Ten základ v Německu je o dost jiný než v Čechách. Pokud první informace budou pravdivé, tak v Německu se ani nebude nabízet motor 1,2 HTP, ale rovnou 1,2 TSi a navíc lepší výbava. Další věcí je i to, že v Německu stojí všechna auta víc než tady, takže Česká cena bude zcela jistě pod 300 tisíc. Spíš v akčních provedeních bych tipoval i kolem 250 tisíc Kč (i když asi ne hned po uvedení na trh).
Toto auto je marketingový "majstrštyk" Škody. Nevzniklo proto, aby Škoda měla "levné" auto, jak se Škoda pokoušela několik let zblbnout davy, ale proto, aby nová Oktávie 3 mohla být dražší.
"Majstrštyk" číslo dvě je, že celý mediální svět diskutuje o Rapidu jako o novém autě, ale ve skutečnosti je Rapid pouze důkladnější "facelift" Oktávie 2. Podvozek i motory jsou stejné, jenom oblek byl znovu vyžehlen a plasty na žádost marketingového oddělení vyrobeny tak, aby vůz byl o pár cm menší než dnešní Oktávie aby ta recyklace starého meodelu netloukla tolik do očí. Velmi chytrý ojeb. O1 Tour, jako přiznaný starý model, musel jít s cenou níže, a na trhu nemohl nevydržel dlouho. Ale formy na plechy a plasty se vzhledem k omezené životnosti stejně musely dělat nové. Tak proč neudělat rovnou trochu jiné tvary a tvářit se, že jde o nové auto? Obchodně jistě úspěšnější strategie.
"Majstrštyk" číslo 3 - stejné auto, jen s jinými nárazníky a světly se bude vyrábět minimálně pro 2 koncernové značky. Shrnuto - toto auto bude koncernová ždímačka na peníze.
hm, no ono to asi bude tim, ze to je pravda :-! .
u skodarny ostatne nic noveho, ta vzdycky umela najit nejakou marketingovou "vyhodu" aby mohli patricne nasadit ceny a snizit vlastni naklady, uz v dobe, kdy Felicie ohlasovala 13456 zlepseni oproti Favoritu a proto byla o polovinu drazsi, i kdyz to byl vlastne jen facelift, nasledne v dobe, kdy Fabie 1. generace bez odpovidajiciho kufru byla vydavana oproti Felicii za "auto evropskeho strihu" opet za vyssi cenu a dalsi takovy tanecek predvedli u zkraceni rozvoru Superba, aby nahodou nekonkuroval Passatu. Jo, jeste u Octy z toho udelali bezmala stredni tridu, kvuli delce karoserie a prisernym previsum. O HTP se taky napsaly stohy papiru, jaky to je supr hypermoderni a revolucni motor a taky jaksi skutek utek a pro cechy dodneska dobry.
A nova octa prijde o multilink vzadu a dostane torzni pricku, protoze to pry zakaznik stejne nepozna. Myslim, ze jsem jeste na polovinu "majstrstyku" u skody zapomnel. 8-s
To auto je v podstatě na podvozku Fabie I, takže ani né Octávie, natož octávie II. To ale samo o sobě není zas tak na závadu, pokud se na to člověk dívá tak, že to má být dostupné auto pro mladé rodiny. Nakonec Škoda nedělá nic jiného než v současné době úspěšný Hyundaj, který nakoupí od ostatních výrobců výběhové technologie (i značně zastaralé) a oblékne je do nového kabátu. Téměř nic nevyvíjí, proti Škodě ani příliš netestuje a většinu věcí přenechává na dodavatelích. Škoda Rapida přeci jen vývojově piplala o dost víc, byť je to technologicky a technicky také auto stojící na výběhových věcech. Výhoda Rapidu oproti např. zmíněnému Hyundaji za podobné peníze bude pocit větší solidnosti z interiéru a i provedení auta samotného, což asi zákazníky Škody osloví tak jako u jiných modelů. Nic víc, nic míň.
Prozraď nám, co a kde ty korejci kupují...Svěř se, víš toho evidentně víc než my...
Apropo - znáš už interier Rapidu ??? A ve vícero výbavách ??? Nebo jde klasicky o zdejší běžné kecy ???
Až na jeden drobný detail, který jsi při svých důmyslných, ba až geniálních vývodech pominul.
Octavia Tour byla původně Oktávie I - na ní velikostně skutečně Rapid navazuje. Oktávie Tour od tuším loňského léta byla očesaná (i když ne zas tak moc) Oktávie II z doby před Faceliftem a tím pádem i v její velikosti. S tímhle druhým Tourem a s Oktávií II nemá Rapid zhola nic společného.
Podle všeho jsi asi ani nikdy neseděl ani v Oktavii I, ani ve dvojce - pokud ano (a hlavně vzadu, i když rozdíl v prostoru byl i za volantem dost viditelný), tak bys tady nepsal tato moudra, hodná investigativního novináře z Novy.
Takže Rapid není faceliftem žádné Oktávie II, ale je to auto postavené na základech původní (o odst menší Oktávie). Řeči o potřebách marketingu na zmenšení o pár centimetrů jsou rovněž velmi úsměvné, že tady kdekdo z MB troubí, že tahle oktávka vychází z původní a velikostně jí odpovídá je asi zase marketingový tah. No, asi jsi dál než my ostatní, protože patříš k těm, co znají cenu (která je v každém případě stráááášně vysoká a neodpovídající....), ale ty dokonce znáš i rozměry, rozvor a bůhví co ještě....
No, na druhou stranu, tvoje věta o ždímačce na peníze ukazuje, jak tě ta škodovka potažmo VW AG štve - tak si poblahopřej (společně se svými dvěma následovníky ve vláknu...), jak jste chytří, že se ždímat nenecháte.
Neberte si do huby Hyundai, tam nevedou v zakladu motor HTP a nedavaji na zadni napravu torzni pricku. Pokud se teda bavime o i30.
Jakoze korejce moc nemusim, tak TECHNOLOGICKY i designove i moralne jsou v soucasnosti o tri konske delky pred Rapidem a to jeste za nizsi ceny, jak to tak vypada. Samo ze to bude nabeton az dorazi k dealerum, ale vidim to tak na 90% jiste. Myslim, ze tech super ocekavanych Rapidu bude jezdit asi tolik co tech nemene super ocekavanych Citigo.
Nic proti hyundaji, ale ty super nové technologie jsou k smíchu. Ještě donedávna měla 1.6 tka škrtící klapku ovládanou lankem (evropští výrobci s tím končili na přelomu tisíciletí), platforma současných vozů má svůj původ v před- před- generaci Mitsubishi Colt, která byla průběžně upravována, ovládání ventilů je koupený od Toyoty z první generace VVT-i atd. atd. Neříkám, že to je špatně, ale jen je k smíchu, že si lidi myslej, jak tady Hyundaj prodává nějáký Hi-Tech. Většině lidí to je ale stejně jedno, a navíc tomu ani nerozumí... Jediný, co se hyudaji skvěle povedlo je to, že tuhle techniku zabalilo do nového (pro někoho pěkného) designu a relativně dobře ty věci sladil (i když to stále není na bednu). Marketingově skvělý přístup, kdy se dá dosáhnout relativně dobrý výsledek za realtivně malé vývojové náklady.
ja to beru tak, ze vetsina novych technologii sleduje primarne 3 cile:
cil prvni: setrit vyrobni naklady, material a vyrobni cas
cil druhy: oslnit v testech normovane spotreby
cil treti: splnit s rezervou ekolimity (i ty budouci), aby se to brzo zas nemuselo cele predelavat
jako koncovy spotrebitel ani jedno z toho neocenim, zajima me dlouhodoba spolehlivost, robustnost a jednoduchost (=pokud mozno co nejmene aktivnich prvku a elektroniky) a samozrejme bezpecnost a ekonomika provozu. Pokud jsou vysledna auta srovnatelna, tak zvolim radsi 10 let stare a milionkrat overene koncepce nez soucasny high tech, kde se musi 100x za sekundu prepocitat aktualni otacky, poloha pedalu plynu udaje z vahy vzduchu a lambda sond a podle toho nastavit plnici tlak turba a vybrat davkovani a schema vstriku paliva a ve vysledku tim usetrim nejakych 20 kilo na hmotnosti motoru a 0.5l paliva na 100km v normovanych testech pri srovnatelnem vykonu a srovnatelne spotrebe v dennim provozu.
P.S lanko plynu a skrtici klapku mam i na svem aute a povazuju to za jednoznacnou vyhodu oproti elektronickemu plynu. u takoveho lanka je totiz 100%ni jistota, ze po celou dobu zivotnosti auta bude delat presne to, co se po nem chce.
Rapid je na upravené platformě první Fabie. Akorát je prodlouženej rozvor a samozřejmě upravené nastavení náprav. Takže s O1 to nic moc společnýho nemá, i když některé komponenty jsou skoro totožné.
Re: Rapid pro Evropu stojí na základu - Roomsteru !!!
Tak přesto, že těch dohadů o původu podvozkové platformy evropského rapidu tady zaznělo hned několik, tak pravdivá není ani jedna. Podvozkovou platformu Rapidu totiž skutečně nemuseli nově vyvíjet, protože použili platformu Roomsteru. Jediný rozdíl je v tom, že přední náprava není z úzké Fabie, ale z nejnovější generace Pola/Ibizy, která má větší rozchod. Všimněte si také, že Roomster i Rapid mají stejný rozvor (pokud nebude úplně shodný, tak se bude lišit pouze v řádech mm). Takže ještě krátká rekapitulace - přední část platformy pochází z fabie, přední náprava z Pola/Ibizy, střední část podlahy z Roomsteru a zadní náprava z Octavie I. Nová je tedy pouze část platformy za zadní nápravou, aby se vytvořil delší zadní převis než má Roomster. Chytře vymyšlené, že? Vývojové náklady vskutku minimální + atraktivní design + důkladný hlavy vymývající marketing = prodejní úspěch + tučný zisk.
P.S. Hlavně si nikdo nesmí evropský Rapid splést s tím indickým (jak to udělala Nova) - zde posloužila celá platforma nejnovějšího Pola Sedan (v Evropě se neprodává), ovšem s prodlouženým rozvorem.
Re: Rapid pro Evropu stojí na základu - Roomsteru !!!
Wow. Tomu se myslim rika uplest z ho**a bic :-!
A jeste do toho frnknou HTP a prodaji to za cenu nekde kolem 300 tisic v social holobyt edition. Neskutecne.
:yes: s takovym nazorem souhlas, ale proc neprodavat za tolik kdyz se najdou Ti kteri to jeste s dobrym pocitem z dobreho kupu povezou domu ;-) Jak rika Venca, vse ovlada neviditelna ruka trhu >:-[]
Tady s plany Skody souhlas, ale zakaznik by mel asi navstivit doktora ;-)
Říše bájí a pohádek. Jak si vyložit větu autora článku " Nemusíme panikařit/faktická část/, zdá se že u nás cena nepřesáhne 300 tisíc/ pohádková část/." Netvrdím, že autor nemůže mít pravdu, ale bylo by fajn, kdyby vysvětlil, z jakých zdrojů při tomto konstatování vychází, jinak je informační hodnota nulová.
Cena základní Fabie v DE je 11480 €, Octavia stojí 15690€. Jednoduchou matematikou zjistíme, že cena napůli mezi modely, mezi něž se má vklínit Rapid, je 13585€.
Ono to většinou takto +/- vychází. Ovšem musím dodat, že cena u nás se nedá stanovit pouhým přepočtem kurzu z ceny německé, ale stejným způsobem z cen českých. Což vychází na cca 290 tis. Kč.
Tak je to jasné, teď to uniklo z boleslavských kuloárů. Základ Rapida bude za stopět. Oceňuju symboliku téhle číslovky a přívětivost takto nastaveného cenového základu. Akorát... budeš si muset počkat tak čtyři pět let, pak jich bude za tuhle cenu plno. U tří áček...
