reklama


Bugatti Veyron: Rozloučení v Šanghaji

Bugatti Veyron: Rozloučení v Šanghaji

 
 

U Bugatti připravili pro autosalon v Šanghaji dva speciální Veyrony. Vzhledem k tomu, že výroba nejrychlejšího vozu planety končí, je to vlastně takový dárek na rozloučenou.

Verze Grand Sport i Super Sport již známe, oba kousky pro čínskou přehlídku jsou ale jiné, jak už to u Bugatti bývá zvykem. Začněme tím slabším. Šanghajský roadster Grand Sport má matný bílý lak a karbonové doplňky jsou modré, stejně jako kola. Podobný odstín má také čalounění interiéru - jen obšívání je bílé, jak také jinak.

Pod kabátkem najdeme tradiční techniku, tedy šestnáctiválec do W přeplňovaný čtyřmi turbodmychadly, jehož parametry jsou všeobecně známé. Zdvihový objem 7993 cm3, největší výkon 736 kW (1001 k), točivý moment 1250 Nm a elektronicky limitovaná maximální rychlost 407 km/h - toť stručná charakteristika. S odejmutou targa střechou můžete pak jet maximálně 360 km/h, vítr ve vlasech bude tudíž pořádný.

Super Sport si pamatujeme z loňského překonání světového rekordu produkčních aut. Jenže popisovaný exemplář není v kontrastní kombinaci černé a oranžové. V té byl pouze rekordní vůz a pětice dalších určených pro zákazníky. Ten vystavený v Šanghaji je celý černý, karoserie je totiž kompletně karbonová. Kola jsou ovšem tentokrát z leštěného hliníku. Vnitřek je pak vyveden v kombinaci podobně tmavé barvy s béžovou. Uhlíková vlákna najdeme i zde, dominuje ovšem stejně jako v předešlém případě patřičně kvalitní kůže.

Ani tady se na parametrech nic nezměnilo. Výkon ještě ostřejšího Veyronu zůstal na 882 kW (1200 k), na obě nápravy se přenáší 1500 Nm točivého momentu a omezovač zasáhne ve 415 km/h. Super Sport také využívá modifikovanou aerodynamiku.

Ač se Veyron rodil dlouho, nakonec se jej dočkali nejen fanoušci, ale i patřičně movití zákazníci. Značka Bugatti díky němu vstala z mrtvých a mnohými opovrhovaný Volkswagen do tohoto projektu vložil asi to nejlepší, co měl k dispozici. Historie se za desetiletí nebude ptát, jestli byl výdělečný, či nikoliv.

Kdo ví, třeba se Pierre Veyron v závodnickém nebi usmívá. Možná i trochu škodolibě, protože mu dala značka nakonec přednost před mnohem slavnějším Louisem Chironem.

JAKE.AUTO.CZ: BUGATTI VEYRON 16.4 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Vitana má problém na Slovensku, jeho úřady nařídily stáhnout balený kmín Vitana má problém na Slovensku, jeho úřady nařídily stáhnout balený kmín

Kontrolorům vadí přítomnost hořčice, měla být podle nich…

Ať je držení zbraní řešeno běžnými zákony, ne ústavou, říkají Hamáček se Štěchem Ať je držení zbraní řešeno běžnými zákony, ne ústavou, říkají Hamáček se Štěchem

Ministerstvo vnitra chce ústavním zákonem povýšit právo…

Penta zastaví zanedbanou část Smíchova u Strahovského tunelu Penta zastaví zanedbanou část Smíchova u Strahovského tunelu

Marek Dospiva a jeho spolupracovníci ze skupiny Penta…

Brabec: Národním parkům hrozí zánik, Senát odhlasoval nesmysly Brabec: Národním parkům hrozí zánik, Senát odhlasoval nesmysly

Podle ministra životního prostředí odsouhlasili senátoři…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní

Nejvyšší výkon kolem 1000 koní představuje špičku mezi…

Bugatti a jeho moderní historie (2. díl) Bugatti a jeho moderní historie (2. díl)

Po neslavném konci Bugatti Automobili S.p.A. v roce 1995…

 



 
McLaren RM50-03: Hodinky za 25 milionů korun!

McLaren RM50-03: Hodinky za 25 milionů korun!

Dnes 16:52

U McLarenu teď můžete za nejžhavější novinku v nabídce nechat stejnou sumičku peněz, jako za hypersport P1. Ale tentokrát jde o hodinky...




Blesk.cz

Záhadné zmizení fenky Kofi: Ze Znojma „se zaběhla“ do Prahy, majitelka je zoufalá

Záhadné zmizení fenky Kofi: Ze Znojma „se zaběhla“…

Gabriele Hradecké ze Znojma utekla ze zahrady sedmiletá fenka Kofi středního vzrůstu. Zoufalá majitelka rozjela…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Schumacherův manažer už to nevydržel: Rodina o něm neříká celou pravdu!

Schumacherův manažer už to nevydržel: Rodina o něm…

O zdravotním stavu legendy formule 1 Michaela Schumachera dál panují jen dohady. Bývalý manažer sedminásobného…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama