Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Brzdový asistent: V EU povinná součást výbavy nových aut

Od letošního listopadu je brzdový asistent povinnou součástí výbavy všech nových modelů aut, které se začnou prodávat na území EU. Starší typy mají dočasnou výjimku. 24. únor 2011 bude posledním dnem, kdy se budou moc prodávat auta bez brzdového asistentu
Zpět na článek
26. 12. 2009 00:58
27. 12. 2009 11:57
neregistrovaný "exctenar"
26. 12. 2009 11:55
neregistrovaný "nrV"
29. 12. 2009 01:59
neregistrovaný "FR34K"
27. 12. 2009 12:10
neregistrovaný "exctenar"
26. 12. 2009 10:28
26. 12. 2009 13:32
neregistrovaný "simisimi"
31. 12. 2009 01:10
neregistrovaný "Kajfik"
26. 12. 2009 00:58
Zvýšení cen?
Tak na to povinné esp jsem zvědav, sice nepředbíhejme čas, ale můžem se o tom pobavit už ted.

Jsem zvědav o kolik stoupne cena vozu, zvlášte i automobilek kde chtějí za esp 20 tis. a výše nebo je součást jiné výbavy.A dále pak jestli se automobilkám časem nevyplatí udělat nevypínatelné ESP.

Mimoto jak se to bude řešit, když se nějaká taková součástka porouchá...Dejme tomu, že ESP budu považovat za danajský dar, který nikdy v životě nevyužiju, jelikož autem jezdím jen po městě.A po záruce půjde do háje nějaký ten kompjůtr.Měl bych nějaké zastání, kdybych to chtěl po té záruce bezplatně opravit a argumentoval tímto nařízením?

Já vím je to sice pět let, ale čas letí jak čert.
Rozbalit vlákno
16
26. 12. 2009 05:59
Re: I v meste Vás môže zachrániť ESP ....
Ja ho síce nemám a zatiaľ som ho nepotreboval, ale pri občasnom "hraní" sa zo zákrutami som rýchlo prišiel na to, že je to dobrá vec a dnes by som ho už chcel. ESP je dobrá vec, pre každého - možno mimo Shumachera ...
26. 12. 2009 11:39
Re: I v meste Vás môže zachrániť ESP ....
Já nevím proč se z esp dělá kult bezpečnosti, dobrá věc to bezpochyby je...Ale ješte lepší věc je nedělat ze sebe blbce za volantem a přizpůsobit jízdu vozovce a vzhled k dalším účastníkům.

Kdysi esp nikdo neměl, myslíte si, že neuměli řídit?
26. 12. 2009 13:00
Re: I v meste Vás môže zachrániť ESP ....
Kdysi, když jsi měl v autě 100 koní, tak jsi byl králem silnic, ale teď... ;-)
neregistrovaný "exctenar"
27. 12. 2009 11:57
Re: I v meste Vás môže zachrániť ESP ....
Nevím, téma byl BA-bzdový asistent a ne ESP.Ale jo,uměli jsme řídit,jenže provoz je nekonečně intenzívnější,všichni spěcháme, vč.chodců...Osobně mi ESP slouží jako "varování" abych zpomalil za deště-ne o každé vyjeté koleji se na území česka vím(klidně to přiznám),takže ESP srovná auto a pěkně uberu, mnozí pádí vesele dál...Vzorek pod 4 mm nemám.Může být argument,že déšť nepoznám.Snad i poznám,ale chuť ubrat nemáme nikdo.Většina také neubere.
K BA_o tom bylo téma: poprvé se aktivoval asi před 14 dny,v koloně,v obci,auto brzdilo fakt brutálně, ale zase-bez vzorku,dobré pneu,ale také rozestup(ten za mnou) sice ubrzím,ale dostanu ránu zezadu.BA fungoval přesně jako z učebnice.
Komu to vadí,vyndá pojistky,pokud to ŘJ motoru a pal systémům nebude moc vadit...a auto pojede.
Jde o jinou věc:lidé se pod vlivem masáže a elektronikyspoléhají,že za ně vyřeší vše.Bez mozku spíš ne jak ano...
29. 12. 2009 12:01
Re: I v meste Vás môže zachrániť ESP ....
:yes:
26. 12. 2009 09:21
Re: I v meste Vás môže zachrániť ESP ....
Zdar,

stale sa kazdy trasie iba na cene, mam z toho taky pocit, ze keby nam dali na vyber auto bez napr. airbagov o 10-15 000 tisic Kc ( 500 Eur ) lacnejsie tak by sa naslo kopec chytralkov, ktori by si povedali, ze ho beru a este by sa tesili ako dobre nakupili...