Svatá prostoto... No přece v tom je ten fór, ne, jako že Škoda a Aston se jmenují "stejně" a že jsem odpověděl, když jsi mě tu tedy cpal do Rapida, že jako mi přeješ AM Rapid (jako Škoda Rapid)...
Co blázníš člověče, to si o tobě mám opravdu myslet, že jsi nějaký zamindrákovaný diskutér? Vždyť se tu bavíme, žertujeme, a ty sem vletíš jako bezmozek se slovy - šmudlo, blbe, srabe. Nejsi divný? Trochu popusť páru. Trochu hodně.
Hele, i kaktusům je v dnešních tropech vedro... 8-s Já byl dneska vyzkoušet jak "chladí" ten nový Fordí tříválec a člověče, na to, že to má jen 3 písty, tak moc dobře.
Ano, určitě pozitivní. Ale abys netruchlil, tak jsem byl projet i 1,2 TSI 77 kW aby se to lépe srovnávalo a v živé paměti mám ještě 1,2 TCe. No až bude nějaký srovnávací test, tak to bude hodně těžké.
Dneska to bylo hodně zkreslené, protože TSI mělo na hrbu 30t km, takže pěkně zajeté jako náhradní vozidlo, TCe jen 200 km a Ecoboost 600 km. Těžko ale dělat závěry v dynamice, hlavně pro tu syrovost dvou konkurentů TSI. K Ecoboostu tolik, že ty tři válce jsou zvukově poznat, ale ne tolik, jak by člověk čekal. Motor jde krásně do otáček a je v něm taková lehkost, nad 5t jsem jej nevytáčel, ale šlo cítít, že to nejlepší podává od 2-3t, kde není problém i v prudším kopci bezpečnš předjíždět.
TCe je z této trojky jednoznačně nejtižší a nejkultivovanější, vyložený tichošlápek a proto je nutné jeho dynamiku hodně objektivizovat pohledem na tachometr, když to člověk nečiní, za chvíli je na okreskách daleko za hranicí povolených limitů. Podle mě má nejtěžší stálý převod z téhle trojky, takže v prudším kopci se asi nejslaběji zvedá, jenže těžko soudit, když na motoru bylo těch 200km. Chtělo by to soudit tak po 30t km, jako mělo TSI.
No a TSI? Minimálně v Octávce je hlučnější než TCe v Meganu. Proti slabší 63 kW s pětikvaltem je nečekaný rozdíl a kdo si v Golfu za 77 kW nepřilatí vyloženě prohloupí, je to nebe a dudy. A jinak je to asi tak, jak se všude píše, pěkně od cca 2t táhne, příliš negraduje nad 4t nemá smysl motor vytáčet. Ale i v rozmezí 130-150 km/h je na něj spoleh, když je nutno se na dálnici zařadit do levého pruhu mezi větší dravce.
No které z té trojky? Těžko vybírat. Podvozek Focusu, jednoznačně, motor asi TCe (ale chce to ještě vyzkoušet v nějakém zajetějším kousku a změřit pořádně spotřebu - ne jak v místních testech, ale počkat na spritmonitory s desetitisíci km), místa vzadu Golfu, karoserii Meganu Grandtour... jo a převodovku taky z Golfu ať je tam z něj něco více >:-[] (pravda je taková, že v řazení je v téhle trojci hodně vyrovnaná).
Ale takhle, všechny tři motory jsou povedené, nejsou to závodníci, ale na každodenní ježdění ideál. Samozřejmě nemá to ten charakter staré točivé Hondy nebo Clia Sport, ale kdo jezdí každý den do práce s otáčkoměrem v červeném poli...?
Vůbec nevíme kolik % přední zombie masky bude zaslepeno (tipnul by jsem si i 50%) a tedy ani nevíme jaký má koeficient odporu vzduchu cx. Tudíž stěží můžeme odhadovat i spotřebu.
V základu asi bude komfortní výbava celkem slabá, díra v přístrojovce před spolujezdcem nás snad ale nečeká :-) A také doufám, že např. klimatizace bude dostupná za rozumné peníze a ne za 35000 jako kdysi ve Fabii. Bude základním motorem 1.2 HTP 55kW nebo 1.2TSI 55kW?
