Britská Rally 2011 – Souboj Latvaly a Loeba ve druhé etapě

Britská Rally 2011 – Souboj Latvaly a Loeba ve druhé etapě

 

Vysvitlo sluníčko, na tratích je však stále dost bahna a Loeb s Latvalou se nahánějí o vteřinky.

Na sobotu bylo připraveno 128,1 ostrých kilometrů rozdělených do šesti rychlostních zkoušek (resp. do dvou průjezdů trojicí erzet). Nejlépe se zřejmě vyspal novopečený mistr světa Loeb, který úvodní sobotní test – nejdelší v soutěži (32,1 km) – vyhrál o 5,8 před Latvalou. Další 0,4 sekundy zpět dojel premiant na voze WRC Tanak. Do soutěže se vrátil i Prokop, v sobotu začal dvanáctým místem a ztrátou přes minutu. Problémy palivového systému postihly Pettera Solberga, ten se tak ze čtvrtého místa propadá směrem dolů.

Čtyřkilometrový test Sweet Lamb ukořistil Latvala před Loebem (+0,3) a Ogierem (+1,0). Na následující osmadvacetikilometrové zkoušce to Loeb zase Latvalovi vrátil o 0,7 sekundy, třetím do party byl opět Ogier (+9,3). Loeb chce zřejmě další titul ve své sbírce okořenit vítězstvím, momentálně vede před druhým Latvalou o 7,3 sekundy. Třetí Ostberg už ztrácí téměř dvě minuty, ale bronz by pro mladého Nora byl obrovským úspěchem. Martin Prokop jezdí časy okolo dvanáctého místa a sbírá zkušenosti s wé-er-céčkem pro příští rok. Následuje polední servis.

Po obědě na nejdelší zkoušce soutěže zatáhnul Latvala, Loebovi nadělil 8,6 sekundy a jde do celkového vedení. I krátká druhá zkouška se stala kořistí mladého Fina (opět před Loebem) a protože byl Jari-Matti výborně rozjetý, vyhrál i poslední sobotní test. Loeb i přes veškerou snahu nestačí a z celkového druhého místa ztrácí 6,1 sekundy. Zítra si to tihle dva kohouti rozdají o celkové vítězství, o mistru světa je však již rozhodnuto – osmý titul již Loebovi nikdo nesebere. Třetí je se ztrátou 2:43,9 norský mladík Ostberg, kterého však sužují potíže s motorem. Podle týmových rad má používat pouze vyšší otáčky a nezhasínat motor, protože by jej pak už zřejmě nenastartoval.

Celkové výsledky Wales Rally Great Britain 2011 po druhé etapě:

PořadíPosádkaVůzČas (ztráta na 1.)
1.Jari-Matti Latvala / Mikko AnttilaFord Fiesta RS WRC2:38:37,9
2.Sébastien Loeb / Daniel ElenaCitroën DS3 WRC+6,1
3.Mads Ostberg / Jonas AnderssonFord Fiesta RS WRC+2:43,9
4.Henning Solberg / Ilka Minor-PetraskoFord Fiesta RS WRC+5:35,0
5.Kris Meeke / Paul NagleMini Cooper WRC+6:20,0
6.Dennis Kuipers / Frederic MiclotteFord Fiesta RS WRC+7:05,6
8.Ott Tanak / Kudar SikkFord Fiesta RS WRC+8:02,3
9.Evganiy Novikov / Denis Giraudet Ford Fiesta RS WRC +8:22,3
10.Ken Block / Alessandro GelsominoFord Fiesta RS WRC+13:24,7

Video

PWRC a FIA Academie

Martin Semerád plánoval ve druhé etapě útok na druhého Poláka Kosciuszka, plány však musel přehodnotit.

„Už včera večer jsme se dozvěděli, že jsme se posunuli na druhé místo, díky problémům Kosciuszka. V tu chvíli jsme přehodnotili taktiku, protože potřebujeme udržet druhé místo, na které jsme se dostali. Posádka na třetím místě za námi je dost daleko, a tak potřebujeme v klidu dojet. Nebude to ale nic jednoduchého. Auto dnes fungovalo bez problémů a vyhnuli jsme se i větším chybám. Při jednom doskoku jsme trochu poškodili předek našeho auta, kdy mě překvapila vybržděná díra za skokem, kde jsme zavadili předkem auta. Jinak jsme jeli hodně v pohodě a vůbec neútočíme. Máme před sebou ještě hodně kilometrů a i v loňském roce jsme byli před startem poslední etapy na druhém místě, ale nevyšlo nám to. Stát se může ještě všechno. Dokud nebudeme v cíli, nemůžeme ztratit koncentraci. Celkově se mi ale rychlostní zkoušky třetí etapy líbily, bylo to ale hodně uklouzané. Zítra nás čekají zkoušky, které už známe z předchozích let, pojedou se ale v protisměru.“

Na vedoucího Flodina má Martin ztrátu 4:37,4, třetí Mexičan Guerra jr. na stříbrného Semeráda ztrácí 2:12,5. Udrží český jezdec druhou příčku a vydrží mu technika?

Poslední měřené testy v tomto roce absolvovali účastníci FIA Akademie a do posledního testu nebylo rozhodnuto o celkovém vítězi. Jezdci totiž nesbírají pouze klasické body za umístění, ale i bonusové body za vyhrané rychlostní zkoušky. O první titul se bili dosavadní lídr Egon Kaur a pronásledovatel Craig Breen – ten vyhrál i závěrečnou rychlostní zkoušku, celou soutěž a bodově dohnal Kaura. V tomto případě o vítězi rozhoduje větší počet vyhraných erzet, v tomto případě Ir porazil Estonce 24:14 a stává se prvním vítězem FIA Akademie. Breen kromě titulu dostává i 500 tisíc Euro na rozvoj své další kariéry. Gratulujeme.

Honza Černý si své loučení s Akademií představovali zřejmě jinak, jejich Fiestě R2 praskla poloosa a nadějím na spatření cílu bylo konec. Celkově posádka Černý – Kohout vybojovala sedmé místo.

„Pár kilometrů před cílem první ranní rychlostní zkoušky nám při brzdění do jednoho z vracáků praskla poloosa. Jsem z toho hodně zklamaný. Už počtvrté v tomto roce nás trápí technický problém, který nás vyřadil ze hry. Navíc se to zpravidla stane v úvodu druhé etapy, takže odjedeme prakticky jen polovinu závodu. To mě mrzí, protože soutěže mistrovství světa jsou pro nás všechny nové, a když se druhý den chceme trochu víc rozjet, tak k tomu už nemáme příležitost. WRC Academy pro nás letos skončila, a to dost nešťastně. Úplně mi to vzalo nadšení do dalšího závodění a nemám teď ani chuť přemýšlet, jak dál. V Pirelli Stars Driver teamu končíme. Byla to pro nás velká zkušenost a příležitost startovat ve světě, kterou bychom jinak neměli. Bohužel jsme se často potýkali se spolehlivostí nebo funkčností auta, což je dost demotivující. Projekt byl vymyšlený dobře, ale v prvním roce WRC Academy byly trochu problémy s dokonalou přípravou aut. Možná, že v příštím roce to už bude trochu lepší, ale to už bude nejspíš bez nás. Teď budeme mít čas na to, dát dohromady program na příští rok, ale jestli bude obsahovat starty v mistrovství světa, momentálně potvrdit nemůžu. Já sám bych rád startoval co nejvíc v zahraničí, ale to je extrémně náročné na finance. Děkuji za podporu všem, kteří nám pomáhali ve startech v mistrovství světa, jak našim partnerům, tak fanouškům, co nám drželi palce a jezdili nám i fandit. Snažili jsme se reprezentovat Českou republiku, jak nejlépe umíme a snad jsme ostudu neudělali. Jeli jsme proti skvělým jezdcům a bylo dobré jet v takové konkurenci. Jedině tak se můžeme posunout dopředu.“

Celkově pořadí v šampionátu WRC FIA Academy 2011:

PořadíJezdecBody
1.Craig Breen (IRL)111
2.Egon Kaur (EST)111
3.Alastair Fisher (GBR)62
4.Yeray Lemes (ESP)58
5.Brendan Reeves (AUS)37
6.Andrea Grugnola (ITA)35
7.Jan Černý (CZE)33
8.Christian Ridemann (GER)33
9.Jose Suarez (ESP)32
10.Frederik Ahlin (SWE)29
11.Timo Van der Marel (HOL)25

Vše o šampionátu WRC na Auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě

Ženy v Evropské unii vydělávají na hodinu méně než muži,…

Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun…

Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

 

Štítky Citroën Ford Mini WRC

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý? Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý?

Že nejsou ojeté polo či fabia levné, na to jsme si už…

Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC

Ford pracuje na nové generace fiesty, která bude…

 



 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Dnes 18:50

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Děs na porodním sále: Pod rodičkou začalo hořet během porodu císařským řezem

Děs na porodním sále: Pod rodičkou začalo hořet…

Ty nejděsivější vzpomínky bude mít na porod osmadvacetiletá prvorodička Marta ze Slovenska. Přímo během porodu…

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

 

iSport.cz

Lugano hraje o všechno, varuje Vrba. Chystá změny, Limberský nebude

Lugano hraje o všechno, varuje Vrba. Chystá změny,…

PŘÍMO ZE ŠVÝCARSKA | Na papíře se zdá být všechno jednoznačné. Viktoria Plzeň jde do čtvrtečního utkání základní…

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na 100%, nejhorší Sparta

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na…

Liga je ve své třetině, přesto už vykrystalizoval jeden obrovský favorit na zisk titulu. Překvapivě se nejedná o…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…