Budoucnost Fordu: hliník, hybridy, biopaliva i přímý vstřik

Budoucnost Fordu: hliník, hybridy, biopaliva i přímý vstřik

 

Ford připravuje ve Velké Británii masivní investici ve výši nejméně jedné miliardy liber (asi 41,5 mld. Kč). Peníze poputují do nových technologií, přispívajících k trvale udržitelnému rozvoji.

Ford připravuje ve Velké Británii masivní investici ve výši nejméně jedné miliardy liber (asi 41,5 mld. Kč). Peníze poputují do nových technologií, přispívajících k trvale udržitelnému rozvoji.

Na dosud nevídaném projektu bude spolupracovat na 9500 inženýrů z mnoha vývojových oddělení skupiny Premier Automotive Group (Ford, Volvo, Jaguar a Land Rover). Výsledkem jejich společného úsilí bude více než 100 nových modelů, nabízejících nižší spotřebu paliva i emise skleníkových plynů. Například Ford Focus, Auto roku 2006 v ČR, dosáhne podle Fordu kombinované spotřeby 4,0 l/100 km.

„Díky sjednocení inženýrského potenciálu všech našich značek nabídneme širší spektrum nových technologií. A využitím těchto technologií napříč celou produktovou řadou dosáhneme významného snížení emisí CO2. Rovněž pomůžeme našim zákazníkům snížit spotřebu fosilních paliv a uspořit tak jejich peníze, řekl v pondělí na tiskové konferenci v Londýně šéf Ford of Europe Lewis Booth..“

Booth také zdůraznil efekt, o kterém mluví jako o „faktoru násobení“. Například Ford Focus je nejprodávanějším vozem ve Velké Británii - každoročně si ho pořídí 145.000 Britů. Už malé zlepšení sníží množství CO2, vypouštěného na britských ostrovech do atmosféry, víc než všechny hybridy dohromady. „V budoucnu vyprodukuje běžný Ford Focus během sta kilometrů méně než 100 gramů CO2, tedy o dvacet procent méně než dnešní model“, vysvětlil Booth.

Ford se rozhodl pro strategii několika různých technologií, ke které jej přivedly tři důvody. Na obzoru se nyní nerýsuje žádná automobilová technologie, která by umožnila stabilizovat úroveň CO2 v atmosféře beze změn v dalších oblastech života. Také vůbec není jasné, jakým směrem se bude ubírat automobilový trh a jakou roli sehrají rozdíly v jednotlivých regionech. A konečně, jak se vozidla stávají ekologičtějšími, najít další prostor ke zlepšení je stále těžší.

První oblastí, kterou skupina Ford hodlá dále rozvíjet jsou celohliníkové vozy a další cesty ke snižování hmotnosti. Nositelem koncernového know-how je v tomto případě Jaguar, který již představil dva sériově vyráběné vozy se samonosnou hliníkovou karoserií (XJ, kupé XK). Zkušenosti Jaguaru s hliníkem mohou využívat i další značky koncernu.

Druhou oblastí pak je další vývoj konvenčních motorů a převodovek. Ford brzy nabídne zákazníkům pětici nových motorů s přímým vstřikováním paliva. Některé z nich budou vybaveny přeplňováním, jiné technologií stop-start či vyspělými ventilovými rozvody. Výsledkem bude až dvacetiprocentní pokles emisí CO2. Tři moderní dieselové motory přinesou snížení emisí CO2 o pět až deset procent. Plán zahrnuje rovněž čtyři nové převodovky, které přispějí ke snížení emisí (taktéž o 5-10%) díky vhodnějšímu odstupňování převodů.

Stále populárnější hybridní systémy Ford směřuje především na americký trh, ale ostatní značky skupiny PAG budou z jeho zkušeností těžit. Jiné provozní podmínky a masové rozšíření dieselů v Evropě si pravděpodobně vyžádají nové kombinace elektrických a spalovacích pohonných ústrojí. Například tzv. dieselové mikro-hybridy slibují hospodárnější provoz než běžné hybridy se zážehovými motory a proto by se mohly Evropanům zamlouvat. Mikro-hybridy sníží emise CO2 asi o osm procent, běžné hybridní vozy až o 25 procent.

Další vývoj a rozšiřování biopaliv, zejména jejich druhé generace, bude jedním z nejdůležitějších faktorů ve snaze o plošné snížení emisí skleníkových plynů. Ford již dnes spolupracuje na vývoji nových paliv s ropnými společnostmi. Jak ve Spojených státech, tak v Evropě dominuje Ford trhu s vozidly flexi-fuel (palivo tvořené směsí benzínu a etanolu). Ve Švédsku tvoří varianty Flexi-fuel neuvěřitelných 80% prodejních výsledků Focusu a Focusu C-Max. U vozů Volvo S40 a Volvo V50 činí tento podíl šestnáct procent. Připravuje se nová řada dalších modelů, schopných jezdit na palivo flexi-fuel.

Ford bude usilovat i o ovlivnění lidského faktoru, který stále hraje zásadní roli při celém procesu globálních úspor. Připravované systémy pro volbu jízdních režimů umožní řidiči optimálně využít nových úsporných technologií. Řada nových opatření zabrání zbytečnému plýtvání energií. Inženýři Fordu se soustředí zejména na zkrácení doby potřebné k zahřátí motoru, snížení aerodynamického odporu, ztráty v hydraulickém vedení. Tato a další opatření by měla přinést úhrnné snížení emisí CO2 asi o tři procenta.

Spolupracujeme s TipCars.com
Moneta Money Bank vyplatí nižší dividendu než před rokem Moneta Money Bank vyplatí nižší dividendu než před rokem

Moneta Money Bank vyplatí za loňský rok dividendu 4,1…

Správci daně přístup k bankovním údajům získat nemají, rozhodli senátoři Správci daně přístup k bankovním údajům získat nemají, rozhodli senátoři

Senát dnes zamítl předlohu, podle níž by banky,…

Slovensko bojuje o pátou automobilku Slovensko bojuje o pátou automobilku

Čínský výrobce elektromobilů Zhidou zvažuje umístění nové…

Zeman jmenoval Opatu náčelníkem generální štábu. Nahradí Bečváře Zeman jmenoval Opatu náčelníkem generální štábu. Nahradí Bečváře

Prezident Miloš Zeman dnes jmenoval na Pražském hradě…

 
Zdroj: Tisková zpráva Fordu

Štítky Ford Ekonomika Zelená auta Nové modely Hybrid

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

 





 
Euro NCAP 2018: Nissan Leaf – Pět hvězd i pro novou generaci elektromobilu

Euro NCAP 2018: Nissan Leaf – Pět hvězd i pro novou generaci elektromobilu

Dnes 15:50

Nissan Leaf ve své nové generaci i přes jistá zaváhání v nárazových testech organizace Euro NCAP dosáhl na plný počet hvězd.




Blesk.cz

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Rodina Aviciiho promluvila

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Rodina…

Přišli o syna a bratra. Toho nenadále zastihla smrt v Ománu ve věku teprve 28 let. Kvůli čemu slavný DJ a…

Moderátorka Gábina Lašková: Všechny matky překvapila její slova tři týdny po porodu

Moderátorka Gábina Lašková: Všechny matky překvapila…

Synka Benedikta přivedla na svět teprve začátkem dubna, ale už teď přemýšlí o dalších dětech. Modelka a…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Wenger naznačil, že o svém konci nerozhodl sám. S trénováním neskončí

Wenger naznačil, že o svém konci nerozhodl sám. S…

Přestože kouč Arséne Wenger minulý týden uvedl, že se na odchodu od fotbalistů Arsenalu po konci sezony dohodl s…

 

Reflex.cz

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu poprvé vidí západní zboží

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu…

Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…

Alternativa je dnes synonymem pro lež nebo podvod. Ať už jde o stravu, léky, nebo média

Alternativa je dnes synonymem pro lež nebo podvod.…

Při psaní mi uklouzlo slůvko „alternativa“. Když jsem se ale nad vzniklou větou zamyslel, tak jsem to slovo…