neskutečný vytrvalec, prošla sice desítkami modernizací a krom kastle už dnes nemá s původní verzí skoro nic společného, ale pořád je tady ten základní tvar.
Jinak skvělá průchodnost terénem , dobrá cena a jednoduchost oprav z ní dělají stroj, o který je pořád zájem a který už převezl miliony lidé po celém světě :yes:
Co vede člověka obdivovat tak strašně zastaralé auta. V3Ska byla taky odolný stroj, ale do Česka už je to stroj nepotřebný, protože česká úroveň dopravy je na mnohem vyšší úrovni než ruská .
V3S mají dodnes na vesnicích firmy i lidi a dodnes jí ma ještě i armáda.
Jezdí to jako autojeřáby, pojízdné dílny, fekální vozy i sklápeče. Soukromníci s tím svážej dřevo z lesů, nic lepšího za tu cenu do terénu není >:D >:D
Oba dědečci sou přes 11 let mrtví a bylo by jim přístí rok 99 resp 100 let. Kašpárku.
A táta dělal ve výoji na odd. kontroly v Avii, žádný pohlavár to nebyl.
Blbé kecy tu máte akorát vy a falšujete tu s oblibou čísla. Třeba jak se maj všichni výrazně líp.
Sem byl včera na obědě v zapadlé restauraci na P-4, kuřecí závitek s brambroem, polívka a limonáda za 150 Kč. Najdi si ceník z roku 1988, to samé stálo 11 korun. Tedy dnes je to 14x dražší.
Můj otec měl v roce 1988 na té kontrole v Avii cca 2400 Kčs čistého. Aby se měl dnes lepší a mohl si koupit za výplatu výíce obědů, kdyby ještě žil a pracoval, musel by brát cca 35-40 tis čistého a více.
A to vůbec nemluvě o ceně nemovitostí, pozemků, nájmů, energií, služeb atd
Hlavně že je levnější litr benzínu a rohlík vid >:D
;-\ Odporný ruský humus! Je pravda, že na ten jejich tankodrom, který začíná za každým větším městem asi výborné, ale jako vždy typicky ruská filosofie když není konkurence, proč modernizovat. Pro rusy dobrý, do první nehody... :yes:
ono to pár modernizací má - třeba jinej motor, 5st. převodovku, můžeš v tom mít klimu, nezávislé topení, ABS, posilovač řízení, vyhřívaná sedadla, přestavba na LPG se zárukou atd.
Tieto autá brázdia Sibír. Mechanika víťazí nad elektronikou.
Autá musia byť lacné a spoľahlivé.
Čo sa dá vyčítať tomuto vozidlu je zastaralý dizajn. Ale tam to aj končí. Motoricky, cenou a spoľahlivosťou ide o vhodný voz do mrazu a terénu.
Pohodlí řidiče je mizerné. Jízdní vlastnosti v terénu dobré na silnici hodně podprůměrné.
Laciné? Cena je sice nižší než konkurence, ale o kolik?
A spolehlivost? U toho auta se rozpadá něco pravidelně každých 1 000 km. Ano je to sice opravitelné kamenem a klackem, ale doba v evropě pokročila.
Tak právě s UAZem panuje u zaměstnanců CzechCoal "ohromná spokojenost". Názor všech je, že takový střep od dob škody 120 neviděli.
Na co si stěžují?
- nepřirozený posez za volantem
- nepřirozené šlapání pedálů
- nespolehlivost a poruchovost (sice menší poruchy, ale pořád něco)
- strašné jízdní vlastnosti na silnici
- vysoká spotřeba
Jediné co si pochvalují, je výkon přídavného topení.
A měl jsem čest se právě s tímto konkrétním strojem několikrát svézt a skutečně patří spíše do muzea. A proč si tento vůz firma pořídila? Protože relativně nízká cena.... Ale mají pouze tento jediný vůz, pak už se vratili k nákupu osvědčených Toyot a Fordů.
Pokud jm vadí spotřeba, mohli si to dát předělat na LPG, dovozce tuto možnost nabízí bez ztráty záruky. Co jezdí skěle v terénu obvykle nejezdí komfortně na silnici a pokud vím, chtěli to an převoz dělníku v terénu, nikoliv na jízdu po silnici.
Posez je dán konstrukcí, ano. A ten posez dělá z toho "úžasného" stroje pro řidiče celkem nepoužitelné auto.
Auto je určeno pro provoz v povrchových dolech kde jsou i místa s nebezpečím výbuchu a vozidla s LPG do těch míst nesmějí. Ale jde jen o srovnání spotřeb - tam kde Toyoty jezdí za 11 - 13 litrů nafty, tam si tento stroj řekne o 20 litrů benzínu.
Ano auto je sice provozováno z velké části v terénu, ale mezi pracovišti přejíždí po silnicích první třídy a tam pokud nechce brzdit provoz a jet rychlostí 90 km/h je jeho řízení takové gumové a jakoby na vodě.
A poruchovost? V září co jsem s tímto strojem jel naposled, mi ti co ho používají říkaly, že to má rekord asi 4 000 km bez závady. (nenapadá mne důvod, proč by si ti co s tím jezdí měli něco vymýšlet).
A argument, že šlo o závady opravitelné kamenem, klíčem č. 17 a kombinačkami neberu - lidi co toto vozidlo používají nejsou automechanici aby to opravovali někde na koleně.
A ty články o tomto konkrétním vozidle jsou taková nenápadná reklama dovozce - a ten asi těžko bude jako přednost uvádět poruchovost.
NA ZAOSTALÝCH TRZÍCH A ROZVOJOVÝCH ZEMÍCH SE MODELY VYRÁBÍ D
to není nic zvláštního viz trh v Indii, Číně, Pakistánu, Íránu a atd., tak je tomu i s rozvojovým Ruskem, zůstávají tam v produkci stroje, které se ve vyspělé Evropě už nevyrábějí, není zde absence pevných komunikací, nebo komunikací vůbec, jak je tomu v Rusku a není zde taková chudoba, aby si lidé museli kupvat naspolehlivé, zastaralé rakve, nechtěl bych v tom bourat, to by snad neměli pouštět ani na silnice EU, tako něco nebezpečného a nekvalitního
terénem to sice tak nějak projelo, ale na asfaltu se to houpalo jako kachna. Měli jsme jednu na útvaru a povedlo se nám ji v zatáčce převrhnout ;-\ I troska stejnou zatáčku projížděla v náklonu skoro dvojnásobnou rychlostí.