Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Budoucnost Marka: Přehled všech článků o vývoji a budoucnosti automobilek

Za posledních 18 měsíců jste se mohli na stánkách www.auto.cz dočíst vše podstatné o tom, jak se automobilové značky z celého světa potýkají se současností a co plánují do budoucna. Zde je úplný přehled zveřejněných témat.
Zpět na článek
23. 3. 2008 01:49
23. 3. 2008 10:06
neregistrovaný "index"
23. 3. 2008 10:19
23. 3. 2008 01:50
neregistrovaný "Stillborn"
23. 3. 2008 10:26
23. 3. 2008 03:49
23. 3. 2008 10:26
23. 3. 2008 11:14
23. 3. 2008 11:28
23. 3. 2008 20:44
23. 3. 2008 22:38
23. 3. 2008 11:26
23. 3. 2008 11:37
23. 3. 2008 11:46
23. 3. 2008 12:02
23. 3. 2008 13:05
23. 3. 2008 16:37
23. 3. 2008 18:16
23. 3. 2008 19:23
neregistrovaný "ZZ"
23. 3. 2008 22:09
23. 3. 2008 22:16
23. 3. 2008 22:35
neregistrovaný "ZZ"
23. 3. 2008 22:53
neregistrovaný "ZZ"
23. 3. 2008 22:59
24. 3. 2008 15:56
neregistrovaný "ZZ"
23. 3. 2008 19:41
23. 3. 2008 22:12
23. 3. 2008 19:44
neregistrovaný "ZZ"
23. 3. 2008 20:41
23. 3. 2008 22:36
23. 3. 2008 23:52
neregistrovaný "ZZ"
24. 3. 2008 00:00
24. 3. 2008 08:16
24. 3. 2008 15:54
neregistrovaný "ZZ"
24. 3. 2008 16:32
24. 3. 2008 16:39
25. 3. 2008 08:00
neregistrovaný "carmik"
25. 3. 2008 08:47
25. 3. 2008 10:58
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
Avatar - hattori_hanzo
23. 3. 2008 01:49
Mno...
...jestli bude budoucnost Marka stejná jako jeho minulost,pak jsme asi našli ráj! :yes: Dodneška nevím co tenhle člověk vlastně dělá,ale dle mě to co dělá tady je dokonalý! ;-) Tady by nepomohlo ani milion palců,takže jen symbolicky - :yes: :yes: :yes: :-)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "index"
23. 3. 2008 10:06
Re: Mno...
niekedy som cital ze pracuje v F1 ...ale mozno ze niekto kecal
Kazdopádne tie jeho prehlady zasluzia BRAVO! :yes: :yes:
23. 3. 2008 10:19
Re: Mno...
Marko robi .... no ako by som to :-) ...ma rad (zavodne) auta a marketing. No a to aj robi. To tu ale nie je tak dolezite... ;-) Ide skor o to, co vybrat ako dalsiu temu... To co som povodne planoval je z roznych dovodov momentalne nerealizovatelne.
neregistrovaný "Stillborn"
23. 3. 2008 01:50
Design
Tak tento námět asi nebude mít moc společného s budoucností automobilek, ale napadlo mne, že by bylo zajímavé nějak postupně představit nejvýraznější osobnosti na poli designu, jejich práci a popř. i popsat nějaká designérská střediska.... Prostě nějaké informace ze světa designu.
Jinak musím velmi pochválit Marka! Jeho články jsou zajímavé, čtivé a vždy jsem se těšil na další. BRAVO MARKO! :yes:
Rozbalit vlákno
1
23. 3. 2008 10:26
Re: Design
To je v poriadku, ze namety nemaju mat nic splocne s buducnostou. Tieto clanky uz iba aktualizujeme a priebezne ich budeme doplnovat. Dobre bude vymysliet nieco ine...

Design je dobra tema, ale nie som si isty ci pre mna. S designermi sa nepoznam, a na to aby taketo clanky boli atraktivne by to chcelo urobit rozhovory prave s vybranymi designermi. Neviem ci by v tomto pripade bol opis "z dialky" tak efektny... Ale zvazit sa to samozrejme da.
23. 3. 2008 03:49
VELKÉ BRAVO
:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ji/Ri
23. 3. 2008 11:14
Koncept
Automobilky tvoří koncepty a Marko jim pro nás přivádí k životu.... . Díky Marko! :yes:
Rozbalit vlákno
3
23. 3. 2008 11:28
Re: Koncept
Marko by ich rad privadzal k zivotu, ale vsetko sa robit neda. tak ich iba "predpoveda". :-) ;-)
Avatar - Ji/Ri
23. 3. 2008 20:44
Re: Koncept
I tak, seš FRAJER! Automobilky se jen řídí dle Tvých not ... ;-) :yes:
23. 3. 2008 22:38
Re: Koncept
Uplne nie. Pocital som uspesnost tych "predpovedi" a je to asi okolo 85%. Takze rezerva tam este je. (Otazka ci je to moja rezerva, alebo rezerva tych automobiliek >:D ;-) )
Avatar - T613
23. 3. 2008 11:26
Velké díky
Bylo to potěšením číst. A další námět? Co něco napsat o automotosportech? Třeba začít Dakarem a pokračovat až bůh ví kam?
Rozbalit vlákno
4
23. 3. 2008 11:37
Re: Velké díky
Dik T613. Dakar mal byt onou velkou temou, ktoru som povodne pripravoval. Den po dni...29 rocnikov. (Aj preto, ze Dakar je mojou srdcovkou a pri Tatrovakoch a dakare som stravil kus zivota). Hlavny problem ale je, ze pisat o Dakare bez fotiek by bolo dost zufale. Viac ako pol roka som sa problem s fotografiami snazil vyriesit. Bohuzial, bezuspesne. Foto-agentury, ktore maju prava na fotky zo starych dakarov ich sice predavaju, ale su extremne drahe... A k adresam a menam ludi, ktori fotili dakar sukromne sa ani nedostanem...a moje vlastne fotografie (ako aj diapozitivi, ktore boli uvolnovane PR oddeleniami automobiliek) su len drobnym zlomkom toho cim disponujem, a ten absolutne nic neriesi... ;-\ Otazkou tiez je, ci pre dnesnu realitu ma este Dakar tu vahu ako pre nas, ktori sme zazili vrcholne rocniky 86/87/88...
Avatar - T613
23. 3. 2008 11:46
Re: Velké díky
Možná by zatím stačil náhled do budoucnosti. Jestli se to rozdělí na americkou a asijskou část apod. Přeci jen nad mým "miláčkem" vidím obrovský černý mrak
23. 3. 2008 12:02
Re: Velké díky
No, buducnost by som aj ja rad poznal...ale cokolvek o buducnosti dakaru by bola iba spekulacia. Zatial to vyzera tak, ze najblizsie roky sa bude nahrada jazdit v juznej Amerike. Obavam sa, ze ten Dakar co pozname to uz nebude (dokonca ani ten slabsi odvar dakaru, ktory sa jazdil po roku 1993). Co ma le tesi a trochu mi to pripomina tie stare rocniky z 80. rokov su scenerie, ktore je vidiet na oficialnej stranke dakar.com Tie su fakticky strhujuce. Uz je aj oficialne oznamene ze zapisne bude rovnake ako v rocniku 2008 - vratane dopravy hore-dole! Co je vyborna sprava (z coho som mal povodne velke obavy), pretoze tym padom prakticky nikomu z EU nevznikaju extra velke naklady na prepravu do J.A.. Aj ked to nebude ten stary Dakar - nakoniec to predsa len moze byt zaujimave!
Druha vec je potom ta "seria Dakar", ktora sa ma jazdit v EU. Mozno to je zaujimave, ale myslim, ze to moze dost triestit pozornost medii a sponzorov vo vztahu k hlavnemu zavodu... Otazkou je tiez, aky dopad bude mat organizacia velkej Transorientale rally v polke roka na ucast / financovanie / pripravu stredne velkych teamov na dvoch tak velkych podnikoch akymi su prave Transorientale a novy Dakar...
