Bugatti - Veyron 16.4 ve Frankfurtu 2005

Bugatti - Veyron 16.4 ve Frankfurtu 2005

 
 

Mýty opředená značka se pravděpodobně již definitivně vrací na světlo světa. Z automobilového snu se asi zase stane legenda, ale pro Volkswagen bude tato kapitola spíše jen černou můrou..

Veyron 16.4

Po mnoha letém objíždění významných autosalonů a posunování zahájení výroby se celá anabáze zrodu Bugatti dostává v polovině roku 2005 do finální fáze. Celé automobilové německo se těší na Frankfurtské IAA, aby se konečně mohlo oficiálně mluví o nejrychlejším autě světa v tom správném duchu, ale výrobce běžným smrtelníkům připravuje nemilé překvapení: Bugatti Veyron na IAA k vidění nebude! Místo toho je na počátku září, za účasti vybrané společnosti potenciálních zákazníků, oficiálně zahájena výroba v alsaském Molsheimu, nedaleko někdejšího sídla velkého Ettoreho. Veřejnost se má údajně dočkat až na autosalonu v Tokiu letos na podzim...

První dávka detailnějších informací se týkala brzdového systému Veyronu 16.4. Rychlosti přes 400 km/h náležejí spíše sportovním letadlům, než čemusi co se pohybuje po zemi a ještě k tomu na kolech. Brzdné síly jsou distribuovány v poměru 60:40 % ve prospěch přední nápravy, brzdný tlak v hydraulickém systému dosahuje hodnoty 180 bar a ve chvíli kdy pracuje ABS klesá na 50 až 70 barů, což znamená, že během jediné sekundy se několikrát v systému uskuteční tlakový rozdíl přes 100 barů.

Uhlíkové kotouče o průměru 400 mm vpředu a 380 mm vzadu jsou objímány osmipístkovými třmeny, které váží jen 5,7 kg. Pístky jsou titanové s ocelovými hlavami a keramickým tepelným stíněním. Celková třecí plocha čtyř destiček zabírá 320 cm2 na každém z kol. Kotouče s vnitřním chlazením mají otvory ve tvaru turbíny, podporující proudění vzduchu v pohybujícím se kotouči. Dostatečné proudění vzduchu kolem kotoučů obstarává dvojice kanálů přivádějících chladící vzduch z přídě nízkými, ale širokými otvory. Zužující se průřez zvyšuje rychlost proudění a dodává proudu uvnitř kanálu také vhodnou rotaci pro optimální vstup k chlazeným prvkům brzd.

Bugatti Veyron bude vybaveno aerodynamickou brzdou na zádi, zlepšující brzdné schopnosti vozu při rychlostech nad 200 km/h. V takové situaci je křídlo vztyčeno během 0,4 sekundy do úhlu §70° a zvýšený aerodynamický odpor brzdí automobil a současně vyvažuje rozdělení brzdných sil, zvýšením přítlaku na zadní nápravě. Samotná aerodynamická brzda umí vytvořit brzdné zpomalení ve výši 0,6 g (tj. 5,8 m/s2). Výkonné kolové brzdy generují v případě potřeby zpomalení 1,3 g (tj.12,75 m/§s2). Při plném brzdění umí Veyron 16.4 zpomalit z 400 km/h na nulu za méně než 10 sekund.

Ruční brzda má samostatný třmen, který pracuje taktéž v režimu ABS, takže pokud nastane podle výrobce „velmi nepravděpodobná situace“ selhání provozních brzd, bude řidič schopen automobil zastavit s pomocí ruční elektronicky ovládané ruční brzdy pojede-li v určitém rychlostním pásmu, aniž by se automobil choval nestabilně.

Současně se spuštěním výroby na svět pronikla některá další technická data definitivního provedení Veyronu. Potvrzuje se, že Veyron je nejrychlejším vyráběným automobilem současnosti, když podle výrobce je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 407 km/h. nezávislé potvrzení tohoto údaje bude pravděpodobně předmětem zkoumání komisařů Guinessovy asociace, protože automobilka bude zřejmě usilovat o zápis do slavné knihy rekordů.

Automobil je 4,46 m dlouhý, 2 m široký a 1,2 m vysoký, rozvor činí 2,71 m a pohotovostní hmotnost 1888 kg. Jeho widlicový šestnáctiválec do W má zdvihový objem 7993 §cm3, dosahuje dříve avizovaných 736 kW (tj. 1001 k) při 6000 ot./min a nejvyšší točivý moment 1250 Nm je k dispozici mezi 2200 a 5500 ot./min. Převodovka DSG byla vyvíjena společně s firmou Ricardo a má sedm rychlostních stupňů.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá údajně jen 2,5 s, sprint z klidu na 200 km/h si žádá 7,3 s a z 0 na 300 km/h potřebuje Veyron 16,7 s. Naopak ke zpomalení ze 100 km/h na 0 km/h potřebuje nové Bugatti dráhu jen 31,4 m.

Rekordní hodnoty se týkají také spotřeby a ceny. Ve městě má Bugatti Veyron spotřebovat 40,4 l/100 km, mimo město 14,7 l/100 km.


Spolupracujeme s TipCars.com
Zachrání Air Berlin jiné aerolinky? Podívejte se na fotogalerii flotily problematické firmy Zachrání Air Berlin jiné aerolinky? Podívejte se na fotogalerii flotily problematické firmy

Druhé největší německé aerolinky, které nedávno skončily…

Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali

Téměř všichni členové dalšího poradního výboru amerického…

Trump propustil svého stratéga, který mu pomohl vyhrát volby Trump propustil svého stratéga, který mu pomohl vyhrát volby

Hlavní stratég Bílého domu Steve Bannon ještě dnes opustí…

 
Zdroj: redakce

Štítky Bugatti Frankfurt 2005

 












Blesk.cz

Jaké to je svléknout se před tisícovkou lidí? Katka (24) v roli nahé modelky

Jaké to je svléknout se před tisícovkou lidí? Katka…

„V poslední době řeším nedostatečnou sebedůvěru a komplexy," prozradila Katka (24), která přijela na…

Aby ochránil syna, udělal ze sebe štít. Při teroru v Barceloně zemřel i Bruno

Aby ochránil syna, udělal ze sebe štít. Při teroru v…

Bruno Gulotta (†35) byl se svojí ženou Martinou (28) a jejich dvěma malými dětmi v Barceloně na dovolené. Když…

 

iSport.cz

VIDEO: Valencia těsně porazila Las Palmas, slaví i Leganés

VIDEO: Valencia těsně porazila Las Palmas, slaví i Leganés

Fotbalisté Valencie vstoupili do nového ročníku španělské La Ligy výhrou. Na domácím hřišti porazili Las Palmas…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Slovácko 1:0. Lafata rozhodl, další gól mu vzali

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Slovácko 1:0. Lafata rozhodl,…

Fotbalisté Sparty porazili v úvodním zápase 4. kola Het ligy Slovácko 1:0. Jediný gól vstřelil po hodně hry…

 

Reflex.cz

Nazlobení senioři: Co je nutné vydržet při péči o starého člověka

Nazlobení senioři: Co je nutné vydržet při péči o…

Jen ten, kdo se staral o starého člověka na konci jeho cesty, ví, co je nutné někdy vydržet.

Poklad v pangejtu: Černý bez jako lékárna na spoustu neduhů

Poklad v pangejtu: Černý bez jako lékárna na spoustu neduhů

Bezové keře jsme si zvykli vnímat takřka jako plevel. Odolný bez roste na kdejaké skládce a lemuje pangejty, což…