Bude McLaren také vyrábět crossover?
Od chvíle, co SUV Cayenne zajistilo automobilce Porsche blahobyt, se výroba crossoveru bere i u tradičních sportovních a luxusních značek jako nutné zlo, které zaručí jejich bezproblémové fungování a dostatek peněz na vývoj a výrobu dalších emotivních modelů. Dnes už je velmi nesnadné najít prestižní automobilku, která by luxusně-sportovní crossover nevyráběla nebo nepřipravovala.
Jedním z nich je britský McLaren. Ten se nyní stal plnohodnotnou automobilkou se dvěma modelovými řadami a tvrdí, že díky rozsáhlému sdílení techniky dokáže vydělat, aniž by si musel pomáhat podobnými "berličkami". Otázkou je, jak dlouho mu toto přesvědčení vydrží. Autocar totiž od šéfdesignéra Roberta Melvilla zjistil, že McLaren, respektive jeho divize MSO, "dokáže komukoli vyrobit, na co si vzpomene, pokud na to má peníze" - stávající vozy mohou mít více, ale i méně výkonu, ale třeba i unikátní zakázkovou karoserii.
Melville současně připustil že i výroba crossoveru "je možnost", ale vývoj by stál "miliony a miliony liber", protože pro takový vůz nelze použít současnou platformu pro Sports, Super a Ultimate série sportovních vozů. Pokud by k tomu někdy došlo, jednalo by se o malosériovou aktivitu pod hlavičkou MSO, samotný McLaren se chce i nadále věnovat výhradně výrobě sportovních aut, přičemž asi největším kompromisem se má stát 2+2místný sporťák na bázi základní Sports Series.
Ano, je to samé "kdyby", "možná" a "pokud", ale už jen to, že je vrcholný manažer McLarenu ochotný se na téma crossoveru bavit naznačuje, že už to ve Wokingu není takové tabu, jako přednedávnem...