Avatar - T613
23. 3. 2008 13:05
Re: Velké díky
Doufejme, že nakonec zvítězí ten nejlepší a nikoliv ten "nejlevnější" z obou konkurentů. Byla by škoda přijít o nádherné jízdy kolosů.
Avatar - lordlord
23. 3. 2008 16:37
.
klikam na ceskou vlajku a porad se text nezobrazuje cesky, asi porucha
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pumpkin
23. 3. 2008 18:16
Re: .
Asi budeš musieť použiť slovník ;-)
neregistrovaný "ZZ"
23. 3. 2008 19:23
Jó jo, Marko
Díky za tvou příkladnou práci ;-) :yes: Koukám, že jsi o wkndu zůstal doma. Slyšel jsem něco o výrazné kontrole nákladů... ;-\
Rozbalit vlákno
10
23. 3. 2008 22:07
Re: Jó jo, Marko
Ano som doma, ale to nesuvisi ani tak z redukciou nakladov ako takych, ako skor z redukciou nakladov mojho zamestnavatela. :-) A ja nie som ani zdaleka tak klucovou osobou, ze musim cesovat vzdy a vsade...

A Ty ako? Nova masina uz v garazi? ;-)
Avatar - T613
23. 3. 2008 22:09
Re: Jó jo, Marko
že vám skáču do řeči, dostal jsi mou SZ? :-)
23. 3. 2008 22:12
Re: Jó jo, Marko
Ano, prave som na nu odpovedal. ;-)
neregistrovaný "ZZ"
23. 3. 2008 22:35
Re: Jó jo, Marko
Však jsem taky myslel ony náklady, o kterých se mohu dozvědět alespoň trochu víc, než o tvém rodinném rozpočtu ;-)

Mašina je doma už dva měsíce. Těch několik nocí (asi týden) před koupí, jsem toho moc nenaspal. Byl to silný zážitek ;-) Teď už je ale vše při starém a ZZase hledám mouchy. Holt nic není dokonalé. A asi je to tak i dobře ;-)
23. 3. 2008 22:42
Re: Jó jo, Marko
Jaj...tak gratulujem a uzivaj v zdravi! ;-) (Clovek je tvor vecne nespokojny...tak co s tym? Vlastne, radsej asi ani nic...ta nespokojnost ho posuva stale dalej. ;-) )
neregistrovaný "ZZ"
23. 3. 2008 22:53
Re: Jó jo, Marko
Vďaka! Já zase říkám, že člověk je tvor přizpůsobivý. Sice nejdřív remcá, ale nakonec si zvykne. A pak jsou ti, kteří s tím něco dělají a zvyknout si prostě nechtějí, nebo se alespoň o změnu pokusí. Těch je ale jako šafránu... :-)
23. 3. 2008 23:00
Re: Jó jo, Marko
Ano...to mas vlastne pravdu (Ale ti, ktori si nechcu zvykat platia za to vyskou cenu. Casto az prilis ;-\ ;-) Ale nakoniec to stoji za to - nezvyknut si a ist dalej).
Avatar - T613
23. 3. 2008 22:59
Re: Jó jo, Marko
zapomněl jsem ti říct : Je dobré tě tady zase vidět :yes:
neregistrovaný "ZZ"
24. 3. 2008 15:56
Re: Jó jo, Marko
Dík :-) Nečekej od toho ale nic hojného. Zdejší diskuze upadla a z 95% je to jen ztráta času 8-s Ale to už je OT...
Avatar - misoo
23. 3. 2008 19:41
dakujem
Marko, DAKUJEM !! :-) :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
23. 3. 2008 22:12
Re: dakujem
misoo, PROSIM !! ;-)
neregistrovaný "ZZ"
23. 3. 2008 19:44
2 Láník
Zkuste si to po sobě alespoň přečíst, nebo alespoň spustit spellcheck. Jsou tam nějaké překlepy, resp. nedoklepy. Po opravě tento příspěvek klidně smažte.
Rozbalit vlákno
0
23. 3. 2008 20:41
Klobúk dole
Klobúk dole pred Tvojimi vedomosťami a skúsenosťami, myslím, že tu nemáš rovnocenného partnera, ktorý by Ti mohol fundovane oponovať. Zaujímalo by ma ale, odkiaľ čerpáš informácie pri jednotlivých témach, a tiež ako vidíš budúcnosť automobilizmu(aj výrobu aut) v Čechách a na Slovensku.
