Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron: Rozloučení v Šanghaji

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
U Bugatti připravili pro autosalon v Šanghaji dva speciální Veyrony. Vzhledem k tomu, že výroba nejrychlejšího vozu planety končí, je to vlastně takový dárek na rozloučenou.

Verze Grand Sport i Super Sport již známe, oba kousky pro čínskou přehlídku jsou ale jiné, jak už to u Bugatti bývá zvykem. Začněme tím slabším. Šanghajský roadster Grand Sport má matný bílý lak a karbonové doplňky jsou modré, stejně jako kola. Podobný odstín má také čalounění interiéru - jen obšívání je bílé, jak také jinak.

Pod kabátkem najdeme tradiční techniku, tedy šestnáctiválec do W přeplňovaný čtyřmi turbodmychadly, jehož parametry jsou všeobecně známé. Zdvihový objem 7993 cm3, největší výkon 736 kW (1001 k), točivý moment 1250 Nm a elektronicky limitovaná maximální rychlost 407 km/h - toť stručná charakteristika. S odejmutou targa střechou můžete pak jet maximálně 360 km/h, vítr ve vlasech bude tudíž pořádný.

Super Sport si pamatujeme z loňského překonání světového rekordu produkčních aut. Jenže popisovaný exemplář není v kontrastní kombinaci černé a oranžové. V té byl pouze rekordní vůz a pětice dalších určených pro zákazníky. Ten vystavený v Šanghaji je celý černý, karoserie je totiž kompletně karbonová. Kola jsou ovšem tentokrát z leštěného hliníku. Vnitřek je pak vyveden v kombinaci podobně tmavé barvy s béžovou. Uhlíková vlákna najdeme i zde, dominuje ovšem stejně jako v předešlém případě patřičně kvalitní kůže.

Ani tady se na parametrech nic nezměnilo. Výkon ještě ostřejšího Veyronu zůstal na 882 kW (1200 k), na obě nápravy se přenáší 1500 Nm točivého momentu a omezovač zasáhne ve 415 km/h. Super Sport také využívá modifikovanou aerodynamiku.

Ač se Veyron rodil dlouho, nakonec se jej dočkali nejen fanoušci, ale i patřičně movití zákazníci. Značka Bugatti díky němu vstala z mrtvých a mnohými opovrhovaný Volkswagen do tohoto projektu vložil asi to nejlepší, co měl k dispozici. Historie se za desetiletí nebude ptát, jestli byl výdělečný, či nikoliv.

Kdo ví, třeba se Pierre Veyron v závodnickém nebi usmívá. Možná i trochu škodolibě, protože mu dala značka nakonec přednost před mnohem slavnějším Louisem Chironem.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
26. 4. 2011 10:01
Tatra 603 !!!
Nemůžu si pomoci, ale já v tom pořád vidím T 603 ....malinko po faceliftu :-)
26. 4. 2011 09:52
pomiesane foto
Preco su v galerii aj fotky zo Zenevy 2011? :no: