Budoucí klasikové z roku 2014 podle Hagerty

 

Společnost Hagerty, patřící k předním světovým poskytovatelům pojištění klasických vozů, zveřejnila svůj tradiční přehled nových modelů, z nichž budou jednou atraktivní historické automobily.

Hagerty každoročně zveřejňuje seznam nových modelů, u nichž lze v budoucnosti očekávat, že z nich budou žádané klasické vozy, jejichž cena nebude klesat a spíše ještě poroste. Za sestavením tohoto žebříčku stojí odborníci společnosti a také sběratelé automobilů.

Do nejnovějšího seznamu jsou zařazena vozidla, který musí být vyrobena v rámci modelového roku 2014 s doporučenou maloobchodní cenou nižší než 100.000 amerických dolarů a očekávaným růstem sběratelské hodnoty v příštích 25 letech.

McKeel Hagerty, prezident a generální ředitel společnosti Hagerty k seznamu uvedl, že většina anket o vůz roku a podobné přehledy se zaměřují především na nejnovější technologie, alternativní zdroje pohonu a snižování spotřeby, ale v případě auta, z nějž se má stát v budoucnosti vyhledávaný klasik jde především o atraktivitu a emoce.

S ohledem na severoamerický původ a působení společnosti Hagerty je i celý seznam zaměřen na zdejší trh. Vybráno bylo celkem deset vozů a je celkem zajímavé, že v celém žebříčku je jen jeden jediný zástupce japonských automobilek a po bok sportovních a sportovně laděných vozů se zařadil i jeden skutečný off-road.

Na první pozici je nový Jaguar F-Type R s cenou 99.000 amerických dolarů. Hagerty oceňuje především styl a design vozu, osmiválec, pohon zadních kol a triumfální návrat Jaguaru na scénu sportovních vozů.

Druhé je BMW M5 s cenou od 92.000 amerických dolarů, u nějž je vyzdvihována možnost objednat si na severoamerickém trhu provedení s šestistupňovou manuální převodovkou a užít si jeho řízení pěkně postaru se třemi pedály.

Pro Evropane nepříliš zajímavé, ale pro Američana téměř předmět národní hrdosti představuje Chevrolet Camaro COPO za 90.000 amerických dolarů, který vznikne v sérii 69 vozů určených pro závody ve zrychlení. Již jen počet vyrobených kusů a skutečnost, že se jedná o závodní vůz pro soukromníky zaručí tomuto modelu cestu mezi vyhledávané klasiky budoucnosti především ve Spojených státech.

Na čtvrté pozici je opět zástupce Evropy, jímž je Maserati Ghibli S. Novinka italské značky s cenou od 75.000 amerických dolarů potřetí oživuje slavné jméno a poprvé jej spojuje se čtyřdveřovou karoserií.

Pátou příčku obsadila Alfa Romeo 4C s cenou od 54.000 amerických dolarů. Nejen pro Američany představuje tento model návrat slavné značky a navíc představuje skutečný sportovní vůz, který kombinuje výkonný motor s lehkou konstrukcí a nerozmazluje svou posádku rozsáhlou komfortní výbavou.

Nový Chevrolet Corvette Stingray sedmé generace s cenou od 51.000 amerických dolarů nabízí vynikající výkony, atraktivní vzhled a pro Američany velmi důležité pokračování v tradici započaté v padesátých letech. Podle Hagerty patří Corvette ve Spojených státech k nejčastěji sbíraným vozům a její sběratelé se zaměřují na jednotlivé generace, speciální edice nebo kompletní průřez historií tohoto modelu.

Prvním a jediným japonským vozem v seznamu je na sedmé pozici Nissan 370Z NISMO s cenou od 43.000 amerických dolarů. Právě tento model se má stát následovníkem klasických asijských modelů, o něž začíná mezi sběrateli nejen ve Spojených státech pomalu vzrůstat zájem, i když stále nedosahují takové popularity jako evropské a americké vozy.

Osmé místo obsadil Dodge Challenger Shaker s cenou od 36.995 amerických dolarů, který se představil na loňské SEMA Show a především díky svému sání hrdě vykukujícímu skrz kapotu odkazuje na původní Challenger z první poloviny sedmdesátých let ještě více než ostatní verze této modelové řady.

Jediný off-road je na deváté příčce a je jím Jeep Wrangler Rubikon X za cenu od 35.095 amerických dolarů. Nejen podle Hagerty nepatří terénní vozy k příliš oblíbeným klasikům a věnuje se jim jen omezený počet sběratelů, ale tento Jeep svým vzhledem a schopnostmi v terénu vyvolává podobně pozitivní dojem jako dodnes populární Jeepy CJ ze sedmdesátých a osmdesátých let, které jsou přímým předchůdcem Wrangleru.

Na poslední desáté pozici je Ford Fiesta ST s cenou od 21.400 amerických dolarů, která je v celém seznamu jediným zástupcem hot-hatchů. Podle Hagerty právě tento model ideálně navazuje na linii ostrých kompaktních vozů značky Ford a nabízí atraktivní kombinaci líbivého designu a výkonu.

Anketa

Který z těchto deseti vozů považujete za nejlepšího adepta na klasický vůz budoucnosti?
  • Jaguar F-Type R

    18,9
     
  • BMW M5

    3,5
     
  • Chevrolet Camaro COPO

    3,7
     
  • Maserati Ghibli S

    5,1
     
  • Alfa Romeo 4C

    45,5
     
  • Chevrolet Corvette Stingray

    3,6
     
  • Nissan 370Z NISMO

    4,6
     
  • Dodge Challenger Shaker

    3,1
     
  • Jeep Wrangler Rubicon X

    6,8
     
  • Ford Fiesta ST

    5,1
     

Již jste hlasovali

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Budoucí klasikové z roku 2014 podle Hagerty







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy. Stříhání drátů je třeba brát s nadsázkou

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy.…

Policejní pyrotechnici mají na starosti několik činností, které musejí ve své profesi řešit. Patří mezi ně…

 

iSport.cz

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy z krize ven?

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy…

Dlouhé roky se mezi fanoušky šuškalo, že jestli má někdo šanci zlomit čekání kanadských týmů na Stanley Cup, je…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…