Bude příští BMW M5 čtyřkolka?

Bude příští BMW M5 čtyřkolka?

Německý Auto Bild odhaluje pozadí vývoje příští generace pětkové řady BMW. Zdá se, že ostrá M5 bude zabírat na všechna čtyři kola.

Zatímco BMW M3/M4 nabídlo poprvé v historii továrně montovaný přeplňovaný šestiválec, u nejvýkonnější pětky se chystá jiná revoluce. Pohon všech kol! Jako alternativa, ovšem. Spadl vám kámen ze srdce? Nejdříve pochopitelně musí přijít na řadu výchozí model, který se ukáže s největší pravděpodobností za rok na IAA 2015 ve Frankfurtu.

Podle Auto Bildu se tak M5 nedočkáme dříve než v sezóně 2017. Motor bude mít výkon kolem 460 kW. O změně konfigurace se nemluví, počítejme tedy s vidlicovým osmiválcem a turbem Twin-Scroll. „Falešné emko“, tedy M550d xDrive si čtyřkolku i přeplňovaný řadový šestiválec zachová. Cílem vývoje motorářů je však výkon alespoň 300 kW a točivý moment 750 N.m. Jak ho chtějí dosáhnout? Mimo jiné i instalací čtyř turbodmychadel místo stávající trojice! Sedmá generace BMW 5 jako takového (s interním kódem G30) bude asi o 100 kg lehčí než ta stávající díky štědřejšímu použití hliníku místo oceli. A s největší pravděpodobností i nějakých těch uhlíkových kompozitů. Na ceně přece tolik v Mnichově nesejde, že?

Pochopitelně se dále zlepší vnitřek aut, který doslova „nastaví nová měřítka z hlediska kvality povrchu a vzhledu materiálů“. Zřejmě má prestižní bavorský výrobce v tomto ohledu ještě rezervy. A technika? Můžeme očekávat vychytávky v podobě (příplatkového) autonomního systému a všechny modely se již teď určitě těší na revidovaný, lepší a uživatelsky příjemnější iDrive s menším ovládacím kolečkem a větším touchpadem. Jestli to bude znamenat pokrok, toť otázka. A rovněž hlasové ovládání některých funkcí dozná úpravy. Nová pětka zatím neumí řídit zcela sama, žádný autopilot se nekoná, ale s dálničním provozem včetně manévrování z pruhu do pruhu a předjížděním bez zásahu osoby za volantem si určitě poradí. O samočinném parkování kolmo k chodníku i do volných mezer před supermarketem nemluvě.

Zážehové šestiválce „obyčejných“ verzí se dostanou někam k hranici 260 kW a 500 N.m v případě třílitru, turbodiesely se stejným počtem válců a jejich zaokrouhleným objemem nabídnou sice menších 255 kW, ale zato pochopitelně masivních 660 N.m točivého momentu. S napětím očekávanému plug-in hybridu bude stačit dvoulitrový benzinový čtyřválec, ovšem se 177 kW a jeden osmdesátikilowattový elektromotor. Zvládne nejen dobíjení z běžné elektrické sítě, ale i indukční bez změti kabelů.

JAKE.AUTO.CZ: BMW řady 5 (všechny testy a další články)

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety byl poprvé představen Land Rover Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety byl poprvé představen Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

Kovohutím Příbram rekordně vzrostly tržby Kovohutím Příbram rekordně vzrostly tržby

Společnost Kovohutě Příbram nástupnická loni utržila přes…

 
Zdroj: Auto Bild, WorldCarFans

Štítky BMW Luxusní značky Vyšší střední třída

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy! Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy!

Vypadá to jako úplná hračka, ale i maskování vývojového…

BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu

V závěru výroby současné generace BMW řady 5 přichází…

 



 
Kdy se objeví nový VW Golf? A co ostatní novinky z Wolfsburgu?

Kdy se objeví nový VW Golf? A co ostatní novinky z Wolfsburgu?

Dnes 16:59

Loni uvedený facelift sedmičkového Golfu na trhu vydrží maximálně dva roky. Už pro příští rok se počítá s Golfem osmé generace.




Blesk.cz

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska z pádných důvodů!

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska…

Rakovina hrtanu mu vzala už jednou provždy hlas. Jiří Pomeje (53), který se zotavuje z páteční pětihodinové…

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve sněhu odtlačili cestující

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve sněhu…

Kdepak na Brňáky s přívalem sněhu. S kalamitou z konce týdne si tady nedělali žádné vrásky. A když  bylo nejhůř,…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Sánchezův plat způsobí problémy, tuší McClaren. Hvězda se už fotila v dresu

Sánchezův plat způsobí problémy, tuší McClaren.…

Přestup do Barcelony udělal z Philippeho Coutinha druhého nejdražšího fotbalistu v historii. Přesto se o jeho…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…