Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bugatti Chiron nechá svého předchůdce v prachu, na třístovce bude za 15 sekund

Bugatti Veyron kdysi stanovilo měřítka hypersportovních automobilů. Nástupce Chiron bude ještě o kus dál.
Zpět na článek
20. 11. 2015 17:09
20. 11. 2015 19:53
20. 11. 2015 21:18
21. 11. 2015 20:05
20. 11. 2015 21:00
21. 11. 2015 00:25
21. 11. 2015 00:35
21. 11. 2015 01:42
20. 11. 2015 17:09
nesmyslný projekt
Pokud na sebe nevydělá, tak je to blbost. Pochybuji, že si tohle auto někdo spojí s Golfem a díky tomu si koupí Golf místo konkurence. Ferrari, Lambo, Porsche jsou v zisku, tak proč vyhazovat peníze za tohle. Další manažerská chyba v řadě. Kdybych byl akcionářem, tak bych to zatrhl a hodně bych přemýšlel i o smysluplnosti Phaetonu. Firma nemá sloužit akcionářům pro honění ega, ale pro zisk. Cenovku mohli klidně zvýšit na 3 miliony eur...

PS: Co se týče interiéru, tak se mně víc libí ten v Golfu než ten kýčovitý hnus ve Veyronu. Asi kvůli volantu a kapli.
Rozbalit vlákno
52
20. 11. 2015 17:40
Re: nesmyslný projekt
Asi i méně nadaným jedincům musí být zřejmé, že si lze představit projekty s rychlejší návratností investovaných prostředků a s vyšší předpokládanou ziskovostí, než tomu nejspíš bude u projektů typu Chiron nebo Veyron. Že zde nejde v první řadě o zisk je tedy zřejmé. Koncern z toho může profitovat jinak: rozšíření know-how, testování nových technologií, přilákání talentovaných pracovníků a udržení jejich motivace, zvýšení prestiže koncernu, apod. Navíc je rozhodně méně ztrátové stavět hypersporty za milion EUR, než stavět koncepty do muzea.
20. 11. 2015 17:42
Re: nesmyslný projekt
i takovyhle "nesmyslne" projekty posouvaj lidstvo dal
před 100 lety si něco podobnyho mysleli o autech, který se snazily překonat 100km/h (tim nemyslim povozy urcene pro prekonavani rychlostních rekordu)
20. 11. 2015 18:10
Re: nesmyslný projekt
Posouvají lidstvo dál, ale ne o moc. Kdyby se zrušil vývoj Veyronu a z našetřených peněz by měla např. každá Octavia dotovanou střechu-kapotu z karbonu, tak ten skok bude 100x citelnější. Nemá smysl posouvat vmax, osobáků, karbon lze použít kdekoliv, W16 lidstvo nikam neposune, extrémně výkonné brzdy jsou potřeba a byly již vyvinuty pro letadla atd. atd.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2015 19:10
Re: nesmyslný projekt
Jseš mimo.. jako dost často.
Je to úplně zcestnej a nesmyslnej projekt, který se může zrodit jen v hlavě světovládců.. podobně jako "úprava software".

Svět stojí na začátku doby, kdy auta budou jezdit čím dál tím pomaleji... svět blbne s emisema a technické možnosti víceméně vyčerpal.
Ne podvod není technickým řešením.
Ale větší vliv, než auto samo má řidič.. ta výměnná součást mezi sedačkou a volantem. Takže vývoj přinese snížení povolených rychlostí a kriminalizace rychlostí vyšších... dneska je na dálnici 130... takže očekávám snížení cca na 110... aut je čím dál tím víc = i dálnice jsou plné i v noci... k čemu ti pak je auto, které zrychlí na stovku za 3 vteřiny... a na 300 je za 15 vteřin... nebo dokonce maximálka 407?!
Na solné jezero.. možná.
K ničemu.

Má to auto lepší jízdní vlastnosti? Zabrzdí lépe, než ostatní sportovní auta?
Ne.
Sport v autě není o maximální rychlosti.. ale o ovládání auta! Auto tohodle typu už neovládáš.

Alfa 164 měla v roce 1992 210 koní... a 306 Nm... navíc k dispozici krátkodobý "overboost"... a měla brdové kotouče o průměru 380mm...
Tohle má výkon 1500koní... a průměr 420... já bych to teda řídit nechtěl.
20. 11. 2015 19:41
Re: nesmyslný projekt
V tomhle případě pravdu má. Ten vývoj není v tom že mám auto co má 1500 koní, ale v tom že v něm aplikuju a vyzkouším technologie které pak můžu používat na běžných vozech. Takhle to je odjakživa, prvotním nositelem nových řešení jsou ty vozy z nejvyšších pater (ať už drahá, luxusní, sportovní, závodní...) a poté se postupně dostávají niž a níž, a proto si dneska můžu objednat fabii co má airbag, abs, esp, klimatizaci, přimé vstřikování paliva, dvouspojkovou převodovku, přeplňování turbem atd...
20. 11. 2015 20:53
Re: nesmyslný projekt
A konkrétní případ takové technologie by nebyl? Karbon byl před Veyronem už dávno. Jakékoliv poznatky z W16 jsou bezcenné. Převodovka je jen vhodně nadimenzovaná DSG. Mega brzdy? Bezcenné a přišlo to pozdě. Mnohá konkurence měla kotouče z jiného materiálu než je litina už hodně dávno. Poznatky z aerodynamiky v rychlostech nad 350 km/hod asi těžko uplatní u novýho Passata. Devět chladičů v jednom autě? V dnešní šetřivé době se tohle v Octávce neobjeví ani za 250 let.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2015 21:16
Re: nesmyslný projekt
Asi tak... chápu princip vývoje... a mám rád pokrok - pokrok jako zajištování potřeb zákazníka.

Jaké potřeby zajišťuje tohle?

Jen potřebu koncernu vyrábět nejrychlejší, nejvýkonnější... dosaď dle chuti a potřeby ... auto na světě.
20. 11. 2015 21:38
Re: nesmyslný projekt
No i kdybychom skutečně zcela ignorovali tu technickou a ekonomickou stránku věci, tak pokud se VW povedlo všem vštěpit že to nejrychlejší a nejvýkonnější seriově vyráběné auto vyrabí oni, marketing splnil svou práci :yes:
20. 11. 2015 21:30
Re: nesmyslný projekt
To je pořád dokola ;) Takže znova a polopaticky - nejde o že by někdo vzal identický komponent a chtěl ho aplikovat zítra do octavie. Poznatky z motoru koncepce W, vícero turb a přímého vstřikování že byly bezcenné? Aerodynamika v době snižování spotřeb? Aha, tak to jo :-) A těch dalších tisíc řešení nemluvě... Jestli máš pocit že o těch věcech budou informovat v tiskových materiálech každýho joudu kterej ve výsledku nemá ani na fabii, tak to je prostě utopie, pravě naopak, která věc, technologie, poznatek se využila při konstrukci dalších modelů se možna dozvíme s mnohaletým zpožděním (to až se to dostane do tý fabie) a nebo taky vůbec (to když poznatek je negativní).
20. 11. 2015 21:52
Re: nesmyslný projekt
Aerodynamika Veyronu je atypická už kvůli koncepci ty génie. Více získali z aut jako je třeba XL1 nebo Prius. Vůbec tomu nerozumíš. Když dáš na W16 čtyři turba tak je to neinovativní řešení. Nesrovnávej to s dnešními víceturby, kde si hrají s jejich paralelním nebo sériovým zapojením. Přímé vstřikování nebylo jako první ve veyronu. ENDE.
20. 11. 2015 22:23
Re: nesmyslný projekt
Jasně, aerodynamika je jiná a voda teče do kopce že jo ;-) A kombinace víceroturb a přímeho vstřiku byla taky v tobě vzniku veyronu zcela běžná a tedy neinovativní... Hmm.. A nevím co plácáš s prvním, nikdo nepsal že měl veyron jako první přímý střik.
Koukám ty budeš fakt ryzí technickej "talent". :no:
21. 11. 2015 02:26
Re: nesmyslný projekt
Samozřejmě, že aerodynamika sportovního vozu s motorem vzadu je zcela odlišná od aut s motorem ve předu - Porsche by mohlo vyprávět. Dále je aerodynamika u sportovního vozu jiná než u běžného vozu s důrazem na co nejnižší odpor a tedy i spotřebu. Přímé vstřikování VW naladil už v roce 2000 u čtyřválce - Veyron proto nebyl kvůli inovaci třeba, jelikož do něj šlo už odladěné.

U W16 museli použít 4 stejně veliká turba už jenom kvůli tomu počtu válců a rychlejší odezvě na plyn. Nedá se to srovnávat s dnešní inovací v podobě dvou až tří turb u čtyřválců až šestiválců. Nebyla to žádná věda - najdi si jak ten motor vypadá a srovnej si to s tříturbem R6 BMW. Přidat klasickým způsobem turbo k určitému počtu válců nezávisle na ostatních turbech není žádná inovace, alespoň ne v posledních 30 letech. Inovací je pohrát si s nastavením paralelního-sériového víceturb třeba i nestejných velikostí, jestli jsi schopný pochopit co tím myslím. Vidíš inovaci v počtu turbodmychadel bez toho abys chápal jak jsou turba u novějších-inovativních motorů funkčně spojená zatímco ty čtyři turba u veyronu jsou na sobě úplně nezávislá. Proti tobě technický talent jsem, takže ten tvůj palec dolů beru jako projev závisti.
21. 11. 2015 11:38
Re: nesmyslný projekt
Aerodynamika je pořád stejná, to že si můžu hrát s přítlaky atd je pravda, ale nijak to nemění principy aerodynamiky a poznatky tedy jsou využívat, a to právě pro optimalizace spotřeb u běžných aut. A teď si tu rozvíjíš vlastní příběh - opakuju že nikdo nepsal že by měl veyron jako první přímé vstřikování, to už tak nějak skutečně existovalo (byť teda ne v roce 2000 a v době uvedení veyronu se to teprve tak nějak dostávalo do širší modelové nabídky, takže o nic odladěného nešlo), ale o tom vyskoušet ty kombinace motoru w, víceroturb a právě vstřikování. V tom byla ta inovativnost.

Ty moc asi nechápeš jak probíhá zapojení a regulace stejně velkých turb, opravdu to nefunguje nezávisle a jednoduše a 4 turba nikdo nikdy do té doby nepoužil. O kombinaci přeplňování a přímého vstřiku nemluvě... O tvé technické "erudovanosti" se tu může přesvědčit každý, já závidím pouze tu snadnost kdy o technice nevíš sice vůbec nic, max to co sis někde načetl v tiskových zprávách nebo tady, veyrona si asi neviděl nikdy ani na živo, natož abys viděl jeho technická řešení, ale hlavně že jsi "talent" ;-)
21. 11. 2015 15:17
Re: nesmyslný projekt
Proboha porovnej si turba u GT-R nebo 550d a řekni mi, že ty čtyři turba veyrona jsou stejně inovativní. Je to šestnáctiválec, proto tam dali 4 turba tj. jedno turbo na 4 válce jak je běžné. Jejich provázanost je minimální narozdíl od mnou uvedené konkurence. Čtyřválec s přímým vstřikováním nabídl VW v roce 2000 v modelu Lupo.

S aerodynamikou se jen blbě vymlouváš. Je to tak jak jsem napsal. Koncept Bionic se od Veyronu hodně liší a další aerodynamicky úsporná auta jsou taky odlišná. Uložení motoru má na tvar kastle obrovský vliv ty tragéde. To že je Veyron jen dvoumístný je taky zásadní problém pro převzetí nějakých jeho prvků pro obyč auta. Škoda slov.
21. 11. 2015 17:08
Re: nesmyslný projekt
A proč bych měl proboha porovnávat motory z aut který v době vzniku veyronu ani zdaleka neexistovali a ještě ke všemu ani jedno nebylo z koncernu vw??? :-) Uvědom si dobu kdy veyron vznikal (neplést s tvým oblíbeným datem uvedení na trh) a jaká technika tehdy jezdila v běžných vozech koncernu. Logika že 16 válců a 4 turba je vlastně normální motor je vskutnu geniální, je vidět že ty jsi fakt motor viděl akorát na obrázku...
A chce to lépe číst co píšu - polo nikdo nepopírá, ale to byla jedna jediná pokusná aplikace, která byla na dlouho osamocená, do bězné nabíky se fsi dostaly až s nástupem golfu V(a derivátů v rámci koncernu) a passatu b6, a to většinou v atmosférické podobě.

