7.8. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Budoucnost vrcholové třídy Le Mans? Ford a Ferrari jsou mimo hru

 

V posledních týdnech se pravidelně konají setkání automobilek a dalších společností, na kterých se jedná o budoucnosti vytrvalostních závodů WEC. Dvě značky už se ale nezúčastní.

Již před časem jsme vás informovali, že Mezinárodní automobilová federace chystá pro vytrvalostní šampionát WEC velké změny. Jde hlavně o kategorii LMP1, kterou už opustilo několik velkých automobilek a vlastně zůstala jen Toyota, která si letos se svými hybridními speciály jela vlastní ligu.

Právě to chce FIA od roku 2020 změnit a pořádá pravidelné schůzky, na kterých se jedná o možné budoucnosti této závodní kategorie. Podle všeho bylo kontaktováno 15 automobilek a dodavatelů, mezi kterými kromě japonské Toyoty nechybí ani McLaren či Aston Martin. Několika schůzek se zúčastnili i zástupci Fordu a Ferrari, avšak při posledních sezeních už chyběli, což podle médií znamená jediné – o vstup do vrcholové kategorie šampionátu nemají zájem.

Podívejte se do zákulisí příprav 24 hodin Le Mans objektivem Martina Straky

Zejména u italské společnosti nejde o výtky k pravidlům motorsportu poprvé. Stáj z Maranella již několikrát pohrozila odchodem z formule 1 kvůli normám pro techniku a pohonné jednotky. Poslední takové prohlášení padlo minulý rok s odkazem na změny chystající se pro sezonu 2021. Vždyť před téměř deseti lety nechybělo moc, aby se Ferrari opravdu odtrhlo od F1 a společně s dalšími výrobci pokračovalo v jiném šampionátu. Tehdy ale nakonec vedení soutěže ustoupilo.

Cíl: nižší náklady

Mezinárodní automobilová federace nyní hledá cestičky, jak do soutěže přilákat co nejvíce známých značek. Jedním z klíčových aspektů je snížení nákladů na sezonu na pouhou čtvrtinu. Pomoci by mělo, že namísto závodních prototypů LMP1 budou ve vrcholové kategorii soutěžit vozy podobné hyperautům, které řada automobilek již staví. Nejenže by to pro společnosti bylo podstatně levnější, ale mohlo by to přilákat i nové fanoušky.

„Chceme vozy s vysokým výkonem, které budou fanoušky bavit. Chceme pravidla, která umožní výrobcům vyhrát čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans i s omezeným rozpočtem,“ shrnul požadavky FIA Richard Mille, lídr za oblast vytrvalostních závodů.

24 hodin Le Mans 2018: kompletní výsledky

S novými pravidly by o vstupu do soutěže mohlo popřemýšlet hned několik značek – McLaren s modelem Senna, Aston Martin s vozem Valkyrie… FIA už naznačila, které požadavky mají být pro všechny soutěžící totožné: požadováno bude nasazení hybridní pohonné jednotky s přesně daným výkonem spalovacího motoru i elektromotoru, přičemž auto má vážit 980 kilogramů s omezenými možnostmi rozložení hmotnosti.

Nová pravidla mají začít platit v roce 2020 a vedení soutěže je „zmrazí“ na minimálně pět let, aby výrobce přimělo k investicím. O názvu vrcholové třídy mají rozhodnout fanoušci hlasováním na sociálních sítích. Kromě toho si FIA pohrává s myšlenkou kategorie pro vozy s palivovými články, jež by se mohla stát součástí soutěže v roce 2024.

Spolupracujeme s TipCars.com
Mezinárodní festival filmové hudby SOUNDTRACK Poděbrady se blíží Mezinárodní festival filmové hudby SOUNDTRACK Poděbrady se blíží

Lázeňské město Poděbrady bude 30. 8. - 2. 9. 2018 opět…

Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat

Americký prezident Donald Trump odebral bezpečnostní…

Policie žádá Sněmovnu o vydání komunisty Ondráčka Policie žádá Sněmovnu o vydání komunisty Ondráčka

Policie dnes odpoledne požádala o vydání poslance KSČM…

Samsung a Spotify se spojují proti Applu Samsung a Spotify se spojují proti Applu

Akcie hudební společnosti Spotify povyskočily o šest…

 
 






Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 





 
Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Včera

Kolojezd nebo kočár bez koní, i tak se v minulosti říkalo vynálezu, který dnes známe pod označením automobil.




Blesk.cz

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci zkopali ležícího mladíka. Pátrá po nich policie

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci…

Z noční návštěvy diskotéky 22. dubna si odnesl několikatýdenní neschopenku. Nejprve ho vyvedl vyhazovač z baru a…

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Snili jste někdy o tom, jaké je to být součástí týmu slavné kapely? Chcete vidět, co všechno obnáší koncert, jak…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…