket roku u kazdeho casopisu jinou a pokud nahodou nekde vyhraje Skoda, mame do hodiny PR palcovymi titulky na vsech ceskych webech.
Vubec, Cesi jsou strasne zamindrakovany narod, pokud tu nekdo neco umi, tak mu vsichni hazeji klacky pod nohy, ale pokud tu neco skoupi cizi firma, tak pulka Cechu bude do konce zivota nosit jeji logo na tricku a plkat o tom, jak jsme diky teto firme svetovi. To jsou ty paradoxy.
A je to tady, vážení, pomalu ale jistě se blíží zánik skutečných automobilových nadšenců, tzv. petrolheadů. Braňte se, kdož jste ještě naživu a nenechte se zmanipulovat. Neboť kam ten motoristický svět spěje?
Jednou je Autem roku elektrickej Nissan, jindy zas Škoda Citigo, u které jen to slovo "auto" uráží. Motoristická veřejenost je celá nedočkavá ze Škody Rapid a Ford se pyšní novým litrovým tříválcem v nižší střední třídě.
Kde je ta vášeň, nadšení z jízdy, emoce, radost řídit, radost poslouchat motor? Největší ódy jsou slyšet na hnusná, ničím nezajímavá a sterilní vozidla a ta jako taková ještě navíc vyhrávají kde jaký test či novinářskou soutěž. To jsme se již skutečně zbláznili? To už nikoho nebaví řídit?
Tak to je fajne ona lancia je takové synonymum k alfě, taky občas funguje občas ne, ale co je podstatné je, že má duši. Např lancia beta coupe je prostě nádhera, lancia delta tu nemá ani cenu popisovat a samozřejmě lancia stratos. Já měl tu čest a chvíli jsem jezdil s alfou 145 t-spark naprosto parádně se řídí a motor má tak neskonale nádhernej zvuk, že se to nedá ani popsat, samozřejmně nefungovalo to pení, stěrače a taky nešel otevřít kufr a nešla zařadit zpátečka, ale byla to prostě alfa a chlapci z topgearu mají pravdu: není moc tak krásných aut jako je alfa ;-) >:D:yes:
Jo, jo, svět jde do kytek, teď vyhrávají ankety obyčejná a řidičsky nezajímavá auta, to dřív nebývalo, v coty například v průběhu let vyhrávaly samé klenoty a řidičské pecky, kdy při poslechu jejich motorů vstávala petrolheadovi kůže na zátylku, takový kadett, uno, punto, renault 9, yaris samé ryzí nástroje pro řidičské zážitky. ;-)
Pro každou automobilku je to určitě fajn PR, když nějaký její model vyhraje v některé z anket, jen mi přijde směšné to hledání "zprávy o stavu světa" v něčem svým významem tak marginálním. Zábava hlavně pro blondýny a kluky za lančijaklubu, jak vidím z této diskuse. ;-)
Obvyklý myšlenkový guláš joudy, který není schopen chápat mnohovrstevnatost automobilové nabídky. Petrolhead s rozhledem nemá problém tleskat rapidu stejně jako boxsteru.
To je pěkná kravina. Petrolhead samozřejmě uzná i obyčejné přímo nesportovní auto, ale proč by to měl být Rapid? Ten je snad míněn jako technicky starší celkem pohledné auto pro chudší typickou čekou rodinu, ne? Ty mu budou tleskat, ne petrolhead.
Psal jsem o Petrolheadovi s rozhledem, o tom, kterého zmiňuješ v první větě, abys to celé druhou větou popřel. Máš-li, stejně jako řada tobě podobných jednodušších diskutérů, nějaký problém se škodovkou, pak si místo rapida dosaď třeba pandu nebo espace nebo jakékoliv jiné chytře vymyšlené auto, které není primárně určeno ke zvednutí tepu při jízdě za jeho volantem.
Nikde jsem nepsal, že mám problém se škodovkou, jen nevidím důvod, proč by měl petrolhead tleskat Rapidu. Není na něm nic, co by měl nadšenec do aut ocenit, je to jen levné auto s velkým kufrem, taková lepší thalia. Tím neříkám, že to je špatné auto, spousta lidí, obzvláště čeští chalupáři, takové auto chtějí, ale petrolhead ve všech ohledech obyčejnému, cenově dostupnému sedanu bez špetky čehokoliv zajímavého opravdu tleskat nebude, to se na mě nezlob. Naopak se například s tou Thalií a mnoha dalšími vozy jedná o prototyp auta, o který petrolhead sotva myšlenkou zavadí.
Možná je to tím, že Citigo moc lidí nevidělo a nebo taky tím, že těch pár lidí, kterým se libí, stačilo na vítězství. V diskusi pod touto anketou je na Autoexpressu za 3 dny 7 komentářů. :-)
To budou možná ty rozhodující hlasy ze Škoda UK klubu, které rozhodly o vítězství Škody ve všech kategoriích.
Kdyby pidi (řekněme "příměstské") auto(tohle má navíc jen jeden motor ne?) jakékoli značky získalo titul AUTO ROKU - tak by to docela "bylo k diskuzi" (a je fuk jestli od Kia, Toyota nebo Seat...
...ostatně JAK může být vozem roku jen jedna varianta tří STEJNÝCH KLONů? ;-)
Asi jim připomíná původní Mini (reklamní snímek na to sází také). Mini se klidně může poprat o titul NEJ auto historie, tak proč by Cígo nemohlo být NEJ autem roku významné britské ankety.
Hele ty se do Citiga nehrab.. Nemá rádo blondýny a to ještě tak bl.. který tomu nerozumějí >:D
Jdi si koupit to tvoje Ferrarii a dej pokoj Škodovce.. Kdyby byla tak špatná asi by Citigo,Superb,Oktávka,Yeti nebyli tak oblíbené auta ne?? :-)
Tamější ceny neznám, předpokládám, že cenově je zajímavá. Já myslím, že konzervativním britům by mohla vyhovovat, bez ohledu na to, co o ní bude tvrdit Clarkson, který se do ní stejně nevejde. Do metropolitního provozu, v době nižší ekonomické jistoty, s kvalitou VW, levněji než UP!... i proto se ten reklamní stonehenge asi stavěl v Londýně.
Možná nechtěně, ale tady jste se dotkli jedné z vlastností, v nichž citigo v rámci své třídy vyniká, tedy, že je to z hlediska prostoru a posazu auto, které bez kompromisu může používat i vysoký člověk. ;-)
Citigo je hlavne pre vysokých, tí, čo nemajú aspoň 180 musia jazdiť s klackom, aby mali čím otvoriť spolujazdcovo okno, keď bude treba vetrať, alebo sa spýtať na cestu... :-);-)
Vyzkoušel jsem většinu aut téhle třídy a do 2 metrů výšky není problém nikde, v Up/Citigo, Pandě, F500, Ka, Picantu, Twingu, Agile a kupodivu ani v Kolíňatech. Dnes už se při konstrukci myslí i na vysoké řidiče.
Na druhou stranu britský Autocar otestoval novou Pandu (CitiGo / Up už měli v testu dřív) a na první místo ve svém doporučení v rámci třídy dal právě Fiat, před zástupce NSF a Korejce.
Viz:
[odkaz]
To těžko říct. Na webu jsem našel akorát "Top 5 Family hatches" v pořadí 1. Focus, 2. Golf, 3. Astra, 4. Hyundai i30, 5. Mazda 3.
Ovšem tam evidentně chybí všechny prémiovky, tj. Giulietta, BMW 1, Volvo C30, Audi A3 atd. Uvěřil bych, že do toho pořadí nedali Alfu, ale že by tam nedali ani (jejich oblíbené) BMW, ani žádnou jinou prémii, to se mi moc nezdá...
No, ono jde hlavně o to, že ty žebříčky doporučení jsou vždy vázány k nějakým motorizacím, minimálně dýzl/benzín rozdělení. Co se pamatuju na poslední dýzlový test 1er, tak byl první golf, jednička, focus a až pak julča. Podobně u testu 116i byl první v doporučení golf pak focus, třetí 1er a jestli byla julča vůbec v první pětce ti neřeknu. Ale to není tak podstatné, svou poznámkou jsem ti jen chtěl naznačit, že vytáhnout žebříček autocaru je v tento moment z tvé strany čistě účelové. A pokud jde o premii nepremii, v těchto doporučovacích žebříčcích v autocaru žádné rozdíly nedělají, a co se přímo giulietty týká, nikdy ve vztahu k ní ani výraz premie v autocaru nepoužili. Julča jako premie, to je taková alfaklubácká internetová iluze.
Aha, takže zmínit srovnání auta, o kterém je článek, ze země, ze které je článek, je účelové. Naopak začít z ničeho nic řešit auta o dvě kategorie výš je zcela k tématu. Přesně tvoje rádobylogika... :no:
Ale no tak, dobře víš, že myslím účelové zmínění autocaru, teď se hodí, jenže když jsem ti jejich hodnocení předhazoval v debatě o julče, tak byl autocar pro tebe mimo. Logika je v tom celkem prostá, hodnocení AC je pro oblíbence magistra, tj. alfu, fiat, francouze dobré - magistr použije, hodnocení pro alfu... není nic extra - magistr nepoužije. Ano, tomu se říká účelová selekce.
UJ je sice bez příplatku, ale za dvě stě liber můžeš mít střechu v modré se žlutými hvězdičkami, se kterou můžeš do centra Londýna bez poplatku. :-);-)
...britska motoristicka tlac je irelevantna a immuna voci realite.
Focus je pre Britov britske auto, rovnako ako produkcia General Motors, testy v tlaci su plne fraz ako "feels cheap" bez akejkolvek znamky objektivity, a pocuvat "odborne" rady tlace motoristom znamena takmer urcite porusit zakon alebo sa vystavit nebezpecenstvu.
Rok som odoberal AutoExpress - este aj Svet Motoru je oproti tomu kvalitny motoristicky casopis.
se stává Fifinka... NO A? Naprosto zbytečna anketa která nemá žádnou vypovídající hodnotu o kvalitách toho či onoho vozu. Nebo je tu někdo kdo si Myslí že je Citigo lepší než F458? Zvedne se trošku prodejnost bulvárního časopisu.... zde se do titulku napíše hlavně Citigo zbytek se uvede v textu, protože kterýkoliv koncernový vůz je magnetem na naklikání návštěvnosti. Pár blbečků se bude v diskusi nekonečně hádat a hájit tu svoji pravdu a příští rok znovu. Mě to nechává chladným. :-)
Jsem se divil, že by bylo Citigo zvoleno Britským autem roku a teď vidím, že ho tak zvolila jen britská odnož Autobildu... Uf, se mi ulevilo, už je to jasné.
tak jeden by čekal vůz třeba z produkce Aston Martin a hele, je z toho auto, který v podstatě smysl nedává, teda pokud nechceš parkovat tam, kde ostatní motorku nebo si vážně myslíš, že tohle z tebe dělá toho pravého eurojezdce? následuje huronský smích a ručník, muhehe:)