Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport: Tři targy pro Dubaj

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Kupé Veyron už je vyprodané, Grand Sport si ale stále můžete koupit. Pokud jste arabský šejk, vyražte na autosalon do Dubaje.

Budou tam na vás čekat tři Grand Sporty. První je v hodně divoké kombinaci. Dominuje jí sytě žlutá doplněná o černou na spodních částech auta a kolech. Něco pro excentriky. Veyron přehlédne málokdo, jste v něm dosti nápadní a kdekdo ví, jak se jmenujete. A když si vyberte žlutočerný, máte o zábavu postaráno dvojnásob. Stejný motiv pokračuje samozřejmě uvnitř: žlutá kůže s černým prošíváním. A cena? 1,58 milionu eur (40,29 milionu korun).

Druhý vůz kombinuje pro změnu leštěný eloxovaný hliník - také na kolech a přední podkově s tmavě modrým karbonem. Podobné odstíny najdeme rovněž v interiéru, modře je čalouněn volant, výplně dveří a horní část palubní desky. Aby toho ale nebylo málo, září na nás ještě krásně kontrastní oranžovou, u Bugatti jí dokonce říkají mandarinková. Tenhle kousek přijde na 1,74 milionu eur (44,37 mil. Kč).

Třetí a poslední dubajský Grand Sport je asi nejdecentnější, k hliníku tentokrát přidává tmavě zelenou. Skoro by se chtělo napsat british racing green, ale k Bugatti se to jaksi nehodí, že? S exteriérem ladí i kůže za dvojicí dveří a pod odnímatelnou targa střechou, jak se sluší a patří. Z bankovního konta zájemce ubude stejná suma jako v předchozím případě. Už rozbíjíte prasátko?

Bugatti zatím prodala 45 Grand Sportů z plánované série 150 kusů. Pořád jich tedy ještě 105 zbývá. Kdyby se vám ani jeden ze tří dnes představovaných nelíbil, v Molsheimu budou mít určitě v nabídce jinou barevnou kombinaci, která vám půjde lépe k pleti. O technice se nemá cenu bavit, žádné změny se nekonaly. Před zadní nápravou je pořád ten samý osmilitrový šestnáctiválec do W se čtyřmi turbodmychadly a stádem 1001 koní (přes 736 kW).

Dá-li si nějaký automobilový historik za pár desítek let práci s popisem všech jednokusových limitovaných sérií Veyronu, které byly kdy (a ještě budou) představeny, už nyní si zaslouží obdiv.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
13. 11. 2011 17:06
Re: Limitovaná edice..
Ta modrá je totiž modrý karbon. Ale jistě, je třeba vydělat co nejvíc.
Avatar - KANKUNEN
13. 11. 2011 10:46
Re: Limitovaná edice..
Mi spíše není do smíchu z toho, že bych ten rozdíl 4 milionu musel řešit. ;-)
Avatar - 4hill
13. 11. 2011 10:28
Limitovaná edice..
Z čeho tu barvu vyrábějí že jsou na ni schopni udělat rozdíl v ceně cca 4 miliony?K smíchu..