Bugatti Chiron dostane elektrická turba a rychloměr do 500 km/h
Určitě víte, že si Bugatti rozmyslelo vývoj hyperluxusního sedanu Galibier, jehož realizace byla odložena a namísto toho v Molsheimu připravují nástupce hypersportu Veyron. Ten by se měl jmenovat Chiron a nyní se objevily bližší zákulisní informace o tom, jaké cíle si automobilka při jeho vývoji stanovila.
Bugatti Chiron si má udržet svůj osmilitrový šestnáctiválec do W, bude však přeplňovaný (nejméně) dvěma elektrickými turby, což zlepší jeho odezvu a řiditelnost. Ačkoli lze v takové konfiguraci asi naladit motor téměř libovolný výkon, měl by být elektronicky omezen na 1500 koní, tedy 1103 kW, přičemž točivý moment bude též vrcholit hodnotou 1500 N.m.
Cílem Chironu (a pneumatikářů) bude dosažení maximální rychlosti kolem 465 km/h, přičemž rychloměr má být cejchován do 500 km/h. Stovka se očekává pod hranicí 2,5 s, samozřejmostí je pohon všech kol, síla motoru na ně půjde přes sedmistupňovou dvouspojku. Počítejte s řadou aktivních aerodynamických prvků, keramickými brzdami a dalšími specialitami, které "předefinují měřítka". Oproti Veyronu má mít Chiron až 92 % nových dílů a co se designu týče, Walter de Silva říká, že nepůjde jen o náhradu Veyronu, ale o "piece of art".
První ochutnávky očekávejte koncem příštího roku, přičemž k odhalení dojde v roce 2016. Čekání by nám prý měla ukrátit ještě jedna specialitka na bázi dosluhujícího Veyronu, jenž by měl nést přídomek Speedster. Veyrony už jsou totiž prý téměř vyprodané a je třeba překlenout období před příchodem Chironu. Detaily zatím nejsou známy, ale očekává se, že půjde o vůz s pozměněnou karoserií, tedy podobný počin jako Lamborghini Sesto Elemento nebo Veneno. Vzniknout by prý měla "velmi malá série".