Šéfa koncernu Volkswagen bolí z projektu Veyron hlava. A bude bolet ještě víc. Přestože automobilka eviduje 50 objednávek, nevydělá na supersportu ani euro.
Vím, že je to VW. Vím, že to má problémy. Vím, že to bude drahé. Vím, že to není do města. Vím, že to žere jako tank. Vím, že...
Ale i přesto je to krasavec, kterého bych chtěl mít doma. - Už jenom proto abych ho prodal a postavil si pořádný barák :o)))))
* !!! Ja mam Dodge Dakota 4.7 , V8 a zere mi vetsinou po meste 12 litru na 100 kilometru , kdyz to prepositam , anebo to zkus TY !!! 18 galonu na 300-350 mil . Denne ho pouzivam do prace a z prace + popojizdeni do obchodu a vzdy mi to tak vychazi !!! 1 galon = 3.75 litru ( zaokrouhleno ) . Vykon neni sice nic moc , ale ten kroutak by TI odtahl barak !!!!
máš to marný. tohle se jim tady i na auto.idnes snažím vysvětlit už nekolik měsíců. když jsem jim napsal, že americký třílitrový šestiválce žerou na dálnici 8 litrů, což je stejně jako Fabia 1,4 MPI, tak mě málem ukamenovali. jsem podle nich fanaticky arogantni amik. skoncis stejne. utec, dokud je cas. Jinak blahopřeji ke skvělému odolnému autu. Dodge má podl VDS JD Power stejne poruch jako Mercedes nebo Audi. ale ten rozdíl v cene a velikosti...
Nedokážu si představit že někdo může reálně někde jet rychlostí blížící se 400km/h. A co teprve brzdná dráha...? Na kvalitní německé dálnici když není téměř žádný provoz tak snad těch 300 ale je to extrém. Při předjíždění někoho kdo jede po dálnici stovkou je to obrovský riziko. Uvidí vás ve zpětném zrcátku a za 2 vteřiny jste na jeho úrovni. Hrozně moc záleží na jeho odhadu vaší rychlosti. Zábavu za volantem vidím v úplně jiné oblasti než je let po dálnici .... V případě Veyronu ale stejně o zábavu z řízení asi nejde. Je v tom image. Možnost říct "mám nejrychlejší auto".
S tou dialnicou je to z casti pravda, ale pozrite sa nato z opacnej strany. Porsche GT2 zdola 315km/h za 40sekund priblizne. Veyron 300 za 14sekund. Takze si myslim, ze kym sa rozbehne Porsche, Veyron uz bude davno brzdit ak sa teda stale bude zvysovat hustota dopravy na dialnici.
hm auto je to hezký, v reálu možná ještě víc než na fotkách, ale stejně si myslím ( a už jsem to tu psal jednou) že měli spíš fo produkčního stádia dovést EB218 než todle
Dost těžko bude sebevětší zazobanec měnit motor u jakéhokoliv svého vozu po 500 km - srovnávání s F1 a/nebo možnostmi jakýchkoliv profi továrních teamů (prgramově prachozřoutů) je absolutní kravina, toho si musíš být sám vědom. Pokud by u toho neměl vydržet motor, tak to není z pohledu výrobce obhajitelný ani kdyby u F1 vydržel jenom 5 km...
Hádam nechceš tvrdiť, že Veyron je štandardné auto, ktoré budú testovať odpredu-odzadu všetky motoristické časopisy a musí vydržať niekoľko tisíc kilometrov bez najmenšieho dotyku. Toto nie je "kvázišport" typu Ferrari. Ide o vrcholný výrobok, skoro športové náčinie a absolútne sa nedá porovnávať s ničím z bežnej premávky.
A kravina je myslieť si, že záujemcu o toto auto odradia krátke servisné intervaly...
dost pochybuji, ze nekdo bude to auto zavodne namahat jak v F1. Pri normalni jizde nebude par 1000km problem.
Tu max. 400KMh muze jen na dobre ausbalancovanem kruhu rozjet.
Z tou prevodovkou VW melo problemy, protoze chteli prinest na trh novinku, sequenziellni dvojitou spojiku ze 7stupn. prevodovkou, ktera udrzi 1250nm.
Videl jsem par dokumentu o autu a myslim, ze je vydarene, vyvijeli ho se zavodniky a ing. z F1, venkovni design delal SLOVAK - Kaban - nekde v Pravde byl snim interview
Pokud by kdokoliv chtěl mít auto s tak krátkým servisním invervalem, jak naznačuješ, že je u tohoto "superšportu" akceptovatelný, pak je to pablb. Výměna motoru není něco, co Ti spíchne Ferda v Prievidzi garáži, takže to předpokládá bezpochyby tovární servis (vzhledem k rozšířenosti Bugattek je nepochybně na každém rohu, že?). V pohodě si odjezdíš svých 1000 či víc kilometrů a pak auto s klidným srdcem pošleš za moře ať Ti tam v továrně jen tak mimochodem frknou novej motor a ono Ti za půl roku přijede zpátky???? Asi na Slovensku myslíte prostě jinak...
Keďže tých áut bude málo, tak predopkladám, že so servisom nebude problém. Prosto pri najmenšom probléme k dotyčnému pošle VW fundovaného človeka a ten zaistí trebárs aj prepravu za more. A koľko km myslíš, že na tom aute majiteľ za rok najazdí?! Uvedom si, že to auto sa nekupuje na vozenie brambor ale preto, aby sa šejk mohol pred kamarátmi pochváliť, že okrem 50 žien má v garáži Ferrari,Lambo, ... a BUGATTI!!!
Realne vzate, "auto" tohto typu je v trochu normalnom zmyslani tazko obhajitelne (aj ked tu asi islo len o imidz). Aj kvoli tomu, ze tie problemy co s tym boli asi nestoja za to, a to ze tato vec nezarobi ani floka (co je u exkluzivnych vozov dost nezvyk), dokonca by som povedal ze na tom VW aj prerobi, to len potvrdzuje. Inak Piech mal par nezvyklu koncentraciu "vynosnych" projektov: okrem Veyronu aj Lupo 3L, Superb, projekt VW Nardo, Phaeton, Audi A2, ak som nieco zabudol tak sa ospravedlnujem...ahaa jednolitrovy automobil - to som si myslel, ze vyrobia nieco co je realne pouzitelne a nie taky Messerschmitt co si postavi hockto v garazi...
Ja som na thecarconnection.com minule cital ze Prius zaraba velke Prachy v USA. Vraj tam je taky dopyt, ze Toyota si kludne zdvihla cenu o nezanedbatelnu sumu a ludia su aj tak ochotny ist za tie peniaze do poradovnika.
prius se v USA velmi dobre prodava to je pravda (15 000kusu), ale diky super ceny 22000 dollaru, ktera je na tuto techniku velmi nizka, odpornici rikaji ze Prius je nekolika tisici dollaru tajne toyotou dotovany. Realni cena za hybrid by byla pres 30 tisic!
celkove si myslim, ze hybrid v teto podobe je uplny nesmysl bez budoucnosti, 2 motory, draha technika a nakonec zere vic benzinu jak moderni diesel, ktery je v dnesni dobe diky novym filtrum ekologicky. To uz plyn dava vetsi smysl.
a ty si opravdu myslis, ze az dojde ropa na benzin, zustane tu zemni plyn a ropa na naftu? jinak hybridni auta jsou jen logicky meziclanek pred prechodem na ciste elektromobily. a ne ze tu zase zacne nejakej chytrak vykladat o tom, jak se elektrina vyrabi neekologicky a tudiz to neni ekologicky auto. upozornuji predem: tohle auto se nenapaji ze zasuvky. elektrinu si vyrabi samo.