Prepac, ale musim Ti argumentovat, ze ho nevyuzijes v meste...Pri stave nasich ciest a zimnej udrzbe som bol tento tyzden rad, ze ho mam aj v meste...

A co sa tyka vypinatelnosti tak mozno aj polovica aut uz je robena tak, ze ho nevypnes, max. ASR, ale ESP zostane funkcne.

Peace :-)
Avatar - salamoon
26. 12. 2009 10:14
Re: I v meste Vás môže zachrániť ESP ....
esp je potrebne,avsak naco mi bude brzdovy asistent,ked som nemal roky roky ziadnu nehodu ani tukes...... to znamena,ze jazdim bezpecne,a brzdovy asistent mi bude na dve veci...na prd a na nic.
len zbytocna vybava,ktoru nepotrebujem.

airbagy su ina kava,to je absurdne pisat o tom,ze by niekto bral auto bez nich,ak by bolo o 500 eur lacnejsie,kedze to je taka zanedbatelna suma,ze pre chytrakov by muselo byt auto bez vankusov lacnejsie o 1000-1500 eur.
26. 12. 2009 10:42
Re: I v meste Vás môže zachrániť ESP ....
Ano mozno a mozno nie. Neda sa vsetko predvidat, napr. vbehnutie dietata do cesty a vtedy budes zan vdacny, ver mi, moze to znamenat rozdiel medzi trvalym poskodenim organizmu, prip. smrtou a lahkym zranenim.
Inak chvalim za bezpecne jazdenie ;-)

Co sa tyka airbagov, problem je v tom, ze malokto si uvedomuje dolezitost roznych bezpecnostnych vychytavok, ze auto s ESP je ovela bezpecnejsie, bavime sa o mase ludi.
Tu cenu som napisal len na ilustraciu problemu...
neregistrovaný "nrV"
26. 12. 2009 11:55
Re: I v meste Vás môže zachrániť ESP ....
ESP a BAS (brzdový asistent) využívají stejné komponenty, proto ho také automobilky většinou montují společně. Můžeš jezdit sebelíp, ale nemůžeš zaručit, že ti před auto někdo neskočí a pak budeš rád, že ho máš. Mám auto s těmito všemi systémy už skoro 3 roky a nemůže si to vynachválit.
26. 12. 2009 13:12
Re: I v meste Vás môže zachrániť ESP ....
Když jsi neměl roky nehodu, tak podle tvý logiky nepotřebuješ ani pásy nebo airbagy...ale co až budeš jednou potřebovat prudce zabrzdit?
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2009 16:43
Re: I v meste Vás môže zachrániť ESP ....
myslim ze se muzes kdykoliv dostat do situace (treba ne vlastni vinou), kdy se ti bude velmi hodit...
26. 12. 2009 13:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 12. 2009 17:07
Re: I v meste Vás môže zachrániť ESP ....
Čti všechno jo 8-s ...To nemůžu řešit esp, které bude povinné za 5 let?
26. 12. 2009 17:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 10:29
Re: I v meste Vás môže zachrániť ESP ....
Pokud nemas rendlika, tak ten "kompjutr" to auto prezije.
neregistrovaný "FR34K"
29. 12. 2009 01:59
Re: I v meste Vás môže zachrániť ESP ....
Vzhledem k tomu, že ABS, ESP ..... využívají stejné mechanické komponenty a jsou v jedné škatuli i co se týče elektroniky, tak bych nějaké oddělené závady jednotlivých systémů nijak neřešil.
26. 12. 2009 10:27
Co se týká poznámky brzdění před kolonou
tak to řeší jeden jednoduchý, ZÁKLADNÍ úkon, který bohužel 99% řidičů, z mě neznámých důvodů, nepoužívá. Tímto úkonem je včasné zapnutí sdružených blikačů. Je neprosto nepochopitelné, že tento jednoduchý úkon je tak nepoužívaný. Řidič zastaví za kolonou a čumí před sebe, nebo se šťouchá v nose, místo toho aby myslel na vozy přijíždějící za ním a zavčas je upozornil... prostě neskutečné.
Rozbalit vlákno
2
26. 12. 2009 13:28
Re: Co se týká poznámky brzdění před kolonou
Naprosto s Tebou souhlasím, nicméně tento problém právě brzdový asistent částečně řeší - při jeho aktivaci (ostrém brzdění) se obvykle varovné blinkry taky sepnou.

Jiná věc, je ESP by podle mého mělo být vypínatelné a spolu s ním i BAS, zejména u sportovních a sportovně laděných aut. Při opravdu ostré jízdě je přece rychlé přehození nohy z plného plynu na plné brzdy zcela běžné...
neregistrovaný "exctenar"
27. 12. 2009 12:10
Re: Co se týká poznámky brzdění před kolonou
Jsou výrobci,kdy se při mezním brždění blikače sepnou(viď vysmívaní francouzi).Nechápu, proč se při mezním brždění zabývat mačkáním a hledáním tlačítka,často debilně imístněného.Mně vběhl nedávno ve městě chodec a měl jsem jednoduchý výběr-ubrzdit nebo ho sejmout.BA se poprvé akivovalo...nemohu za to, že před několika lety hloupá NOVA národu namlouvala,že má absolutní přednost na přechodu.No a pak jsou lidé, kteří nijak nezvažují,že auto nemusí dobrzdit vždy a všude,viď naše mládeži(tam je to na potl@mě) nebo staří lidé-tam možná i chápu,že neodhadnou,že auta nejedou 50, ale někdy i 80(v obci),že cizinci z východu(?)-žiji zde,tak vidím,ale už se to lepší.Nadělali jsme kruháče, ty to zpomalily a celkově zrchlily.
26. 12. 2009 10:28
mj.
EUSSSR je naprosto prohnilý koncept.
Rozbalit vlákno
0
26. 12. 2009 10:39
mozno sa mylim, ale
mam pocit, ze u mnohych tie pomocky (nespochybnujem ich uzitocnost) vyvolaju poci t nesmrtelnosti a neomylnosti, resp. ja to po** a auto to za mna "vyriesi". Kazdemu cerstvemu vodicovi dat na prvy pol rok jazdenia skodylaka 105, alebo maximalne favorita kde sa moze spolahnut iba na seba. Akurat minule sa znamy s fabiou divil, ze vyletel zo zakruty aj ked ma ABS a ESP - potom riesil ci tieto systemy neboli pokazene . :'-(
Rozbalit vlákno
5
26. 12. 2009 10:45
Re: mozno sa mylim, ale
Staci zdravy rozum...Tam nic ine nepomoze, fyziku neoseres...Vela ludi si tie vychytavky vysvetluje po svojom a davaju im bozske schopnosti, prip. im to bozsky vysvetli samotny predajca >:D
Avatar - riderhenry
26. 12. 2009 11:46
Re: mozno sa mylim, ale
Presne toho se taky bojim a to taky pozoruju. Mam auto bez jakehokoliv pomocnika, krome ABS, a rozhodne bych nemenil. Nereknu u nejake nakupni tasky pro pritelkyni/manzelku, ale ja rad ridim a rad se ucim, nejen proto ze me ridit bavi, ale taky proto, ze se tak clovek stava lepsim ridicem. A ridit je neco jineho nez jen sedet a kroutit volantem. :-) Ridice rekneme nejakeho moderniho luxusniho SUV/limuziny apod. ani nemusi poznat, ze se dostal do nejake krizove situace, ze uz by ztratil prilnavost, nebyt X systemu... Nebo alespon takovy pocit z toho mam ja.
26. 12. 2009 13:09
Re: mozno sa mylim, ale
Já mám teda v autě vypinatelné ESP a v běžným provozu jsem ho nikdy nevypnul a neřekl bych, že by auto ztratilo na zábavnosti ;-) Takovým řečem "mám auto bez jakéhokoliv pomocníka a jiný bych nechtěl" se musím jen smát. A s tím lepším řidičem jsi tomu nasadil korunu.
neregistrovaný "simisimi"
26. 12. 2009 13:32
Re: mozno sa mylim, ale
I sebelepší řidič se může dostat do krizové situace, ze statistik je jasně vidět že v těchto situacích obrovská část řidičů není schopna reagovat tak jak by měla. Byl jsem na škole smyku a stačilo mi když jsem viděl jak řidiči ovládají auto s abs a bez něj (neměřitelný rozdíl). Z toho důvodu si myslím , že jakákoliv vychytávka jako BAS je jedině pozitvní , a žádná cena není schopna vykoupit lidský život , který tento systém je schopen pomoci zachránit. Sám mám vozidlo i s ESP , standardně ho používám a jezdím i trochu agresivněji v zatáčkách myslím že je to dobrá věc , která dokáže pomoci vás nedostat na hranu . Pokud si chci zařádit na nějaké větší bezpečné ploše tak si ho vypnu . Takže shrnutí čím více pomocníku tím lépe.
29. 12. 2009 12:14
Re: mozno sa mylim, ale
O tom to je. Vieš, že ho máš a tým pádom jazdíš agresívnejšie. Naopak - ak ho nemáš, dáš nohu z plynu dolu skôr.

