Diskuse

Budou elektromobily prakticky použitelné? John Goodenough vynalezl novou baterii

19.3.2017

V blízké budoucnosti pravděpodobně dojedou elektromobily stejně daleko jako konvenční auta. Chystá se konečně revoluce a jak dlouho bude ještě trvat, než přijde?

 

  • 65 Reagovat !

    foto flyboyeda

    flyboyeda 19.03.  19:14

    český občan on dospělí Ví

    Ale pohádky on milovat
    • 52 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 19.03.  19:18

      « Re: český občan on dospělí Ví

      massa bob taky milovat pohádka
  • 43 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 19.03.  19:18

    John Dost Dobrý ...

    Dost dobrý .... už skoro perpetuum mobile
    tak jen tak dál
    až to bude si to taky bez mučení koupím
    ALE MYSLÍM ŽE NEŽ VYKOUMAJ POŘÁDNÝ A LEVNÝ BATERKY, PŘIJDOU NE NĚCO JINÉHO NEBO ZVLÁDNOU LEVNOU VÝROBU VODÍKU
    nějak nebylo v článku zmíněno že budou tyto baterky taky 3x levnější
    • 10 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 19.03.  20:45

      « Re: John Dost Dobrý ...

      Spíš dostatečný.
    • 00 Reagovat !

      foto Brin

      Brin 20.03.  16:34

      « Re: John Dost Dobrý ...

      Levná výroba vodíku, tu známe už dnes. Problém u vodíku není výroba, ale překvapivě jeho skladování a nutnost stlačování a zkapalňování, což jsou velmi náročné činnosti.
  • 16 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 19.03.  19:18

    Proč ne?

    Jako alternativu k nějakému benzínovému šesti či osmiválci bych to nechtěl, ale za cokoli jiného by to šlo vyměnit. Když to pojede, dost ujede, rychle a všude nabije a bude to daleko jednodužší a tím pádem (teoreticky) spolehlivé, za přiměřenou cenu.....
    • 83 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 19.03.  19:20

      « Re: Proč ne?

      když/kdyby 1
      když/kdyby 2
      když/kdyby 3
      když/kdyby 4
      když/kdyby 5
      a to je problém současných elektromobilů
      • 34 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 19.03.  19:39

        « Re: Re: Proč ne?

        A to by mohla z nemalé části vyřešit nová baterka, ne? Problémy jsou od toho, aby se řešily.
        Dosaď si klidně místo "kdyby" - "až".
        • 23 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 19.03.  20:27

          « Re: Re: Re: Proč ne?

          Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by zrovna tento pán něco vyřešil a že by vůbec někdo zvažoval uvedení této technologie do praxe.
          • 43 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 19.03.  20:37

            « Re: Re: Re: Re: Proč ne?

            Možná jsme četli každý jiný článek. V tom, co jsem četl já a pod kterým diskutuji, píší, že vynalezl něco (už podruhé), co je docela revoluční.
            Není nutné mi říkat, že do praxe je cesta dlouhá, umím číst.
            • 31 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 19.03.  21:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: Proč ne?

              No asi ano, já četl článek o univerzitním výzkumu, který dosud není ani ve fázi přípravy k zavedení do výroby. "Revolučních" baterií se ročně vyrojí mraky, ale dokud se neukáže, že jde o ekonomicky přijatelnou technologii, která bude nějakému komerčnímu subjektu stát za investici, zůstávám v klidu.
        • 21 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 19.03.  21:10

          « Re: Re: Re: Proč ne?

          ano ale co cena
        • 10 Reagovat !

          foto skyactive-for-everybody

          skyactive for everybody 19.03.  23:03

          « Re: Re: Re: Proč ne?

          těmito otázkami / organizačními připomínkami začínal každý projekt, kterého jsem se kdy zúčastnil... záleží, jak kdo k tomu přistoupí. Zda jako pozorovatel, který krom pozorování jen toxicky frflá a nedělá nic, či zda tyto připomínky pochopí jako výzvy k řešení. Každý ať si vybere dle svého gusta.
          "Já osobně si měním ponožky dřív, než vůbec mají šanci začít zapáchat... "
          • 00 Reagovat !

            foto WinDiesel

            WinDiesel 20.03.  09:42

            « Re: Re: Re: Re: Proč ne?

            toxicky frflá .................. to je dobrý, pobavils :-)
      • 30 Reagovat !

        foto flyboyeda

        flyboyeda 19.03.  21:19

        « Re: Re: Proč ne?

