Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bugatti Veyron je ztrátový. Až moc

Náročný a problémový vývoj nejrychlejšího sériového automobilu světa se koncernu Volkswagen Group výrazně prodražil.
Zpět na článek
4. 10. 2013 09:32
4. 10. 2013 09:47
4. 10. 2013 10:11
4. 10. 2013 10:12
4. 10. 2013 10:14
4. 10. 2013 10:19
4. 10. 2013 10:46
4. 10. 2013 11:23
4. 10. 2013 12:01
4. 10. 2013 12:59
4. 10. 2013 14:16
4. 10. 2013 18:49
Avatar - KANKUNEN
4. 10. 2013 08:42
Stejně smekám
Veyron zvládl 400 v obleku a to je ten rozdíl proti ostatním.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 09:33
Re: Stejně smekám
400 je fajn [odkaz] ale daň za Piechovo velikáštví -117 melounů na jednom kusu je úchylnost úchylná >:D >:-[]
Avatar - KANKUNEN
4. 10. 2013 09:44
Re: Stejně smekám
Je to taková hra s čísly, kdo ví jak si rozdělovali odměny a pronajímali prostory a tak. V podstatě mě to nezajímá, ale Veyron je už teď legenda a žádné jednoúčelové placky to nezmění.
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 10:09
Re: Stejně smekám
Člověče s těma vodměnama si nejsme moc jistej, tohle neni česká státní správa >:D
Veyron měl big zpoždění ve vývoji i prodejích a drasticky rostly náklady na vývoj. Prostě si ukousli příliš velký sousto a pak už z toho nebylo jak ven. V době kdy špičkový Ferrari apod. stály 5-7 milionů udělali o něco rychlejší auto za 150 melounů, to je fakt legendární >:D
4. 10. 2013 10:30
Re: Stejně smekám
Mne vždy dostává vyjádření ztráty na kus, jako kdyby s každým kusem ztrátu prohlubovali. Pokud je vývoj stál přes miliardu euro a měli naplánováno 300 ks, s touhle cenou to asi moc ziskové nebude, že. Jestli opravdu potřebují ke 150 milionům na výrobu jednoho kusu, tak musí mít sakra neefektivní výrobu.
4. 10. 2013 10:59
Re: Stejně smekám
Pokud se už ta věc sériově vyrábí, tak úroveň efektivity výroby je v automobilovém průmyslu - a zvláště u všech renomovaných výrobců - +/- daná a je na nejvyšší možné úrovni současné dostupné techniky.

V případě Výronu vidím hlavní problém v nepředpokládaných problémech, které způsobily, že týmy drahých konstruktérů je řešily o mnoho let déle, než bylo v plánu. To jsou ty náklady o kterých se zde píše a které se rozpočítávají na každý vyrobený (lépe řečeno prodaný) kus.
4. 10. 2013 13:06
Re: Stejně smekám
Veyron se vyrábí v tak malých počtech (a s takovými možnostmi individualizace), že nelze počítat s běžnou efektivitou. Nicméně si moc dobře neumím představit, že by výroba jednoho kusu stála více než 20 milionů (pomíjím možnost, že budoucí majitel naspecifikoval nějaké šílenosti).
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 11:10
Re: Stejně smekám
Nepotřebujou 150 melounů na vyrobení jednoho kusu. Minimálně za tu cenu by potřebovali prodávat aby projekt nebyl prodělečnej, to je něco jinýho ;-)
Avatar - JDM
4. 10. 2013 22:32
Re: Stejně smekám
je to jen o penězích kdyby si každý výrobce sporťáku mohl dovolit takhle ztrátový sporťák tak už jsou tu dávno rychlejší auta . ;-)
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 09:14
ega pitomců můžou stát milióny lidí práci i život
Bugatti Veyron
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WalterWhite
4. 10. 2013 09:31
Nenávidíte VW ?
Kúpte si Bugatti Veyron !
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 09:34
Re: Nenávidíte VW ?
Nebo rovnou dvě :yes: >:D
Avatar - KANKUNEN
4. 10. 2013 09:35
Re: Nenávidíte VW ?
Ta výroba není ztrátová, ty prachy stál vývoj. ;-)
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 09:41
Re: Nenávidíte VW ?
to je hláška dne >:D
Avatar - KANKUNEN
4. 10. 2013 09:49
Re: Nenávidíte VW ?
To mi vysvětli.
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 10:11
Re: Nenávidíte VW ?
není co vysvětlovat, je to jasný jak facka
Avatar - KANKUNEN
4. 10. 2013 10:22
Re: Nenávidíte VW ?
Co je jasné jak facka, vývoj je hotov, všechny stroje a přípravky pro výrobu jsou hotovy. Teď už je to o samotné výrobě a ta stát 30 mega nebude, že.
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 10:23
Re: Nenávidíte VW ?
jasně pane brouku pytlíku
Avatar - KANKUNEN
4. 10. 2013 10:35
Re: Nenávidíte VW ?
Zkus raději protinázor k tématu. Dle mého stojí vývoj na výrobu jednoho kusu stejně jako na výrobu 10 tisíc kusů.
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 10:49
Re: Nenávidíte VW ?
dle tebe se neřídí nic, naštěstí
Avatar - KANKUNEN
4. 10. 2013 11:04
Re: Nenávidíte VW ?
Moc k tématu to není. Já však stále tvrdím, že koupí Veyronu VW ztrátu nikdo nezpůsobí, protože investice spojené s vývojem a uvedením do výroby musely být vynaloženy už s vyrobením prvního kusu. Každý další vyrobený kus celkovou ztrátu nezvětšuje, pouze se snižuje ztráta na jednotlivé kusy.
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 11:35
Re: Nenávidíte VW ?
koukám že na hodiny ekonomiky si asi chyběl

ztráta se zvětšuje neustále

podle tvé teorie, když ti jeden měsíc chýbí v rozpočtu 10 000 kč

a druhý měsíc 5 000 kč

tak se dle tvé logiky snižuje ztráta >:D

aby se ztráta snižovala musíš být v plusu s každým dalším prodaným kusem, jedině tak snížíš ztrátu

chceš říct ještě něco chytrého?
Avatar - KANKUNEN
4. 10. 2013 12:02
Re: Nenávidíte VW ?
Naopak, ztráta už se nezvětšuje, peníze na vývoj se už nebudou zvětšovat. Náklady na vlastní fyzickou výrobu budou třeba 10 mil a auto prodávají za 30 mil.
Je nutné si uvědomit, že vývoj musel být ukončen před výrobou prvního kusu
4. 10. 2013 13:45
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
"Je nutné si uvědomit, že vývoj musel být ukončen před výrobou prvního kusu "

To nemusi byt (a spravidla ani nie je) pravda. Aj po starte produkcie sa stale doladuju mnohe veci, pripadne prebiehaju tzv. VA/VE aktivity, ktore stoja nemale peniaze. Veyron samozrejme nie je masovka, ale som ochotny verit tomu, ze tymto fazam vyvoja sa napriek tomu nevyhne.
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 11:02
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
Jasně že jo. A v případě Veyronu by to nespasily ani vyšší prodeje, leda by kus prodávali tak za 200 milionů >:D
Avatar - KANKUNEN
4. 10. 2013 11:11
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
To se ale mýlíš, ztráta je na kuse 117 mil. to znamená, že by na každem autě vydělali 83 mil. Teď můžeš svou myšlenku zachránit pouze výmluvou, že by to za 200 mil nikdo nekoupil, ale tak to původně nebylo myšleno, že.
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 11:36
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
ty si de-bil nebo jo ? >:D
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 11:37
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
ty seš úplně vylízanej
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 11:40
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
z tebe by měli udělat ministra financí, kam se na tebe hrabe Kalousek

>:D
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 11:52
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
Narozdíl vod většiny sdílim ideu vedení financí s Janotou a Kalouskem. Možná to bude tim že vo tom něco vim >:-[]
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 18:44
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
Ale jo Kalousek není blbej, moje sympatie si získal za to když kritizoval odkup *-ného Baníku městem Ostrava, Celý to podpořil Kajnar, který dostal tučnou odměnu, smrt fotbalu a Baníku zvláště, nemám rád fotbal
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 11:56
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
Zato ty jestli myslíš že když prodělek je 117 melounů na auto + cena vozu je třeba 150.000.000 tak prodejní by měla bejt 150.000.001 už to nezachráníš ani náhodou >:D
Prostě tohle byl ekonommicky totálně ujetej projekt od A do Z ovlivněnej v tý době ultra nabubřelym egem Piecha. Myslel sem že aspoň ty závěrečný série prodávaný po 60 melounech nejsou prodělečný, no byly >:-[]
Avatar - KANKUNEN
4. 10. 2013 12:12
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
Nepřipočetl jsem 30 mega. Že je to ujeté je jednoznačné.
Avatar - Barrichello
4. 10. 2013 10:06
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
výroba ztrátová je, protože se do ní právě promátá vývoj. vývoj se u normálních aut musí zapaltit, tady aby se zaplatil, muselo by bugatti prodávat ročně 15-20 tisíc aut, co je nereálný >:D >:D
Avatar - KANKUNEN
4. 10. 2013 10:14
Re: Naklady na vyvoj sa navysuju aj pocas produkcie.
Jenže první myšlenka vlákna je, že koupi Veyronu způsobíš koncernu ztrátu přes 100 mega.
4. 10. 2013 09:32
Veyron.
Tohle není žádná novinka. Přece se vědělo, že Bugatti je černá díra na peníze. Zdá se že i výrobci lidových vozů začíná pomalu zatékat do bot.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 09:34
Re: Veyron.
Při -117 melounech na kusu to zas tak pomalu nebude >:D
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 09:47
Re: Veyron.
a kolik těch Veyronů celkem vyrobily ? >:D
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 10:11
Re: Veyron.
kolik je 450 x 117 000 kč ? >:D
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 10:12
Re: Veyron.
117 000 000kč pardón
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 10:14
Re: Veyron.
52 miliard 650 miliónů, za ty prachy by šla koupit nějaká automobilka >:D , možná i víc než jedna >:D
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 10:15
Re: Veyron.
Fanatici do volkswágnů to rádi zatáhnou >:D >:-[]
A ty poslední vylepšený série Veyronu prodávali už za 60 melounů (bez daně), tam ta ztráta možná bude menší >:D
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 10:19
Re: Veyron.
tolik peněz vyhodit , kvůli egu nějakýho idiota co řekl uděláme auto co pojede 400KM/H a zrujnujeme VW, já bych raději vyhodil toho idiota co s tím nápadem přišel, než vyhodit 52 miliard 650 000 000 kč oknem, v době automobilové krize je tohle brutální ztráta a vývoj Veyronu VW nepřinesl nic převratného, nebo přesněji nepřinesl VW nic
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 11:04
Re: Veyron.
Souhlasim a za fór zemanovskoklausovskýho tipu považuju to že i dneska se najdou frikulíni co Piecha a tohle jeho rozhodnutí obhajujou nebo dokonce veleběj :yes: >:D >:-[]
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 10:14
Re: Veyron.
Přihoď eště tři nuly >:D
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 10:13
Re: Veyron.
Do tolika už neumim >:-[]
4. 10. 2013 10:46
Re: Veyron.
Ne že by uškodilo mít o dvě miliardy euro více, ale nějaká zásadní částka to není.
Avatar - romgator
4. 10. 2013 11:17
Bugatti je možná o prestiži, ale
finančně je to moc náročné. Což v článku zaznělo. Podle mě stejně ale něco získali. Prestiž, a také nové poznatky z vývoje, které mohou použít u běžných modelů. To je zase něco, co se neztratí.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 12:00
Re: Bugatti je možná o prestiži, ale
Řeknu to maximálně stručně: Blbost >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
4. 10. 2013 11:23
918
Tak a teď ještě počkáme jak to bude s Porsche 918.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 12:01
Re: 918
Možná že ne velkej výdělek ale tohle nehrozí
Avatar - Otrava
4. 10. 2013 12:59
Čísla
Myslím že nemá cenu brát jako fakt čísla, která jsou jen odhadem nějaké analytické společnosti, nikoli samotného VW. Ano, výroba bude s největší pravděpodobností hodně ztrátová a to především díky nákladnému vývoji (osobně bych si netroufal s jistotou tvrdit, že samotná výroba kusu zvyšovala ztrátu). Nikdo ovšem nedokáže vyčíslit získané know-how, ani reklamu a to jak pro Bugatti nebo pro koncern. No a že to bylo velké utrácení? Ano, ale utrácel koncern který na to má...a jestli kvůli tomu nemusí masivně zdražovat normální modely (čehož jsem si nevšiml), tak mne to nemusí nijak trápit. :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 14:08
Re: Čísla
Ty nebudeš ekonom viď? >:-[]
Avatar - Otrava
4. 10. 2013 14:16
Re: Čísla
Klidně napiš co se ti konkrétně nezdá a prosím, ne ve stylu že jsi (či někdo není) ekonom a tak víš jak to funguje...podobných komentářů jsem na různých diskuzí četl spousty a minule mě učil fotit člověk, který měl mezery v základech fotografie, ale své příspěvky začínal upozorněním jak léta fotografuje se svým luxusním fotoaparátem. :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2013 14:29
Re: Čísla
Nejsem fotograf a fotim svym luxusnim mobilem :-)
Odhad ztráty bude spíš v pořádku a popravdě je úplně jedno jestli byl prodělek na kusu 110, 117 nebo třeba 150 milionů. Souhlasim že prodělek je způsoben vývojem a zcela chybným odhadem jejich nákladů. Nejrychejší vůz světa se totiž nerozhodla vyrábět nějaké specializovaná automobilka s danym know-how ale výrobce tuctovejch osobních aut = obrovskou část nákladů spolklo jen to naučit se co u Ferrari a podobnejch dávno uměj. Zisk takovýho know-how ale pro Volkswagen až tak moc smysl nemá a když vezmeš v úvahu kolik zaplatili za něco co nemaj jak využít, tak je to fakt ekonomická úchylnost obludnejch rozměrů. I s tou reklamou je to dvojznačný. Provozní náklady a případnej servis Veyronu jsou tak šíleně ujetý že nějaký to Ferrari proti tomu působí jak ekologickej hybrid pro městskej provoz >:-[]
To všechno je vo to smutnější že malý garážoví výrobci zvládají dělat alespoň z části podobně rychlý auta a přitom dokonce vydělávat. Nejvíc se totiž vydělává na drahejch modelech, aby se z výdělku na Fabiích a Golfech dotovala výroba nejdražšího auta na světě je fakt ekonomická úchylnost. Jeden z nejnesmyslnějších automobilovejch projektů navíc nepřines ani žádnou novou výjímečnou techniku, takovej McLaren MP4-12C mi přijde skoro revolučnější než celej Veyron, takový Pagani zase zajimavější a sympatičtější. No a Koenigsegg nebo Weber budou nakonec i rychlejší :yes:
Avatar - flyboyeda
4. 10. 2013 18:49
Re: Čísla
"Myslím že nemá cenu brát jako fakt čísla ,,

jakmile jsem si tohle přečetl, pochopil jsem, že nemá cenu číst, to co jsi napsal, čísla jsou důležitá a moc!!!!
Avatar - Stejsn
4. 10. 2013 13:46
O čem je teda ten článek?
Co je v něm navíc oproti článku z minula, kde byl žebříček nejztrátovějších aut? To je obejvná novinařina...
Rozbalit vlákno
0