Budoucnost pražské Severojižní magistrály: stane se z ní bulvár?

Budoucnost pražské Severojižní magistrály: stane se z ní bulvár?

Současný primátor Prahy Tomáš Hudeček se dostal do sporu s tím bývalým - Pavlem Bémem. Jablkem jejich sváru je budoucnost magistrály vedoucí středem města.

Co Češi umí? Například postavit nejkrásnější město světa a pak jeho středem protáhnout dálnici. Ale pražský magistrát pořád neví, co s ní. Přetížená komunikace (denně po ní projede až 100.000 automobilů) je stále velmi důležitá, alespoň podle mnoha názorů. Projekt tunelů, který prosazoval hlavně bývalý primátor Pavel Bém, byl však definitivně novým vedením hlavního města smeten ze stolu. Změnu územního plánu zastupitelé zamítli již v dubnu, proti byli i tentokrát. Ostatně, celá záležitost měla už dříve spoustu kritiků, odmítavé hlasy zaznívaly hlavně z částí metropole, kterých se tato stavba týkala.

Primátor Tomáš Hudeček označil Bémův původní návrh za nesmyslný a drahý, čímž si od něj pochopitelně nevysloužil žádná pochvalná slova, ba právě naopak. Měl stát původně 12 miliard korun, ale víme všichni, jak se prodražil ještě stále nedokončený tunel Blanka... Jak tedy dál? Bém trvá na svém, Hudeček však prosazuje tzv. „humanizaci“. Spočívá v menším množství jízdních pruhů, ale naopak více křižovatkách a přechodech pro chodce. Provoz zde úplně vyloučen nebude. Existují celkem čtyři studie. Transformace magistrály na „pařížský bulvár“ dle vzoru De Magenta, či Saint Germain by měla stát jen několik miliard korun a nikoli přes desítku.

Většina úředníků si ale myslí, že je nejdřív nutné dostavět celý okruh. Iniciativa Auto*Mat, která se pražskou dopravou intenzivně zabývá a mnozí řidiči jí proto nemohou přijít na jméno, připomněla, že to není nutné,stačí jen dostavět a zprovoznit Blanku. Jedna ze studií z roku 2010 totiž tvrdí, že provoz magistrály lze utlumit prakticky okamžitě. Podle Vratislava Fillera totiž neslouží tranzitní dopravě, tři čtvrtiny aut řídí Pražané. Zbude tak jen již zmiňované zúžení vozovky a na mnoha místech se objeví stromy. Například u Národního muzea by mohla vzniknout pěší zóna. K žádnému totálnímu dopravnímu kolapsu prý přitom nedojde.

Auto*Mat však nadále prosazuje kromě jiného i snížení povolené rychlosti v centru, případné úplné vyloučení automobilové dopravy z některých částí, výstavbu cyklostezek a rozšíření chodníků. Ano, nejen obyvatelům Prahy 1 a 2, ale i čtvrtého obvodu by se razantně ulevilo od hluku i exhalací. Ale jak chtějí donutit ty, kdo jsou zvyklí jezdit po metropoli autem, aby přesedli do MHD, nebo dokonce chodili pěšky?

Magistrála v centru města je pochopitelně neštěstím, už jen proto, že jí i její stavbě překáželo několik významných staveb. Když jsme u té hromadné dopravy, zejména ztráta jednoho z nejkrásnějších nádraží v Evropě, Těšnova, je dodnes nenahraditelná. Takřka každá věc na světě má zkrátka dvě strany, rub i líc…

Plán pražského magistrátu z dubna 2012: Obří kruhový objezd kolem Muzea

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Armáda potřebuje více peněz a modernizaci, shodují se politické strany před volbami Armáda potřebuje více peněz a modernizaci, shodují se politické strany před volbami

Kdyby byly tématem voleb jen obrana a bezpečnost, dohodly…

Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku

Tuzemský trh se letos na podzim dočká další významné…

Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA

Čínský internetový vyhledávač Baidu Inc hodlá investovat…

Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea

Lékárny Dr. Max skupiny Penta minulý týden uzavřely…

 
 

Přidat názorDiskuse: Budoucnost pražské Severojižní magistrály:…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

 





 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi pipka a pěkně mě se*eš!

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi…

Provokatér Štěpán se ani ve čtvrtek v Prostřeno nezastaví. Naopak. Rozjede tvoji taktiku poštvávání lidí proti…

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí. Na průvod čekali celou noc

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí.…

Pohřeb prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka, který se stal velkou manifestací národní…

 

iSport.cz

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání vtipů o Kimovi

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání…

Fotbalisté indického klubu FC Bengaluru vyrazili minulý týden do Severní Koreje kvůli odvetě v AFC Cupu, asijské…

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit by mohl příští týden

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit…

Jaromír Jágr opět v kladenském dresu? Že by si legendární útočník poprvé od ledna 2013 zahrál za svůj klub?…

 

Reflex.cz

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby vyznamenání nepřijal, říká Kroupa

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby…

Vynikající muzikant, který píše písně plné naděje. Tak o Jaromíru Nohavicovi mluví tvůrce rozhlasových a nově i…

Projevy politiků (včetně Zemana) na Valném shromáždění OSN jsou k ničemu. Vůbec nic neřeší

Projevy politiků (včetně Zemana) na Valném…

Jako každý rok se do New Yorku slétnou na Valné shromáždění OSN prezidenti a premiéři mnoha zemí světa. Tam…