ono to bude vlastne take este nudnejsie a chudobnejsie audi
s logom vw ..... auto pre nejakych nudnych starcekov.... a podla mna opat vela vody nenamuti.... kedze uz coskoro pride nove S-ko a casom aj BMW, chysta sa uz aj nove maserati quattroporte .... a ma prist aj nejaky velky citroen tusim, vw bude opat v tieni..... vw - to je nuda sered dizajnova sterilita..... ale ved par zakaznikov si doma v nemecku isto najde.
najviac sa tesim na to nove maserati :yes: , inak v ak sa bude phaeton vyvazat do USA alebo azie tak ho moc nepotesim... tma bude Quoris urcite uspesnejsi... len si pozrite predaje optimy v USA.... a je vymalovane... phaeton uspeje maximalne v nemecku .... inde nic moc... v USA ho zlozi aj kia lavou zadnou....
po 8 mesiacoch v USA: kia optima 100 000 predanych kusov, passat 75 000 kusov, ocakavam ze prichodom Quorisa dostane v USA aj phaeton lekciu :yes:
Uz si v tom aspon sedel ? Ja som teraz najazdil nejake stovky tisice km vo Phaetone a ziaden problem s navigaciou, vlastne s nicim v tom aute. Ono vies - staci pozerat na palubny pocitac a tam sa ti ukazuje vsetko co potrebujes. A nemusis sa tu vychvalovat tym ciganskym bordelom co mas v meste rovno pod nosom. ;-)
Ono to vlastně bude levnější varianta a8 a6ku si zřejmě půjčí Seat aby měl ucelenější řadu k exeu... Za mě opět špatně. Nechápu význam "lidový luxus" když mohla Toyota udělat řadu samostatných luxusních aut Lexus, Nissan Infinity ap. Navíc Pasat stojí na podvozku Golfu a Phaeton přeskočí několik řad... vůbec nerozumím tomu že si někdo neustále stojí za tím že to bude úspěšnej model bez kterého se automobilka neobejde. To i Škoda má blíž k luxusním vozům a historii k tomu. :no::no::no:
Páč Čína, tam je pro phaeton ideální trh, z hlediska koncernu phaeton pojat jako ředič nákladů výroby A8, to může klidně fungovat, idea výroby v Drážďanech v antiseptické hale na teakovém dřevě za křišťálovými okny se bezhumbučně opustí, a není důvod, aby se s nějakou úlitbou ve výbavě za cenu o 25% nižší než srovnatelná motorizace A8 neprodával.
V podstate áno. Aj Clarkson povedal, že predtým bolo Lambo niečo ako widow maker, Prosto sa snažilo človeka zabiť (s nadsázkou, samozrejme). Sem-tam niečo nefungovalo, bolo vzrúšo :-) Teraz funguje všetko, jazdné vlastnosti sú o.k. - lenže problém je, že dokonalosť JE nudná.
V případě phaetonu je skutečně řeč hlavně o čínském a pak evropském trhu, a na nich určitě nejsou "jiny auta co maj podobnej image ale jinak sou daleko zajímavější", čím nejspíš myslíš nějakou tu ameriku nebo u.s. verze pekáčů od hondy nebo nissanu. Jednak na zmíněných trzích podobnou image nemají, jednak nic zajímavějšího (technicky nebo designem) na nich není. Pokud jsem se netrefil s tím výběrem, rád se o těch "jiných..." něco dozvím.
radši US verze pekáčů od Hondy nebo Nissanu než toto... :yes:;-) když už má člověk potřebu vynikat tak ať skutečně vyniká...Phaetonem se mu to totiž moc dařit nebude když vypadá jak obézní Passat...a mezi náma takové dovezné Acury nejsou vůbec špatné...o Infitini které už jde sehnat i normálně v autorizovaných salonech nemluvě...a když už by měl někdo potřebu se lišit hodně tak tu máme i lincolny s docela slušnými ecoboosty za zlomek ceny phaetonu...
To je zase takový výkřik do tmy >:D Seděl jsi někdy ve Phaetonu? Co se týká materiálu a zpracování, tak si nemá s dnešní špičkou luxusních vozů co vytýkat. Motoricky a technicky je na tom taky dobře, jen design zastaral, ale mi přijde pořád hezký. Na špičku to není, ale pořád lepší než v Evropě jezdit s nějakou Acurou, kterou ti nikdo neopraví.
Acuru ti nikdo neopraví, no pokud jí nikdo neopraví podle servisního manuálu co má 10 tis stran a kde je komplet vše popsaný tak by si neměl říkat mechanik ale měnič dílů druhé kategorie.
A pohádky o tom jak ty díly nejdou koupit si tu snad psát nebudem ne.
do 5ti dnů tu máš Fedexem na co si vzpomeneš. >:D
Tady nejde o tom, že by někdo neuměl na Acuře vyměnit tlumič. Tady jde třeba o diagnostiku. Což je gro oprav dnešních aut. Chtěl bych vidět někoho, kdo by měl software na Acuru kvůli pár autům v republice.
Jojo, diagnostika je gro dnešních aut. Říká ti něco univezální diagnostika? Třeba taková hezká mašinka od Bosch. A na přečtení/smazání chyb stačí čtečka za litr z ebay
Služeb tovární dignoastiky sem u chrysleru nikdy nevyužil a to měl 300C vše přes CAN-BUS. I tak se tam dalo dát neorigo rádio co normálně fungovalo s origo zesilovačem a repro, šlo tam přidat denní svícení atd.
Ono si stačí umět poradit, a ne spolehat na diagnostiku.
Jo v USA, jak bys chtěl takové auto provozovat u nás. Jedna věc kdyby a bych a druhá věc je realita. Často na to zapomínáš.
Navíc Phaeton nemá žádné větší objektivní mínus oproti dnešní evropské konkurenci, krom staršího designu.
Jistě us toyoty a nissany, to je čirá esence nepáprdovských aut. >:-[] Vidím, že jsem se v odhadu plechovek, které jsi nabídnul jako "jiné a zajímavější s lepší image" trefil přesně. No, jak jsem už napsal, na trzích, o kterých mluvíme, Evropa, Čína, tvé prohášení o lepší image a zajímavosti těch "jiných" neplatí. Taky proto se tu neprodávají.
Napsals, "Sou i jiný auta co maj podobnej image ale jinak sou daleko zajímavější...." Ptám se jaká, odpověď je us nissan, toyota... Znova se ptám, co je na nich zajímavějšího, a jak jsi došel k názoru, že mají podobnou image?
sou to stejně usedlé auta který když uvidíš stát podél cesty, přejdeš je bez povšimnutí.
Ale aspon v našich končinách nevypdaj jak přerostlej Passat, což je masovka jako sv** .
No a nebudeme si vyprávět o tý super výbavě že, kdy u pahetonu že všechno za tak mastnej příplatek a sou tak tak moderní technologie, jako že ještě v roce 2011 tam místo couvací kamery byly kalsický čidla s pípákem a vzádu lišta s diodama a mělo to při couvání sklápění zrcátek.
to je supermoderní bezpečnostní výbava, to mělo 300C co stálo sotva půlku a je o třídu níž už v roce 2004 >:D >:D >:D
Nemel nesmysly, klidně si dohledej čísla z celého evr. trhu. Je to jedno, jde o to, že už jen ta čísla z německého trhu stačí k demonstraci faktu, že tvé prohlášení o tom, že v Evropě se phaeton neprodává jsou jaksi mimo. Nebo snad Německo neleží v Evropě, není to snad pro lux segment největší trh?
P.S. A když už se pokoušíš o humor, tak dýdojčenautos.cz ;-)
Troufnul bych si tipnout, že takto postavený phaeton bude cenově srovnatelný právě s tou vyšší střední D3, lux. segmentu cenově konkurovat nebude. Čekám podobný přístup jako u touaregu, mezigeneračně šla cena dolů, cenový rozdíl mezi ním a stejně motorizovaným cayennem je výrazný, zcela jistě i nová generace Q7 bude dražší, přitom kvalitativně naprosto srovnatelná auta.
Je ale logické (obvyklé) budovat modelovou nabídku souvisle... taky neuděláš Polo a pak rovnou Passat. Minimálně v Evropě by mi dávala "levnější A6" větší smysl, než "levnější A8". S nějakou 3.0TDI by se prodával jak housky na krámě, podle mě...
Mě to tolik nesouvislé nepřijde, příští passat bude mít kolem 4,8 metru, ten odstup od vyšší střední není extrémní, spíš jde o to, za co je trh schopen zaplatit, a tady nemyslím, že by nad passatem akceptoval nějakou levnější A6, když ten passat roli levnější A6 (nemyslím z hlediska techniky, ale postavením na trhu) už zastává. Šestiválce budou do budoucna nedostatkové zboží i u D3 vyšší střední, fakt nevidím prostor mezi passatem a phaetonem, zvlášť bude-li phaeton stát podobně jako ta A6, jeho tahákem by měla být technika lux segmentu za peníze vyšší střední, tedy alespoň podle mě, má-li mít úspěch. :-);-)
V případě, že by měl phaeton stát jako A8 bych souhlasil (pak by ale vůbec nedával smysl, jeho prodejní šance by byly nízké), jenže on bude stát jako A6. A příští passat bude rozměrově výrazněji větší auto než A4.
To není o ceně, spíš o velikosti... Passat je levná A4, Phaeton je levná A8, levná A6 neexistuje byť by pro mě měla smysl větší, než levná A8. Pokud ovšem výrazně vyroste Passat a A4/5 zůstane stejná...
Pak ale zase vznikne díra mezi Passatem a Golfem, ne? Golf zase tolik nevyrostl a pokud budu chtít trošku slušné auto pro rodinu, bude problém? Nějak se mi ty modely začínají míchat... viz minulý článek o tom, že 4,8m bude mít Octavia ;-). Člověk pak neví čemu věřit...
Octavia s 4,8m je nesmysl, já spíš vidím logickou rozměrovou cestu koncernových mainstreamových modelů, golf, octavia, passat, superb, phaeton s tím, že tam kde se budou potkávat s premiovou produkcí, by měl být za podobnou cenu model s kusem plechu navíc, tj. octavia větší A3, superb větší A4, phaeton větší A6, a A8 bez maistreamového konkurenta. Ta úloha kusu plechu navíc logicky odpovídá více škodě, vw modely by měli být klasiky svých tříd, phaeton by při této logice měl být škodovkou, jenže tam se už dostáváme hrubě za hranice síly image značky Škoda, víc plechu za cenu vyšší střední je tak akorát hranice pro VW, jak už jsem výše zmínil, u touarega za cenu Q5 to funguje.
Q7 myslíš... no, jenže SUV je jiná disciplína, tam se na image tolik nehraje... SUV se nekupují jako auta pro reprezentaci, spíše jako běžná auta dobře situovaných rodin, kterým neurozený rodokmen zřejmě tolik nevadí.
Neprémiová střední třída se dost natahuje, částečně tak nahrazuje chybějící modely vyšší střední. Passat musí jít s dobou, byť nejspíš nebude patřit k extrému, nicméně ta levnější A6 by stejně skončila velikostně někde mezi A6 a A8. Pokud jde o technologie, Audi plánuje vyrábět auta od A4 po A8 prakticky stejně (už dnes sdílí jednu platformu), lišit se bude jen poměr materiálů a právě použitých technologií, takže mluvit o tom, že bude postaven na základech A8 je spíš otázka motorů, převodovek a prvků v interiéru a ve výbavě. Klidně si můžeš říkat, že bude postaven na základu A4 nebo A6. Konstrukce může být na úrovni A6, to se teď nedá říct. Současný je ocelový (na odvozené platformě, protože D3 nepočítala s ocelí), to je u Audi úroveň A4/ 5. Pokud jde o rozměry, Čína je určitě významný cílový trh, takže větší rozměry dávají smysl.
no ty jsi teda logik...když audi pokrývá vyšší segmenty tak proč tam VW cpe Phaetona...?? Myslím že koncern pokrývá vyšší segmenty s Porsche, Audi a Bentley více než slušně...jednoduše si vybere každý a Phaeton je prostě tak trochu přespočet a na jeho prodejích je to vidět, pokud nebudu počítat čínu kde se prodá kdeco s logem VW tak jsou jeho prodejní výsledky dost slabé a je jasné proč...když už by VW chtěl tak trochu zabodovat tak by měl udělat dvojici vozů vyšší střední(Superb+dvojče od VW) a pustit se do boje s Lexusem, Jaguarem, Volvem a dalšími...myslím že by byl více než úspěšný...pokud by tam nacpali trochu zredukovanou techniku A6 mimochodem nejlepšího aktuálního segmentu E
Minimálně jako otvírák pro druhou generaci zafungoval, v dnešní době docela úspěch, řekl bych. Možná bude doceněn v kontextu úspěchu/neúspěchu některých, s pompou oznamovaných, vstupů do vyšších tříd nejmenovaných automobilek. Uvidíme. ;-)
Technicky VW nepřináší nic, další model vedle Audi se shodnou technikou je spíš marketing. Umím si představit, že spousta firem v Německu by sáhla po manažerském sedanu od VW ve vyšší střední s nějakým 3.0TDI, protože jim je Passat s 2.0TDI málo a do Audi se jim nechce. U luxusní limuzíny už mi to tak dobrý smysl nedává...
Ty máš nějaké rozumné vysvětlení, proč VW nedělá vyšší střední? Jediný důvod je - existence imageového Audi. Čím vyšší třída, tím je image důležitější.
Proč produkovat technicky obdobný vůz pod značkou VW a ubírat jím zákazníky Audi, kteří by jejím nákupem, do koncernu přinesli mnohem zajímavější peníze.
Tohle je ovšem článek o Phaetonu :-). Ok, pokud to bereš tak, že vyšší střední od VW smysl nedává a Phaeton dává smysl ještě menší... tak se na to koukat dá.
Ze začátku to byl Piechův rozmar, který se ovšem časem chytnul, viz prodejní čísla.
Takže do budnoucna se uvažovalo několika směry:
Více přiblížit Phaeton zákazníkům a zakomponovat jej do stávajícího portfolia značky - auto reálně degradovat.
Dále si razit svou cestu drahého vozu s nejlepší technikou, tedy jakási výstavní skříň VW.
Auto zrušit bez náhrady, podíly na trhu přepustit konkurentům a uznat tak svůj přehmat.
Phaetonu se sice daří nejvíc v Číně, ale to neznamená, že nemá zásadní funkci i v Německu (kde se v této třídě prodá zdaleka nejvíce aut).
Za prvních 7 měsíců letošního roku se v Německu v lux. třídě prodalo:
To je přece významný podíl na prodejích dosažený hned v první generaci, který se jen tak nepřepouští konkurenci. Těch 1208 aut určitě chybí Mercedesu, BMW nebo Jagu a je to více než 50% prodejů prvních dvou jmenovaných. Takže jeho role je jasná i v Evropě, dále "krást" prodeje konkurenci stejně jako pytlačí Touareg ve třídě X5, X6, M-class etc.
A proč přeskakuje VW vyšší střední? No protože příští generace Superbu. VW musí konkurovat HuKi něčím levnějším a obyčejnějším než je A6 a na HuKi low cost který se do vyšší střední v Evropě (asi hlavně té východnější) také chystá vypustí trhacího psa jménem Škoda.
Na to zapomeňte, půlka prodané vyšší střední dnes jede na čtyřválcové naftě, dvouturbové čtyřválce nedávají žádný prostor pro V6 v mainstreamu střední třídy, jakkoliv může mít aspiraci na částečné nakouknutí do vyšší střední.