Prius je medziclanok, ale urcite nie k elektromobilom. tade cesta asi nepovedie. Skor k vodikovym technologiam. Inak co sa tyka odpovede na cenu (vyssie) nebudem sa hadat, ja fakt neviem ani som nepocul ci to toyota dotuje, alebo nie. Ale dovolit si to moze....
Ja viem ze s vodikom je problem. V prvej faze bude treba urcite vodik vyrabat v zariadeniach s pohonom na fosilne paliva (co nutne celosvetovo zvysi ich spotrebu - odhad je az 30%). Neskôr ked ho bude dostatok aby pohanal aj svoju vyrobu sa bude dat plne prejst nan. Inak neviem o nijakom elektromobile (okrem GM EV1 - co je zjavny neuspech, hlavne oproti palivovym clankom), ktory by mal aspon aky-taky vykon a dojazd. Dokonca ani vyhladovo neexistuja nic co by nasvedcovalo tomu, ze elektromobily su spravnou cestou. Okrem PSA (ktore to uz tiez nedrzi ako v minulosti) vsetci na elektromobily kaslu adi idu na hydrogen-pohony.
rad se i ja vsadim, kdyz si prostudujes stranky o alternativnch zdrojich tak na elektriku nesazi vubec nikdo a ani nikdo vtom smeru nebada. Hybrid je jen sranda pro ameriku, kde sporive a vykone tdi pro spatnou kvalitu dieselu (olejovy humus) nemaji moc velkou sanci a vydrzi nanejvis 200 000km
Trochu odbočím. Zaujala mě věta, že se musí počkat, až bude vodíku dost, aby poháněl i vlastní výrobu. Možná mi to nedojíždí, ale to by bylo slušný perpeetum mobile. To je jako říct "postavíme dost elektráren a až bude dost elektřiny, aby se jí mohly pohánět i generátory v elektrárnách, bude to fajn". K Bugatce řeknu jen to, že to asi bude fajn svezení, ale nevidím důvod, proč kvůli tomu ustrácet 1mil Eur.
Existuju napr. Toyoty RAV4-ky na elektro.
Tak, ja Ti poviem preco sa nevyrabaju. Nie ze by neboli dobre, alebo, ze by ich nikto nechcel, ale preto, ze sa nesmu vyrabat.
Preco? Lebo saudcka arabia.
Dam Ti aj par linkov:
Film na tuto s Alexandrou Paul (z Baywatchu) ktora pouzivala EV1 6 si poklikas v tom PBS.org najdes tam viac zaujimavosti na tuto temu.
Prajem pekny den.
Kolikrát to musím opakovat? Prius a spol nedobíjí někde ze zásuvky. Dobíjí se samy, když jedou z kopce nebo brzdí. Tudíž, žádné elektrárny nejsou potřeba.
Jste nějak utekli od té Bugatky !
Podle mne může vývoj podobného supersportu ukázat cestu k využití nových technologií i pro běžné vozy. Vždyť i cesta na měsíc v šedesátých letech byla extrémně drahá a přesto má každý doma teflonový hrnec, který vznikl díky NASA.
Elektřiny do začátku bude potřeba, ale nevidím problém v tom, vyrábět jí v atomových elektrárnách. U hybridních automobilů samozřejmě ropa je, ale já mluvil o budoucnosti a úplnych elektromobilech.
Jinak zatím je to asi tak půl na půl. vodík: GM a Evropa zatímco elektřina: Ford a Japonsko. To je myslím dobře. Alespoň až se v budoucnosti objeví u jedné z cest nedodstatky, nezůstaneme na holičkách.
mylis sa. prius dobija baterie pri vypnutom motore (napr. dole z kopca) kedy sa motor automaticky vypina, pretoze je nepotrebny. samozrejme, ze sa dobijaju aj pocas jazdy na benzin, ale hlavny zdroj energie je brzdenie.