Je to taková hra s čísly, kdo ví jak si rozdělovali odměny a pronajímali prostory a tak. V podstatě mě to nezajímá, ale Veyron je už teď legenda a žádné jednoúčelové placky to nezmění.
Člověče s těma vodměnama si nejsme moc jistej, tohle neni česká státní správa >:D
Veyron měl big zpoždění ve vývoji i prodejích a drasticky rostly náklady na vývoj. Prostě si ukousli příliš velký sousto a pak už z toho nebylo jak ven. V době kdy špičkový Ferrari apod. stály 5-7 milionů udělali o něco rychlejší auto za 150 melounů, to je fakt legendární >:D
Mne vždy dostává vyjádření ztráty na kus, jako kdyby s každým kusem ztrátu prohlubovali. Pokud je vývoj stál přes miliardu euro a měli naplánováno 300 ks, s touhle cenou to asi moc ziskové nebude, že. Jestli opravdu potřebují ke 150 milionům na výrobu jednoho kusu, tak musí mít sakra neefektivní výrobu.
Pokud se už ta věc sériově vyrábí, tak úroveň efektivity výroby je v automobilovém průmyslu - a zvláště u všech renomovaných výrobců - +/- daná a je na nejvyšší možné úrovni současné dostupné techniky.
V případě Výronu vidím hlavní problém v nepředpokládaných problémech, které způsobily, že týmy drahých konstruktérů je řešily o mnoho let déle, než bylo v plánu. To jsou ty náklady o kterých se zde píše a které se rozpočítávají na každý vyrobený (lépe řečeno prodaný) kus.
Veyron se vyrábí v tak malých počtech (a s takovými možnostmi individualizace), že nelze počítat s běžnou efektivitou. Nicméně si moc dobře neumím představit, že by výroba jednoho kusu stála více než 20 milionů (pomíjím možnost, že budoucí majitel naspecifikoval nějaké šílenosti).
Moc k tématu to není. Já však stále tvrdím, že koupí Veyronu VW ztrátu nikdo nezpůsobí, protože investice spojené s vývojem a uvedením do výroby musely být vynaloženy už s vyrobením prvního kusu. Každý další vyrobený kus celkovou ztrátu nezvětšuje, pouze se snižuje ztráta na jednotlivé kusy.
Naopak, ztráta už se nezvětšuje, peníze na vývoj se už nebudou zvětšovat. Náklady na vlastní fyzickou výrobu budou třeba 10 mil a auto prodávají za 30 mil.
Je nutné si uvědomit, že vývoj musel být ukončen před výrobou prvního kusu
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
"Je nutné si uvědomit, že vývoj musel být ukončen před výrobou prvního kusu "
To nemusi byt (a spravidla ani nie je) pravda. Aj po starte produkcie sa stale doladuju mnohe veci, pripadne prebiehaju tzv. VA/VE aktivity, ktore stoja nemale peniaze. Veyron samozrejme nie je masovka, ale som ochotny verit tomu, ze tymto fazam vyvoja sa napriek tomu nevyhne.
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
To se ale mýlíš, ztráta je na kuse 117 mil. to znamená, že by na každem autě vydělali 83 mil. Teď můžeš svou myšlenku zachránit pouze výmluvou, že by to za 200 mil nikdo nekoupil, ale tak to původně nebylo myšleno, že.