Rozbalit vlákno
11
23. 3. 2008 22:36
Re: Klobúk dole
Informacie pochadzaju tak-rozne: Cast je od ludi z automobilek (u znaciek, kde niekoho "mam") . Cast je ziskavana z verejne dostupnych zdrojov (clanky, rozhovory, atd..). Cast informacii je z ekonomickych periodik. Cele to musis precitat, odfiltrovat balast, odfiltrovat sny a nepodlozene spekulacie, vela veci pospajat do suvislosti... a potom mozes zacat skladat celkovy obraz. V zasade ide o to, vediet pracovat s informaciami a ziskavat ich. Ani to ale este nestaci - dalsia vec je , ze musis mat nejaky "zaklad" (cim hlbsi a sirsi tym lepsie) znalosti a skusenosti z dotknutych oblasti - to sa ziskava rokmi, a pracou, a studiom a .... Takze to je asi ta moja cesta. Nesluzi ale ako navod k dosiahnutiu ciela vseobecne. Kazdy si mui prejst svojou cestou...

Vyrobu aut v CR a SR vidim ....optimisticky. :-) Sice uz ani jedna krajina nemoze cakat investiciu dalsej automobilky (Kia a Hyundai tak zrejme boli poslednymi), pretoze dnes je jednak investicnym hitom Rumunsko (mimochodom , je to tusim uz dnes 8. najvacsi trh z novymi autami v EU - dostali sa tak pred Rakusko a dalej rastu..), jednak v SR aj CR je problem zohnat pracovnikov uz aj do stavajucich prevadzok (mozno snad este v regione vychodneho SK, ale aj to len teoreticky). Vpodstate jedinym limitujucim faktorom je prave dostupnost pracovnej sily. V Belgicku (a UK) sa rusili niektore tovarne preto, ze populacia v okoli vyrobnych zavodov zacala mat inu strukturu vzdelania (vyssiu) a prakticky nebolo mozne zohnat ludi za vyrobny pas. V bohatej spolocnosti ich bol nedostatok a bolo by ich treba zhanat a zvazat odinakial, co bolo z roznych pricin uz neunosne... Tato situacia ale v CR a SR ani zdalka nehrozi. A este strasne dlllho hrozit nebude...

Ti vyrobcovia, ktori su v tomto priestore usadeni, tu ale ostanu veeeelmi dlho. Strasenie tym, ze sa zdvihnu a odidu po 20-30 rokoch je nerealna hlupost. Ta investicia je tak narocna, ze by sa stahovanie za tak kratku dobu neoplatilo. Naviac, nie je uplnou pravdou, ze su tu len kvoli nakladom. Su tu aj preto, ze vsetky postsocialisticke trhy (dnes prevazne v EU) su rozsirenim povodne iba zapadoeuropskeho trhu. Tym, ze tu rastie kupyschopnost, zvacsuje sa aj trh z novymi autami EU. A oni samozrejme musia vyrabat viac. Nie je nic lepsie, ako ist vyrabat do centra tohto rastu (naviac ak existuje aj vyhoda nakladov).

Staci takto? :-)
neregistrovaný "ZZ"
23. 3. 2008 23:52
Re: Klobúk dole
No, nesouhlasím úplně s tou pracovní silou. Pracovní trh v průmyslu po celé ČR je na tom prakticky stejně. Nejsou dělnické profese - ať už obyčejní nekvalifikovaní za pás, nebo třeba vyučené specializace. Na nedostatek pracovní síly si stěžují od Plzně přes ústecký kraj, východní Čechy až po Ostravu. Lidi by byli, ale nechce se jim makat. Myslím jako Češi (=nepřizpůsobivé skupiny). A proč by makali, když je živí sociální dávky, že? Proto se sem vozí lidé z Polska, východní Evropy, Balkánu, exCCCP a nebo i Mongolové. O přílivu chudých asijatů ani nemluvě. Takže ano, automobilky tu vyrábět budou. Nainvestovali strašně peněz. CzechInvest je nalákal na vysoká čísla nezaměstnanosti, ale realitu ta čísla neodrážejí. Aby sehnali lidi, tak zvyšují mzdy = rostou jim náklady víc než si mysleli. Souhlasím tedy, že další podobné automobilky sem už nepůjdou. Nesouhlasím, že ta situace v ČR nehrozí. Už totiž hrozí a s problémy se potýkají. Ovšem řeší je. Nic jiného jim totiž nezbývá ;-) Sbalit krám v podobě třeba TPCA je trochu odlišné, než sbalit tři mašiny a postavit sklad (beton, čtyři zdi, vlnitej plech a to celé uprostřed pole vedle dálnice) někde jinde...

