reklama


Budoucnost Fordu: hliník, hybridy, biopaliva i přímý vstřik

Budoucnost Fordu: hliník, hybridy, biopaliva i přímý vstřik

 

Ford připravuje ve Velké Británii masivní investici ve výši nejméně jedné miliardy liber (asi 41,5 mld. Kč). Peníze poputují do nových technologií, přispívajících k trvale udržitelnému rozvoji.

Ford připravuje ve Velké Británii masivní investici ve výši nejméně jedné miliardy liber (asi 41,5 mld. Kč). Peníze poputují do nových technologií, přispívajících k trvale udržitelnému rozvoji.

Na dosud nevídaném projektu bude spolupracovat na 9500 inženýrů z mnoha vývojových oddělení skupiny Premier Automotive Group (Ford, Volvo, Jaguar a Land Rover). Výsledkem jejich společného úsilí bude více než 100 nových modelů, nabízejících nižší spotřebu paliva i emise skleníkových plynů. Například Ford Focus, Auto roku 2006 v ČR, dosáhne podle Fordu kombinované spotřeby 4,0 l/100 km.

„Díky sjednocení inženýrského potenciálu všech našich značek nabídneme širší spektrum nových technologií. A využitím těchto technologií napříč celou produktovou řadou dosáhneme významného snížení emisí CO2. Rovněž pomůžeme našim zákazníkům snížit spotřebu fosilních paliv a uspořit tak jejich peníze, řekl v pondělí na tiskové konferenci v Londýně šéf Ford of Europe Lewis Booth..“

Booth také zdůraznil efekt, o kterém mluví jako o „faktoru násobení“. Například Ford Focus je nejprodávanějším vozem ve Velké Británii - každoročně si ho pořídí 145.000 Britů. Už malé zlepšení sníží množství CO2, vypouštěného na britských ostrovech do atmosféry, víc než všechny hybridy dohromady. „V budoucnu vyprodukuje běžný Ford Focus během sta kilometrů méně než 100 gramů CO2, tedy o dvacet procent méně než dnešní model“, vysvětlil Booth.

Ford se rozhodl pro strategii několika různých technologií, ke které jej přivedly tři důvody. Na obzoru se nyní nerýsuje žádná automobilová technologie, která by umožnila stabilizovat úroveň CO2 v atmosféře beze změn v dalších oblastech života. Také vůbec není jasné, jakým směrem se bude ubírat automobilový trh a jakou roli sehrají rozdíly v jednotlivých regionech. A konečně, jak se vozidla stávají ekologičtějšími, najít další prostor ke zlepšení je stále těžší.

První oblastí, kterou skupina Ford hodlá dále rozvíjet jsou celohliníkové vozy a další cesty ke snižování hmotnosti. Nositelem koncernového know-how je v tomto případě Jaguar, který již představil dva sériově vyráběné vozy se samonosnou hliníkovou karoserií (XJ, kupé XK). Zkušenosti Jaguaru s hliníkem mohou využívat i další značky koncernu.

Druhou oblastí pak je další vývoj konvenčních motorů a převodovek. Ford brzy nabídne zákazníkům pětici nových motorů s přímým vstřikováním paliva. Některé z nich budou vybaveny přeplňováním, jiné technologií stop-start či vyspělými ventilovými rozvody. Výsledkem bude až dvacetiprocentní pokles emisí CO2. Tři moderní dieselové motory přinesou snížení emisí CO2 o pět až deset procent. Plán zahrnuje rovněž čtyři nové převodovky, které přispějí ke snížení emisí (taktéž o 5-10%) díky vhodnějšímu odstupňování převodů.

Stále populárnější hybridní systémy Ford směřuje především na americký trh, ale ostatní značky skupiny PAG budou z jeho zkušeností těžit. Jiné provozní podmínky a masové rozšíření dieselů v Evropě si pravděpodobně vyžádají nové kombinace elektrických a spalovacích pohonných ústrojí. Například tzv. dieselové mikro-hybridy slibují hospodárnější provoz než běžné hybridy se zážehovými motory a proto by se mohly Evropanům zamlouvat. Mikro-hybridy sníží emise CO2 asi o osm procent, běžné hybridní vozy až o 25 procent.

Další vývoj a rozšiřování biopaliv, zejména jejich druhé generace, bude jedním z nejdůležitějších faktorů ve snaze o plošné snížení emisí skleníkových plynů. Ford již dnes spolupracuje na vývoji nových paliv s ropnými společnostmi. Jak ve Spojených státech, tak v Evropě dominuje Ford trhu s vozidly flexi-fuel (palivo tvořené směsí benzínu a etanolu). Ve Švédsku tvoří varianty Flexi-fuel neuvěřitelných 80% prodejních výsledků Focusu a Focusu C-Max. U vozů Volvo S40 a Volvo V50 činí tento podíl šestnáct procent. Připravuje se nová řada dalších modelů, schopných jezdit na palivo flexi-fuel.

Ford bude usilovat i o ovlivnění lidského faktoru, který stále hraje zásadní roli při celém procesu globálních úspor. Připravované systémy pro volbu jízdních režimů umožní řidiči optimálně využít nových úsporných technologií. Řada nových opatření zabrání zbytečnému plýtvání energií. Inženýři Fordu se soustředí zejména na zkrácení doby potřebné k zahřátí motoru, snížení aerodynamického odporu, ztráty v hydraulickém vedení. Tato a další opatření by měla přinést úhrnné snížení emisí CO2 asi o tři procenta.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi

Počáteční kapitál pomůže Techloopu hlavně s expanzí do…

Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem

Do druhého kola takzvaných primárek francouzské levice…

Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice

Ministerstvo průmyslu a obchodu určuje energetickou…

Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada

Zvykněme si na nové pořádky. Amerika teď bude vždy…

 
Zdroj: Tisková zpráva Fordu
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

Těhotná Andrea Kalivodová naposledy ve společnosti. Porod v přímém přenosu?!

Těhotná Andrea Kalivodová naposledy ve společnosti.…

Operní pěvkyně Andrea Tögel Kalivodová (39) už za dva týdny přivede na svět svého druhého potomka. I přes…

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel i generál

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel…

Šest osob včetně generála kamerunské armády zahynulo při pádu vrtulníku, který se zřítil na hranici Kamerunu s…

 

iSport.cz

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův gól pomohl

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův…

SOUHRN | V čím dál větší krizi se nachází hokejisté Bostonu. S Pittsburghem prohráli 1:5 a jejich čestný úspěch…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama