Bugatti 57 SC Atlantic: perla za desítky milionů v Praze

Bugatti 57 SC Atlantic: perla za desítky milionů v Praze

 
 

Jedna z legend automobilky Bugatti je v současné době vystavena v galerii historických vozidel na nábřeží Vltavy v Praze na Smíchově.

Dvousedadlový vysoce sportovní Atlantic byl navržen synem Etoreho, Jeanem Bugattim. Jde o jeden z nejbizardnějších nejexkluzivnějších a nejdražších automobilů nejen své doby, ale i současnosti.

Byl postaven na podvozku Bugatti Type 57 s nízko položeným přeplňovaným osmiválcem o objemu 3.300 cm3. Výkon tohoto stroje je 210 k a maximální rychlost přes 200 km/h. Dnes se nám zdá, že rychlost 200 km/h není až tak zajímavá a běžně ji jsou schopny dosáhnout i současné sériové automobily. Musíme si ale uvědomit, že tento stroj byl zkonstruován ve druhé polovině 30. let minulého století, kdy se po našich silnicích proháněly Pragy Piccolo, Aero 662, nebo Škody Populár s maximální rychlostí okolo 80 km/h. A i špičkové stroje jako například Škoda 860 či aerodynamická Tatra 77 „jezdily“ maximálně do rychlosti 140 km/h.

Karosérie byla zajímavou směsí stylu linií letadla a kapkového tvaru, populárního ve třicátých letech. Mezi ty nejzajímavější prvky patřilo velmi skloněné přední okno, nýtované hřebínky na blatnících a středem celé karosérie, či oválné dveře s okny ve tvaru ledvin. Karosérie původního prototypu Aérolithe byla vyrobena z lehkého a pevného elektronu (slitiny hliníku a hořčíku), ale jeho negativem byla vysoká hořlavost. Z toho důvodu nebylo možno panely karosérie svařovat a proto byly nýtovány. Jean Bugatti se tedy rozhodl nýty neskrývat a naopak je vystavit na povrch karosérie. Karosérie produkčních modelů Atlantic sice již byla hliníková, nýty na povrchu karoserie však už zůstaly.

Mechanika vozu byla podobná ostatním modelům Type 57 a zahrnovala snížený a zkrácený závodní podvozek 57S a přeplňovaný motor 57C. Proto automobil nese označení SC.

Původně byly připraveny součástky na výrobu šesti kusů, ale vzhledem k opravdu exkluzivně vysoké ceně tohoto vozu, byly vyrobeny pouze tři kusy. Dva se dochovaly dodnes a třetí byl totálně zničen při dopravní nehodě, kdy se střetl s vlakem. Díky úžasnému nadšenci a renovátorovi historických vozidel Eriku Kouxovi, z Francie, byl tento automobil znovu vzkříšen. Neexistující zničené díly byly opět nahrazeny originálními součástkami vyrobenými v roce 1936 v Bugatti továrně v Molsheimu. Rovněž karoserie byla vyrobena do posledního detailu dle originálu včetně sedadel a interiéru.

Squatteři Kliniku opustit nechtějí. Kanceláře by prý porušovaly územní plán Squatteři Kliniku opustit nechtějí. Kanceláře by prý porušovaly územní plán

Aktivisté obývající autonomní centrum Klinika nehodlají…

Ropní giganti sází na zemní plyn, do jeho rozvoje investují stovky miliard dolarů Ropní giganti sází na zemní plyn, do jeho rozvoje investují stovky miliard dolarů

Přes 700 miliard dolarů (15,3 bilionu korun) investovaly…

Vejce kvůli nedostatku nosnic zdražují Vejce kvůli nedostatku nosnic zdražují

Vejce v obchodech letos zdražují. Podle údajů Českého…

 
Zdroj: Prague Classic Car Centre

Štítky Bugatti

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Dvacet tisíc lidí bez vody: Na jihu Prahy prasklo potrubí

Dvacet tisíc lidí bez vody: Na jihu Prahy prasklo potrubí

Z kohoutku ani kapka! Bez vody jsou kvůli prasklému vodovodnímu potrubí obyvatelé Hodkoviček, Krče, Lhotky,…

Helena Vondráčková: Nespojujte mne s novými písněmi mého exmanžela!

Helena Vondráčková: Nespojujte mne s novými písněmi…

Legendy českého popu Heleny Vondráčkové (70) se dotklo spojování nových písní jejího exmanžela Hellmuta Sickela…

 

iSport.cz

Extenistky Koukalová s Benešovou se pustily do Strýcové: Hraje divadlo!

Extenistky Koukalová s Benešovou se pustily do…

Každý by si měl zamést před vlastním prahem. To je vzkaz od bývalé tenistky Kláry Koukalové (35) pro Barboru…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…

Před 150 lety se narodil první československý ministr financí Alois Rašín

Před 150 lety se narodil první československý…

Alois Rašín patřil do legendární pětice mužů, kteří 28. října 1918 vyhlásili samostatné Československo. Zároveň…