7.8. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Budoucnost vrcholové třídy Le Mans? Ford a Ferrari jsou mimo hru

 

V posledních týdnech se pravidelně konají setkání automobilek a dalších společností, na kterých se jedná o budoucnosti vytrvalostních závodů WEC. Dvě značky už se ale nezúčastní.

Již před časem jsme vás informovali, že Mezinárodní automobilová federace chystá pro vytrvalostní šampionát WEC velké změny. Jde hlavně o kategorii LMP1, kterou už opustilo několik velkých automobilek a vlastně zůstala jen Toyota, která si letos se svými hybridními speciály jela vlastní ligu.

Právě to chce FIA od roku 2020 změnit a pořádá pravidelné schůzky, na kterých se jedná o možné budoucnosti této závodní kategorie. Podle všeho bylo kontaktováno 15 automobilek a dodavatelů, mezi kterými kromě japonské Toyoty nechybí ani McLaren či Aston Martin. Několika schůzek se zúčastnili i zástupci Fordu a Ferrari, avšak při posledních sezeních už chyběli, což podle médií znamená jediné – o vstup do vrcholové kategorie šampionátu nemají zájem.

Podívejte se do zákulisí příprav 24 hodin Le Mans objektivem Martina Straky

Zejména u italské společnosti nejde o výtky k pravidlům motorsportu poprvé. Stáj z Maranella již několikrát pohrozila odchodem z formule 1 kvůli normám pro techniku a pohonné jednotky. Poslední takové prohlášení padlo minulý rok s odkazem na změny chystající se pro sezonu 2021. Vždyť před téměř deseti lety nechybělo moc, aby se Ferrari opravdu odtrhlo od F1 a společně s dalšími výrobci pokračovalo v jiném šampionátu. Tehdy ale nakonec vedení soutěže ustoupilo.

Cíl: nižší náklady

Mezinárodní automobilová federace nyní hledá cestičky, jak do soutěže přilákat co nejvíce známých značek. Jedním z klíčových aspektů je snížení nákladů na sezonu na pouhou čtvrtinu. Pomoci by mělo, že namísto závodních prototypů LMP1 budou ve vrcholové kategorii soutěžit vozy podobné hyperautům, které řada automobilek již staví. Nejenže by to pro společnosti bylo podstatně levnější, ale mohlo by to přilákat i nové fanoušky.

„Chceme vozy s vysokým výkonem, které budou fanoušky bavit. Chceme pravidla, která umožní výrobcům vyhrát čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans i s omezeným rozpočtem,“ shrnul požadavky FIA Richard Mille, lídr za oblast vytrvalostních závodů.

24 hodin Le Mans 2018: kompletní výsledky

S novými pravidly by o vstupu do soutěže mohlo popřemýšlet hned několik značek – McLaren s modelem Senna, Aston Martin s vozem Valkyrie… FIA už naznačila, které požadavky mají být pro všechny soutěžící totožné: požadováno bude nasazení hybridní pohonné jednotky s přesně daným výkonem spalovacího motoru i elektromotoru, přičemž auto má vážit 980 kilogramů s omezenými možnostmi rozložení hmotnosti.

Nová pravidla mají začít platit v roce 2020 a vedení soutěže je „zmrazí“ na minimálně pět let, aby výrobce přimělo k investicím. O názvu vrcholové třídy mají rozhodnout fanoušci hlasováním na sociálních sítích. Kromě toho si FIA pohrává s myšlenkou kategorie pro vozy s palivovými články, jež by se mohla stát součástí soutěže v roce 2024.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jiřího Liebreicha: Drahé Vánoce Zápisník Jiřího Liebreicha: Drahé Vánoce

Drahé Vánoce Největšímu českému e-shopu rostou rekordním…

Europarlament bude k Babišově možnému střetu zájmů přijímat usnesení Europarlament bude k Babišově možnému střetu zájmů přijímat usnesení

Poslanci Evropského parlamentu budou ve čtvrtek hlasovat…

 
 






Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 





 
Honda Prelude (1978-2001): Legendární japonské kupé debutovalo před 40 lety

Honda Prelude (1978-2001): Legendární japonské kupé debutovalo před 40 lety

Včera

Prelude vlastně patřila do střední třídy, stala se kultem a dodnes má po světě spoustu fanoušků. Dočkala se pěti generací.




Blesk.cz

Meghan se změnila, to se jí vymstí, říká o povýšeném chování dcery její otec

Meghan se změnila, to se jí vymstí, říká o povýšeném…

Náročné požadavky a chování primadony vévodkyně Meghan Markle (37) už nerozdýchalo několik zaměstnanců…

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo pomoc potřebným?

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo…

Najdou se na obědy zdarma pro předškoláky a školáky peníze? Bude systém spravedlivý? A nejde o pouhý populismus?…

 

iSport.cz

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i…

Už v úterý vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a Masopust, potvrdil Tvrdík

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a…

Fotbalová Slavia hlásí první zimní posily. Z Liberce přichází čtyřiadvacetiletý střední záložník Petr Ševčík a…

 

Reflex.cz

Vladimír Mertlík: Čučkaři aneb Dále, od Hradu dále!

Vladimír Mertlík: Čučkaři aneb Dále, od Hradu dále!

Prezident Miloš Zeman označil zprávu BIS o pohybu ruských a čínských špionů v naší zemi za plácání a zpravodajce…

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek je překvapující. Podívejte se na jedinečné snímky

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek…

Geert Weggen je nizozemský fotograf zabývající se dokumentováním přírody. Za posledních šest let se však jeho…