Aerodynamika je aerodynamika, že ty se nám snažíš namlouvat že je fyzika pro leváky a praváky jiná je tvůj problém... Píšeš holej nesmysl a snažíš se ho zachránit řečičkama okolo. Ano na aerodynamiku má vliv tisíc věcí, včetně velikosti kabiny nebo uložení motoru a v přeneseném smyslu bych mohl říct že do ní zasahuje cokoliv na autě, ale nikdy a nijak to nemění ty zásady a principy, takže poznatky se použít dají a používají.
21. 11. 2015 18:54
Re: nesmyslný projekt
Jsi chudák co se umí jen vymlouvat. GT-R 34 mělo paralelní twinturbo v roce? Z aerodynamiky veyronu žádný jiný koncernový vůz netěžil a už vůbec ne nějaký ultraúsporný. Zásady a principy aerodynamiky mají zvládnuté všechny automobilky a žádná z nich k tomu nepotřebovala Veyron.
21. 11. 2015 19:46
Re: nesmyslný projekt
"Z aerodynamiky veyronu žádný jiný koncernový vůz netěžil ..." - a to vieš ako? Že by VW insider, Alebo len taký bežný plácal?
21. 11. 2015 20:15
Re: nesmyslný projekt
A proč by těžit měl, když před Veyronem existovaly supersportovní Porsche a Lamborghini s dostatečným rychlostním rozsahem? Proč by měl když před ním existovali desítky modelů se čtyřmi dveřmi a motorem vpředu ze kterých se lze poučit mnohem lépe? Proč by měl, když je Veyron v mnoha směrech naprosto atypické auto? Proč by měl, když byly vozy koncernu masivně nasazovány v Le Mans? Vy se jen snažíte zoufale obhájit mnoha odborníky kritizovanou nešetrnost koncernu.

Koenigsegg One:1 jede 440km/hod a nedělá z toho takovou vědu za miliardy. :-! Venom GT je jezevčík udělaný z Exige a je taky rychlejší. Zřejmě VW nemusel utrácet tolik za tu strašně složitou a drahou aerodynamiku, kterou se teď snaží zaplatit pomocí aplikace těch hrozně tajných a těžko zjistitelných zákonitostí v kastli Pašíka, Golfa a Fábie >:-[]
21. 11. 2015 21:48
Re: nesmyslný projekt
Právě proto že veyron je atypické auto a dá se tedy použít na testování jiných věcí než čtyřdveřový sedan s motorem vepředu.

A pak si taky zopakuj časovou osu - v době příprav veyronu byla Porsche svébytná značka a její vývoj a poznatky tedy nemělo vw k dispozici, a lambo si jelo svojí klasiku své třídy a jak už zde padlo tak to bylo a je o třída jiná liga.

Nevím teda jakými odborníky, ale vzhledem k tomu že vw není žádná veřejně prospěšná společnost ale akciovka většinově vlastněná soukromým subjektem, tak jim do toho nemá co kdo kecat. Ať se radší podívají na státní značku renault nebo americkej opel kde děla chybu. A to opět ignoruju to že veyron měl svůj smysl i ekonomický, takže to žádná zkutečná ztráta nebyla.
22. 11. 2015 12:48
Re: nesmyslný projekt
Ešte raz - si VW insider? Nie? Tak čo melieš nezmysly? Odkiaľ vieš, že sa nič z jeho vývoja nepoužilo inde? Okrem toho - aerodynamika Veyronu je práve bližšia ku klasickým autám ako je to u Porsche 918, o Koenigseggu ani nehovoriac. To sú totiž superšporty (niekto dokonca používa výraz hyperšporty), kdežto Veyron je vlastne GT - síce abnormálne rýchle, ale stále pohodlné na bežné každodenné používanie.
21. 11. 2015 21:38
Re: nesmyslný projekt
Jasně já jsem chudák a ty technický talent a voda teče do kopce a aerodynamika má jiná pravidla pro bugatti a jiná pro zbytek světa, víme víme.. ;-)

Psal jsi GT-R a 550d, ani jedno z nich se v době uvádění veyronu ja trh nevyrábělo, a ani jedno nebylo z koncernu. Pokud to nechápeš, přečti si to znovu dokud to nepochopíš.

Z poznatků získané veyronem těžilo a těží mnoho modelů, že o tom ty nevíš nebo i veřejnost obecně neví na tom nic nemění. Poznatky si každá automobilka získává po svém, někdo v F1, někdo v rally, někdo staví prototypy a speciály na závody typu le mans a pod, vw si udělalo veyron a navíc ho nabídlo zákazníkům a částečně tak umořilo náklady.
Avatar - _Karel_
20. 11. 2015 19:56
Re: nesmyslný projekt
Sorry, ale ty jsi nemocný člověk. Nebo hodně nešťastný. Kdyby nebylo dieselgate, asi by sis ji musel vymyslet. Nemyslím to zle, ale tebe to snad sežere.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2015 21:10
Re: nesmyslný projekt
No.. nešťstný rozhodně ne.. ale připouštím, že je pro mě tahle ostuda zadostiučiněním...

Ale k tématu se to hodí, to zas pardon - nemají na to, vyvinout normální motor a musí si pomáhat podvodama.. a věnují energii a peníze takovýmhle ptákovinám a blbostem.

To jsem tím chtěl říct.
20. 11. 2015 23:26
Re: nesmyslný projekt
A co se na to podívat třeba takhle... Oni to umí vyrobit a hlavně umí prodat. Tak to prostě udělají. A pokud vám takové projekty vadí nemusíte je kupovat.
21. 11. 2015 02:39
Re: nesmyslný projekt
Vidím to jinak. Umí to vyrobit a prodat s obrovskou ztrátou. Peníze pak chybí jinde. Jak obdivuhodné.
21. 11. 2015 10:54
Re: nesmyslný projekt
Ale nikde nechybí, kdyby nebyl veyron tak se do marketingu a vývoje nasype ještě větší suma, tady ještě inkasovali 1mil euro.
21. 11. 2015 15:23
Re: nesmyslný projekt
Ve vývoji vznětových motorů to evidentně chybělo, protože museli podvádět a teď kvůli tomu zaplatí pár miliard. O spojení Veyrona s běžnou produkcí VW v hlavách zákazníků se dá úspěšně pochybovat. Volkswagen jako jeden z prvních začal se zmenšováním motorů, což je v přímém rozporu s monstrózní W16 co žere jak tank.
21. 11. 2015 17:14
Re: nesmyslný projekt
Nikde nic nechybělo, vw používal stejná či obdobná řešení co ostatní, to jsi zase vedle jak ta jedle. ;-) Miliardy mají v usa zaplatit za to že nebyla řádně popsána funkce emisního systému.

O marketingovém úspěchu veyronu není potřeba pochybovat - prodali se všechny, a i laik slyšel někdy o tom že to je to nejrychlejší auto světa, to je nezpochybnitelné. :yes:
21. 11. 2015 18:48
Re: nesmyslný projekt
Jenže ono není nejrychlejší a to že se prodali všechny je jen kvůli podhodnocené ceně. O dieselgate radši pomlč.
21. 11. 2015 21:30
Re: nesmyslný projekt
Veyron byl nejrychlejší seriově vyráběné auto, to byl právě ten status který mu zaručoval humbuk okolo ;-) Prodali by je všechny i kdyby stálo jednou tolik, to na to vzhledem k exkluzivitě nemělo vliv, stačí si zjistit kolik speciálů si za těch 10 let objednali zákazníci z arábie a jaká byla jejich hodnota.

A o dieselgate naopak rád poučím každého kdo si byl schopen akorát přečíst titulek v novinách a teď papouškuje blbosti. ;-)
20. 11. 2015 17:49
Re: nesmyslný projekt
Tvojou logikou by sa vyrabali iba dve auta, jedno osobne a jedno nakladne. Vyroba aut je aj o inom ako o cistom zisku a navratnosti. Snad sa nedozijeme doby, ked to tak bude.
20. 11. 2015 17:51
Re: nesmyslný projekt
Naopak, úžasný projekt... Jen je potřeba ho pochopit, jeho smysl neni v proplánovém výdělku divize bugatti. Je to ukázka umění možného, nových technologií, výkonů a rychlostí. To samozřejmě má svůj marketingový vliv (a cíl opravdu není kupující golfu) a také se vyzkouší nová řešení a technologie - což dělá kdekdo (včetně těch nákladů které jsou tady rozpuštěny do prodělku na voze) akorát to pak většinou nepustí na silnici mezi lidi, v tom je tady ta krása. Ferrari dělá něco podobného svou účastí v F1. Ale porovnávat to s lambem, ferrari nebo porsche je nesmysl, to jsou úplně jiná auta pro jinou klientelu.
20. 11. 2015 17:58
Re: nesmyslný projekt
Lambo, Ferrari a Porsche nedělá úplně jiná auta, ale podobná. Ferrari F1 si s Ferrari spojí všichni, ale s čím si spojí Veyron? Koho Veyron přitáhnul ke koncernu? Majitel Veyrona si nekoupí Phaeton, ale M-B S nebo Rolls. LaFerrari je technologicky lepší než Chiron.
20. 11. 2015 18:13
Re: nesmyslný projekt
No podobná jsou si v tom že mají 4 kola volant a motor. Jinak to je jiná liga, ferrari a lambo má standartní produkci supersportů, porsche potom cestovních vozů. Veyron stál nad nima, je to asi jako MB S, BMW 7 a pak RR a Bentley.
A nejde ani tak o to kdo si co s čím spojí, ale o ty technologie které si vyzkouším.
A je sice fajn že chceš porovnávat LF s něčím co ještě neexistuje a jeho parametry nejsou známy, ale i kdyby tomu tak bylo, tak nikdo netvrdil že bugatti je nejlepší na světě, ale že jeho smysl není v ziskovosti té značky jako takové.
20. 11. 2015 18:27
Re: nesmyslný projekt
Tvrdil si něco o technologii, proto jsem začal s LaFerrari.

„Jinak to je jiná liga, ferrari a lambo má standartní produkci supersportů, porsche potom cestovních vozů."
Takže pokud pekař začne dělat klobásky, tak jeho klobásky jsou automaticky jiná liga? Veyron je srovnatelný s ostatními auty - v něčem je horší, v něčem lepší.
20. 11. 2015 19:34
Re: nesmyslný projekt
No a? Jako že když má ferrari své LF tak už nikdo další nemůže mít svou testovací "nosnici"? :-)

A ano, jiná liga. Až bude ferrari dělat něco co má 1500 koní a pojede 430km/h tak já budu jedině rád, zatím je bugatti naprostý exot. A porovnávat samozřejmě můžu ledacos, klidně velikost kufru, ale přimou konkurenci (opravdu přímou, tzn. A8 vs. MB S) prozatím nemá.
Avatar - Petrolhead_CZ
22. 11. 2015 08:48
Re: nesmyslný projekt
Ferrari nemá se svou filosofií jediný důvod udělat auto s výkonem 1500 koní a maximálkou přes 400 ;-) Se svými zdroji a zkušenostmi by takové auto už udělali dávno před Veyronem, ale jejich přístup se zaměřuje na jiné, v reálném světě podstatnější a využitelnější aspekty.

Nehledě na to, že Ferrari nepoužívá své silniční hypersporty jako testovací nosnice, k tomuto účelu slouží závodní stroje z programů XX, jako bylo např. FXX, FXX Evoluzione, 599XX a nejnovější FXX K. Všechno platformy pro vývoj budoucího know how pro silniční i závodní GTčkovou produkci.

Jinak se vám do toho nechci moc míchat hoši, ale ještě jedno upřesnění - původní Veyron v době představení nestál nad ničím, možná pouze papírově, jinak to byl konkurent Enza, MC12, Carrery GT, Zondy F, SLR a CCX. Většina z těchto aut byla schopna ve všech reálných podmínkách Veyron zastínit, ač hodně z těchto hyperaut bylo v době představení Bugatti starších 3 let. Nelze aplikovat úměru, podle které je nejvýkonnější auto na papíře s nejvyšším top speedem nejschopnější a nejpokrokovější, kdyby se Ferrari, McLaren, Porsche, Lamborghini, Pagani a další chtěli přidat k téhle honičce za maximálkou a výkonem, tak to dávno udělají (svým způsobem McLaren F1, já vím, leč to byl jedinečný one-off projekt), leč jejich přístup a ideologie se markantně liší, vědí, že to není cesta, kterou by se chtěli a hlavně měli ubírat. Tyhle značky dělají nejlepší sporťáky, supersporty a hypersporty na světě, Bugatti slouží koncernu především jako reklama nosiče rekordu, který masy rozhodně upoutá a předvede, že je VAG mocný. Ale dokáže se alespoň přiblížit úrovni Svaté trojice, než jen šponovat čísla a údaje? Pokud bude auto při všech těch výkonech a váze podobně schopné, vtahující, emocionální, řiditelné a komplexní, teprve potom se můžeme bavit o úspěchu a smyslu existence podobného vozu.
22. 11. 2015 19:15
Re: nesmyslný projekt
Hele v zásadě souhlasím, každá automobilka si zkrátka volí svou filozofii, a nemá moc smysl vyčítat jedný že nedélá to co druhá. Že by sice zrovna ferrari dělalo využitelnější věci si nemyslím, ale vzhledem k typu jejich běžné produkce to nepochybně aplikují snáž.

