V USA prodávaná auta musí splňovat přísná pravidla, zabraňující možnému zasažení posádky elektrickým proudem v případě havárie. Toyota žádá z této regule výjimku pro své nové vodíkové auto FCV.
Na počátku automobilismu se určitě vedly řeči, jak jsou ty hlučné vozy určitě nebezpečné. No a stalo se, že právě ty hlučné a kouřící nesmysli nahradily koně a povozy. Teď je doba alternativní pohonů a paliv a samozřejmě se objevují různě ''úvahy'' o bezpečnosti ( viz Tesla a jejich hořlavá auta ). Jenže ta elektro a vodíková auta budou přibývat. No a někdy třeba v budoucnu se budou vést řečí třeba o bezpečnosti hvězdného pohonu aut apod. Tak je tomu vždy, když je na světě něco nového.
Bezpečnost je o chování na silnici, reakcích. Pokud se někdo chce v autě zabít, povede se mu to i v autě s 5*, stačí jezdit jako prase - úplně nejhorší je jízda stylem "mám bezpečné auto, nic se mi nemůže stát". Už jsem 2 takové "nesmrtelné" viděl na prkně. Já jezdím denně v autě s nejhorším crash testem všech dob a kupodivu ještě žiju :-)
Elektromobily jsou teď lepší než vodíkové články, já vím. Jenže pokud tady v čr děláš elektřinu hlavně z uhlí a teprve potom třeba z větru nebo vody, tak i tady je z ekologického hlediska achylova pata a energetická ztráta taky. Pokud budeme mít slunce jako v Izraeli nebo Californii, tak potom neřeknu ani slovo.
O energetické ztrátě při výrobě vodíku vím, Ale také vím, že může vznikat jako vedlejší produkt při výrobě.Takže je to jako užitečný ''odpad''.
Myslím, že zde jde o trochu něco jiného, než jen o bezpečnosti při např. nárazu a kdyby to někoho "usmažilo", že by to byl průser. Docela by mě v téhle souvislosti zajímalo, jak to je chráněné proti zásahu bleskem, pokud je to tedy pro hybridy/vodíkové články více rizikové, než pro auta na běžné phm.
Blesk by neměl být problém. Karoserie bude jako obvykle tvořit Faradayovu klec. Potenciál vzniklý při výboji se přemístí z kastle do země. Člověk se možná lekne ale elektrické přístroje o tom vůbec nebudou vědět.
Toyota se snaží vyhnout jinému problému, jehož řešení normálním způsobem by bylo tak drahé, že by možná až znemožnilo výrobu FCV Toyotou.
Viz plameny šlehající z Tesly, kdy tam zdánlivě není co by hořelo. Tady jde ale o princip "elektrického křesla" - napětí v FCV je skutečně vysoké.
Jen se směj WinDiesel, jen se směj. Tesla, Fisker a i tato vodíková Toyota budou mít samozřejmě problémy, o tom žádná. Ale přesto se vozy Tesla prodávají docela dobře, Fisker si za pád může sám ( špatné hospodaření ), ale o Toyota FCV vůbec nepochybuji.
Takže říkám to natvrdo, kdybych ty peníze na ty výše zmíněné značky měl, jdu do toho.