Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost Jaguaru: Sedm nových modelů do roku 2017

Diskuze (27)
Do čtyř let se kompletně obmění nabídka Jaguaru a počet modelových řad se rozšíří ze současných čtyř na šest.

Spoléhat jen na velké a drahé modely je velký luxus, který si Jaguar nemůže nadále dovolit. Proto připravuje celé spektrum novinek, které rozšíří nabídku směrem dolů a ve velkém vsadí na sdílení technologií.

Prvním z této smrště je sportovní typ F-Type, který se už vyrábí jako roadster. Příští rok přibude kupé, které bude lehčí, levnější a rychlejší. Odhaduje se, že se produkce roadsteru bude pohybovat okolo 1000 ks měsíčně, kupé přidá dalších 500 ks. Navíc se chystá i výkonnější verze přeplňovaného osmiválce, která se bude jmenovat F-Type RS.

Ještě v roce 2014 by se měl stihnout i druhý facelift modelu XF. Konkurent BMW řady 5 letos dostal karoserii kombi a pohon všech kol, takže na dalších pár let života je připraven. Omlazení přijde tři roky po prvním faceliftu a kromě nového designu přinese i nové čtyřválcové motory z vlastního vývoje. Zcela nová generace s hliníkovou samonosnou karoserií přijde v roce 2017, platforma PLA bude společná s F-Typem a dalšími modely.

Když se přesuneme do roku 2015, čeká na nás nový sedan střední třídy, dnes označovaný jako Q-Type nebo XS. Zatím o něm nevíme mnoho – použije také platformu PLA, bude mít pohon zadních kol a k tomu i on dostane novou generaci čtyřválcových motorů. Vrchol nabídky zajistí kompresorem přeplňovaný šestiválec 3,0 l z F-Typu. Hliníkový konkurent BMW řady 3 by neměl být o mnoho levnější než dnešní XF – podle britského Autocaru bude stát od 28 tisíc liber (v přepočtu 850 tisíc korun), tedy jen o dva tisíce liber méně.

Tento model bude brzy následovat první SUV značky Jaguar, model XQ. Stejnou platformu a stejné motory doplní pohon všech kol. Novinka se postaví do mezery mezi Range Rover Evoque a Range Rover Sport, aby si příliš nekonkurovala se sesterskou značkou. V segmentu prémiových SUV si to namíří proti Audi Q5 a připravovanému Porsche Macan. Praktická stránka přitom má zůstat poněkud stranou – od toho jsou zde Land Rovery, zatímco u crossoveru Jaguar půjde hlavně o styl. Ti, kdo viděli první návrhy, nový model přirovnávají k Infiniti FX.

Rok 2016 přinese nové generace modelů XK a XJ. Dvoudveřové kupé a kabrio se dočká generační obměny po 10 letech, limuzína po obvyklejších sedmi. I tyto dvě řady budou stát na hliníkové konstrukci. XJ se konstrukčně přimkne k „velkému“ Range Roveru, zatímco XK bude příbuzným druhé generace XF.

Výsledkem této růstové strategie bude širší portfolio složené výlučně z modelů s hliníkovou konstrukcí. Jaguar (a s ním Land Rover) se také definitivně zbaví technické spřízněnosti s Fordem, dnes si čtyřválcové motory bere od něj.

Diskuze (27)
19. 8. 2013 16:10
Re: Přeji Jaguaru úspěch
Hm keď som vyberal auto, tak boli u mňa vo finále okrem Jaguara XFR (pred F/L) ešte BMW 550i (F10) a Cadillac CTS-V. Audi S6 som zavrhol kvôli (pre mňa) bezpohlavnosti jazdného prejavu a designu, MB E kvôli dôchodcovskému designu. A prečo vyhral Jag? Kvôli kombinácii interériu (kde sa BMW5 s interiérom "umývateľným hadicou" nechytal vôbec) a exteriéru (oproti ladnému designu XF je CTS hranaté čudo). A áno - napokon aj punc Jaguaru (exkluzivita na cestách v porovnaní s BMW5) tomu dopomohol.
Avatar - Pekelná Micinka
19. 8. 2013 01:58
Re: Přeji Jaguaru úspěch
Tak do dieselu taky můžeš nalejt N98, ale jen jednou no... >:D
Avatar - Pekelná Micinka
19. 8. 2013 01:54
Re: Přeji Jaguaru úspěch
Já mám spíš takovej pocit, že Jaguar si člověk koupí hlavně proto, že Jaguar. Mně se nezdá, že by novej design byl přesvědčovací faktor. Třeba dneska jsem potkal černý XF po faceliftu, a prostě to pořád není ono, hlavně zadní světla - to jak jsou rozvržený světelný prvky, když se to rozsvítí, tak to není hezký. Třeba nová Octavia!! to má zvládnutý bravurně. Jednoduchý, nerozkouskovaný a ještě to má takovej magickej, analogovej nádech. To samé bych čekal u Jagu.

Tohle není žádná hitparáda, naživo to vypadá ještě méně atraktivně, svit trubic se více slévá, ten camfrňous co tam přidali při faceliftu je tam jaksi navíc a nejvíce iritující jsou ty prvky úplně na straně, které působí, že tam jsou navíc a vyplňují hluchý prostor. [odkaz]

U XJ mám zase problém s tím rohem nad maskou z určitých úhlů to hnusně trčí. Jinak s "futuristickým" designem problém nemám. Tohle je hodně dobrý, nevím, jestli tu vůbec byl k XJR 2014 článek, nebo je jen nová sada fotek s tímhle červeným.
[odkaz]
18. 8. 2013 19:33
Re: Přeji Jaguaru úspěch
Nesúhlasím: aktuálny design priblížil Jaguar k mladšej generácii: kým generácia S-Type alebo XJ 350 je skôr pre dôchodcov tak , XF a XJ358 si kúpia aj mladší ľudia, ktorí chcú moderný design.
18. 8. 2013 19:30
Re: Jaguar
Cherokee, doporučujem sa niekedy do Jaguaru posadiť, ideálne sa aj povoziť. Kožou obšitá celá palubka je niekde úplne inde ako "bohovské mäkčené plasty" v BMW alebo Audi. Štandardne výbava, ktorú máš inde za mastné príplatky - kožené sedadlá, automatická klíma. Rovnako pocit z jazdy je niekde úplne inde: osobne mám celkom dosť najazdené v A6 či BMW5 a prvá jazda v Jagu ma presvedčila, že ľahkonohosť nie je len pojem. Šíře nabídky? Áno, niečo ako 518d s handrovými sedačkami a klímou za drsný príplatok nenájdeš, opačný koniec alá XJ Supercharged alebo XFR je ale plne konkurencieschopný. Spoľahlivosť je plne OK, možno aj lepšia ako u D3 (vychádzam zo skúseností kolegov s rôznymi prémiovými značkami). Kvalita spracovania? Plne OK, aj keď pár maličkostí by sa našlo. Ak niekde musia zlepšiť, tak v infotainmente, aj keď aj pre mňa ako náročného zákazníka je postačujúci. "Zastoupení"? Neviem, neriešim. V mojom meste je servis, Viedeň je 60km a je tam servisov 5. Aha - technologický vývoj... neviem - biturbo V6 diesle s takmer 300 konňmi sú málo prémiové? Päťliter s kompresorom a 550 koňmi? Rovnaký osemstupňový automat ako u BMW? Adaptívne podvozky, ktoré fungujú aj na zlých cestách? Alebo čo?