Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Budoucí klasikové z roku 2014 podle Hagerty

Společnost Hagerty, patřící k předním světovým poskytovatelům pojištění klasických vozů, zveřejnila svůj tradiční přehled nových modelů, z nichž budou jednou atraktivní historické automobily.
Zpět na článek
10. 1. 2014 00:07
10. 1. 2014 14:13
9. 1. 2014 19:43
10. 1. 2014 07:01
10. 1. 2014 09:18
10. 1. 2014 10:45
10. 1. 2014 11:52
9. 1. 2014 21:50
9. 1. 2014 22:10
9. 1. 2014 22:22
Avatar - Pekelná Micinka
9. 1. 2014 18:16
Class sick
Corvette, F-Type a Ghibli bych vynechal.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Petrolhead_CZ
9. 1. 2014 18:54
Re: Class sick
Tak zrovna F-Type a Ghibli mi společně s 4C přijdou jako nejlepší volby...
Avatar - white label
9. 1. 2014 20:30
Re: Class sick
F-T R bys vynechal??? A zrovna ty??? Nenaboural se ti někdo do profilu...? :-O ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
9. 1. 2014 21:47
Re: Class sick
Upřímně, vybral bych jen následující trojku: 4C, Copo Camaro a Fiesta ST.
Avatar - white label
9. 1. 2014 22:34
Re: Class sick
Já hlavně dvojku, (F-T R a 4C), cpát zrovna tady FieSTu by mě vůbec nenapadlo a docela pochybuji, že (i přes jeho výborné jízdní vlastnosti) tohle auto poroste na ceně, zvlášť pokud přijde i Fiesta RS.
Avatar - šmoula nešika
9. 1. 2014 23:58
Re: Class sick
Já bych očekával, že čím zajímavější konstrukční materiály, tím vyšší předpoklad k růstu. A důležitá je i masovost, i když níže zmíněná AR 75 leze nahoru i při několikasettisícové produkci. Tady je vidět, co umí neotřelá technika a styl.
10. 1. 2014 00:07
Re: Class sick
Upřímně, ono těch aut taky dost málo zbylo.
Navíc je celkem zásadní problém se sháněním dílů - zatímco na Němce koupíš víceméně cokoli, i když to je veterán, některé díly třeba na tu pětasedmu nebo i novější 164 je už problém sehnat.
Takže se porcujou i auta, která by za jiných okolností šla zachránit.

Jinak samozřejmě s kvalitami 75 souhlasím, i odrbaná 2.0 TS bez třetiny koní zanechala opravdu silný dojem :-)
Avatar - Pekelná Micinka
10. 1. 2014 00:34
Re: Class sick
No čím zajímavější materiály. Nejzajímavější je řemeslné zpracování. To jak si vyhráli s detaily a jejich zpracováním dříve, to už se u youngtimerů a novějších nenajde. Osobně bych raději i dnes koupil něco už staršího, než současnou produkci.
Materiály jsou zajímavé, ale tak u aut typu Pagani Huyara ap. Jinak jsou to všechno ponejvíce nějaké normované plasty atd.
Avatar - Pekelná Micinka
10. 1. 2014 00:16
Re: Class sick
Tak jestli bude Fiesta RS, tak možná tu. Samozřejmě asi to nebudou auta jako první turbo hatche a lifty z osmdesátých let, ale myšlenka na Escort, GTI, Sierru... ta mě právě přivedla k tomu, že tu Fiestu bych tam dal. F-Type, no... neznám ho dobře, ale bohužel u něj mám pocit, že to je celkem masovka, ačkoli to samozřejmě ta Fiesta taky. Copo Camaro vypadá výjimečně už na první pohled, nepamatuji si produkční čísla, ale velká nebudou, určitě menší, než u F-Type. Zajímavé je, jak zmiňuje wolff, že nezaujal žádný stroj od Porsche. Samozřejmě, že ten průzkum nemusí vypovídat o tom, co opravdu nastane. Ten oranžový Challenger se mi nelíbí, tak jsem ho nezařadil, ale asi to je nějaká limitovaná verze, takže ten by také mohl mít potenciál.

Obecně si myslím, že dnešní auta se klasikami nemají zdalka takovou šanci stát, ale spíš jde o subjektivní vnímání. Až bude Fiorano 50let staré, tak bude určitě také zajímavé. Ale nedá se to srovnávat s auty z doby před a chromové, tzn. do cca 60.let. Už jen pro mechanickou kvalitu a používané materiály. Co udělá čalounění v té Fiestě za 50 let a jestli samovolně nevyletí airbag, to nikdo asi zaručit nemůže. U kůže a nedeformovatelném volantu/sloupku, tam je jistota, že dřív skape majitel.

PS. když Jag, tak vždy XJS anebo XJS HE před fl, než je všechny zničí v Top Gearu a destrukčních derby. ;-)
Avatar - white label
10. 1. 2014 00:30
Re: Class sick
eRrkový! F-type nebude masovka podobná (myslím počtem prodaných kusů) FieSTě. A Copo Camaro je předem stanovená limitka, takže to je (v tomto ohledu) poněkud jiný příběh...
Avatar - Pekelná Micinka
10. 1. 2014 00:38
Re: Class sick
I kdyby, podle mě moderní auta už v těch běžných verzích nejsou zajímavá. Neznám sice plán Jagu, kolik R kusů chce vyrobit, přesto třeba ve srovnání s 2002 XKR/XJR 100 Editon to bude daleko víc.
10. 1. 2014 14:13
Re: Class sick
Těch faktorů ovlivňujících cenu v dlouhodém měřítku je víc... Počítej třeba i s jistou mírou bastlovosti (Fiesta), případně mírou vysoké úmrtnosti (jakýkoliv model)...
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 1. 2014 15:41
Re: Class sick
Fiesta ST proč? Vždyť to je úplně obyčejný hočheč, který se do toho výběru dostal asi omylem...
9. 1. 2014 19:43
hmmm
4,5 evropských aut z 10
Z toho koncern Fiat 4x zástupce
Koncern GM 2x zástupce...

On ten Fiat na tom tak zle nebude... (hlavně pro barikaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa)

Jinak :yes: Fordu, že se dokázal s Fiestou dostat do takové skutečně vybrané společnosti... Osobně mi tam nikdo nevadí a nepřekáží... všechna ta auta jsou ikonická už teď... (ano možná by se našly i další modely, ale vždycky bude jakýkoliv výběr pro někoho nespravedlivý)...

Zajímavé snad je jediné... sorry musím to napsat...no ale jak slušně... i na takové tabulce je vidět, že je VW vč. všech svých značek skutečně na pokraji zájmu v severní Americe... Obecně mne překvapilo, že se do této tabulky nebylo schopné protlačit třeba ani jeden model Porsche.. (které je VW na místním trhu jakž takž schopen ještě na svoje poměry udat)...

Fiat :yes: :yes:
VW :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
10. 1. 2014 07:01
Re: hmmm
Na druhou stranu, co aktuálně Porsche dělá, aby to nebyla masovka a stála opravdu za snahu ji shánět?
Avatar - kari.laz
10. 1. 2014 09:18
Re: hmmm
A s cenou pod 100 000.
Avatar - Dinar
10. 1. 2014 10:45
Re: hmmm
Boxster spyder odvozený z nové generace by měl snad šanci na "zlegendění" ve smyslu článku.
V tom přehledu je jen jedno auto s reáným výhledem růstu ceny s věkem, ftype R. ;-)
Avatar - kari.laz
10. 1. 2014 11:52
Re: hmmm
Pokud by jsem si měl vybrat z uvedené nabídky auto, kterému poroste cena, tak by jsem to viděl asi na camaro copo z toho důvodu, že se má jednat o serii 69 ks a v závěsu s Jaguárem a Alfou.
Avatar - Snooob
9. 1. 2014 20:35
Jednoznačne...
Za mňa jednoznačne Alfa Romeo 4C!

Ale len ako Disco Volante :yes:
Rozbalit vlákno
2
9. 1. 2014 21:24
Re: Jednoznačne...
Snooob... pleteš si 8C a 4C...
Avatar - Snooob
10. 1. 2014 09:13
Re: Jednoznačne...
Hups! Chybička se vloudila! 8-s
Avatar - Stejsn
9. 1. 2014 21:14
Chybí mi tam informace
jak dlouho už to tahle společnost věští a jestli jí ty předpovědi vycházejí. Jinak je to plácání do vody.
Rozbalit vlákno
1
9. 1. 2014 21:50
...
Růst sběratelské hodnoty je dost pofidérní pojem...
Taková Delta Integrale má za sebou kult jako kráva (to samé M3, M5, AR75, GTA a další), ale ani nejeté exempláře v dokonalém stavu se neprodávají za částky rovnající se po započtení inflace kupní ceně.
Takže člověk vydělá prd.
Rozbalit vlákno
4
9. 1. 2014 22:10
Re: ...
zhodnocení youngtimeru za poslední rok:

Dle německého katalogu:Oldtimer markt preise 2013 - klassische autos von 1920 bis 1990.
Alfetta GTV6 80-83 + 39%
Alfetta GTV6 83-86 + 12%
Omega 2.6i +18%
BMW 318i E30 +33%
Alfa 75 2.0 TS +41%
Alfa 75 3.0V6 America +112%
Alfa 75 2.5 V6 +109%
Alfa 75 1.8 Turbo +50%
Alfa 75 1.8 Turbo Evo +40%
Alfa 75 2.0 + 12%

BMW M3 E30 na Americkém trhu +27%
9. 1. 2014 22:22
Re: ...
No to jo, ale stejně dneska nikdo nedostane zpět to, co té pětasedmy vložil ;-\
A pochybuju, že tomu tak za života prvního majitele bude.
Avatar - šmoula nešika
9. 1. 2014 23:47
Re: ...
Těch vzrůstajících cen alf z 80. let na D trhu jsem si všiml. I když toto budou zřejmě prvotřídní kusy v původním stavu klidně za několik set tisíc...
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 1. 2014 15:47
Pofidérní výběr.
Za auta s největším potenciálem považuji 4C (první levné zadokolkové kupé Alfy po dlouhé době, bude spojováno s reinkarnací značky nebo jejím úmrtím jako poslední mohykán), Copo Camaro (tady snad ani není co dodávat) a F-Type R (utlimativní verze designově i jízdně skvělého auta a duchovní nástupce E-Type má přímo nakročeno stát se klasikem)...

Naopak vůbec netušim, co ve výběru dělá Fiesta ST - zcela běžný heč, bez jakéhokoliv statusu výjimečnosti, byť by to bylo v maličkosti...

M5, Ghibli a Corvette jsou imho také kandidáti na klasický propad hodnoty. Pokud tedy nebudem uvažovat silně dlouhodobý horizont, kdy za 100 let na světě zbyde poslední M5 a Corvetta >:D
Rozbalit vlákno
0
10. 1. 2014 15:52
OT: Buducnost Fiatu a Alfy Romeo
Dnes vysiel v La Repubblica velky rozhovor so Sergiom. Kto vie po taliansky, moze si ho precitat v plnom zneni pred tym, ako ho agentury spracuju do anglictiny: [odkaz]

Plany su ako obycajne velke :-) Ale vzhladom na nedavne "zmocnenie sa" Chrysleru by to tentokrat mohlo naozaj vyjst :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ham.
10. 1. 2014 16:01
Re: OT: Buducnost Fiatu a Alfy Romeo
[odkaz]
10. 1. 2014 16:32
Re: OT: Buducnost Fiatu a Alfy Romeo
Pravda, to som necital :-)

Smutne, ze Lancia konci.