Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Chiron dostane elektrická turba a rychloměr do 500 km/h

Michal Fokt
Diskuze (9)
Nástupce Veyronu posílí na 1500 koní, ale ještě před jeho příchodem v roce 2016 nás nejspíš čeká jeden derivát současného modelu.

Určitě víte, že si Bugatti rozmyslelo vývoj hyperluxusního sedanu Galibier, jehož realizace byla odložena a namísto toho v Molsheimu připravují nástupce hypersportu Veyron. Ten by se měl jmenovat Chiron a nyní se objevily bližší zákulisní informace o tom, jaké cíle si automobilka při jeho vývoji stanovila.

Bugatti Chiron si má udržet svůj osmilitrový šestnáctiválec do W, bude však přeplňovaný (nejméně) dvěma elektrickými turby, což zlepší jeho odezvu a řiditelnost. Ačkoli lze v takové konfiguraci asi naladit motor téměř libovolný výkon, měl by být elektronicky omezen na 1500 koní, tedy 1103 kW, přičemž točivý moment bude též vrcholit hodnotou 1500 N.m.

Cílem Chironu (a pneumatikářů) bude dosažení maximální rychlosti kolem 465 km/h, přičemž rychloměr má být cejchován do 500 km/h. Stovka se očekává pod hranicí 2,5 s, samozřejmostí je pohon všech kol, síla motoru na ně půjde přes sedmistupňovou dvouspojku. Počítejte s řadou aktivních aerodynamických prvků, keramickými brzdami a dalšími specialitami, které "předefinují měřítka". Oproti Veyronu má mít Chiron až 92 % nových dílů a co se designu týče, Walter de Silva říká, že nepůjde jen o náhradu Veyronu, ale o "piece of art".

První ochutnávky očekávejte koncem příštího roku, přičemž k odhalení dojde v roce 2016. Čekání by nám prý měla ukrátit ještě jedna specialitka na bázi dosluhujícího Veyronu, jenž by měl nést přídomek Speedster. Veyrony už jsou totiž prý téměř vyprodané a je třeba překlenout období před příchodem Chironu. Detaily zatím nejsou známy, ale očekává se, že půjde o vůz s pozměněnou karoserií, tedy podobný počin jako Lamborghini Sesto Elemento nebo Veneno. Vzniknout by prý měla "velmi malá série".

Michal Fokt
Diskuze (9)
14. 12. 2014 01:39
Re: elektricke turbo
V závodních autech se to používá (cílem je ale rekuperace energie, kdy použijí generátor místo obtokového ventilu). U Audi si s tím hráli pro silniční auta, ale opustili to právě pro setrvačnost (cílem bylo zlepšit odezvu, ale prý ji to naopak zhoršilo). Těžko říct, co by použili tady. A vývoj jde dopředu.
12. 12. 2014 18:29
Zlepšenie
Určite to bude technicka dokonalost ale len sa modlim aby nevyzeral ako predchodca ako keby ho navrhli činania :-)
12. 12. 2014 17:18
Re: elektricke turbo
OK.
12. 12. 2014 17:14
Re: elektricke turbo
@Ham., gil54
No v automotive se zatím sériově nepoužívá ani jedno, vše je ve vývoji a testech. Tady se bude používat elektrický kompresor, tedy kombinace elektromotoru a kompresoru a klasické dvojstupňové turbodmychadlo co je dnes v BiTDI.
[odkaz]

A tady se bude používat jednodušší řešení s elektrickým turbokompresorem
[odkaz]

Co je nebo bude v Bugatti, tak na to bych si z těchto útržkovitých informací nevsadil ani cent. Pravdou je, že motoristické weby a nejen u nás ty pojmy motají docela fest a vyznat se v tom bez obrázku je složité.
12. 12. 2014 16:55
Re: elektricke turbo
A to s těmi třemi stroji na jedné hřídeli jsem neuvedl. Tohle řešení by mělo, podle mě, velkou nevýhodu ve zbytečně velkých setrvačných silách. Ale možné to je. Nevím, používá se to fakt ?

Většinou se to řeší dvěma turby, třeba by mohlo být to malé i elektrické a větší na výfukové plyny. Nebo třemi (BMW).