Bugatti se čtyřválcem 2.0 TFSI příjde v roce 2010

Bugatti se čtyřválcem 2.0 TFSI příjde v roce 2010

 

Vypadá to jako aprílový žert posledního dubnového víkendu, ale ve skutečnosti jde o připravovaný plán jak by koncern VW mohl získat zpět peníze investované do high-endové značky Bugatti

Vypadá to jako aprílový žert posledního dubnového víkendu, ale ve skutečnosti jde o připravovaný plán jak by koncern VW mohl získat zpět peníze investované do high-endové značky Bugatti. Plán je to jednoduchý: prodávat čtyřválcové auto s jízdními výkony mnohem silnějších vozů za ceny, které odpovídají image značky a jsou tedy výrazně nad cenovým průměrem třídy lehkých roadsterů.

Druhé Bugatti by se mělo vydat proti Porsche Boxster/Caymann, Audi TT, BMW Z4 nebo malým a lehkým Lotusům. Koncepce extrémně lehké stavby s nadprůměrně výkonným, ale přitom relativně malým motorem má být novému Bugatti velmi blízká. Asi čtyři metry dlouhé auto s hliníkovou karoserií bude vážit jen o málo více než 1100 kg a uprostřed bude mít uložen známý koncernový čtyřválec 2.0 TFSI. Prvním stupněm bude konfigurace známá ze současného Golfu GTI nebo Octavie RS se 147 kW, později příjde také evoluční verze s 235 kW. Ta by se již mohla přiblížit k metě 300 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Nadprůměrné dynamice jízdy pomůže sedmistupňová převodovka DSG.

V přípravě jsou dvě karosářské varianty. Kolem roku 2010 příjde na trh dvoumístný roadster, o 5 let později pak malé kupé. Striktně omezený plán výroby počítá s produkcí asi 5000 kusů vozu ročně, což by mělo být právě dost na to, aby investorům projekt přinesl peníze, ale aby současně nabídka nebyla vyšší než poptávka. Cena nového Bugatti by se měla pohybovat kolem 50.000 euro.

Celý projekt je možné uskutečnit jen při současném využití komponentů v nových koncernových modelech jejichž celkový odbyt by měl činit až 50.000 vozů ročně. Bugatti bude mít sice známý motor, ale ostatní komponenty budou zcela nové a jistou dobu vyhrazené jen pro tento model. Pravděpodobně celohliníkový podvozek se později objeví u Audi v novém sportovním modelu, který bude na trhu po boku řady TT, malý roadster nebo kupé by se dobře vyjímalo také v modelovém programu Seatu a Volkswagen jako univerzální značka koncernu pochopitelně také nezůstane stranou. V koncernových modelech, které budou mít individuálně navržené karoserie, bude podstatně širší nabídka slabších motorů. S pohonem všech kol se nepočítá.

Spolupracujeme s TipCars.com
Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 

Štítky Bugatti

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho přemlouvali kvůli PSG

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho…

Tady jsem, tohle umím a cenu znáte. Brazilec Neymar jako kdyby chtěl dokopat francouzské PSG k rychlejšímu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…