To porovnání moc nesedí - resp. sedí pakliže tomu budeme říkat kategorie mimo kategorii, jinak to co jsi vyjmenoval jsou dost diametrálně odlišná auta a vzájemně obtížně srovnatelná. V dynamických parametrech většina z nich na veyron nestačí, některých se nevyrobilo ani desetina toho co veyronů, jiný jsou zase v podstatě okapotovaný závodní stroje, kdežto veyron byl svojí využitelností daleko blíže gt. Zkrátka všechno jsou to krásné stroje a každý exceluje v něčem jiném. A na to "standartní" konfrontování má koncern lambo a porsche.
Takže smysl existence to mělo, a co je úspěch záleží na kriteriích hodnocení, podle vw evidentně projekt úspěšný byl a hodlá v něm pokračovat.
Avatar - Petrolhead_CZ
22. 11. 2015 20:19
Re: nesmyslný projekt
No Enzo, MC12, Carrera GT, SLR, Zonda F, CCX byly auta, který spadaly do kategorie hyperaut/superaut 21. století, respektive se srovnávaly nejčastěji. Kolik se jakého auta vyrobilo kusů a s jakým přístupem vznikaly není relevantní. Jde mi o to, že i přes výkonový deficit dokázala většina těchto rivalů být v reálných podmínkách využitelnější, rychlejší a požitkovější, jak na okresce, tak na okruhu. Veyron se dokáže obhájit na autobahnu nebo na uzavřeném oválu. Převaha Veyronu byla z drtivé většiny jen na papíře. A to platí i o pozdějších, modernizovaných a posílených verzích. Nejnovější typ Veyronu z minulého roku dostal od LaFerrari, 918 a P1 na okruhu více než 5 vteřin, což mluví za vše. Nechci poukazovat na to, že se vše točí kolem hodnot na okruhu, jde o to, že s tím enormním výkonem a newtonmetry tolik zaostává proti papírově slabším konkurentům, v rychlosti, využitelnosti, po stránce dostupné dynamiky a schopností. Se zbytkem souhlasím.
22. 11. 2015 21:26
Re: nesmyslný projekt
No kategorie hyper/super/21 jako taková neexistuje, alespoň ne ve smyslu bežného rozdělení tříd, jsou to prostě auta mimo kategorie.
Počet kusů je také důležitý, je velký rozdíl jestli je auto konstruováno tak aby se dalo vyrábět seriově a nebo je to v podstatě jenom vícekusový unikát skládaný na zakázku.
A ta použitelnost je právě to co jsem zmiňoval, zatím co veyron bylo poměrně pohodlné gt kterým se dalo projet půl evropy, tak v pagani to bylo nemožné. Na okruhu mohla být situace jiná, tam zase samozřejmě dominují ty překapotované závodní stroje...
To že samotná hodnota sama o sobě neznamená že me auto nejlepší je jasné, nicméně na zrychlení si dával ve své době enzo s přehledem, a v rychlosti taktéź. Což dalo ten základ tomu marketingu, nic víc, nic míň...
Avatar - Petrolhead_CZ
23. 11. 2015 18:49
Re: nesmyslný projekt
No Enzo Veyron možná dával na papíře a na letištní dráze, v praxi mu Ferrari dokázalo ujet kdekoliv na silnici a samozřejmě na okruhu. Navíc top speedu Bugatti se dalo dosáhnout v podstatě jen v Ehra-Lessien, takže další černý puntík pro reálné schopnosti...

Jinak Enzo, MC12, Carrera GT, Zonda F, CCX a další nebyly nikdy převlečené závodní stroje, byly to supersporty/hypersporty, které byly primárně silniční stroje vyráběné sice v omezeném počtu, ale v klasické sériové podobě, nikoliv na zakázku. Spadaly do jasných kategorií, proto škatule v automobilové hantýrce existují.

A na závěr - takový Harry Metcalfe, bývalý šéfredaktor a zakladatel magazínu Evo a vášnivý autař a sběratel, tak ten zrovna kdysi s Pagani Zondou půl Evropy projel, doslova. A bez nejmenších potíží. A s Ferrari Testarossou dojel až na Saharu a zase zpátky. Docela působivé ne? To jen dokazuje, že je to jen otázka předsudků a neplatných stereotypů...navíc se vsadím, že si cestu v těchto autech užije člověk královsky. Ve Veyronu je člověk jen pasažér, ne řidič, jen jede a občas hodně rychle, ale nic víc k tomu.
23. 11. 2015 22:05
Re: nesmyslný projekt
No enzo zrovna dával veyron s přehledem, když měl enzo na tachometru stovku tak veyron už mizel v zatáčce 150... A to schválně uvádím tyhle rychlosti, který se využijí při normálním ježdění daleko více než ty 300 a víc... A veyron okruhovka skutečně není, auto který má jet stabilně přes 400 nemůže prostě být hbitý v zatáčkách. A to že se ta maximálka dala dosáhnout jen komplikovaně není žádný černý puntík, to je prostě logické...
Supersport je jasná a používaná kategorie, to je pravda, ale žádný z těch vyjmenovaných aut do ní nepatří. Jestli ty jim všem říkáš hypersport, ok, já nikoliv a to z důvodu co jsem už psal. Nicméně převlečený závodní stroje to více či méně jsou, a o seriové výrobě se dá mluvit v případě enza veyronu a carrery (tedy stovky kusů), mc12 byla kusová záležitost, zonda zase manufakturně stavěné auto na zákázku. Takže rozdíly veliké.

A zkušenost redaktora je fajn a klidně jí označím jako působivou, top gear takových netradičních aplikací udělal spoustu, a koneckomců podobné harakiri máme trochu jako národní sport, aneb dojeď do jugošky čímkoliv od malucha po fabii. Ale sám si řekni jak bys ty auta normálně použival ty, jestli pojedeš veyronem na okruh nebo zondou 1000km po evropě...
Avatar - Petrolhead_CZ
23. 11. 2015 22:02
Re: nesmyslný projekt
No Enzo Veyron možná dával na papíře a na letištní dráze, v praxi mu dokázalo ujet kdekoliv na silnici a samozřejmě na okruhu. Navíc top speedu Bugatti se dalo dosáhnout v podstatě jen v Ehra-Lessien, takže další černý puntík pro reálné schopnosti...

Jinak Enzo, MC12, Carrera GT, Zonda F, CCX a další nebyly nikdy převlečené závodní stroje, byly to supersporty/hypersporty, které byly primárně silniční stroje vyráběné sice v omezeném počtu, ale v klasické sériové podobě, nikoliv na zakázku. Spadaly do jasných kategorií, proto škatule v automobilové hantýrce existují.

A na závěr - takový Harry Metcalfe, bývalý šéfredaktor a zakladatel magazínu Evo a vášnivý autař a sběratel, tak ten zrovna kdysi s Pagani Zondou půl Evropy projel, doslova. A bez nejmenších potíží. A s Ferrari Testarossou dojel až na Saharu a zase zpátky. Docela působivé ne? To jen dokazuje, že je to jen otázka předsudků a neplatných stereotypů...navíc se vsadím, že si cestu v těchto autech užije člověk královsky. Ve Veyronu je člověk jen pasažér, ne řidič, jen jede a občas hodně rychle, ale nic víc k tomu.
20. 11. 2015 19:28
Re: nesmyslný projekt
Kdybys byl akcionářem tak bys to zatrhl. No a co ti brání stát se akcionářem? Kup si VW a zatrhni to. Jinak jsou tvé rady dost směšné, protože akcionáři VW si udělají co uznají za vhodné a co se jim líbí a je nad slunce jasné, že Chiron evidentně chtějí.
20. 11. 2015 20:42
Re: nesmyslný projekt
Asi nevíš jak se rozhoduje v akciovkách...
20. 11. 2015 21:13
Re: nesmyslný projekt
Jednoduše, zásadní projekty se dělají na základě a se souhlasem hlavních akcionářů.
20. 11. 2015 21:21
Re: nesmyslný projekt
Což znamená, že ne všech. Drobní akcionáři kteří chtějí na akciích vydělat museli hlasovat proti. Ty největší ryby, co už nevědí co s prachama je tak poškozují.
20. 11. 2015 21:38
Re: nesmyslný projekt
Ano, kdo chce rozhodovat musí mít kontrolní balík, tak to je všude na světě. Chiron žádné malé akcionáře nepoškozuje, dostávají dividendy, v případě VW po dlouhé roky dost mastné. Za letošní rok asi mizerné nebo žádné, ale to je důsledek dieselgate a s Chironem to nijak nesouvisí. Určitě je lepší vyrábět showcar jako je Chiron než stejné prachy cpát do reklamy, protože ten showcar udělá reklamu lepší než nějaké TV spoty nebo bilboardy a na výrobě takového auta se navíc dobře potrénují vývojová oddělení Porsche a Audi, která zkušenosti z vývoje uplatní ve svých modelech.
20. 11. 2015 21:45
Re: nesmyslný projekt
Bez Bugatti by ty dividendy byly vyšší. Porsche-Audi-Lambo dělali dobrá auta i bez Veyronu. Třeba motor W16 je hrozně podobný motorům Porsche a zrovna v téhle dekádě se Porsche chystá na zvyšování počtu válců >:-[]
20. 11. 2015 22:02
Re: nesmyslný projekt
Bez reklamy nikdo nic neprodá a nejrychlejší auto planety je reklama jako hrom, takže když by nebyl Chiron musel by VW tak jako tak narvat obrovské prostředky do reklamy v jiné formě. Nebo by ty prostředky ušetřil, jeden rok by měl velké zisky, ale za 5 let by zkrachoval. Nahlíženo čistě pohledem náklady na vývoj a výrobu vs. výnosy bez započtení efektu z reklamy je prodělečná dlouhá řada činností VW, například účast v motorsportu (museli by odpískat WRC, WEC, DTM a další podniky), výroba 918 je také ztrátová a konec konců i u jednotlivých modelů by se asi lehko dalo dokázat, že třeba Audi A8 s dvanáctiválcem se prodává tak málo, že se musí škrtnout z výroby. Ale svět takto nefunguje, motor W12 je dobrá reklama pro celou řadu A8 a i když se s tímto motorem prodá pár kusů, tak dělají image (=reklamu) celé modelové řadě A8, stejně tak Porsche 918 ač samo o sobě prodělečné je obrovskou reklamou pro Porsche/VW a totéž platí pro Chiron. Chiron určitě využije řadu poznatků z vývoje hybridní techniky pro P918 i ostatních hybridů u Audi a protože na tom dělají jedni a ti samí lidé tak zase naopak poznatky z vývoje Chironu uplatní třeba v nové generaci 911, kde se s hybridní technikou počítá. Stejně tak W16 patří do skupiny motorů jako je W12 s kterou počítá Audi a Bentley a zkušenosti z vývoje se dříve nebo později promítnou do vývoje těch W12ctek. Takže to nech na majoritních akcionářích, ti mají samozřejmě eminentní zájem vydělávat ještě víc než vydělávají, tvoje představa, že nevědí co s penězi a schválně poškozují firmu je mírně řečeno naivní, VW vydělal svým akcionářům za posledních 10 let cca 75 mld. eur, takže si na svoje přišli jak majoritní akcionáři tak ale i ti minoritní, zkus najít automobilku, která za posledních 10 let vydělala víc než 75 mld. eur, garantuji ti, že jich moc nenajdeš.
Avatar - Petrolhead_CZ
22. 11. 2015 08:49
Re: nesmyslný projekt
Máš pravdu ;-)
20. 11. 2015 23:30
Re: nesmyslný projekt
Možná by dividendy byly vyšší, ale svět by byl chudší. A to je větší ztráta.
20. 11. 2015 18:23
Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
a celkova strata projektu bola okolo 1,7 miliardy euro. Kazdy majitel koncernoveho auta sa moze pysit, ze aj on prispel na pokrytie tejto straty zvysenou cenou auta, ktore kupil. Strata na novom Bugatti bude pravdepodobne este vyssia a buduci majitelia WV, Skodoviek atd. sa uz tesia, ako sa na nu budu skladat.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Hittman
20. 11. 2015 18:30
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
To máš jak Renault a jeho výstřely do tmy jako Vel Satis a další. Ovšem rozdíl mezi Vel Satis a modelech Bugatti je přeci jen viditelný ;-)
20. 11. 2015 18:36
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
[odkaz]