        To je jak 50 výmluv slavného Bycha
  • 31 Reagovat !

    foto wakantanka

    wakantanka 19.03.  19:38

    A

    nebol tu asi pred pol rokom clanok, ze podobne revolucne baterie vyvinuli a budu vyrabat cochvila v Cechach?
  • 23 Reagovat !

    foto Blatouch

    Blatouch 19.03.  19:42

    Ja jsem pro elektroauta, ale ...

    Rozhodne jednodussi konstrukce, mela by byt i vyssi spolehlivost a nizsi provozni naklady ... mozna i jsou ekologictejsi (to ale zatim nikdo jednoznacne nedokazal) a penize za ropu vyznamne klesnou pro fanaticke sariisty nebo imperialni Rusy, coz taky neni spatne.

    Ale je zde stale hodne ALE.

    Realny dojezd, rychost dobijeni, el. rozvodna soustava a zdroje el. energie, ekologie vyroby a likvidace akumulatoru a hlavne - CENA. To je stale jeste velky kus cesty, ktery uz trva vice nez 100 let.

    No - doufejme, ze se to nekam pohne. A samozdrejme - to vse bez dotaci !
  • 32 Reagovat !

    foto kuny

    kuny 19.03.  19:43

    nechte me hadat...

    ... prostredni jmeno toho pana je "Not". ;-) ... tak by se jeho vynalezy (byt vskutku sqele), daly pojmenovat ve vztahu k praktickemu elektromobilu.
  • 11 Reagovat !

    foto steny007

    steny007 19.03.  19:53

    No,

    tak i autor článku nepřímo přiznává, že současné elektromobily jsou prakticky nepoužitelné >:D . Těch článků o úžasných technologiích akumulátorů "zítřka" tu už bylo ale kde nic, tu nic. Na druhou stranu, tento pán již v minulosti něco průlomového vytvořil, takže šanci mu dávám. :yes:
  • 12 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 19.03.  20:18

    Až se bude psát rok 2006

    až se všichni přestěhujeme do velikých měst
    až budeme mít továrny i na stromy...
  • 13 Reagovat !

    foto Radim-Walther

    Radim Walther 19.03.  21:54

    Chudák

    stará. On asi neví, že tady máme takové príma zařízení. Vydává zvláštní zvuk, někdy jakoby chrochtá, trochu se taky třepe. Taky z něj vychází různobarevné čmoudíky a jak hezky voní a co hlavně, moc krásně topí. Je to prostě důmyslný strojek asi mu to nikdo neřek.
  • 12 Reagovat !

    foto wladyk

    wladyk 19.03.  22:18

    Stále cena???

    Za ty prachy na českém trhu nebudou nikdy "prakticky použitelné". :no:
  • 01 Reagovat !

    foto opelak

    opelak 20.03.  00:42

    časem budou

    Elektro bude, ale až se vydojí penéze za ropu. Výrobce taky neuvolnil dřív MP3 dokud cédéčka nesla. Dokud baterie nebudou natolik efektivní jak chceme, šlo by to dělat výměným způsobem. Stanice u krajnice, šup paleťákem prázdnou ven a plnou dovnitř. Za 2 min odjíždíte.
    • 22 Reagovat !

      foto Pepek

      Pepek 20.03.  07:03

      « Re: časem budou

      Hezká představa, ale co kdyby (až ty auta budou běžná) tam vyměnilo baterky denně 500 vozů. To aby vedle takový "benzínky" stál malý Temelínek na průběžné dobíjení těch 500 vybitých. Vynásob to počtem stávajících ČS v ČR a náhle jsme ve sféře pohádky.
      Chce to prostě hodně nabíjecích míst a rychle dobíjecí baterie.
      • 23 Reagovat !

        foto Radim-Walther

        Radim Walther 20.03.  08:06

        « Re: Re: časem budou

        Zatím máme Temelínek kvůli fabrikám co dělají spalovací motory... já už dobíjecí místo mám, doma v garáži. Kouká ze zdi, říkají tomu zásuvka 400V/16A
        • 21 Reagovat !

          foto Pepek

          Pepek 20.03.  09:01

          « Re: Re: Re: časem budou

          Blahopřeji, jsi pokrokový. I já v garáži mám zásuvku a i na 230V. >:D

          Ale co zbývající 2/3 národa, co parkujou na sídlištích a v ulicích???? Ty leda napojit na veřejné osvětlení ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Radim-Walther

