Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucí sportovní Peugeoty budou hybridní nebo elektrické! Znamená to konec GTi?

Tomáš Dusil
Diskuze (20)
Automobilka Peugeot na letošním Ženevském autosalonu potvrdila, že všechny příští sportovní verze nových modelů budou elektrifikované.

Dle vyjádření Bruna Famina, šéfa divize Peugeot Sport, se éra spalovacího motoru coby výhradního pohonu osobních automobilů pomalu ale jistě chýlí ke svému konci. „V budoucnu už u Peugeotu nenajdete žádný sportovní model poháněný výhradně spalovacím motorem,“ nechal se slyšet Famin.

Tato slova mimo jiné znamenají, že stávající ostré verze 208 GTi (respektive 308 GTi) nebudou mít nástupce, minimálně ne v té formě, v jaké je známe dnes. To znamená výhradně se spalovacím motorem 1.6 PureTech (dříve THP) pod kapotou.

Se známou přeplňovanou šestnáctistovkou, která by měla být ve verzi pro Euro 6 již zbavena většiny dřívějších nemocí, Peugeot přesto počítá. Jenže nikoliv v roli samostatného pohonu, ale coby spalovací jednotka v plug-in hybridní hnací soustavě. V té by měl mít tenhle motor o něco nižší výkon, než jaký má dnes v modelu 308 GTi. Ten ve verzi pro Euro 6.2 dosahuje 193 kW.

Tímto způsobem se podaří snížit emise oxidu uhličitého pod hodnotu 49 g na každý ujetý kilometr. Současně ale auto nabídne zlepšenou dynamiku, než jakou nabízí stávající 308 GTi. Jak bude nový pohon vypadat, ukázal letos v Ženevě koncept Peugeot 508 Sport Engineered, který je předobrazem sportovní verze nové 508 s plug-in hybridní hnací jednotkou a zároveň pohonem všech kol.

Zatímco plug-in hybrid si do budoucna zachová spalovací motor, byť podporovaný elektromotorem, Peugeot nevylučuje ani čistě elektrický pohon. „Sportovní verze našich modelů mohou být do budoucna ryze elektrické, ale v tuto chvíli jsme stále ve fázi vývoje,“ řekl Bruno Famin. Peugeot Sport v současné době pracuje na čistě elektrické verzi nové generace malé 208. Pokud tedy bude sportovní verze elektromobilem, lze toto očekávat spíše u menších modelů, jakým je právě 208. Větší auta (třeba model 508) budou patrně spoléhat na hybridní pohon.

Kdy se ovšem elektrifikované sportovní verze nových vozů Peugeot objeví v sériové výrobě Bruno Famin neupřesnil.

Tomáš Dusil
Diskuze (20)

Doporučujeme

14. 3. 2019 06:10
Re: To nebude konec GTi!
"Spravny automobilovy fanda" sa mentalne zasekol v minulom tisicroci a nie a nie sa zobudit do reality. Ty si presne z tych pre koho SUV bez 4x4 nie je SUV, pre koho automat nie je prevodovka, elektromotor nie je motor a automobilovy server nie je o autach ale o spalovacich motoroch. Dolezite je, ze mas nazor hoci s realitou nic nema.
14. 3. 2019 00:43
Re: To nebude konec GTi!
Naopak, toto má být server výhradně o autech poháněných spalovacími motory, Nic jiného totiž správného automobilového fandu neuspokojí, a proto ani nezajímá!!! :-!
14. 3. 2019 00:40
Re: nahodou
Jo? A jak u takového hybridu udělají manuální převodovku?!! 8-s 8-s 8-s
13. 3. 2019 11:57
Re: To nebude konec GTi!
Je to uplne v poriadku. Automobilovy server sa tyka automobilov, nie je to totiz server spalovacich motorov - tam by to mozno smutne bolo.
Avatar - kari.laz
13. 3. 2019 09:20
Re: To nebude konec GTi!
To je ovšem od člověka diskutujícího na automobilovém serveru smutné, že ho nezajímá nejdůležitější část jeho automobilu.