Takže neeee.
Další zásadní rozdíl je v uvažování managerů. Renault do toho nešel jako do zcela jistě ztrátového projektu, fritzkové ano.
21. 11. 2015 01:21
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
Pokud si dobře pamatuji, tak vývoj Veyronu nešel podle plánu a překročil plánovaný rozpočet. A tyhle výpočty neberu moc vážně. Ziskovost projektů bývá kolikrát otázkou toho, jak si to zaúčtuješ. Navíc použitá metoda výpočtu bývá, jak to říct, úsměvná.
20. 11. 2015 18:38
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
On to je trosku rozdiel. Vel Satis bol nevydareny projekt, ktory nesplnil ocakavania. Strata pri Veyrone bola zrejma uz pred zaciatom vyroby, rovnako ako je jasne ze aj Chiron prinesie miliradove straty. V situaci, ked WV setri a zastavuje vyrobu planovanych modelov to mne osobne pripada ako nie moc mudre. Ale samozrejme, ak ta hreje pri srdci ze si si priplatil, aby sa nejaky arabsky sejk mohol vozit na Bugatti, je to tvoja vec.
Avatar - Hittman
20. 11. 2015 18:44
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
Uvedou Chiron na trh a pak možná značku Bugatti prodají číňanům....?
20. 11. 2015 20:46
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
Tohle je blbej názor. Jako s mobilama nebo se vším. Firma investuje ohromné částky do vývoje, spolupracují s univerzitama, musí se vytvořit postupy na výrobu atd. a nemusí vydělat. Příde Číňan, vezme součástky, co už se vyrábějí, hodí na to neodolatelnou cenovku a je v zisku.
NASA taky nezruší, i když stolí plácnu 100ky mld. dolarů ročně a přispívají na to i nejchudší. Ale dneska používáme spoustu výrobků/materiálů co vymysleli, na kterých vydělávají už ale jiní výrobci. My si to třeba můžem dovolit koupit, ale nejchudší to stejně nekoupí. Stejně tak o to mohl být levnější vývoj a výroba třeba modelů v Audi a kdo ví, jestli se něco z toho vývoje neobjeví ve škodovce. A může to být taková prkotina jako nějaký tužší prolis atd. Ale tohle už se z nějakých čísel za jeden výrobek nikdy nedozvíme.
20. 11. 2015 21:06
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
Uvědom si, že VW vlastní i Porsche a Lambo. K čemu jim byly zkušenosti z něčeho tak extrémního a nekvalitního (krátká životnost) jako je Veyron? Napište už někdo konečně nějakou technologii, která byla u Veyronu poprvé aplikována a je reálný předpoklad, že se využije i v ostatních autech. Prius přinesl Toyotě mnohem víc než tohle zmaterializované ego nějakého fritzka. Veyron odsál peníze ostatním modelům koncernu a zatím jim nic nevrátil. Prej tužší prolis 8-s
20. 11. 2015 22:04
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
Regulace F1 jsou zdůvodňování snahou příblížit vývoj k reálnému přínosu samotným automobilkám. Prostě snížení spotřeby/emisí. F1 se musí vyvíjet rok od roku a točí se v tom neskutečné peníze a řekl bych, že je to o dost extrémější než veyron ale poznatky a data sou nevyčíslitelné. A člověk nepozná kde co a jak automobilce pomohlo. Bugati se musí potýkat s problémy s kterýma jak porche tak ani lambo nemusí mít starosti. Ale pokut se mají nadále zlepšovat tak jim samotné data z vývoje chironu můžou dát obrovskou výhodu. Nehledě na to, že dotáhnout seriovou výrobu je o dost těžší než vyrobit jen pár kusů.
Ale to se točíme jen u automobilky, ruku k dílu musí přiložit i dodavatelé. Třeba zmiňované pneumatiky, oleje, kapaliny, součásky atd. vše může být nápomocno pak i jinde.
Podrobosti neznám, nevidím. Ale tak jako nemůžu říct kde to pomohlo ty nemůžeš říct kde to nepomohlo, když do toho nevidíme nebo to sami neřeknou.
V eletrice musel už vw utopit tolik peněz, že by jsme se všichni divily a to pořádně neprodává žádný model.
Prostě a jednoduše vývoj je enormě drahý a není to jako vyrobit jednoduché auto a prodělat na něm. Až tady bych hovořil o tom, že je auto samo o sobě ztrátové.
20. 11. 2015 23:40
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
Na technologii se vykasli. Jde o to, že za 2o let si nikdo nevzpomene na auta z dnešní doby, ale na veyron ano. Je to jako s dávnými risemi vznikly a zanikly. Ale učíš se o nich dodnes. Stejný odkaz nám dá i tento Veyron, Chiron.
Avatar - twistedTSD
20. 11. 2015 21:26
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
Co je tohle za úvahu? Majitelé VW si svůj vůz koupili zcela dobrovolně za tržní cenu. Komu se zdá, že cena neodpovídá produktu, ten si koupí jiný.

Jak výrobce nakládá s výdělkem a jakým způsobem investuje do marketingových aktivit nebo do vývoje, už je snad věc druhá.
20. 11. 2015 21:27
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
Veyron se prodává 10 let. VW Group ročně vyprodukuje asi 10 mil aut. Rovnoměrně rozpočítáno je to 17 euro dotace na Veyrona na jedno prodaný auto. Doufám to enormní navýšení ceny některýho novýho majitele nezrujnovalo...

Držení Bugatti při životě v takovémto důstojném a honosném stavu, dělá ten život takový pestřejší a jsem rád, že investoři nejsou tak krátkozrací, jako někteří zde diskutující, a dovolí vypustit na svět pořádný kus techniky, byť, na první pohled, velmi ztrátový. Někde jsem tu viděl velmi trefné přirovnání k NASA.

Jo, a není to "volksfagen", ale "folksvagen".
20. 11. 2015 21:36
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
Obviňuješ ostatní z krátkozrakosti a přitom máš tu drzost srovnávat přínos NASA s Veyronem. LOL.

Proč by měl chudší člověk např. s Fábií dotovat někoho kdo má na auto desítky milionů Kč? Nepřijde ti to zvrácený? Měli ho prodávat za 150 mil. Kč od začátku a nebo to zabalit. Mně ke zpestření života stačí Ferrari s atmo vysokootáčkovou V12. Stejně má hezčí zvuk než ten zoufale nudný W16 složený z dvou motorů z Pašíka.
20. 11. 2015 21:46
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
To je přece naprostá blbost, nikdo nenutí nikoho si něco kupovat. Dále ta potencionální dotace je skutečně minimální, a takovej Seat reálně zatíží vw víc, protože na něm se skutečně neotestuje nic. A poslední perlička - motor passatu vzniknul naopak jako polovina w16, která byla vrcholem ucelé řady motorů 2.0 -3.0-4.0-6.0-8.0.
20. 11. 2015 22:00
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
Tak mě cituj, kde říkám, že někdo někoho nutí něco kupovat? Seat je chyba a Veyron taky.
Perlička na závěr. Passat W8 je z roku 2002. Veyron W16 z roku 2005. >:-[] >:-[] >:-[]
20. 11. 2015 22:32
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
Naříkáš proč by měl chudák majitel fabie něco dotovat, tak píšu že pokud má někdo ten pocit, nikdo ho nenuti si tu fabii kupovat ;-)

A s motorama jsi nezklamal a projevil elementární neznalost vyvoje té řady. Co kdo kdy začal v čem prodávat je zcela irelevantní, to je zase o tom že tvoje znalosti končí u toho co sis sám domyslel na základě toho co sis někde dočetl na internetu. Ale vřele doporučuji si to nastudovat, celá ta řada byl zajimá.
21. 11. 2015 02:04
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
Přijde mi normální, že W8 byla první a W16 až druhá. Tak to prezentoval i VW. Ta řada moc zajímavá nebyla, protože klasické V8 a V12 byly vždy hodnoceny lépe než dvojité vé.
21. 11. 2015 10:52
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
No a jim zas přišlo normální udělat nejdřív W16 pro dlouhodobě chystaný projekt, a z toho jen tak mimochodem udělat mezitím pokusně W8 i kdyz jinak motor této kubatury v nabidce měli - 4.2. A zajímavý jsem myslel spíš ten vývoj, je pravda že konstrukce w se příliš neosvédčila.
22. 11. 2015 09:55
Re: Na kazdom Veyrone stratil WV asi 4,5 mil euro
Konstrukce W se neosvědčila u osmiválců. Ale u dvanáctiválců jednoznačně ano pro jejich daleko lepší kompaktnost při zástavbě. Bentley je dnes největší výrobce dvanáctiválcových motorů na světě.
[odkaz]
20. 11. 2015 19:53
vw
stejně ho nissan gtr předjede a časem tam vw narve naftu!!!vw je mrtvej....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2015 21:18
Re: vw
Mimo rovnou dálnici ho předjede i letitá Lancia Delta HF Integrale Evo III... ;-)
21. 11. 2015 20:05
Re: vw
vwčkáří jsou žalem bez sebe že se jim hroutí značka do pekla......
20. 11. 2015 21:00
Venom GT
je na třístovce pod 14 sekund a určitě nebude stát takovej ranec...
Rozbalit vlákno
0
20. 11. 2015 22:40
i za paralen na nemocenske dame vic!
Tady jde videt ta skala lidske pestrosti. Nekdo cely zivot spori na Fabii a pluje vsude okolo. Co je nesmyslne davat lidem svobodu? Dat vyvojarum prostor? Tak si s tim Polem bezte jezdit na drevoplyn do jeskyni, ale to uz vam stejne nejaky hlupak, ktery promarnil vas duchod hodil pred chrtan. Ja delam vyvoj ve firme, kde komponent za petikilo podepisi vlastni krvi, abych ho za hodinu poslal do kytek. Tihle lide nejsou hlupaci a kazdy kdo vio cem mluvim mi musi dat zapravdu. Ale jasne jsou tu taci co fachaji sve osmicky a cely svet je proti nim, protoze jeste nestravili mesice ponocovanim u dilu, ktery sam Visnu chce, aby se ***, a kdyz uz se neposere nastole, nebo v laborce, vrealu se to jiste stane na nejeden zpusob.A vezte ze i ty plebejske herky, ve kterych denodenne jezdime si z toho sosnou svoje a sosly. Jenom to nemusi byt hned prostup cervi dirou. Nehlede na skvely marketingovy tah...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Rubb
21. 11. 2015 00:25
Opět The Best
Nejlepší auto všech dob. Ostatním nezbývá než plkat nesmysly. Tohle auto není o zisku, ale o technice, protože nejlepší může být jen jeden... Kdo na to má, ten si ho koupí... ostatním dobrou noc >:D :yes: >:-[]
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2015 00:35
Ruzovka konci
Jde videt ze alkoholici a tluchuby s koncici Ruzovkou uvadaji a diskuse jest mistem, lidi pracujicich.
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2015 00:36
Ordinace v pink garten konci
Jde videt ze alkoholici a tluchuby s koncici Ruzovkou uvadaji a diskuse jest mistem, lidi pracujicich.
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2015 01:42
rozpocet
Kdo v zivote neco vyvijel rozumi prekroceni rozpoctu. Nu a ty pohadky o vecech, ktere se zrodily pres noc v hlave genia, druheho dne trismenny provoz chrlil dokonale vyrobky do celeho sveta, za 20 let dockaje se dvou kosmetickych obmen. Pohadky za dod kdy nebyl facebook, kamery braly tech 10sekund ktere mely, lidi byli loajalni a kdyz jim nekdo priplatil drzeli tlamicky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
21. 11. 2015 15:41
velice zajímavý projekt a impozantní auto!
Rád jsem na něj přispěl v navýšení prodejní ceny mého Golfu 1.2TSI (to myslím vážně!). Rozhodně radši přispěju na vývoj "nesmyslného" Veyronu/Chironu (který opravdu posouvá hranice možného zase kousek dál - pro někoho možná do slepé uličky, o to se nepřu) než na vývoj "účelných" podvodných smradláků TDI...
Rozbalit vlákno
1
22. 11. 2015 11:31
Re: velice zajímavý projekt a impozantní auto!
Je to to úplně nejhloupější a nejnesmyslnější auto na světě, a proto ho obdivuji :-)