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
Ale jo Kalousek není blbej, moje sympatie si získal za to když kritizoval odkup *-ného Baníku městem Ostrava, Celý to podpořil Kajnar, který dostal tučnou odměnu, smrt fotbalu a Baníku zvláště, nemám rád fotbal
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
Zato ty jestli myslíš že když prodělek je 117 melounů na auto + cena vozu je třeba 150.000.000 tak prodejní by měla bejt 150.000.001 už to nezachráníš ani náhodou >:D
Prostě tohle byl ekonommicky totálně ujetej projekt od A do Z ovlivněnej v tý době ultra nabubřelym egem Piecha. Myslel sem že aspoň ty závěrečný série prodávaný po 60 melounech nejsou prodělečný, no byly >:-[]
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
výroba ztrátová je, protože se do ní právě promátá vývoj. vývoj se u normálních aut musí zapaltit, tady aby se zaplatil, muselo by bugatti prodávat ročně 15-20 tisíc aut, co je nereálný >:D >:D
Fanatici do volkswágnů to rádi zatáhnou >:D >:-[]
A ty poslední vylepšený série Veyronu prodávali už za 60 melounů (bez daně), tam ta ztráta možná bude menší >:D
tolik peněz vyhodit , kvůli egu nějakýho idiota co řekl uděláme auto co pojede 400KM/H a zrujnujeme VW, já bych raději vyhodil toho idiota co s tím nápadem přišel, než vyhodit 52 miliard 650 000 000 kč oknem, v době automobilové krize je tohle brutální ztráta a vývoj Veyronu VW nepřinesl nic převratného, nebo přesněji nepřinesl VW nic
Souhlasim a za fór zemanovskoklausovskýho tipu považuju to že i dneska se najdou frikulíni co Piecha a tohle jeho rozhodnutí obhajujou nebo dokonce veleběj :yes: >:D >:-[]
finančně je to moc náročné. Což v článku zaznělo. Podle mě stejně ale něco získali. Prestiž, a také nové poznatky z vývoje, které mohou použít u běžných modelů. To je zase něco, co se neztratí.
Myslím že nemá cenu brát jako fakt čísla, která jsou jen odhadem nějaké analytické společnosti, nikoli samotného VW. Ano, výroba bude s největší pravděpodobností hodně ztrátová a to především díky nákladnému vývoji (osobně bych si netroufal s jistotou tvrdit, že samotná výroba kusu zvyšovala ztrátu). Nikdo ovšem nedokáže vyčíslit získané know-how, ani reklamu a to jak pro Bugatti nebo pro koncern. No a že to bylo velké utrácení? Ano, ale utrácel koncern který na to má...a jestli kvůli tomu nemusí masivně zdražovat normální modely (čehož jsem si nevšiml), tak mne to nemusí nijak trápit. :-)
Klidně napiš co se ti konkrétně nezdá a prosím, ne ve stylu že jsi (či někdo není) ekonom a tak víš jak to funguje...podobných komentářů jsem na různých diskuzí četl spousty a minule mě učil fotit člověk, který měl mezery v základech fotografie, ale své příspěvky začínal upozorněním jak léta fotografuje se svým luxusním fotoaparátem. :-)
Nejsem fotograf a fotim svym luxusnim mobilem :-)
Odhad ztráty bude spíš v pořádku a popravdě je úplně jedno jestli byl prodělek na kusu 110, 117 nebo třeba 150 milionů. Souhlasim že prodělek je způsoben vývojem a zcela chybným odhadem jejich nákladů. Nejrychejší vůz světa se totiž nerozhodla vyrábět nějaké specializovaná automobilka s danym know-how ale výrobce tuctovejch osobních aut = obrovskou část nákladů spolklo jen to naučit se co u Ferrari a podobnejch dávno uměj. Zisk takovýho know-how ale pro Volkswagen až tak moc smysl nemá a když vezmeš v úvahu kolik zaplatili za něco co nemaj jak využít, tak je to fakt ekonomická úchylnost obludnejch rozměrů. I s tou reklamou je to dvojznačný. Provozní náklady a případnej servis Veyronu jsou tak šíleně ujetý že nějaký to Ferrari proti tomu působí jak ekologickej hybrid pro městskej provoz >:-[]
To všechno je vo to smutnější že malý garážoví výrobci zvládají dělat alespoň z části podobně rychlý auta a přitom dokonce vydělávat. Nejvíc se totiž vydělává na drahejch modelech, aby se z výdělku na Fabiích a Golfech dotovala výroba nejdražšího auta na světě je fakt ekonomická úchylnost. Jeden z nejnesmyslnějších automobilovejch projektů navíc nepřines ani žádnou novou výjímečnou techniku, takovej McLaren MP4-12C mi přijde skoro revolučnější než celej Veyron, takový Pagani zase zajimavější a sympatičtější. No a Koenigsegg nebo Weber budou nakonec i rychlejší :yes: