Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 2035: Bude polovina nových aut plug-in hybridních?

Už jsme viděli spoustu černých vizí automobilové budoucnosti. Je tahle nejnovější už trošku reálná?
Zpět na článek
7. 3. 2016 14:45
7. 3. 2016 15:16
7. 3. 2016 15:43
7. 3. 2016 17:33
7. 3. 2016 23:48
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
Avatar - KANKUNEN
7. 3. 2016 14:10
pouze spekulace
Vše záleží na tom, jestli bude už vyvinuta vhodná baterie. Levná, lehká a dostatečnou kapacitou.
Rozbalit vlákno
14
7. 3. 2016 14:16
Re: pouze spekulace
Pro rozšíření hybridů nejsou lepší baterie potřeba, jejich prodeje budou záviset především na rozmarech zákonodárců.

Pokud by byly k dispozici baterie s dostatečnou kapacitou, bylo by lepší vyrábět rovnou čisté elektromobily bez spalováku
7. 3. 2016 14:34
Re: pouze spekulace
Přesně, současné baterie stojej za prd. Provozování i toho nejlepšího současného elektromobilu je pořád dost o nervy - k čemu mi je 360 elektrokoní, když je nemůžu využít a táhnu se po dálnici lehce přes stovku?
A nabíjení už nikdo moc neurychlí - Supercharger/CHAdeMO s kabelem tlustym jak ruka jsou sice prima, ale i tak natankování na reálných 800 kilometrů trvá odhadem 50x déle než u nafťáku - a to počítám se 120kW Superchargerem.
7. 3. 2016 17:46
Re: pouze spekulace
k cemu je ridicum obdobne vykonnych aut ten obdobny pocet koni kdys kdykoliv je vyuzijou tak jen cestou z Prahy do Brna budou muset alespon 1x vzit plnou nadrz?

ja ti nevim, mel jsem pujcenou RS6 a na plnou nadrz pri radeni najel v prumeru do 150km, mel jsem pujcenou Corvettu C5 a pri vyuzivani tech koni byl prumer najezdu podobnej, mel jsem pujceny Elise a na nadrz opet pri vyuzivani vykonu najezd podobnej, takze jedinej efekt vyuzivani tech koni byl, ze jsem mel prazdnou penezenku o par tisic denne, a jedinej rozdil je tedy v tom za jakou dobu se da ta nadrz znova doplnit, samozrejme nebezpeci policie a pokut nevyjimaje, me radeni nastesti probyha vetsinou na okruhu kde policiste nastesti s radarem cihat nebudou, pac by jim to bylo tak nejak k nicemu :-)

pak jsem mel pujcenou Teslu S 85P a ac jsem rychlost na americkych silnicich porusil i presto ze jsem podepsal ze s ni pojedu tak abych neporusoval predpisy, misto 65 mil jsem na highwaya freewai mel 85-90, tak na kapacitu baterek jsem ujel nejakych 200 mil, nastesti penezenka netrpela, pac to proste pak stalo asi 40 minut na SC, a ikdyby to zadara nebylo, tak porad tech cca 60kWh co jsem projezdil by stalo stezi stokoruny a ne tisice jako v pripade plne nadrze u zminenych predchozich aut ;-) holt nabit 60kWh za 300 korun je krapet rozdil oproti natankovat 60 litru za 2000 korun :-!

a uzadne je jak srovnavas s naftakem, takze as nekdy vyzkousis nejaky 360konovej naftak a budes z nej zdimat co se da abys tedy tech 360koni vyuzil, tak sem pak napis jakou jsi mel spotrebu, tech magickych 5 na 100 to opravdu nebude ani ve snu >:D
Avatar - AUDIRS6
7. 3. 2016 19:15
Re: pouze spekulace
s RS6 prejst 150 km - taku spotrebu mozes mat fakt len na okruhu >:-[]
Keby si ju drzal pod krkom v beznej premavke, tak na 1 nadrz by si dal vyse 200 km v pohode a to by ani nesmela byt dialnica, kde by si rozhodne menej brzdil a pridaval, takze tam paradoxne tipujem este viac...
No a teraz skusime porvnat tento rezim s nejakou Teslou... ;-)
Po kolkych kolach na okruhu ( kolkych km ) by ti Tesla napisala "low batery" ? >:D
Alebo skor nieco v zmysle: Devide zero owerflow, system halted ! >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
7. 3. 2016 19:41
Re: pouze spekulace
v plnem zavodnim tempu na okruhu zvladne Tesla s 85kWh baterkou cca 90km aneb teslarati to psal ze na okruhu cota zvladl v zavodnim tempu 16 kol, cos je vpodstate jen o nejakych 15km min nez co ja dal s RS6 na okruhu v Moste na nadrz [odkaz]

rozdil v dojezdu u tech aut v extremu nebude proste nijak dramatickej, pokud se jede normalne tak tam bude nejlepsi naftak, pak benzin a nejhorsi elektrina, ale vpodstate to jestli dotycnej dojede 400-500 nebo 700km asi as tak neresi, vzhledem k tomu jak se Tesle dari a jak zvysuje prodeje modelu S

mimochodem rok 2035 je za 19 let, a jen doplnim ze Tesla S se zacala prodavat s 40kWh baterkou pred 4 lety a dnes se prodava s 70 a 90kWh baterkou, ceka snad nekdo ze za 19 let se bude prodavat se stejnou baterkou jako dnes nejaky Xty nastupce tohoto elektromobilu? sakra vzdyt pred 19 lety byli elektromobilisti radi ze maj moznost koupit nejaky Golf nebo 106 EV co meli dojezd sotva 100km a pulka auta byli jen oloveny baterky >:D

a moje oblibene prirovnani, pred 19 lety vypadal mobilni telefon takto [odkaz]
Avatar - AUDIRS6
7. 3. 2016 20:09
Re: pouze spekulace
moj vyzeral takto:
[odkaz] ;-)

A ano, s tymi baterkami nas caka vyvoj, ale pokial sa nezrychli ich nabijanie, ide to mimo mna. ;-)
Porsche 800 V system a nabitie na 80% za 15 min. - ok, ked toto bude, mozem zacat rozmyslat. Dovtedy budem spokojny s tankovanim fullky za 5 min. na pumpe. :-)
7. 3. 2016 20:14
Re: pouze spekulace
tobe jeste drzi ten kryt? ja mival v dobe po Matrixu Nokii 7110 a "odsuvnej" kryt me vydrzel asi tak rok nez to slo do .... >:D
Avatar - AUDIRS6
7. 3. 2016 20:21
Re: pouze spekulace
Miloval som vsetky mozne Nokie "vysuvacky" :-)
Neviem, ci som bol len taky setrny, alebo co, alebo to bolo len stastie na kvalitny kus, ale henta mi vydrzala asi 4 roky. Potom som isiel ani uz neviem na aku, ale tiez Nokiu vysuvacku a posledna Nokia vysuvacka bola N95 - cierna klasika 8 GB.
Kedze som sa akosi dlho snazil odporovat dotykacom, tak ona mi vydrzala 7 rokov pouzivania !!!!!! A doteraz ju mam k dispozicii - keby nieco. :-)
Skoda ze som vtedy pred par rokmi nevyuzil moznost kupy HTC desire Z :
[odkaz]
Proste bocna vysuvacka, dotykac a Android.
Nepotrpim si na velke lopaty, kludne mi staci aj 4-4,5" displej ale mam rad klasicku mechanicku klavesnicu querty.
Keby dnes niekto nieco taketo robil, idem do toho ! ;-)
Avatar - praděda7
8. 3. 2016 08:39
Re: pouze spekulace
Jo, tak ten "slider" byl paráda [odkaz] Kapku větší, ale na tu dobu JEDNIČKA. Ještě ho někde mám. Dnešní smartphony jsou v porovnání s ním neohrabané "plotny". Místo toho, aby se mobily zmenšovaly, tak s sebou lidi tahají telefonní budku.... >:D Proto já stále používám "slider", ale v menším provedení.[odkaz]
8. 3. 2016 06:46
Re: pouze spekulace
Nepleťme si pojmy s dojmy - já vím, že jsi EV pozitiv, ale kolik zkušeností s provozem EV v podmínách střední Evropy vlastně máš?
Ono to totiž v teplotách okolo nuly a na silnicích s kopcovitým profilem docela žere - jako, že dojezd S70D na plnou baterku je při velmi rozumné jízdě (čti 110km/h tempomat, občas zrychlení na 145, celou dobu klima na 21,5 a vyhřívání sedaček - A6 3.0BiTDI tohle umí za 8) nějakých 270 km, víc ani ťuk.

Je to krásná hračka, ale u nás je jeji využití zatím dost omezené.
8. 3. 2016 08:45
Re: pouze spekulace
a co jako ze zatim? nepise se tam o roku 2035? nebo ze by jiz byl rok 2035? sakra to jsem asi nejak zaspal, ja furt ziju v domeni ze je rok 2016 >:D

jinak chystame takovej malej projekt co se tyce rychlodobijeci infrastruktury pro CR s prumerem vzdalenosti 60km, tedy polomerem 30km, tak treba ten zivot s EV bude do par let krapet prijemnejsi i tady v CR, ja se prozatim v te stredni Evrope, tedy v CR svezl jen se 4 EV a jen 3 z nich jsem ridil, a ani jedno z tech EV nema a nemelo dojezd ani 200km, natoz 270km, psoledni jen svezeni cpoby pasazer bylo s e-UP minulej ctvrtek
8. 3. 2016 09:20
Re: pouze spekulace
Reagoval jsem v první řadě na, cituji: "Pokud by byly k dispozici baterie s dostatečnou kapacitou, bylo by lepší vyrábět rovnou čisté elektromobily bez spalováku".

Budu doufat, že ten projekt vyjde a i když to nebudou Superchargery, tak že každých 60 km najdu jeden rozumně přístupný CHAdeMO. I když Model S není asi nejlepší auto, je to a autopilotem rozhodně nejpříjemnější dopravní prostředek, s kterym jsem kdy měl tu čest a budu rád, když jich tu bude víc.
S těmi zážitky ale moc nesouhlasím, zatímco zrychlení 0-120 je opravdu dechberoucí a kromě katapultu v zábavním parku člověk nemá moc šancí zažít něco podobného, v zatáčkách je S-ko prostě limitované vahou a projevem elektromotoru.
8. 3. 2016 10:19
Re: pouze spekulace
projevem elektromotoru?

ja teda s Teslou na okruhu nikdy nejel, ale kdys se podivam na videa na teslarati jak s ni radi na okruzich severni ameriky a obcas si pohrava s auty kategorie M5, 911 a podobne, tak me neprijde ze by to auto na luxusni sedan bylo nejak spatne v zatackach, na americky "sedan" me to dokonce prijde jako extremne dobre auto v zatackach >:D
8. 3. 2016 11:25
Re: pouze spekulace
Ja na okruhu taky ne, ale minulý týden jsem to byl projet na okreskách přes Středohoří a pak mezi Kláštercem a Jáchymovem.
Abych se moc nerozepisoval, torque vectoring to auto umí úžasně, ale zároveň je průjezd zatáčkou dost nepředvídatelnej (předpokládám, že je to dáno průběhem výkonových křivek u el. motoru). S 911 jsem jel jen jednou, ale dost pochybuju, že by aktuální model libovolnýmu Sku na zatáčkovitý trati neujel.
Jako cruiser je to ale dokonalý a rychlost a ovladatelnost na nájezdech na dálnici nebo v "dlouhý táhlý" je úžasná.
Avatar - Glaukos
7. 3. 2016 14:45
Za sebe
můžu říct, že do plug-in hybridu hodlám přesednout mnohem dříve
Rozbalit vlákno
2
7. 3. 2016 15:16
Re: Za sebe
Glaukos": upřímně ? ... Nijak ti to nezávidím...
Avatar - Glaukos
7. 3. 2016 15:43
Re: Za sebe
Ja se na to celkem těším. Sice to vypadá že to bude Toyota, ale pořád lepší než nic
7. 3. 2016 15:02
Eko neni eko...
Stále su baterie toxickejsie ako spalovaci motor.
Rozbalit vlákno
0
7. 3. 2016 15:15
Na jeden prodaný plug-in tedy připadá 160 zejména benzinovýc
a na kolik prodanych TDIcek je jeden usmoleny hybrid? >:D
Rozbalit vlákno
0
7. 3. 2016 15:18
Před PHEV leží tedy ještě zatraceně dlouhá cesta...
... jen aby ta baterka vydrzela na dojeti,eh? Diesel Uber Alles! :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
7. 3. 2016 16:18
každopádně by ale už dnes mohla být naprostá většina automob
protože kombinace olověná autobaterie, startér a alternátor je už přece jenom trochu retro a neměl by být problém startér a alternátor sloučit do jednoho zařízení a toto doplnit nějakým sofistikovanějším akumulátorem...
... při ceně ropy 40$ za barel a celoevropské státní podpoře TDI se ale jakákoliv sofistikovanější cesta k úspoře paliva ekonomicky nevyplatí a papírových úspor (CO2) lze docílit i levněji...
Rozbalit vlákno
0
7. 3. 2016 17:33
dalsi plky
dalsi plky bez realneho zakladu pana Fokta do budoucna ktere budou budoucnosti krasne rozmasirovana na cucky :-) a zase ten pokles prodeju v USA vnimany jako nejaky armagedon pro EV >:D a co bude Fokt psat pristi roky az se EV a plug-iny zacnou zvedat o stovky procent namisto aby klesaly o smesnych 7% ?

pan Fokt, nez zase zacnete vestit z te kristalove koule, skuste ji nejdrive vylestit, takhle to vypada ze vestite z nejakych upatlanych skvrn kde jiz zacina bujet i zivot a rozvyjet se nova kolonie bakterii :-)
Rozbalit vlákno
0
7. 3. 2016 17:53
Hybridní blouznění
Tak to je záse zpráva, že by člověk zracel. Levičáckým snahám o "ekologické" znásilnění automobilových trhů je třeba všemi prostředky zabránit! Pevně věřím, že samotné spalovací motory + poctivé manuální převodovky budou pod kapotami aut dominovat ještě řadu desetiletí! Jedině toto řešení totiž zajistí pravý požitek z jízdy :-) :yes:
Rozbalit vlákno
8
7. 3. 2016 18:05
Re: Hybridní blouznění
koho zajima pozitejk z jizdy? .....odpovim, naprosto minoritni cast ridicu :-! asi neco jako "celou cestu z Prahy do Ostravy jsem si za volantem uzival, hlavne v zacpach, to jsem doslova kvedlal zavodnicky saltpakou jak pilot F1 z 80 let" >:D
7. 3. 2016 18:29
Re: Hybridní blouznění
Je to asi trh od trhu, ale třeba v Evropě v řadě zemí je ještě řadu uživatelů aut také řidičskými nadšenci! :-)
7. 3. 2016 19:43
Re: Hybridní blouznění
jo treba Monaco ne ? aneb raj pro slintali co si ty auta prohlizej, ale maloktere z tech aut v zivote jelo vic nez 130
Avatar - twistedTSD
7. 3. 2016 22:13
Re: Hybridní blouznění
To by byl jistě vylidní argument v diskusi o vaření, ale tahle je o autech. Předpokládám (doufám!), že požitek z jízdy zde zajímá velkou část z nás.
8. 3. 2016 08:52
Re: Hybridní blouznění
tak urcite, predpokladam z eprumer navstevnosti auto.cz bude mezi 5-8 tisici, otazka tedy je kolik z toho cisla jsou lide kterym jde ciste o zazitek z rizeni, a vzhledem k tomu ze v tech 5-8 tisicich jsou i fanousci Ev, plug-in hybridu a hybridu, fanousci automatickeho razeni, fanousci autonomnich vozidel, tak kazdy z nas muze vpodstate tvrdit neco jineho :-!

a prosimte v kolika plug-in hybridech, hybridech nebo Ev jsi jel ze ti nedoprali pozitek z jizdy, me kuprikladu Tesla S poskytla vetsi pozitek z jizdy nez chvili predtim rizena BMW M3, chystam se na zkusenost s BMW i8 a predpokladam ze me take nezklame, ac je to strasne nudny plug-in hybrid >:D
Avatar - twistedTSD
8. 3. 2016 14:59
Re: Hybridní blouznění
Nejel, nehodnotím. Reagoval jsem jen na tvůj příspěvek.
Avatar - Barry Lyndon
7. 3. 2016 22:49
Re: Hybridní blouznění
Vzhledem k rostoucímu podílu dieselů na trhu je zřejmé, že většině člověků nejde o požitek, nýbrž o cenu. A za slevu si rádi připlatí....
Avatar - praděda7
8. 3. 2016 08:47
Re: Hybridní blouznění
VYTESAT DO KAMENE!
7. 3. 2016 20:01
Kdyz ja uz jsem si zvykl
na tankovani jednou za 900 - 1100 km (podle toho jaky byl na dalnici zrovna provoz, zacpy nebo naopak nocni klidek). Az mi tohle nejake ekologicke vozitko nabidne, proc ne. Ale do te doby se jen z povzdali usmivam te toporne snaze prosadit neco, co proste zatim technicky nejde (no, nejde, proste takovou baterku nebo akumulator jeste nikdo nevymyslel).
Pockam 10-20 let a pak si na stara kolena a rakovinou prolezle telo poridim nejaky ten phev ci ev, co me autonomni jizdou doveze z bodu A do bodu B (trochu sci-fi predstava, zatim).
Rozbalit vlákno
21
7. 3. 2016 20:10
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
pokud to jiz dnes zvladne jiste auto [odkaz] tak to as tak scifi neni, plne autonomni auta tu mame do 5-6 let, takze do tech 10-20 let to bude jako soucast snad temer kazdeho auta v "zapadni" civilizaci :-) oblast HW a SW v oblasti autonomnich aut se zlepsuje mnohem rychlejsim tempem nez jak se to deje v oblasti EV
7. 3. 2016 20:59
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
Ale ja myslim auto s normalni cenovkou (rekneme do 800k?) ... to ze to dokaze auto za minimalne 2 miliony nekde v pousti bez provozu, me opravdu vubec nezajima. Myslim, ze muj odhad (10-20 let), nez se to dostane do "Golfklasse", bude to jedna ze zakladnich vybav a zvladne to bezny provoz evropskeho formatu, je jeste hodne optimisticky.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
7. 3. 2016 23:48
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
Asi si zaspal dobu niekde po plochym kamenom. V jaskyni. V pusti.

Pretoze to, o com ty snivas, je pre normalnych ludi denna realita. Technologicky to ide uz vyse desatrocie.

To, ze TY o tom nevies, vypoveda romany o tvojom rozpolozeni, nie o technologiu.
8. 3. 2016 11:13
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
Tak mi, ty normalni clovece, popis, jak si jednoho krasneho mraziveho lednoveho rana sednes do vyhrateho elektroauta, co ti stalo celou noc pred barakem, zapnes navi, radio, klimu a vyrazis autonomnim zpusobem napr. z Parize do Prahy bez toho, abys musel stat nekde u pumpy (zasuvky).
Napis mi, jak dlouho ti ta cesta trvala, jaka byla prumerna rychlost atd, zkratka detaily, kdyz je to tak naprosto bezna zalezitost pro normalni lidi.
Prosim, ring volny. Pokud nic nenapises, zustanes u me pouhym teoretikem.
8. 3. 2016 12:11
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
Normální lidi nejezděj z Paříže do Prahy, normální lidi dojedou na CDG, auto nechaj na parkingu a sednou do letadla. Anebo jedou na letiště tágem.
Dáváš elektromobilu/autonomnímu autu úkoly, na který nebylo zamýšleno.

Jinak sednout do vyhřátého auta, celej den jezdit a u toho klimatizovat můžeš už dneska.
8. 3. 2016 12:34
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
Tak si misto Parize a Prahy dosad treba Groningen a Litomysl, to je jedno. Stejne tim autem (normalnim) budes od baraku k baraku rychleji nez letadlem (nedej boze, kdyz musis prestupovat).
Ja moc dobre vim, na co jsou el. auta ... mestske jezdeni (uz to samo o sobe je pro nomalniho smrtelnika protimluv, mame mhd, ze), pokud mozno bez klimatizace, topeni, ohrivani sedacek, parkovani dnem i noc 2 metry od zasuvky. Pokud to nekdo na toto jezdeni nutne potrebuje a technicky dane limity ho neomezuji, budiz.
Ovsem nesnasim, kdyz mi chce nekdo namluvit, ze el. auta jsou dnes vhodna k beznemu pouziti. Zkratka nejsou a nejsou ani na to dojeti na letiste, pokud bydlim dal nez 150 od toho nejblizsiho (nebo ty bys stal o to, dojizdet na letiste a neustale koukat na stav nabiti baterie? Nedej boze v zime, kdy je preci jen nutne zatopit nebo si v lete pustit tu klimatizaci a nechat ji bezet celou cestu, at v tom letadle nesmrdis potem jako kdyz vylezes ze stodvacitky pri 30-stupnovem vedru?).
Sorry, ta technologie je v plenkach a eko-propaganda se snazi presvedcit o opaku.
8. 3. 2016 12:52
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
Připadá Ti, že je tohle 2 metry od zásuvky, bez klimy nebo bez ohřátý sedačky?

[odkaz]

Z těch dat si klidně můžeš spočítat dojezd (má to 70 kWh), na 99 % jízd to stačí (ergo na běžný používání). Ano, 150 tam a 150 zpět bude po dálnici tak tak, s tím souhlasím.
Jediným problémem je furt ještě doba dobíjení, ale fyzika prostě nepustí - ale o tom píšu nahoře.
8. 3. 2016 13:43
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
Pisu o parkovani 2 metry od zasuvky, ne o max. dojezdu ...
Potkat nekde zacpu, volas odtahovku, protoze to auto by melo topit/klimatizovat a svitit a mohlo by mu hrat radio a fungovat navi a ostati palubni systemy i kdyz stoji. Je to proste na pekne pohodove jezdeni na male vzdalenosti, kdyz se nic nepredvidaneho nestane.
Cili problemy jsou uz nekolik desitek let dva stejne: dojezd a doba dobijeni. Dokud nebudou nove baterie (akumulatory), nikam se to nepohne. Ja tomu i vcelku fandim, ale je potreba se na elektrickou mobilitu divat realisticky.
8. 3. 2016 13:48
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
To jo, ale i když nezaparkuju dva metry od zásuvky, ráno s největší pravděpodobností k nějaké jiné dojedu.
Jinak v zásadě souhlas, je to zatím jen hezká kuriozita.
8. 3. 2016 13:56
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
na topeni existuje kuprikladu webasto, a jak se ukazuje kuprikladu ze severskych zemi, evidentne tam nemaj problem s elektromobilitou i presto ze tam maj krapet chladnejsi pocasi nez jake mame treba tady v CR ;-)
8. 3. 2016 14:05
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
Ano, elektroauta ve Skandinavii stoji v garazich. V Evrope je prilis malo mista na to, aby mel kazdy majitel auta garaz.
Webasto ... no jiste, ale na to potrebujes skoro dalsi zasuvku, vzdyt to ma prikon kolem 30W.
Nezavisle topeni v elektoroaute je tudiz dalsi holy nesmysl.
8. 3. 2016 14:38
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
odkdy webasto potrebuje zasuvku? vis vubec o cem je rec?

30W? hochu ty ses teda hodne mimo, kdyby to bastilo 30W tak by to na baterku i nejakyho malyho Ev dokazalo jet nekolik mesicu nonstop ;-)
8. 3. 2016 13:54
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
prosimte kolik lidi se domnivas ze maj potrebu jezdit takove streky zcela bezne? ja se domnivam ze pokud nejde o kurira nejake prepravni spolecnosti tak nema duvod takove cesty jezdit nejak casto :-!

kam bys dojel bez benzinek s fosilnim autem? tak uplne na stejne misto dojede i rodoc EV pokud tam nema dobijeci infrastrukturu ;-)

ano EV je v plenkach a proto je zajimave sledovat jak uspesny start to EV zaziva v dobe ve ktere vladne ropna loby ;-)

pro tevbe evidentne Ev neni a jeste par desitel kelt nebude, tak proc se vzrusujes, proste to ignoruj :-)
8. 3. 2016 14:58
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
Jasne, vladne nam ropna lobby, zatim. Vystrida ji brzo elektrolobby. Elektroauto totiz zadna fosilni paliva nepotrebuje, ona ta elektrina roste asi na stromech ...
Kdyby aspon propagatori EV rikali celou pravdu o tom, odkud se ta jejich zazracna elektrina bere. Ono to jen ze slunecniku a vetrniku neni. Jadro nechceme, fosilie palit nechceme, precerpavaci nadrze nechceme. Ale v bezvetrne noci cumet do tabletu a ovladat domacnost/internet veci to ano, to chceme.

Co mi chybi?
1. Sirsi pouzitelne rozlozeni vyroby el. energie (nebo energie vubec) na vice rozlicnych zdroju (kdyz uz tedy fosilni zdroje vynechame), vzajemne se zastupujicich (to jadro se z tehle myslenky vypustit neda) a navic plosne funkcni (cili musim jistotu, ze si auto v noci nabiju i v cervenci Horni Lhote)
2. Infrastruktura ... dejme tomu, ze do 5 let bude 5% vozoveho parku EV ... to maji propagatori EV co delat, aby vsude staly stojany s dostatecnou kapacitou (prostorovou i co se rychlosti nabijeni tyce).
3. Technologie samotna ... viz vsechny me prispevky vyse.

Zacinat ideologickou masaz od nedodelane a nezrale technologie, kdyz chybi i jen ty zakladni predpoklady pro uspesne fungovani celeho systemu el. mobility, je demagogie hodne hrubeho zrna.
8. 3. 2016 15:45
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
stejne tak benzin a nafta asi roste na stromech, tak as vystrizlivis a probudis se, tak treba zjistis ze kazdy litr nafty nebo benzinu kterej z rafinerie vyleze stoji cca 1.6kWh elektriny ;) takze pokud tvoje auto basti prumerne 10 litru, tak ikdys jeste neujelo ani jeden metr, tak jen tech 10 litru v nadrzi by EV vystacilo na cca 100km ;-)

a myslim z ereagovat na tve teze v bodech je zbytecne, proste jsi standardni fosilni troll :-) troll kteremu za par let odzvoni tak jak tak, ja mam vyhodu ze ja nic propagovat nemusim, trh se o to postara sam a tech par jedinci jako ty co maj nainhalovano na tom nic nezmeni ikdyby se treba na "hlavu postavili"
8. 3. 2016 18:14
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
Tak az zase nekdy za bezvetri v noci budes dobijet tu tvoji elektokaru, vzpomen si na me:-)
8. 3. 2016 18:35
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
as budu jednou svoji EV karu dobijet v noci za bezvetri, tak si vzpomenu ze bezvetri je mozna tak u toho stojanu, ale urcite ne v cele EU (tak nejak ma cela Eu "globalni" energetickou sit kde se s elektrinou obchoduje) a pak si vzpomenu na ten ostrovni system na barku kde je nejakych 30kWh v zaloznich bateriich prave pro pripad dobijeni EV a kdyby nahodou v tu chvili byla tma, nefoukal vitr a zaroven dosla voda v prilehle ricce a zastavila se i ta vodni turbina

na tebe urcite vzpominat nebudu, proc taky? nebo ty si name vpominas pokazde kdys taknujes u benzinky? kde tankujes palivo ktere by bez elektriny nevzniklo a u stojanu a benzinky ktera by bez elektriny nedokazala natankovat ani kapku paliva
8. 3. 2016 09:02
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
no covece nazvat cestu ze Sf do LV jako cestu " nekde v pousti bez provozu" >:D ja tu cestu jel nekdy v roce 2014 a troufnu si tvrdit ze cca 20-30% te cesty bylo mnohem hektictejsi nez co zazivaji ridici v EU, na periferiich mest na 4-8 proudych dalnicich (jeden smer) kdy jsme meli rozestupy aut cca 20 metru a jelo se 55 mil v hodine do ne primo "rovnych" zatacek, oni maj totiz amici celkem libustku delat bud extremne rovne useky prave v "pustinach" , ale taky libustku v extremne tocitych a "utazenych" zatackach kde dokonce doporucuji znackou projizdet urcitou max. rychlosti

me se tohle tempo nevyplatilo kuprikladu pri prijezdu do SF primo z LV, kde jsem na te X proudovce misto smerem okolo zalivu najednou miril na most primo do FS, v noci v desti kdy je clovek rad ze stihal sledovat auta okolo sebe, k tomu naidaci ktera ale v urcitych mistech neumela poradit spravnej pruh a za situace kdy 2 prave pruhy veskutecnosti nezahejbali doprava, a doprava zahejbali z tech 8 pruhu ty 2 co byli zprava 3-4 pruhem, no jo pro evropskeho ridice lahoda >:D

tak jo oprimisto :-)
8. 3. 2016 11:18
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
20-30% hektickych ... no a ted si sedni do auta a jed dejme tomu z Haagu pres Ruhrpott treba do Karlsruhe ... muzes vyrazit treba ve stredu v 7 rano.
Myslim, ze by se ti tvi Amici okamzite po..., protoze v Evrope se nejezdi 55mph a husty provoz neni jen v aglomeracich (resp. je, jenze Evropa je jedna velka aglomerace). Asi tolik k prakticke pouzitelnosti autonomnich systemu (zatim, treba to casem k necemu bude).
8. 3. 2016 12:06
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
jaky mi amici? Amrika je proslula zacpama a silenym provozem, ja zazil zacpu i na te pustine, 20 mil dlouha rovinka, naprosta rovinka, a my anis sme vedeli co se deje 5-6 mil pred nama stali v "pousti" neco prez 2 hodiny v kolone

autonomni rizeni se prave proto jaky je provoz v USA testuje nejlepe tam, us i z toho duvodu ze spousta pravidel v USA neplati a z pohledu evropana jsou tak americti ridici desne neohleduplni k ostatnim ucastnikum provozu

proti americkym highway a freeway me kuprikladu Nemecke dalnice a ty i ty skrz mesto prijdou jako uzasne poklidne misto
8. 3. 2016 12:25
Re: Kdyz ja uz jsem si zvykl
Nejde ani tak o hustotu provozu samotnou jako spis o hustotu a rychlost. Ono je rozdil, se nekde plizit 80 ve dvou prostrednich pruzich, kdyz vlevo i v pravo na kraji jedou vsichni opet 80, nebo jako v CH ve trech pruzich 125 - 120 - 90 a pak mit 3-5 pruhu, kde se vlevo jede 180+ uprostred 120-150 a vpravo 95.