Budoucnost Fordu: hliník, hybridy, biopaliva i přímý vstřik

Budoucnost Fordu: hliník, hybridy, biopaliva i přímý vstřik

 

Ford připravuje ve Velké Británii masivní investici ve výši nejméně jedné miliardy liber (asi 41,5 mld. Kč). Peníze poputují do nových technologií, přispívajících k trvale udržitelnému rozvoji.

Ford připravuje ve Velké Británii masivní investici ve výši nejméně jedné miliardy liber (asi 41,5 mld. Kč). Peníze poputují do nových technologií, přispívajících k trvale udržitelnému rozvoji.

Na dosud nevídaném projektu bude spolupracovat na 9500 inženýrů z mnoha vývojových oddělení skupiny Premier Automotive Group (Ford, Volvo, Jaguar a Land Rover). Výsledkem jejich společného úsilí bude více než 100 nových modelů, nabízejících nižší spotřebu paliva i emise skleníkových plynů. Například Ford Focus, Auto roku 2006 v ČR, dosáhne podle Fordu kombinované spotřeby 4,0 l/100 km.

„Díky sjednocení inženýrského potenciálu všech našich značek nabídneme širší spektrum nových technologií. A využitím těchto technologií napříč celou produktovou řadou dosáhneme významného snížení emisí CO2. Rovněž pomůžeme našim zákazníkům snížit spotřebu fosilních paliv a uspořit tak jejich peníze, řekl v pondělí na tiskové konferenci v Londýně šéf Ford of Europe Lewis Booth..“

Booth také zdůraznil efekt, o kterém mluví jako o „faktoru násobení“. Například Ford Focus je nejprodávanějším vozem ve Velké Británii - každoročně si ho pořídí 145.000 Britů. Už malé zlepšení sníží množství CO2, vypouštěného na britských ostrovech do atmosféry, víc než všechny hybridy dohromady. „V budoucnu vyprodukuje běžný Ford Focus během sta kilometrů méně než 100 gramů CO2, tedy o dvacet procent méně než dnešní model“, vysvětlil Booth.

Ford se rozhodl pro strategii několika různých technologií, ke které jej přivedly tři důvody. Na obzoru se nyní nerýsuje žádná automobilová technologie, která by umožnila stabilizovat úroveň CO2 v atmosféře beze změn v dalších oblastech života. Také vůbec není jasné, jakým směrem se bude ubírat automobilový trh a jakou roli sehrají rozdíly v jednotlivých regionech. A konečně, jak se vozidla stávají ekologičtějšími, najít další prostor ke zlepšení je stále těžší.

První oblastí, kterou skupina Ford hodlá dále rozvíjet jsou celohliníkové vozy a další cesty ke snižování hmotnosti. Nositelem koncernového know-how je v tomto případě Jaguar, který již představil dva sériově vyráběné vozy se samonosnou hliníkovou karoserií (XJ, kupé XK). Zkušenosti Jaguaru s hliníkem mohou využívat i další značky koncernu.

Druhou oblastí pak je další vývoj konvenčních motorů a převodovek. Ford brzy nabídne zákazníkům pětici nových motorů s přímým vstřikováním paliva. Některé z nich budou vybaveny přeplňováním, jiné technologií stop-start či vyspělými ventilovými rozvody. Výsledkem bude až dvacetiprocentní pokles emisí CO2. Tři moderní dieselové motory přinesou snížení emisí CO2 o pět až deset procent. Plán zahrnuje rovněž čtyři nové převodovky, které přispějí ke snížení emisí (taktéž o 5-10%) díky vhodnějšímu odstupňování převodů.

Stále populárnější hybridní systémy Ford směřuje především na americký trh, ale ostatní značky skupiny PAG budou z jeho zkušeností těžit. Jiné provozní podmínky a masové rozšíření dieselů v Evropě si pravděpodobně vyžádají nové kombinace elektrických a spalovacích pohonných ústrojí. Například tzv. dieselové mikro-hybridy slibují hospodárnější provoz než běžné hybridy se zážehovými motory a proto by se mohly Evropanům zamlouvat. Mikro-hybridy sníží emise CO2 asi o osm procent, běžné hybridní vozy až o 25 procent.

Další vývoj a rozšiřování biopaliv, zejména jejich druhé generace, bude jedním z nejdůležitějších faktorů ve snaze o plošné snížení emisí skleníkových plynů. Ford již dnes spolupracuje na vývoji nových paliv s ropnými společnostmi. Jak ve Spojených státech, tak v Evropě dominuje Ford trhu s vozidly flexi-fuel (palivo tvořené směsí benzínu a etanolu). Ve Švédsku tvoří varianty Flexi-fuel neuvěřitelných 80% prodejních výsledků Focusu a Focusu C-Max. U vozů Volvo S40 a Volvo V50 činí tento podíl šestnáct procent. Připravuje se nová řada dalších modelů, schopných jezdit na palivo flexi-fuel.

Ford bude usilovat i o ovlivnění lidského faktoru, který stále hraje zásadní roli při celém procesu globálních úspor. Připravované systémy pro volbu jízdních režimů umožní řidiči optimálně využít nových úsporných technologií. Řada nových opatření zabrání zbytečnému plýtvání energií. Inženýři Fordu se soustředí zejména na zkrácení doby potřebné k zahřátí motoru, snížení aerodynamického odporu, ztráty v hydraulickém vedení. Tato a další opatření by měla přinést úhrnné snížení emisí CO2 asi o tři procenta.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
Zdroj: Tisková zpráva Fordu

Štítky Ford Ekonomika Zelená auta Nové modely Hybrid

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N

Jihokorejská automobilka Hyundai potvrdila výrobu dalších…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…