Tady nejde o žádný konflikt, Škoda je přece poziciovaná v koncernu jako low-cost a jako takový musí plnit roli konkurenta HuKi. VW jako značka určitě nemá ambice tuto roli hrát.
No protože Hyundai ani Kia v Evropě žádnou pozici ve vyšší střední nemají, ergo není třeba jim konkurovat. Jen pro pořádek... o kterém trhu a modelu mluvíme? Přiznávám, že třeba na asijskou nabídku Hyundai nejsem žádný expert, matně vnímám Genesis (který se u nás ale neprodává)... to je ale pětimetrová limuzína, takže teoreticky o třídu výše.
Já myslím, že superb tím důvodem je, vw nemůže představit plnohodnotný model vyšší střední, rozuměj s D3 srovnatelnou technikou, protože by musel stát stejně a nikdo by to nekupoval, viz. osud velkých opelů, renaultů, citroenů. Superb je logickou cestou, zvětšit plus špičková technika střední třídy, a je tu za cenu špičky střední lowend konkurence premie vyšší střední. Nakonec podobně na to jde ford s globálním mondeem. Určitě se po něm budou potenciálně dívat spíše zákazníci hledající cenově výhodnou alternativu k A6 než k výrazně menší A4, se kterou bude cenově podobný.
Stačí se podívat na rozměry nové Mazdy 6 sedan (jsou stejné jako S80 nebo E-klasse) a je jasné, že low-cost vyšší střední se bude formovat z některých zástupců současné přerostlé střední třídy.
Proč by musel stát stejně? Phaeton taky nemusí stát stejně jako A8, Passat taky nemusí stát stejně jako A4, Touareg je taky levnější než Q7... VW klon A6 by také mohl (musel) být levnější.
Do jisté míry je to terminologická debata... co je to vlastně ta střední třída? Je definována svými typickými zástupci jako je Mondeo, Insignia, Passat, Superb - a tedy roste? Nebo tyto modely již střední třídu opustily a "nová střední" bude definována modely jako je (bude) Octavia? Co udělá Audi v příští generaci A4 a A6, poroste taky?
Nedavno jsem se na jeden Phaeton byl podivat. Svezl jsem se a po kratkem rozhovoru s prodejcem jsem na nej zmenil nazor. Jde o skvelou koupi. Zadne jine auto v teto tride neztraci hodnotu tak rychle jako prave Phaeton. Za 4 roky je cena na tretine puvodni. Takze kdo chce auto v lux tride, ktere ma malo najeto a pritom mu nevadi, ze si v jeho okoli 9 lidi z 10 neuvedomi, ze nejde o tuctovy Passat, zde je adept na vyhodnou koupi. Osobne bych volil radsi ojety Phaeton nez A8. Volkwagen prisel s novym segmentem Volksluxklasse a ja mu za nej tleskam. :yes:
nedivil bych se, kdyby zakladnim ukolem phaetonu bylo suplovat a8 u gř spolecnosti v ramci měmeckych holdingů, nebot a8 smi mit pouze ceo holdingu... zkratka, vlk se nazere (reditel ma limuzinu na urovni a8) a koza zustane cela (ceo nebude preci jezdit vw pleckou).
p.s. nic proti kvalite, ta je, predpokladam, prvotridni...
Jo, nad tím jsem už také přemýšlel. Audi hraje hodně na nenápadnou notu. Dříve se počítalo s odlišným charakterem, ale pro to už dnes na trhu není moc místa. Rozhodně mu to život neulehčuje.
To je dobrá poznámka, má-li phaeton plnit úlohu toho méně výrazného v pozadí, měla by A8 vypadat jinak než vypadá. Předchozí generace A8 byla z posledních aut této třídy, které měly tvar klasického placatějšího sedanu (etalonem takového tvaru je E38), design z roku 2003, který funguje i dnes, nová generace je taková smutná hrouda, dost těžkopádný design, kterému čas vůbec nepomáhá, bude to chtít velmi výrazný facelift.