K TSI motorům budou dávat paket ŘETĚZ a ŘETĚZ plus a nebo paket KOMPLET ROZVOD ALL IN, kde v posledním paketu je náhradní časový spínač vačkové hřídele,řetězový napínák a rozvodový řetěz.Ceníková položka ja za 0 peněz.V tomto akčním provedení bude možné odebrat pouze jeden vůz a nebude to platit pro podnikatelské subjekty.
Já bych si moc jistej že problém je odstraněn, nebyl.Spíš hodně eliminován.Občas se prý vyskytne problém i na motorech, kde už bylo vyřešeno.Takže bych byl opatrný.Nakonec budou ty TSI dělat jinak... :-)
U motorů hodně eliminován znamená odstraněn, tady je opravdu třeba nahlížet na to optikou celkového objemu prodaných motorů. Akt. verze mají modifikované řetězy a vodídka eliminující možnost přeskočení, hotovo. Že je to konstrkukční problém je jasné z finálního řešení, tj. přechodu na řemeny v příští generaci. Pro mě tu není víc co řešit, připomínat to VW je a bude třeba, ty tance a mlžení byly otřesné.
Odstraněn není problem vůbec.. Už to došlo tak daleko, že lidé z automobilky dojíždí do servisů, pokud je servisy upozorní na problemy s rozvody, které dosud nejsou vyřešeny. Netušíte, kolik "uprav" vzniklo, aby se problémy z rozvody eliminovaly. Bohužel ne oprav. Navíc se vyskytují méně známé problemy s turby - vlivem špatného použitého materiálu.
Vlastně ani nevím, proč to tu plácám.. stejně mi to nikdo věřit nebude :-)
na tom neni nic spatneho, ze z automobilky ty vadne motory prohlizeji a hledaji reseni. spatne je, ze tohle meli delat na overovaci vyrobni serii a ne si delat ze zakazniku testovaci jezdce a jeste pritom mlzit a zapirat.
taky chapu, ze zkouseji ve vyrobe prubezne inovovat a predelavaji to porad znova a znova podle nejnovejsich poznatku.
nektere technicke problemy jsou proste zaludne a tezko resitelne, pokud se nemuze predelat pulka motoru. kdyby nesetrili na nepravych mistech kdyz ten motor designovali, tak by ted nemuseli vymyslet horko tazko slozite technicke finty, jak ten problem aspon zmirnit, kdyz uz nejde odstranit uplne.
Pokud vim, oficialni vyjadreni SKODY (potazmo vedeni z Vlkohradu) byl osoupany nastroj u dodavatelu a VW nikdy oficialne nepriznal, ze by mel sebemensi problem. Skode a spol neni co pripominat, je treba si to pamatovat jako memento a jakymkoliv neproverenym motorum od VW se vyhybat jako cert krizi. Dokud nezavisle zdroje nepotrvrdi, ze jsou OK. U VW by zapreli i nos mezi ocima. Budiz jim slabou utechou, ze takovou firemni "kulturu" ma vice automobilek.
robia všetko pre to aby sa škoda NESTALA konkurentom VW a preto nasadzujú HLÚPU cenovú politku.predražená rapidka so zúfalým motorčekom HTP za cenu v čechách 300 tis. korún je toho dôkazom!
chvalabohu že existujú také značky ako hyundai,kia,ople,apod.!!! >:-[]
Jak to tak sleduju, tak vychvalovany pomer cena/hodnota u Skodovek docela dostava na frak. Kdysi aspon meli relativne levne zakladni verze, ted uz je maji oproti konkurenci spise drazsi.
...takže pokud skálopevně netrvám na naftě,....současná OCTAVIA TOUR(TRUMF),....1.6 MPi,...dle prodejce a smlouvání +-250-270 tis...je vlastně supr nabídka,....
nebo připlatit a mít nový "čumák" v holobytu s 1.2 HTP,....babo raď >:D >:D >:D >:D