Diskuse

Budoucí klasikové z roku 2014 podle Hagerty

9.1.2014

Společnost Hagerty, patřící k předním světovým poskytovatelům pojištění klasických vozů, zveřejnila svůj tradiční přehled nových modelů, z nichž budou jednou atraktivní historické automobily.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Pekelna-Micinka

    Pekelná Micinka 09.01.2014  18:16

    Class sick

    Corvette, F-Type a Ghibli bych vynechal.
    • 00 Reagovat !

      foto Petrolhead-CZ

      Petrolhead_CZ 09.01.2014  18:54

      « Re: Class sick

      Tak zrovna F-Type a Ghibli mi společně s 4C přijdou jako nejlepší volby...
    • 01 Reagovat !

      foto white-label

      white label 09.01.2014  20:30

      « Re: Class sick

      F-T R bys vynechal??? A zrovna ty??? Nenaboural se ti někdo do profilu...? :-O ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Pekelna-Micinka

        Pekelná Micinka 09.01.2014  21:47

        « Re: Re: Class sick

        Upřímně, vybral bych jen následující trojku: 4C, Copo Camaro a Fiesta ST.
        • 01 Reagovat !

          foto white-label

          white label 09.01.2014  22:34

          « Re: Class sick

          Já hlavně dvojku, (F-T R a 4C), cpát zrovna tady FieSTu by mě vůbec nenapadlo a docela pochybuji, že (i přes jeho výborné jízdní vlastnosti) tohle auto poroste na ceně, zvlášť pokud přijde i Fiesta RS.
          • 00 Reagovat !

            foto smoula-nesika

            šmoula nešika 09.01.2014  23:58

            « Re: Re: Class sick

            Já bych očekával, že čím zajímavější konstrukční materiály, tím vyšší předpoklad k růstu. A důležitá je i masovost, i když níže zmíněná AR 75 leze nahoru i při několikasettisícové produkci. Tady je vidět, co umí neotřelá technika a styl.
            • 00 Reagovat !

              foto Odan

              Odan 10.01.2014  00:07

              « Re: Re: Class sick

              Upřímně, ono těch aut taky dost málo zbylo.
              Navíc je celkem zásadní problém se sháněním dílů - zatímco na Němce koupíš víceméně cokoli, i když to je veterán, některé díly třeba na tu pětasedmu nebo i novější 164 je už problém sehnat.
              Takže se porcujou i auta, která by za jiných okolností šla zachránit.

              Jinak samozřejmě s kvalitami 75 souhlasím, i odrbaná 2.0 TS bez třetiny koní zanechala opravdu silný dojem :-)
            • 10 Reagovat !

              foto Pekelna-Micinka

              Pekelná Micinka 10.01.2014  00:34

              « Re: Re: Re: Class sick

              No čím zajímavější materiály. Nejzajímavější je řemeslné zpracování. To jak si vyhráli s detaily a jejich zpracováním dříve, to už se u youngtimerů a novějších nenajde. Osobně bych raději i dnes koupil něco už staršího, než současnou produkci.
              Materiály jsou zajímavé, ale tak u aut typu Pagani Huyara ap. Jinak jsou to všechno ponejvíce nějaké normované plasty atd.
          • 10 Reagovat !

            foto Pekelna-Micinka

            Pekelná Micinka 10.01.2014  00:16

            « Re: Re: Class sick

            Tak jestli bude Fiesta RS, tak možná tu. Samozřejmě asi to nebudou auta jako první turbo hatche a lifty z osmdesátých let, ale myšlenka na Escort, GTI, Sierru... ta mě právě přivedla k tomu, že tu Fiestu bych tam dal. F-Type, no... neznám ho dobře, ale bohužel u něj mám pocit, že to je celkem masovka, ačkoli to samozřejmě ta Fiesta taky. Copo Camaro vypadá výjimečně už na první pohled, nepamatuji si produkční čísla, ale velká nebudou, určitě menší, než u F-Type. Zajímavé je, jak zmiňuje wolff, že nezaujal žádný stroj od Porsche. Samozřejmě, že ten průzkum nemusí vypovídat o tom, co opravdu nastane. Ten oranžový Challenger se mi nelíbí, tak jsem ho nezařadil, ale asi to je nějaká limitovaná verze, takže ten by také mohl mít potenciál.

            Obecně si myslím, že dnešní auta se klasikami nemají zdalka takovou šanci stát, ale spíš jde o subjektivní vnímání. Až bude Fiorano 50let staré, tak bude určitě také zajímavé. Ale nedá se to srovnávat s auty z doby před a chromové, tzn. do cca 60.let. Už jen pro mechanickou kvalitu a používané materiály. Co udělá čalounění v té Fiestě za 50 let a jestli samovolně nevyletí airbag, to nikdo asi zaručit nemůže. U kůže a nedeformovatelném volantu/sloupku, tam je jistota, že dřív skape majitel.

            PS. když Jag, tak vždy XJS anebo XJS HE před fl, než je všechny zničí v Top Gearu a destrukčních derby. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 10.01.2014  00:30

              « Re: Class sick

              eRrkový! F-type nebude masovka podobná (myslím počtem prodaných kusů) FieSTě. A Copo Camaro je předem stanovená limitka, takže to je (v tomto ohledu) poněkud jiný příběh...
              • 10 Reagovat !

                foto Pekelna-Micinka

                Pekelná Micinka 10.01.2014  00:38

                « Re: Re: Class sick

                I kdyby, podle mě moderní auta už v těch běžných verzích nejsou zajímavá. Neznám sice plán Jagu, kolik R kusů chce vyrobit, přesto třeba ve srovnání s 2002 XKR/XJR 100 Editon to bude daleko víc.
                • 00 Reagovat !

                  foto wolff

                  wolff 10.01.2014  14:13

                  « Re: Re: Re: Class sick

                  Těch faktorů ovlivňujících cenu v dlouhodém měřítku je víc... Počítej třeba i s jistou mírou bastlovosti (Fiesta), případně mírou vysoké úmrtnosti (jakýkoliv model)...

        • 00 Reagovat !

          foto Enthusiastic-driver

          Enthusiastic.driver 10.01.2014  15:41

          « Re: Re: Re: Class sick

          Fiesta ST proč? Vždyť to je úplně obyčejný hočheč, který se do toho výběru dostal asi omylem...
  • 13 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 09.01.2014  19:43

    hmmm

    4,5 evropských aut z 10
    Z toho koncern Fiat 4x zástupce
    Koncern GM 2x zástupce...

    On ten Fiat na tom tak zle nebude... (hlavně pro barikaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa)

    Jinak :yes: Fordu, že se dokázal s Fiestou dostat do takové skutečně vybrané společnosti... Osobně mi tam nikdo nevadí a nepřekáží... všechna ta auta jsou ikonická už teď... (ano možná by se našly i další modely, ale vždycky bude jakýkoliv výběr pro někoho nespravedlivý)...

    Zajímavé snad je jediné... sorry musím to napsat...no ale jak slušně... i na takové tabulce je vidět, že je VW vč. všech svých značek skutečně na pokraji zájmu v severní Americe... Obecně mne překvapilo, že se do této tabulky nebylo schopné protlačit třeba ani jeden model Porsche.. (které je VW na místním trhu jakž takž schopen ještě na svoje poměry udat)...

    Fiat :yes: :yes:
    VW :no:
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 10.01.2014  07:01

      « Re: hmmm

      Na druhou stranu, co aktuálně Porsche dělá, aby to nebyla masovka a stála opravdu za snahu ji shánět?
      • 00 Reagovat !

        foto kari-laz

        kari.laz 10.01.2014  09:18

        « Re: Re: hmmm

        A s cenou pod 100 000.
        • 00 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 10.01.2014  10:45

          « Re: Re: Re: hmmm

          Boxster spyder odvozený z nové generace by měl snad šanci na "zlegendění" ve smyslu článku.
          V tom přehledu je jen jedno auto s reáným výhledem růstu ceny s věkem, ftype R. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto kari-laz

            kari.laz 10.01.2014  11:52

            « Re: Re: Re: hmmm

            Pokud by jsem si měl vybrat z uvedené nabídky auto, kterému poroste cena, tak by jsem to viděl asi na camaro copo z toho důvodu, že se má jednat o serii 69 ks a v závěsu s Jaguárem a Alfou.
  • 02 Reagovat !

    foto Snooob

    Snooob 09.01.2014  20:35

    Jednoznačne...

    Za mňa jednoznačne Alfa Romeo 4C!

    Ale len ako Disco Volante :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 09.01.2014  21:14

    Chybí mi tam informace

    jak dlouho už to tahle společnost věští a jestli jí ty předpovědi vycházejí. Jinak je to plácání do vody.
  • 10 Reagovat !

    foto Odan

    Odan 09.01.2014  21:50

    ...

    Růst sběratelské hodnoty je dost pofidérní pojem...
    Taková Delta Integrale má za sebou kult jako kráva (to samé M3, M5, AR75, GTA a další), ale ani nejeté exempláře v dokonalém stavu se neprodávají za částky rovnající se po započtení inflace kupní ceně.
    Takže člověk vydělá prd.
    • 00 Reagovat !

      foto andy-gtv6

      andy_gtv6 09.01.2014  22:10

      « Re: ...

      zhodnocení youngtimeru za poslední rok:

      Dle německého katalogu:Oldtimer markt preise 2013 - klassische autos von 1920 bis 1990.
      Alfetta GTV6 80-83 + 39%
      Alfetta GTV6 83-86 + 12%
      Omega 2.6i +18%
      BMW 318i E30 +33%
      Alfa 75 2.0 TS +41%
      Alfa 75 3.0V6 America +112%
      Alfa 75 2.5 V6 +109%
      Alfa 75 1.8 Turbo +50%
      Alfa 75 1.8 Turbo Evo +40%
      Alfa 75 2.0 + 12%

      BMW M3 E30 na Americkém trhu +27%
      • 00 Reagovat !

        foto Odan

        Odan 09.01.2014  22:22

        « Re: Re: ...

        No to jo, ale stejně dneska nikdo nedostane zpět to, co té pětasedmy vložil ;-\
        A pochybuju, že tomu tak za života prvního majitele bude.
      • 00 Reagovat !

        foto smoula-nesika

        šmoula nešika 09.01.2014  23:47

        « Re: Re: ...

        Těch vzrůstajících cen alf z 80. let na D trhu jsem si všiml. I když toto budou zřejmě prvotřídní kusy v původním stavu klidně za několik set tisíc...
    • 00 Reagovat !

      foto Enthusiastic-driver

      Enthusiastic.driver 10.01.2014  15:40

      « Re: ...

      Plně souhlasím
  • 00 Reagovat !

    foto Enthusiastic-driver

    Enthusiastic.driver 10.01.2014  15:47

    Pofidérní výběr.

    Za auta s největším potenciálem považuji 4C (první levné zadokolkové kupé Alfy po dlouhé době, bude spojováno s reinkarnací značky nebo jejím úmrtím jako poslední mohykán), Copo Camaro (tady snad ani není co dodávat) a F-Type R (utlimativní verze designově i jízdně skvělého auta a duchovní nástupce E-Type má přímo nakročeno stát se klasikem)...

    Naopak vůbec netušim, co ve výběru dělá Fiesta ST - zcela běžný heč, bez jakéhokoliv statusu výjimečnosti, byť by to bylo v maličkosti...

    M5, Ghibli a Corvette jsou imho také kandidáti na klasický propad hodnoty. Pokud tedy nebudem uvažovat silně dlouhodobý horizont, kdy za 100 let na světě zbyde poslední M5 a Corvetta >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Nove-Milla-Giri

    Nove Milla Giri 10.01.2014  15:52

    OT: Buducnost Fiatu a Alfy Romeo

    Dnes vysiel v La Repubblica velky rozhovor so Sergiom. Kto vie po taliansky, moze si ho precitat v plnom zneni pred tym, ako ho agentury spracuju do anglictiny: [odkaz]

    Plany su ako obycajne velke :-) Ale vzhladom na nedavne "zmocnenie sa" Chrysleru by to tentokrat mohlo naozaj vyjst :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…