Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bugatti Veyron 16.4 Super Sport: Nové fotografie

Bugatti uveřejnilo další fotografie nejrychlejšího auta světa.
Zpět na článek
7. 12. 2010 10:43
7. 12. 2010 12:46
7. 12. 2010 17:48
neregistrovaný "Hooonza"
7. 12. 2010 18:58
7. 12. 2010 19:02
neregistrovaný "Hooonza"
7. 12. 2010 19:41
8. 12. 2010 07:58
neregistrovaný "Hooonza"
8. 12. 2010 17:22
8. 12. 2010 18:21
neregistrovaný "Hooonza"
8. 12. 2010 18:59
8. 12. 2010 19:10
neregistrovaný "Hooonza"
8. 12. 2010 20:48
8. 12. 2010 22:22
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2010 06:23
9. 12. 2010 09:18
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2010 18:07
9. 12. 2010 18:13
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2010 18:44
9. 12. 2010 23:06
neregistrovaný "Hooonza"
10. 12. 2010 06:32
10. 12. 2010 09:36
neregistrovaný "Hooonza"
10. 12. 2010 18:15
10. 12. 2010 21:57
neregistrovaný "Hooonza"
11. 12. 2010 14:25
7. 12. 2010 21:04
8. 12. 2010 08:08
neregistrovaný "Hooonza"
8. 12. 2010 10:01
8. 12. 2010 19:19
8. 12. 2010 19:22
neregistrovaný "Hooonza"
7. 12. 2010 10:43
Koňometr
tak ten bych chtel, bez ohledu na vykon auta je to zajimava ficura. Klidne by mohl byt misto palivomeru, staci dojezd na palubnim pocitaci
Rozbalit vlákno
0
7. 12. 2010 12:46
Pěhný
To auto se mi líbí čím dál víc asi do něj skočím. :-!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Hooonza"
7. 12. 2010 17:48
4WD
Proč se pod články o koncernových čtyřkolkách takřka ihned objevují negativní reakce ohledně spojky Haldex, zatímco v případě Bugatti Veyron její nasazení celkem nikomu nevadí? Vždyť je to taky koncernové auto a spojku Haldex v něm taky najdete :-)
Rozbalit vlákno
26
7. 12. 2010 18:58
Re: 4WD
Najivko! Sad si nemyslíš že to vemou ze skladů náhradních dílů na Octávie a prdnout do Vejronu. To bude mít s klasickým haldexem společný tak akorát jméno. ;-) Jinak on i ten haldex prošel určitým modernizačním procesem takže už to taky není co to bejvalo.
neregistrovaný "Hooonza"
7. 12. 2010 19:02
Re: 4WD
to jistě bude upravený na ty enormní výkony. Modernizací to taky prošlo. Ale to, co popisuju, se děje i tak ;-)
7. 12. 2010 19:41
Re: 4WD
Tak on ten haldex opravdu není žádný zázrak, ale pro běžný provoz naprosto stačí. V tomhle je něco úplně jinýho a pokud tomu říkají haldex tak je to dobrý reklamní tah. Vem si jen t že motor je na opačném konci auta, takže pokud se nepletu tak permanentně hnaná je zadní náprava a připojuje se předek. Navíc při těch výkonech musí být prodleva připojení kol minimální. Tohle opravdu nebude s haldexem mít nic společnýho maximálně to že se kola připojují při prokluzu, ale takto to má řešeno snad každá automobilka a neříkají tomu haldex.
neregistrovaný "Hooonza"
8. 12. 2010 07:58
Re: 4WD
To právě u posledních dvou generací haldexu (3.0 a 4.0) už máš permanentně hnaný všechno (oproti obecnému přesvědčení). Stejně tak je jedno, že je to na přední nápravě místo na zadní.

[odkaz]
8. 12. 2010 17:22
Re: 4WD
Tak jestli je na přední či zadní nápravě je zásadní rozdíl. Přední náprava v zatáčce ujede delší dráhu než zadní. BMW s tím stále dost bojuje u svého Xdrive.
neregistrovaný "Hooonza"
8. 12. 2010 18:21
Re: 4WD
To je sice pravda, ale to vůbec neznamená, že je pohon tímto způsobem nerealizovatelný (víceméně se akorát jinak naladí software). U Bugatti Veyron se zkrátka rozhodli pro zástavbu spojky Haldex na přední nápravu. U připravovaného Lamborghini Aventador to bude taky takhle (viz novinky na haldex-traction.com).
8. 12. 2010 18:59
Re: 4WD
Nevím jak je to řešeno, ale haldex z principu přece neumožňuje aby se v tomhle případě použití přední kola točila rychleji a zároveň na ně byl přiveden výkon.
neregistrovaný "Hooonza"
8. 12. 2010 19:10
Re: 4WD
Ale umožňuje. Jakmile existuje mechanické propojení (nenulový přítlak na spojce), tak tam ten moment teče. Rozdíl je akorát v ose vzniklého momentu otáčení celého auta - s primárně poháněnou pření nápravou ti Haldexka tlačí v zatáčce zadek ven ze zatáčky (směrem k delší dráze), zatímco při primárně zadním pohonu ti tlačí předek dovnitř do zatáčky (táhne přední kola na kratší dráhu).
No a teď si představ, že máš systém se třemi diferenciály a lamelovou brzdou na tom mezinápravovém (např. regulovatelné diferenciály v autech Subaru). Tam přední kola brzdíš a zadní zároveň s tím urychluješ - oba výše popsané jevy v jeden okamžik.
8. 12. 2010 20:48
Re: 4WD
Samozřejmě umožňuje přenos momentu na přední kola, ale tím je brzdí což není žádoucí. Nevím jak je tohle řešeno? Xdrive v zatáčkách přední kola odpojuje.
Diferenciál je něco jiného než haldex což je vlastně uzávěrka.
neregistrovaný "Hooonza"
8. 12. 2010 22:22
Re: 4WD
K Veyronu bohužel nemám žádný dokument SSP, takže takové detaily úplně neznám. Ale jsem přesvědčen, že je to tak, jak říkám výše. Stejně tak se mi nechce věřit tomu, že Xdrive v zatáčkách odpojuje přední kola. Jestli máš nějaký doklad tady toho, tak sem s ním.
9. 12. 2010 06:23
Re: 4WD
O to jak to řeší Xdrive jsem se zajímal, ale nikde jsem nenašel oficiální vysvětlení. Z logiky věci tomu ale tak bude. Xdrive ani žádný podobný systém nedokáže přední kola roztočit rychleji než zadní což je při průjezdu zatáčkou nutnost.
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2010 09:18
Re: 4WD
Mě to právě nepřijde "z logiky věci." Podle mě to nevadí, akorát je to prostě bude brzdit. Dokud to rozdělení momentu nepřesáhne určitou hranici (což je úlohou řídicího softwaru), tak se kola i nadále budou otáčet tou rychlostí, kterou při průjezdu zatáčkou mají, a všechno bude v pohodě. Koneckonců i Haldexka, když je vzádu, omezuje při průjezdu zatáčkou svoji svornost, aby se kola nezačala točit rychleji než mají.
9. 12. 2010 18:07
Re: 4WD
Ano, bude brzdit, a je to žádoucí přínášet na přední nápravu brzdící momen místo hnacího? U připojovacího systému vzadu je to jiné, tam může spojka prokluzovat a stejně přinese moment na zadní kola. U předního buď víc či méně brzdí. Je zajímavé že o tom jak to řeší Xdrive se nikde nepíše, asi to nechce BMW moc vystavovat:)
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2010 18:13
Re: 4WD
Já myslím, že otázka by měla znít takto: "Je nežádoucí přenášet na přední nápravu brzdný moment místo hnacího?" Já jsem přesvědčen o tom, že za určitých podmínek (které si pohlídá systém řízení) to nežádoucí není.
9. 12. 2010 18:44
Re: 4WD
Na to ale nepotřebuju Xdrive, to můžou přece zastoupit brzdy, ne?
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2010 23:06
Re: 4WD
Za zhoršených adhezních podmínek to brzdy zastoupit nemůžou.
10. 12. 2010 06:32
Re: 4WD
Proč ne, připojený xdrive v zatčce pouze brzdí a to stejným principem jako kotoučové brzdy.
neregistrovaný "Hooonza"
10. 12. 2010 09:36
Re: 4WD
No a co třeba zasněžená zatáčka, kde se ti ani zadek netočí tou rychlostí, kerou by měl? ;-)
10. 12. 2010 18:15
Re: 4WD
Řekl bych že ani to nebude to pravé, i když to už jsou hodně spešl situace.
neregistrovaný "Hooonza"
10. 12. 2010 21:57
Re: 4WD
Xdrive ovšem jak známo funguje celkem dobře a patří k tomu nejlepšímu, co současný trh nabízí ;-)
11. 12. 2010 14:25
Re: 4WD
To nám ale k principu fungování moc neřeklo:) Co a v čem je nejlepší by bylo ještě na dlouhou debatu. Tak třeba zas někdy pod nějakou 4x4.
Avatar - Ricardo
7. 12. 2010 21:04
Re: 4WD
Ve Veyronu prý (PRÝ!) Haldex vydrží 5000 km
neregistrovaný "Hooonza"
8. 12. 2010 08:08
Re: 4WD
Jo, to nevylučuju. A jeho výměna možná bude i levnější než výměna motorového oleje a filtrů :-)
8. 12. 2010 19:19
Re: 4WD
A já jsem PRÝ prezident zeměkoule :no:
neregistrovaný "Hooonza"
8. 12. 2010 19:22
Re: 4WD
No to nejseš, tím už je Velemir Chlebnikov.