S tým brzdovým asistentom je to fajn - ale len v modelových situáciách, dupneš na to, chodca nezrazíš, ale napáli to do teba ten za tebou, chodca zabijete a ešte máte obaja (ak nie viacerí) rozbité autá, ak nepočítam vaše možné zranenia. Nemať asistenta, tak nejazdíš jak prasa tam, kde sa pohybujú ľudia, jazdíš 50, a nie viac (však 60-70 nie je veľa a jazdia tak všetci, že?)a nechávaš si rezervu na brzdenie aj prípadný vyhýbací manéver.

Realita vyzerá skôr tak, že elektronika nechráni ľudské zdravie a životy na cestách, iba sa snaží zmierňovať následky našej stupňujúcej sa frajeriny a bezohľadnosti.
26. 12. 2009 17:00
Kdo umí, umí, kdo neumí, neměl by za to lézt
Jezdím 30 let bez podobných vymožeností, a zatím jsem přežil. Tedy někdy se dám sobě divím, hlavně těm prvním 10 letům ježdění po autoškole, ale přesto jsem auto ani neškrábl. Určitě jsou systémy ABS/ESP BAS a další dobré, jen mám někdy dojem, že je všemocnost těchto systémů přeceňována, zvláště pro současnou new (next) generation lidí co se rodí, kteří nezvládají i/y, trojčlenku, přesto se zmůžou na řidičák, a elektronika jim dodá neopodstatněné sebevědomí. Ale naprostou katastrofou je zavádění parkovacích asistentů, neboť umožňují jezdit lidem, kteří z důvodů neumění zaparkovat podélně za to dříve nevlezli, ale dnes "jezdí", a hlavně na dálnici nám předvádějí jak jim to jede (ženské v SUV s frňákem nahoru, a ty * co jim to kupují).
Rozbalit vlákno
7
26. 12. 2009 19:25
Re: Kdo umí, umí, kdo neumí, neměl by za to lézt
s tym i/y a trojclenkou si ma dostal >:D >:D >:D . Co sa tyka parkovania mas uplnu pravdu len sa to neda zovseobecnit iba na majitelov, resp. majitelky suv. Ked vydim pod barakom ako sa ludia pokusaju parkovat ( na pravej strane pozdlz chodnika a na strane druhej sikmo na chodniku), tak neviem ci plakat alebo sa smiat. Este si pamatam ked sme v autoskole na cvicisku cuvali po vyznacenej trase, parkovali a cuvali medzi pneumatikami. Ked to poviem dnes, tak az na par vynimiek to nikto nezazil
27. 12. 2009 09:23
Re: Kdo umí, umí, kdo neumí, neměl by za to lézt
Naprosto souhlasím. Tyto systémy dávají pocit neohroženosti. Každý si dnes řekne: mám 7 airbagů, 5*, ABS, TCS, ESP, můžu jet jako hovado, nic se mi nemůže stát. A z tohoto vědomí potom vznikají na silnicích krizové situace které zase řešíme pomocí dalších nových pomocníků. Lidé přestávají myslet a vše nechávají na technice. ;-\

Teď napíšu něco, čím se moc nechlubím: dřív jsem jezdil v moderním autě plným elektroniky a silným motorem. A jezdil jsem jako hovado. Po městě i 3x rychleji než bylo dovoleno, zatáčky na hraně, brzdy na poslední chvíli. S pocitem že ubrzdím cokoliv a kdyžtak mám bezpečné auto kdyby něco. Naštestí jsem nikoho nenaboural. Teď mám auto, který nemá ani posilovač brzd a jezdím naprosto v klidu. Vím že kdybych se v něm vyboural, jsem na s**čky. Předvídám, začínám brzdit mnohem dřív, celkově jezdím o dost plynuleji. Když mě potom osolí Q7 a vzápětí dobrzdí uprostřed přechodu i se všemi asistenty, myslím si svoje. ESP taky nevyřeší všechno a neruší fyzikální zákony, jen dává řidiči auta takový pocit.
Takže jsem proti všem elektronickým pomocníkům, to dělá z lidí neschopná hovada co po sednutí za volant vypnou mozek, nechají řídít elektroniku a potom se diví když je elektronika nezachrání a volají po dalších pomocnících místo toho aby jezdili bezpečně. :no:
Ještě bych si dovolil nastínit budoucnost: auta budou muset mít povinně počítač, který bude číst značky a podle toho zasahovat do řízení, povinné vybavení zařízením proti opuštění jízdního pruhu bude dávno v platnosti. Pomocí GPS bude auto neustále kontrolovat, jestli v dané oblasti nejedeme moc rychle a rychlost bude korigovat. Potom už se budu smět prodávat jen auta s možností zcela automatické jízdy. Když potom auto vyhodnotí, že řidič jede nevhodně, řízení převezme. Jasně, dnes je to scifi, ale podívejte se co jezdilo třeba před 50-ti lety a zkuste si takový auto řídit dnes...
27. 12. 2009 15:11
Re: Kdo umí, umí, kdo neumí, neměl by za to lézt
Auto bez posilovače brzd? To byl naposledy snad Žigulík 1200 (tedy pardon, VAZ 2101) a nějaká dost stará Škodovka, ne? Nebo máš vysloveně veterána?
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2009 16:59
Re: Kdo umí, umí, kdo neumí, neměl by za to lézt
neco na tom je, ale nemuzes to tak zobecnovat, myslim ze tyto systemy jsou rozhodne dobra vec...I ten nelepsi ridic se muze vzdy dostat do situace kdy se mu bude napr. ABS, airbagy ci BA veeelmi hodit
29. 12. 2009 12:17
Re: Kdo umí, umí, kdo neumí, neměl by za to lézt
Do takej situácie sa každý dostať môže - ale o to prv, že si je vedomý elektroniky, že je s ňou bezpečná.
nemať to, tak myslí viac dopredu a skôr predvída - a tým pádom môže jazdiť bezpečnejšie ako človek, čo sedí v aute prešpikovanom elektronikou.
Avatar - twistedTSD
29. 12. 2009 14:53
Re: Kdo umí, umí, kdo neumí, neměl by za to lézt
s tim souhlasim, mozna bude jezdit bezpecneji nez se systemy (nelze ale hazet vsechny do jednoho pytle), presto se i takovy clovek muze treba cizi vinou ci nejakou nahodou dostat do krizove situace kdy mu predvidani nepomuze, ale elektronika ano...
29. 12. 2009 12:24
Re: Kdo umí, umí, kdo neumí, neměl by za to lézt
Dobre napísané. ;-)
Avatar - rohYpnol
27. 12. 2009 22:45
Obcházení problému aneb není cílem problém vyřešit...
...cílem je vytvořit místo pro business. Stačí použít selský rozum a trochu se zamyslet. Vysoké IQ přitom není vůbec podmínkou.
Proč řidiči nevyužili max. brzdného účinku?
a) nedokázali správně vyhodnotit situaci - jenže to za ně žádný systém mimo absolutního automatického řízení neobstará...
b) neuměli dostatečně ovládat svůj vůz.
Řešením by tedy bylo ZPŘÍSNIT RESP. PROHLOUBIT DOVEDNOSTI NUTNÉ K ZÍSÁNÍ ŘIDIČSKÉHO OPRÁVNĚNÍ - tzn. mimojiné povinná škola smysku atd. To by bylo řešení.
Ale místo toho raději byrokraté z EU nařídí další nesmysly do auta... No jo. Co jsme si zvolili, to máme :-!
Rozbalit vlákno
1
29. 12. 2009 12:19
Re: Obcházení problému aneb není cílem problém vyřešit...
Súhlas. :yes:
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 11:05
Samohavarujici asistent.
Ve svych vozech mam brzdovy asistent uz sedmy rok. Nejsem ale velky priznivce tohoto zarizeni. Samozrejme muze pomoci divce, ktera ujela prvnich par tisic km, ale v praktickem provozu si myslim, ze bude jen zpusobovat vetsi pocet nehod - zbytecnych narazu zezadu.
Nez jsem se s brzdovym asistentem naucil jezdit, privedl mne dvakrat do krizove situace. Aby bylo jasne, jsem docela vyrovnany ridic, ktery jezdi spise klidne, ale plynule a rozhodne ne pomalu. Tedy - receno jinak - snazim se spise predvidat, nez zbytecne prudce brzdit. Brzdovy asistent je ale takova potvurka, ktera se nauci styl ridice, aby se v kritickem okamziku mohl rozhodnout, co uz je a co jeste neni kriticke brzdeni. A v tom je ten problem: protoze semafory v Praze jsou dnes v rozporu s platnou CSN obvykle nastaveny tak, ze zluta pred cervenou sviti jen okolo 1,5 vteriny (duvod je ve spojeni s vsudypritomnymi kamerami jasny), byva i v pripade relativne klidneho ridice obcas nutne zabrzdit trochu agresivneji, nez obvykle. No a v tom okamziku se brzdovy asistent (stejne, jako se mi to stalo) muze rozhodnout, ze jde o kriticke brzdeni a "seslapne to naplno". Jake prekvapeni to asi je pro ridice plne nalozeneho TIRaku, ktery jede za vami, neni treba dodavat. On proste tu soupravu ANI NAHODOU neubrzdi stejne rychle, jako to umi vase auticko s brzdovym asistentem a vysledkem je, ze si (v lepsim pripade) pujdete koupit nove auto s novym brzdovym asistentem. V horsim pripade vam zena koupi invalidni vozik.
Vysledkem cca 350 tisic km s brzdovym asistentem je to, ze mne ani jednou neuchranil pred nehodou, naopak dvakrat nehodu malem zpusobil.
Zaverem: nejsem proti tomuto zarizeni, ale aby mel smysl, bylo by vhodne jej zkombinovat s radarovym asistentem, ktery meri vzdalenost od prekazky a zlepsit SW, ktery se rozhoduje, kdy to "seslapnout" naplno. A zprisnit vyuku v autoskole - ridicsky prukaz po absolvovani autoskoly by mel byt platny jen rok a prodlouzeni jeho platnosti na dobu neurcitou umoznit teprve po slozeni "atestace" - tedy mimo jine po absolvovani skoly spravneho brzdeni, skoly smyku, skoly bezpecnosti (jak pouzivat vystrazny trojuhelnik, vystraznou vestu, jak menit pichle kolo, jak odstavit nepojizdne auto na dalnici apod...). Takze asi tak.
Rozbalit vlákno
7
28. 12. 2009 18:11
Re: Samohavarujici asistent.
Pravdou je, že v případě tvého prehistorického dieslu je brzdový asistent celkem zbytečný. Než svoje auto rozjedeš k nějaký solidní rychlosti, tak už abys brzdil >:D
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 23:38
Re: Samohavarujici asistent.
Nejsi ty nahodou absolvent Plzenske pravnicke fakulty? Fundovanost tve odpovedi te prozrazuje >:-[]
29. 12. 2009 09:33
Re: Samohavarujici asistent.
Zamět si před vlastním prahem :-! >:D
Avatar - Ada je zase tady
29. 12. 2009 10:45
Re: Samohavarujici asistent.
Ja jsem absolvent CVUT, jestli chlapce vis, co to je. A utri si mliko z detskeho chmyri na brade. >:-[]
29. 12. 2009 22:16
Re: Samohavarujici asistent.
A to znamená co, že máš patent na rozum?Ty musíš být v kolektivu hodně oblíben inženýre tříbarevnej...Připomínáš mi tuto paní [odkaz] >:D a není tvůj vzor náhodou Mudr pudr hudr Henryk Lahola >:D
neregistrovaný "Kajfik"
31. 12. 2009 01:10
Re: Samohavarujici asistent.
:yes: :yes: :yes:
29. 12. 2009 23:04
Re: Samohavarujici asistent.
Když tak na tebe koukám, tak CVUT na tom bude ještě hůř... >:D