Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron Grand Sport: Otevřená verze jde do výroby

Diskuze (21)
Trvalo několik let od prvních spekulací, než Bugatti oficiálně představilo otevřený model Veyron Grand Sport. Nyní jde tento exkluzivní vůz – nejdražší a nejrychlejší současné auto bez střechy – do výroby. Vznikne jen 150 kusů s cenovkou 1,4 milionu Euro.

Po několika extrémně limitovaných modelech (Pur Sang, Sang Noir, FBG par Hermes) odvozených od uzavřeného kupé, připravilo Bugatti zájemcům o jeden z nejrychlejších vozů světa další limitovanou verzi, tentokrát bez střechy.

První individuálně vyrobený kus se vydražil loni v srpnu při premiéře na výstavě Concours d‘Elegance v Pebble Beach, a to za 2,9 milionu dolarů (zhruba 50 milionů Kč podle tehdejšího kurzu). Nyní se ve firemní továrně rozeběhla výroba celé limitované edice. Při této příležitosti se v Cannes konala prezentace prvních předprodukčních aut, na kterou byli pozváni vybraní zákazníci.

I když se auto oficiálně nazývá roadster, ve skutečnosti se jedná o targu – kupé s odnímatelnými střešními panely. Podle automobilky bylo toto řešení jediné možné s ohledem na bezpečnost, tuhost karoserie, náročnost výroby a náklady spojené s vývojem. S nasazenými střešním panely dosáhne Veyron Grand Sport nejvyšší rychlosti 407 km/h, stejně jako uzavřená verze, s otevřenou střechou je možné jet nejrychleji 360 km/h. To z Veyronu Grand Sport činí nejrychlejší auto současnosti pro jízdu „s větrem ve vlasech“.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá údajně jen 2,7 s (+0,2 s ve srovnání s uzavřenou verzí), sprint z klidu na 200 km/h si žádá 7,3 s (beze změn) a z 0 na 300 km/h potřebuje Veyron 16,7 s (beze změn).

Nepřehlédněte
Pod lupou: Bugatti EB 16.4 Veyron - čtyři turba, 1000 koní

Čelní sklo je prodlouženo a končí tak blíže k hlavám cestujících, podlaha musela být patřičně vyztužena, stejně jako dveře a je tedy pravděpodobné, že se zvýšila i pohotovostní hmotnost. Proti tomu bojovali konstruktéři změnou materiálu některých částí, takže například dveře jsou vyrobeny z karbonu a obsahují strukturální výztuhu z vysokopevnostní oceli, která v případě kolize přenáší energii čelního nárazu dále do karoserie. Výztuhy, které mají otevřené karoserii vrátit tuhost uzavřené schránky, se nacházejí kolem B-sloupku (v oblasti za bočními dveřmi), velký karbonový plát je pod převodovkou.

Veyron Grand Sport je, stejně jako standardní Veyron 16.4, poháněn vidlicovým šestnáctiválcem s uspořádáním válců do W o objemu 7993 cm3. Přeplňování zajišťují 4 výfuková turbodmychadla. Pohonná jednotka poskytuje výkon 736 kW (1001 k) při 6000 min-1 a nejvyšší točivý moment 1250 Nm je k dispozici mezi 2200 až 5500 min-1. Prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG je síla motoru přenášena na všechna čtyři kola. Stejná technika bude sloužit také v otevřené verzi.

Bugatti Veyron 16.4 na Auto.cz
Marko: Budúcnosť Bugatti (Návrat ku koreňom)
Bugatti Veyron 16.4: všechny fotografie na jednom místě (70x foto + 12 plakátů)

Diskuze (21)
Avatar - white label
1. 6. 2009 14:45
Re: čtyřkolý král
Díky, taky se pořád snažím vypadat "mladě", výměna manželky za mladší model apod. :yes: >:D

P.S. to víš učím se rychle od jirky plnou parouback(a)...
...i když s první ženou a jezevčíkem vypadali daleko harmoničtěji!
Avatar - Pierro
1. 6. 2009 09:06
Re: čtyřkolý král
je jen vidět jak jsi mladý a nezralý... >:-[]
Avatar - white label
29. 5. 2009 13:50
Re: čtyřkolý král
...jo, jo ikona i bez dveří, i bez motoru, i bez volantu...
...a u nás jsou ty nejikonóznější vrakáče na světě... :yes: >:D
Avatar - Pierro
29. 5. 2009 11:52
Re: čtyřkolý král
stodvaciášek je ikona vy neznalci, dveře, nedveře... >:-[]
Avatar - white label
29. 5. 2009 10:42
Re: čtyřkolý král
Přece opravdu klasický stodvaciášek má čtyří dvířka, Garde ale bylo kupé (úzké) jak řemen... :yes: ;-) >:D