No a pochopitelně ještě jedna výhoda, proč tu v Evropě staví, když by to v Asii vyrobili levněji.. dovozní cla ;-)
Avatar - T613
24. 3. 2008 00:00
Re: Klobúk dole
S tou Ostravou to můžu potvrdit. Sehnat zámečníky je neskutečný problém. Už jsou jenom lidi s malou kvalifikací ;-\
24. 3. 2008 08:16
Re: Klobúk dole
Ano s tym vlastne suhlasim, ze sa dosiahol strop v tychto profesiach (ak teda neratame tvrde jadro nezamestnanych, pre ktorych ta nezamestnanost je zamestnanim). Pravdou ale je, ze vsetky tie automobilky este stale vedia zohnat ludi a mzdove naklady su este stale tak nizke, ze aj ten "dovoz" pracovnej sily sa oplati. Ja som popisoval Belgicko ako priklad odchodu automobilky skor v tom zmysle, ze tam doslo k tak plosnej zmene socialnej struktury obyvatelov, ze vyrobne zavody prakticky kolabovali v zakladoch. Taku pracu uz nikto nechcel a vzhladom k platom (a zivotnym nakladom) zacal byt dovoz prac. sily neunosny. A aj ked tu moze vznikat tlak na rast nakladov kvoli nedostatku pracovnych sil (co je fakt, ze ako CzechInvest, tak aj Sario to s dostupnostou prac. sily prehnali) - este dlho to bude vyhodnejsie nez na zapade. Aj preto som pisal, ze ta situacia v nasich koncinach este dlho hrozit nebude. Inak povedane, k realnej (nie tabulkovej) zivotnej urovni Belgicka je tu este dost daleko...vratane tak velkej socialnej zmeny, kedy ludia zacnu prakticky uplne odmietat take miesta ake generuje automobilka a budu sa sustredit prakticky vyluce na segmenty sluzieb a pracu s vyskou pridanou hodnotou.
neregistrovaný "ZZ"
24. 3. 2008 15:54
Re: Klobúk dole
To jsme se krásně vzájemně doplnili >:D :yes:
24. 3. 2008 15:34
Re: Klobúk dole
Ďakujem, a ešte jedna otázka, na aké palivo bude vyrábaná väčšina aút o 10 rokov? Budú to diesely, hybridy, vodík, alebo palivové články, alebo niečo nové? To sa pýtam len preto, či môj nový diesel nebude vtedy beznádejne morálne zastaralý, prípadne pohon na takýto motor veľmi drahý.
24. 3. 2008 16:39
Re: Klobúk dole
Ak nedojde k nejakemu prevratnemu technologickemu obratu (co je krajne nepravdepodobne), tak o desat rokov bude vacsina aut jazdit na benzin a naftu. Takze Tvoje auto v tom case z hladiska systemu pohonu nebude moralne zastarale urcite (s 90% istotu). O desat rokov ale bude to auto moralne zastarale z inych (beznych) dovodov. Pojde o jednu, az dve generacie stare auto. ;-)
neregistrovaný "carmik"
25. 3. 2008 08:00
Re: Klobúk dole
Marko, i já Ti děkuji za Tvé články a doufám v další.
;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
25. 3. 2008 10:58
Re: Klobúk dole
Marco,tvoje články jsou objektivní
Díky za ně ;-) :yes: