Budoucnost pražské Severojižní magistrály: stane se z ní bulvár?

Budoucnost pražské Severojižní magistrály: stane se z ní bulvár?

Současný primátor Prahy Tomáš Hudeček se dostal do sporu s tím bývalým - Pavlem Bémem. Jablkem jejich sváru je budoucnost magistrály vedoucí středem města.

Co Češi umí? Například postavit nejkrásnější město světa a pak jeho středem protáhnout dálnici. Ale pražský magistrát pořád neví, co s ní. Přetížená komunikace (denně po ní projede až 100.000 automobilů) je stále velmi důležitá, alespoň podle mnoha názorů. Projekt tunelů, který prosazoval hlavně bývalý primátor Pavel Bém, byl však definitivně novým vedením hlavního města smeten ze stolu. Změnu územního plánu zastupitelé zamítli již v dubnu, proti byli i tentokrát. Ostatně, celá záležitost měla už dříve spoustu kritiků, odmítavé hlasy zaznívaly hlavně z částí metropole, kterých se tato stavba týkala.

Primátor Tomáš Hudeček označil Bémův původní návrh za nesmyslný a drahý, čímž si od něj pochopitelně nevysloužil žádná pochvalná slova, ba právě naopak. Měl stát původně 12 miliard korun, ale víme všichni, jak se prodražil ještě stále nedokončený tunel Blanka... Jak tedy dál? Bém trvá na svém, Hudeček však prosazuje tzv. „humanizaci“. Spočívá v menším množství jízdních pruhů, ale naopak více křižovatkách a přechodech pro chodce. Provoz zde úplně vyloučen nebude. Existují celkem čtyři studie. Transformace magistrály na „pařížský bulvár“ dle vzoru De Magenta, či Saint Germain by měla stát jen několik miliard korun a nikoli přes desítku.

Většina úředníků si ale myslí, že je nejdřív nutné dostavět celý okruh. Iniciativa Auto*Mat, která se pražskou dopravou intenzivně zabývá a mnozí řidiči jí proto nemohou přijít na jméno, připomněla, že to není nutné,stačí jen dostavět a zprovoznit Blanku. Jedna ze studií z roku 2010 totiž tvrdí, že provoz magistrály lze utlumit prakticky okamžitě. Podle Vratislava Fillera totiž neslouží tranzitní dopravě, tři čtvrtiny aut řídí Pražané. Zbude tak jen již zmiňované zúžení vozovky a na mnoha místech se objeví stromy. Například u Národního muzea by mohla vzniknout pěší zóna. K žádnému totálnímu dopravnímu kolapsu prý přitom nedojde.

Auto*Mat však nadále prosazuje kromě jiného i snížení povolené rychlosti v centru, případné úplné vyloučení automobilové dopravy z některých částí, výstavbu cyklostezek a rozšíření chodníků. Ano, nejen obyvatelům Prahy 1 a 2, ale i čtvrtého obvodu by se razantně ulevilo od hluku i exhalací. Ale jak chtějí donutit ty, kdo jsou zvyklí jezdit po metropoli autem, aby přesedli do MHD, nebo dokonce chodili pěšky?

Magistrála v centru města je pochopitelně neštěstím, už jen proto, že jí i její stavbě překáželo několik významných staveb. Když jsme u té hromadné dopravy, zejména ztráta jednoho z nejkrásnějších nádraží v Evropě, Těšnova, je dodnes nenahraditelná. Takřka každá věc na světě má zkrátka dvě strany, rub i líc…

Plán pražského magistrátu z dubna 2012: Obří kruhový objezd kolem Muzea

Spolupracujeme s TipCars.com
Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Zpěvák a jedna z nejvýznamnějších tváří americké rockové…

Obědy zdražují, do stovky je lze průměrně pořídit jen v Olomouci a Jihlavě Obědy zdražují, do stovky je lze průměrně pořídit jen v Olomouci a Jihlavě

Češi letos v červnu zaplatili za oběd v průměru 108,20…

 
 

Přidat názorDiskuse: Budoucnost pražské Severojižní magistrály:…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

 





 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Dnes 18:57

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

 

iSport.cz

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

Žilina vypadla, kouči vadila penalta. Přirovnal bych to k Saganovi, řekl

Žilina vypadla, kouči vadila penalta. Přirovnal bych…

Vyhráli v Kodani 2:1, ale po domácí porážce 1:3 vypadli a v pohárové Evropě končí. Na trenérovi fotbalistů…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…