            Radim Walther 20.03.  10:42

            « Re: Re: Re: Re: časem budou

            Právě proto jsem schválně napsal ,, já" pro lepší pochopení. Nestačilo. Myslíte, že nevím, kde lidi bydlí a parkují auta?
        • 00 Reagovat !

          foto Blatouch

          Blatouch 20.03.  14:44

          « Re: Re: Re: časem budou

          Tak si spocitej, kolik casu budes u takove zasuvky potrebovat na nabiti dnesni Tesly ...
          • 00 Reagovat !

            foto Brin

            Brin 20.03.  16:38

            « Re: Re: Re: Re: časem budou

            V nejhorším případě asi 9 hodin. Tedy přes noc a pak ujede 500 km. Vy jezdíte každý den 500 km?
          • 00 Reagovat !

            foto Radim-Walther

            Radim Walther 20.03.  16:48

            « Re: Re: Re: Re: časem budou

            3fáz by to měl zvládnout za 8 hodin. Z práce se vracím okolo 17h ráno vyrážím v7. Takže mám k dispozici 14h. Navíc málo kdy bude auto na nule.
      • 31 Reagovat !

        foto topten

        topten 20.03.  09:00

        « Re: Re: časem budou

        to je typickej prihlouplej vykrik do tmy.
        az bude v provozu nejaky vetsi počet elektrovozu, napr 30%, tak utece ještě hodne vody a energetika bude trochu jinde nez dnes.
        navíc cely automobilovy provoz v CR by s prehledem utah dostaveny temelin.
        a to snad bude stat za to.
        zadnej smrad, zadna zavislost na rusku, arabech a podobných diktátorských rezimech
  • 01 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 20.03.  06:29

    Žeby ďalší E.L.O. Musk? ...

    ... ;-)
  • 11 Reagovat !

    foto Cuba66

    Cuba66 20.03.  09:54

    1200 nabití a pak?

    Pak co? Ztratí to kapacitu jak rychle? Nebo to bude na vyhození?

    P.S.: Osobně si myslím, že elektromobil je pro úzkou skupinu lidí. Třeba já osobně si ho dovedu představit, protože denně najedu do práce a z práce cca 50km, s nějakými pojížďkami dejme tomu 80km. A v práci i doma můžu nabíjet. Jenže pořád bych potřeboval druhý auto (delší trasy, dovolená atd.) No a to je při ceně elektromobilů prostě ekonomická sebevražda. I kdybych koupil ojetýho Leafa za 400 tisíc (aktuálně na Sauto), tak za ty peníze koupím benzín na cca 200.000km při spotřebě 6,5 litru. A to při mém nájezdu cca 15-18tis ročně stačí na 13-11 let provozu.
    • 10 Reagovat !

      foto topten

      topten 20.03.  10:11

      « Re: 1200 nabití a pak?

      při dnesnim beznym dojezdu 200km a tedy 3 nasobnym prodlouzenim s novym aku o stejne hmotnosti na minimalne 500km to znamena zivotnost aku 600tis km. a pak se predpoklada pokles kapacity na 80%, tedy jako starej klumpr stále velmi pouzitelne.
      600tis km naprosta většina aut nenajede za svůj život ani nahodou.
      prijde doba, kdy te do centra města nepustej ani s cistym benzinem, tekze bud EV nebo verejna doprava.
      nemuzes posuzovat co je dnes, ale co bude za 5-10 let a kdy se elektrovozy chytnou, tak spalovaci motor pujde rychle do kytek
      • 10 Reagovat !

        foto skyactive-for-everybody

        skyactive for everybody 20.03.  10:30

        « Re: Re: 1200 nabití a pak?

        "Čistý benzin" mi trochu vyvolal úsměv na rtech, ale budiž. V kontextu napsaného chápu.
        Máš pravdu s s dnešním reálným celkovým nájezdem na 1200 nabití. Tohle je třeba zdůrazňovat častěji. Neznám spalovací motor, který by bez mechanické údržby tohle dokázal. U elektromotoru jsem si jistý, že to zvládne bez problémů. Jen jsi příliš optimistický... 5 - 10 let určitě ne. To by došlo k tak silné ekonomické recesi, že by se opakovala nějaká těžká diktatura a nedej bože by zase zvítězili tak zvaní proletáři. A to nikdo nechce.
        • 10 Reagovat !

          foto Radim-Walther

          Radim Walther 20.03.  11:25

          « Re: Re: Re: 1200 nabití a pak?

          Problém zastánců spalovacího motoru je ten, že si naprosto neuvědomují gigantický rozměr celého procesu nejen výroby, ale i údržby a servisu spalovacího motoru po celou dobu jeho životnosti. Těžko hledat jiné odvětví průmyslu, které potřebuje tak ohromné množství zdrojů včetně lidí jako je právě výroba a provoz spalovacího motoru a to je paradoxně jeho nejsilnější zbraň. Kdyby se v nějakém krátkém horizontu přestal vyrábět, zkolabuje celá globální ekonomika
          • 00 Reagovat !

            foto topten

            topten 20.03.  13:36

            « Re: Re: Re: Re: 1200 nabití a pak?

            takze navrhuješ po vzoru rozbijeni stroju za 1. prumyslove revoluce zkratovat baterky aby někdo neprisel o praci??
            • 00 Reagovat !

              foto Radim-Walther

              Radim Walther 20.03.  14:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1200 nabití a pak?

              Co že to?? Zkracovat baterky proč?
              • 01 Reagovat !

                foto topten

                topten 20.03.  14:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1200 nabití a pak?

                abys je znicil prece aby nikomu nebrali praci jak naznacujes
                podobne jako ty stroje co "brali" lidem praci za 1. prumyslove revoluce
                • 10 Reagovat !

                  foto Radim-Walther

                  Radim Walther 20.03.  14:33

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1200 nabití a pak?

                  Tak to jste mě vůbec nepochopil. Reaguji na názory o škodlivosti a velkém zlu, které podle některých představují elektrické auta. Názory jak je benzín čistý potřeba nových Temelínů , nebo jak jsou spalovací motory ohromně efektivní. Snažil jsem se naznačit složitost a rozsah procesů, energetickou náročnost spojenou s motorem.
        • 00 Reagovat !

          foto topten

          topten 20.03.  13:35

          « Re: Re: Re: 1200 nabití a pak?

          mělo byt
          ... a když se elektrovozy chytnou ...
          to pak dava ty vete uplne jinej vyznam
          ale mas pravdu, mozna jsem v tomhle trochu velkej optimista

          uz od zari bude nove homologovanej benzin zavedenim filtru u primovstriku vyrazne cistsi nez dnes, a predpokladam, ze odpadnou i vzdechy milovniku nafty na PM primovstrikovych benzinu.
          a prostor na další zprisneni limitu u benzinu bez problemu je, takze nechapu, proc se "cistemu benzinu" v kategorii klasických spalovacich motoru posmivas
        • 00 Reagovat !

          foto Brin

          Brin 20.03.  16:40

          « Re: Re: Re: 1200 nabití a pak?

          Hm, články v mém elektromobilu jsou od samsungu a uvádějí 3000 hlubokých cyklů. Tedy v podstatě nesmrtelnou baterii. Zatím se to potvrzuje a baterie v i3 v podstatě nedegradují. Jsou auta s najetými 160000 km, která ujedou pořád stejně jako nová.
          • 00 Reagovat !

            foto beibej

            beibej 20.03.  23:35

            « Re: Re: Re: Re: 1200 nabití a pak?

            A proč takový skvělý baterky nejsou v mobilech a noťasech? Dva, tři roky a sbohem :no:
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 21.03.  10:39

      « Re: 1200 nabití a pak?

      Potom strati to procento kapacity.
  • 12 Reagovat !

    foto Papezja

    Papezja 20.03.  13:02

    Dobijeni za par minut

    Docela by me zajimalo, jak bude u techto uzasnych automobilu resene nabijeni. Nabiti za 10min zni pekne, ale pri 200kWh baterii by to znamenalo nejakych 1200kW! To budou mit elektrarny radost z takovych razu, nemluve o tom, jak zaridit bezpecny prenos takoveho mnozstvi energie do auta?

    Baterie nejsou jediny problem...
    • 20 Reagovat !

      foto topten

      topten 20.03.  13:29

      « Re: Dobijeni za par minut

      v dobijeci stanici bude velkokapacitni akumulator, kterej bude dobijenej stalym příkonem a energie se do auta "prelije" z tohodle akumulatoru, takze k zadnym razum docházet nebude a naopak tohle reseni bude vyrovnávat výkyvy spotreby v siti a mozna, ze za to CEZ a podobni budou naopak platit ...
      při napeti 1000V se bude jednat o něco malo přes 1000A a to zas az takovy problém není.
      ja bych mel vetsi strach o (ne)bezpečnost v pripade nehody a zkratu.
      co když s takovym autem zaparkujes v rybnice, podobne jako v "jachyme hod ho do stroje" ??
      • 02 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 20.03.  14:29

        « Re: Re: Dobijeni za par minut

        ty Woe všechny tydlenc akumulátory to bude ale hodně egologycký že? a bude to čystý jak svyňa :-) žádné továrny s názvy jako "GigaChem" 8-s
        • 10 Reagovat !

          foto Radim-Walther

          Radim Walther 20.03.  15:04

          « Re: Re: Re: Dobijeni za par minut

          Vykopem ze země palivo pro elektrárny, která vyrobí elektriku, pomocí, které vyrobíme zpět zase palivo (benzín a oleje) a stroj, který převážnou část toho vyrobeného paliva změní na teplo. Woe to je naprosto geniální a hodně ekologický. Zapalte ohňostroj a třikrát hurá
      • 12 Reagovat !

        foto Blatouch

        Blatouch 20.03.  14:35

        « Re: Re: Dobijeni za par minut

        Ach jo - takze podle tebe se budou muset vyrabet aku nejen pro auta samotna, ale jeste paralelne dalsi velko aku? Co je to za kravinu? Kdo to vyrobi, z ceho a za co? Kdo to bude platit?

        Mozna jsi mel na mysli velkokapacitni kondenzator, ale to je v podstate to same - kdo, z ceho a za kolik?
        • 00 Reagovat !

          foto topten

          topten 20.03.  14:54

          « Re: Re: Re: Dobijeni za par minut

          do superkapacitoru zas tolik energie neulozis.
          o velkych zaloznich akumulátorových stanicich se v souvislosti s nestabilními obnovitelnými zdroji uz nejakou dobu pise, to sis ještě nevsim?
          tak nektery z nich jen budou u silnic
        • 00 Reagovat !

          foto Papezja

          Papezja 22.03.  08:08

          « Re: Re: Re: Dobijeni za par minut

          To uz bych spis videl na setrvacnik - momentalne mi to prijde jako nejzajimavejsi technologie pro stacionarni uloziste... Nicmene porad to neresi bezpecny prenos do auta
      • 00 Reagovat !

        foto Papezja

        Papezja 21.03.  08:01

        « Re: Re: Dobijeni za par minut

        1000A ti přijde jako malý proud? Viděl's kabely k starteru v běžném autě? A tam teče pouhých 200-300A po pár sekund.. A ještě nechat lidi manipulovat s kilovoltovou přípojkou, když jsou schopni se zabít 230V zásuvkou...

        Spíš bych se zaměřil na zkoumání palivových článků. Množství energie potřebné k pohonu se přecijen lépe a bezpečněji přelevá v podobě chemické energie..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!








Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Táňa Vilhelmová přiznala vztah s filmovým Kajínkem?! Před 8 lety ale byla vdaná

Táňa Vilhelmová přiznala vztah s filmovým Kajínkem?!…

Herečka Tatiana Vilhelmová (38) je už víc jak čtyři roky šťastná po boku Vojty Dyka (38). Netají se tím, že své…

 

iSport.cz

Nostradamus Kličko? S Joshuou si předpověděl triumf, věštbu chce dražit

Nostradamus Kličko? S Joshuou si předpověděl triumf,…

Celý svět s napětím očekává výsledek sobotního titulového boje těžké váhy mezi Vladimirem Kličkem a Anthony…

Kotal o Pilařově návratu: Neměl chodit k Magathovi, to je

Kotal o Pilařově návratu: Neměl chodit k Magathovi,…

Roky mu to leží v hlavě, nikdy s Pilařovým odchodem do Wolfsburgu nesouhlasil. Podle Václava Kotala, který dal…

 

Reflex.cz

Kozel zahradníkem: Na ženská práva v OSN dohlíží Saúdská Arábie, která je sama porušuje

Kozel zahradníkem: Na ženská práva v OSN dohlíží…

Saúdská Arábie byla zvolena do komise OSN pro ženská práva. Toto rozhodnutí vyvolalo mediální bouři, právě kvůli…

Václav Klaus ml.: Macron a Macronová? Jako bývalý pedagog to považuju ze trestný čin zneužití

Václav Klaus ml.: Macron a Macronová? Jako bývalý…

Je tu nová Pětka Václava Klause mladšího. Titulní stránky novin zaplnily tento týden prezidentské volby ve…