Bude příští BMW M5 čtyřkolka?

Bude příští BMW M5 čtyřkolka?

Německý Auto Bild odhaluje pozadí vývoje příští generace pětkové řady BMW. Zdá se, že ostrá M5 bude zabírat na všechna čtyři kola.

Zatímco BMW M3/M4 nabídlo poprvé v historii továrně montovaný přeplňovaný šestiválec, u nejvýkonnější pětky se chystá jiná revoluce. Pohon všech kol! Jako alternativa, ovšem. Spadl vám kámen ze srdce? Nejdříve pochopitelně musí přijít na řadu výchozí model, který se ukáže s největší pravděpodobností za rok na IAA 2015 ve Frankfurtu.

Podle Auto Bildu se tak M5 nedočkáme dříve než v sezóně 2017. Motor bude mít výkon kolem 460 kW. O změně konfigurace se nemluví, počítejme tedy s vidlicovým osmiválcem a turbem Twin-Scroll. „Falešné emko“, tedy M550d xDrive si čtyřkolku i přeplňovaný řadový šestiválec zachová. Cílem vývoje motorářů je však výkon alespoň 300 kW a točivý moment 750 N.m. Jak ho chtějí dosáhnout? Mimo jiné i instalací čtyř turbodmychadel místo stávající trojice! Sedmá generace BMW 5 jako takového (s interním kódem G30) bude asi o 100 kg lehčí než ta stávající díky štědřejšímu použití hliníku místo oceli. A s největší pravděpodobností i nějakých těch uhlíkových kompozitů. Na ceně přece tolik v Mnichově nesejde, že?

Pochopitelně se dále zlepší vnitřek aut, který doslova „nastaví nová měřítka z hlediska kvality povrchu a vzhledu materiálů“. Zřejmě má prestižní bavorský výrobce v tomto ohledu ještě rezervy. A technika? Můžeme očekávat vychytávky v podobě (příplatkového) autonomního systému a všechny modely se již teď určitě těší na revidovaný, lepší a uživatelsky příjemnější iDrive s menším ovládacím kolečkem a větším touchpadem. Jestli to bude znamenat pokrok, toť otázka. A rovněž hlasové ovládání některých funkcí dozná úpravy. Nová pětka zatím neumí řídit zcela sama, žádný autopilot se nekoná, ale s dálničním provozem včetně manévrování z pruhu do pruhu a předjížděním bez zásahu osoby za volantem si určitě poradí. O samočinném parkování kolmo k chodníku i do volných mezer před supermarketem nemluvě.

Zážehové šestiválce „obyčejných“ verzí se dostanou někam k hranici 260 kW a 500 N.m v případě třílitru, turbodiesely se stejným počtem válců a jejich zaokrouhleným objemem nabídnou sice menších 255 kW, ale zato pochopitelně masivních 660 N.m točivého momentu. S napětím očekávanému plug-in hybridu bude stačit dvoulitrový benzinový čtyřválec, ovšem se 177 kW a jeden osmdesátikilowattový elektromotor. Zvládne nejen dobíjení z běžné elektrické sítě, ale i indukční bez změti kabelů.

JAKE.AUTO.CZ: BMW řady 5 (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Holding Unipetrol díky stabilnímu provozu rafinérií zdvojnásobil svůj zisk Holding Unipetrol díky stabilnímu provozu rafinérií zdvojnásobil svůj zisk

Čistý zisk petrochemického holdingu Unipetrol ve třetím…

Pečení může být lepší než sex, myslí si režisér Ofir Raul Graizer Pečení může být lepší než sex, myslí si režisér Ofir Raul Graizer

Kolnoa v hebrejštině znamená kino. Stejně se jmenuje také…

 
Zdroj: Auto Bild, WorldCarFans

Štítky BMW Luxusní značky Vyšší střední třída

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy! Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy!

Vypadá to jako úplná hračka, ale i maskování vývojového…

BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu

V závěru výroby současné generace BMW řady 5 přichází…

 



 
Krátké svezení s Citroënem C3 Aircross: Stylový pohodář

Krátké svezení s Citroënem C3 Aircross: Stylový pohodář

Dnes 08:00

Malé SUV z dílny Citroënu je na českém trhu nabízeno se čtyřmi motory. V příštím roce se však nabídka kompletně promění, z důvodu příchodu přísnějších emisních norem.




Blesk.cz

Das Filmfest v Praze představí na 30 německy mluvených snímků. Pořadatelé ho zahájili v papučích

Das Filmfest v Praze představí na 30 německy…

Das Filmfest zahajovali organizátoři ve středu 18. října v Lucerně v papučích. Prý už se tady cítí jako doma. V…

Domácí kaštanová tinktura a mast: Návod na jejich výrobu

Domácí kaštanová tinktura a mast: Návod na jejich výrobu

Kaštanová tinktura a kaštanová mast jsou skvělými pomocníky na oteklé nohy, křečové žíly a hemoroidy, ale i…

 

iSport.cz

Wizards na úvod sezony vyhráli, Satoranský zápas odseděl na lavičce

Wizards na úvod sezony vyhráli, Satoranský zápas…

Tomáš Satoranský nedostal šanci v prvním zápase nové sezony NBA a při domácím vítězství Washingtonu nad…

Hloupé vyloučení! Piqué dal gól rukou a slavil, sudí mu fintu nespolkl

Hloupé vyloučení! Piqué dal gól rukou a slavil, sudí…

Gerard Piqué se opět dostal do centra dění. Tentokrát nebyly na vině jeho výkony, výroky na adresu hlavního…

 

Reflex.cz

Národní rezervace Ustjurt: Promění tento kazašský přírodní klenot těžba ropy a plynu v pustinu?

Národní rezervace Ustjurt: Promění tento kazašský…

Kazachstán chce být do roku 2050 jedním ze třiceti nejbohatších států světa. K tomu mu má dopomoci těžba ropy a…

Vylepšeme český pracovní trh, podpořme zkrácené úvazky

Vylepšeme český pracovní trh, podpořme zkrácené úvazky

V Česku máme nyní nejnižší nezaměstnanost v EU, to je jistě pozitivní skutečnost. Nicméně vše není růžové ani na…