Bugatti 57 SC Atlantic: perla za desítky milionů v Praze

Bugatti 57 SC Atlantic: perla za desítky milionů v Praze

 
 

Jedna z legend automobilky Bugatti je v současné době vystavena v galerii historických vozidel na nábřeží Vltavy v Praze na Smíchově.

Dvousedadlový vysoce sportovní Atlantic byl navržen synem Etoreho, Jeanem Bugattim. Jde o jeden z nejbizardnějších nejexkluzivnějších a nejdražších automobilů nejen své doby, ale i současnosti.

Byl postaven na podvozku Bugatti Type 57 s nízko položeným přeplňovaným osmiválcem o objemu 3.300 cm3. Výkon tohoto stroje je 210 k a maximální rychlost přes 200 km/h. Dnes se nám zdá, že rychlost 200 km/h není až tak zajímavá a běžně ji jsou schopny dosáhnout i současné sériové automobily. Musíme si ale uvědomit, že tento stroj byl zkonstruován ve druhé polovině 30. let minulého století, kdy se po našich silnicích proháněly Pragy Piccolo, Aero 662, nebo Škody Populár s maximální rychlostí okolo 80 km/h. A i špičkové stroje jako například Škoda 860 či aerodynamická Tatra 77 „jezdily“ maximálně do rychlosti 140 km/h.

Karosérie byla zajímavou směsí stylu linií letadla a kapkového tvaru, populárního ve třicátých letech. Mezi ty nejzajímavější prvky patřilo velmi skloněné přední okno, nýtované hřebínky na blatnících a středem celé karosérie, či oválné dveře s okny ve tvaru ledvin. Karosérie původního prototypu Aérolithe byla vyrobena z lehkého a pevného elektronu (slitiny hliníku a hořčíku), ale jeho negativem byla vysoká hořlavost. Z toho důvodu nebylo možno panely karosérie svařovat a proto byly nýtovány. Jean Bugatti se tedy rozhodl nýty neskrývat a naopak je vystavit na povrch karosérie. Karosérie produkčních modelů Atlantic sice již byla hliníková, nýty na povrchu karoserie však už zůstaly.

Mechanika vozu byla podobná ostatním modelům Type 57 a zahrnovala snížený a zkrácený závodní podvozek 57S a přeplňovaný motor 57C. Proto automobil nese označení SC.

Původně byly připraveny součástky na výrobu šesti kusů, ale vzhledem k opravdu exkluzivně vysoké ceně tohoto vozu, byly vyrobeny pouze tři kusy. Dva se dochovaly dodnes a třetí byl totálně zničen při dopravní nehodě, kdy se střetl s vlakem. Díky úžasnému nadšenci a renovátorovi historických vozidel Eriku Kouxovi, z Francie, byl tento automobil znovu vzkříšen. Neexistující zničené díly byly opět nahrazeny originálními součástkami vyrobenými v roce 1936 v Bugatti továrně v Molsheimu. Rovněž karoserie byla vyrobena do posledního detailu dle originálu včetně sedadel a interiéru.

Rallye Dakar 2018
Ryanair spustí novou linku z Prahy do Paříže Ryanair spustí novou linku z Prahy do Paříže

Nízkonákladový letecký dopravce Ryanair oznámil, že od…

České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie

České hudební nástroje by mohly mít ve světě znovu velký…

Babiš připouští, že nemusí být premiérem Babiš připouští, že nemusí být premiérem

Šéf hnutí ANO připustil debatu o osobě příštího premiéra.…

Skanska chystá restrukturalizaci, propustí tisíce zaměstnanců Skanska chystá restrukturalizaci, propustí tisíce zaměstnanců

Největší skandinávská stavební společnost Skanska se v…

 
Zdroj: Prague Classic Car Centre

Štítky Bugatti

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 





 
Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

TEST: Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

Dnes 15:52

Zemní plyn považuju za jednu z nejrozumnějších alternativních cest. Přesto u Audi A4 Avant g-tron nebylo všechno růžové. Tedy zelené.




Blesk.cz

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak neuvíznout v bílé pasti

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak…

V Česku bude ve středu chumelit, za hodinu mohou spadnout až tři centimetry sněhu. Další velmi silné sněžení se…

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat obočí podle typu obličeje

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat…

Změní váš obličej, pokud víte, jak ho správně natvarovat. Hranatý obličej zjemní, kulatý zeštíhlí, sníží příliš…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Březina vstup do ME nezvládl: Dolehla na mě tíže, že mám něco předvést

Březina vstup do ME nezvládl: Dolehla na mě tíže, že…

Českým krasobruslařům se krátký program na mistrovství Evropy nevydařil. Michal Březina zůstal patnáct bodů za…

 

Reflex.cz

Drahoš se musí bát. Voliči poražených kandidátů budou volit i Zemana. Hodně jich k volbám už vůbec nepůjde

Drahoš se musí bát. Voliči poražených kandidátů…

První průzkum po prvním kolem voleb není dobrá zpráva pro Jiřího Drahoše. Okolo 6 až 7 procent voličů, kteří o…

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o polovinu. Nová revoluční technologie ho ale brzy vzkřísí

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o…

Cena bitcoinu spadla za posledních šest týdnů skoro o polovinu. Z téměř 20 tisíc dolarů na méně než 11 tisíc. Po…