Bugatti se čtyřválcem 2.0 TFSI příjde v roce 2010

Bugatti se čtyřválcem 2.0 TFSI příjde v roce 2010

 

Vypadá to jako aprílový žert posledního dubnového víkendu, ale ve skutečnosti jde o připravovaný plán jak by koncern VW mohl získat zpět peníze investované do high-endové značky Bugatti

Vypadá to jako aprílový žert posledního dubnového víkendu, ale ve skutečnosti jde o připravovaný plán jak by koncern VW mohl získat zpět peníze investované do high-endové značky Bugatti. Plán je to jednoduchý: prodávat čtyřválcové auto s jízdními výkony mnohem silnějších vozů za ceny, které odpovídají image značky a jsou tedy výrazně nad cenovým průměrem třídy lehkých roadsterů.

Druhé Bugatti by se mělo vydat proti Porsche Boxster/Caymann, Audi TT, BMW Z4 nebo malým a lehkým Lotusům. Koncepce extrémně lehké stavby s nadprůměrně výkonným, ale přitom relativně malým motorem má být novému Bugatti velmi blízká. Asi čtyři metry dlouhé auto s hliníkovou karoserií bude vážit jen o málo více než 1100 kg a uprostřed bude mít uložen známý koncernový čtyřválec 2.0 TFSI. Prvním stupněm bude konfigurace známá ze současného Golfu GTI nebo Octavie RS se 147 kW, později příjde také evoluční verze s 235 kW. Ta by se již mohla přiblížit k metě 300 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Nadprůměrné dynamice jízdy pomůže sedmistupňová převodovka DSG.

V přípravě jsou dvě karosářské varianty. Kolem roku 2010 příjde na trh dvoumístný roadster, o 5 let později pak malé kupé. Striktně omezený plán výroby počítá s produkcí asi 5000 kusů vozu ročně, což by mělo být právě dost na to, aby investorům projekt přinesl peníze, ale aby současně nabídka nebyla vyšší než poptávka. Cena nového Bugatti by se měla pohybovat kolem 50.000 euro.

Celý projekt je možné uskutečnit jen při současném využití komponentů v nových koncernových modelech jejichž celkový odbyt by měl činit až 50.000 vozů ročně. Bugatti bude mít sice známý motor, ale ostatní komponenty budou zcela nové a jistou dobu vyhrazené jen pro tento model. Pravděpodobně celohliníkový podvozek se později objeví u Audi v novém sportovním modelu, který bude na trhu po boku řady TT, malý roadster nebo kupé by se dobře vyjímalo také v modelovém programu Seatu a Volkswagen jako univerzální značka koncernu pochopitelně také nezůstane stranou. V koncernových modelech, které budou mít individuálně navržené karoserie, bude podstatně širší nabídka slabších motorů. S pohonem všech kol se nepočítá.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…