7.8. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Budoucnost vrcholové třídy Le Mans? Ford a Ferrari jsou mimo hru

 

V posledních týdnech se pravidelně konají setkání automobilek a dalších společností, na kterých se jedná o budoucnosti vytrvalostních závodů WEC. Dvě značky už se ale nezúčastní.

Již před časem jsme vás informovali, že Mezinárodní automobilová federace chystá pro vytrvalostní šampionát WEC velké změny. Jde hlavně o kategorii LMP1, kterou už opustilo několik velkých automobilek a vlastně zůstala jen Toyota, která si letos se svými hybridními speciály jela vlastní ligu.

Právě to chce FIA od roku 2020 změnit a pořádá pravidelné schůzky, na kterých se jedná o možné budoucnosti této závodní kategorie. Podle všeho bylo kontaktováno 15 automobilek a dodavatelů, mezi kterými kromě japonské Toyoty nechybí ani McLaren či Aston Martin. Několika schůzek se zúčastnili i zástupci Fordu a Ferrari, avšak při posledních sezeních už chyběli, což podle médií znamená jediné – o vstup do vrcholové kategorie šampionátu nemají zájem.

Podívejte se do zákulisí příprav 24 hodin Le Mans objektivem Martina Straky

Zejména u italské společnosti nejde o výtky k pravidlům motorsportu poprvé. Stáj z Maranella již několikrát pohrozila odchodem z formule 1 kvůli normám pro techniku a pohonné jednotky. Poslední takové prohlášení padlo minulý rok s odkazem na změny chystající se pro sezonu 2021. Vždyť před téměř deseti lety nechybělo moc, aby se Ferrari opravdu odtrhlo od F1 a společně s dalšími výrobci pokračovalo v jiném šampionátu. Tehdy ale nakonec vedení soutěže ustoupilo.

Cíl: nižší náklady

Mezinárodní automobilová federace nyní hledá cestičky, jak do soutěže přilákat co nejvíce známých značek. Jedním z klíčových aspektů je snížení nákladů na sezonu na pouhou čtvrtinu. Pomoci by mělo, že namísto závodních prototypů LMP1 budou ve vrcholové kategorii soutěžit vozy podobné hyperautům, které řada automobilek již staví. Nejenže by to pro společnosti bylo podstatně levnější, ale mohlo by to přilákat i nové fanoušky.

„Chceme vozy s vysokým výkonem, které budou fanoušky bavit. Chceme pravidla, která umožní výrobcům vyhrát čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans i s omezeným rozpočtem,“ shrnul požadavky FIA Richard Mille, lídr za oblast vytrvalostních závodů.

24 hodin Le Mans 2018: kompletní výsledky

S novými pravidly by o vstupu do soutěže mohlo popřemýšlet hned několik značek – McLaren s modelem Senna, Aston Martin s vozem Valkyrie… FIA už naznačila, které požadavky mají být pro všechny soutěžící totožné: požadováno bude nasazení hybridní pohonné jednotky s přesně daným výkonem spalovacího motoru i elektromotoru, přičemž auto má vážit 980 kilogramů s omezenými možnostmi rozložení hmotnosti.

Nová pravidla mají začít platit v roce 2020 a vedení soutěže je „zmrazí“ na minimálně pět let, aby výrobce přimělo k investicím. O názvu vrcholové třídy mají rozhodnout fanoušci hlasováním na sociálních sítích. Kromě toho si FIA pohrává s myšlenkou kategorie pro vozy s palivovými články, jež by se mohla stát součástí soutěže v roce 2024.

Spolupracujeme s TipCars.com
T-Mobile dostal půlmilionovou pokutu od Českého telekomunikačního úřadu T-Mobile dostal půlmilionovou pokutu od Českého telekomunikačního úřadu

Mobilní operátor T-Mobile dostal od Českého…

Český bankéř po patnácti letech odešel z vedení ruské Alfa Bank Český bankéř po patnácti letech odešel z vedení ruské Alfa Bank

Jeden z nejvýše postavených českých manažerů v Rusku Petr…

Česko nebude blokovat zavedení evropské digitální daně, klade si ale podmínky Česko nebude blokovat zavedení evropské digitální daně, klade si ale podmínky

Proti zavedení nové digitální daně, pomocí které chce…

 
 






Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

 





 
Nové emisní normy jsou tu! Proč ale značky stále uvádějí spotřebu podle starého cyklu NEDC?

Nové emisní normy jsou tu! Proč se ale stále uvádí spotřeba podle starého cyklu NEDC?

Dnes 14:56

Kdo očekával okamžitý přechod na WLTP, může být teď překvapen.




Blesk.cz

Harrymu se nedaří: Už podruhé ho musela zachraňovat těhotná Meghan!

Harrymu se nedaří: Už podruhé ho musela zachraňovat…

Více než dva týdny budou princ Harry (34) s manželkou Meghan (37) plnit královské povinnosti v Austrálii. Při…

Paní Radka s rakovinou prsu: Ňadra jí prohmatal partner! Podle Angeliny Jolie

Paní Radka s rakovinou prsu: Ňadra jí prohmatal…

Radka Kozáková před pěti lety prožila obrovský šok. Naprostou náhodou přišla na to, že má zhoubný nádor prsu. V…

 

iSport.cz

Kreuziger v novém týmu: Rozhodla i charita! A vrátím se na Tour

Kreuziger v novém týmu: Rozhodla i charita! A vrátím…

Cyklista Roman Kreuziger počítá s tím, že se v novém působišti ve stáji Dimension Data vrátí na nejslavnější…

Noční pařba po prohře s Čechy! Proto měl odstoupit slovenský trenér Kozák

Noční pařba po prohře s Čechy! Proto měl odstoupit…

Záhadná rezignace už dostává reálné obrysy. Slovenský reprezentační trenér Ján Kozák rezignoval den po sobotní…

 

Reflex.cz

Otcové už se bojí mazlit s dcerou, MeToo přehání a polovina žen si obvinění vymýšlí, říká Radim Uzel

Otcové už se bojí mazlit s dcerou, MeToo přehání a…

Sexuolog Radim Uzel patří od propuknutí aféry MeToo k jejím nejhlasitějším kritikům u nás. Podle něj kauza…

Hovory s TGM jsou evangeliem první republiky, říká o svém novém filmu režisér Jakub Červenka

Hovory s TGM jsou evangeliem první republiky, říká o…

Producent a režisér Jakub Červenka (35) o vzniku svého hraného debutu Hovory s TGM, který jde v Česku do kin ve…