Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick: Modelová paleta se do roku 2012 rozšíří na 5 řad

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Tradiční značku koncernu GM s více než stoletou historií nepotkal osud Oldsmobilu a Pontiacu, naopak, do dvou let chce rozšířit své portfolio na domácím trhu.

Zatímco divize Oldsmobile uzavřela svou bohatou historii již před šesti lety a Pontiac spolu s mnohem mladším Saturnem padl za oběť loňskému bankrotu a následné restrukturalizaci, Buick založený v roce 1903 zůstal.

V současné době jsou vyráběny s emblémem Buicku čtyři modelové řady: crossover Enclave, velký pětimetrový sedan LaCrosse, ještě větší Lucerne s délkou takřka 5,2 m a naopak o něco menší Regal, který je v nové generaci americkou variantou Opelu Insignia. Tradiční koráby silnic s poháněnou zadní nápravou jsou minulostí, Buick vyrábí pouze vozy se znakem 4x4, nebo pohonem předních kol.

Viceprezident marketingu John Schwegman k tomu uvedl: V příštích několika letech chceme uvést na trh další dvě řady: kompaktní sedan a malý crossover.

Tříprostorový kompakt bude vycházet ze Chevroletu Cruze, který v Evropě již velmi dobře známe. Základem crossoveru pak bude nová generace malého Avea, které nahradí již dosti konstrukčně zastaralého předchůdce. Obě novinky se objeví do dvou let. Vzhledem k tomu, že jejich počet vzroste na dvě, výroba velkého typu Lucerne bude ukončena a s jeho nástupcem se nepočítá.

V souvislosti s posílením image luxusnější značky koncernu GM (ale stále pod výše postaveným Cadillacem) Buick zruší stávající výbavy CX. CXL a CXS od modelového roku 2012. Budoucí zákazníci budou moci volit jednotlivé balíčky, které budou moci libovolně kombinovat.

Buick chce ale v budoucnu posílit i domácí prodeje. Jeho podíl v segmentech, ve kterých je zastoupen, v současnosti nedosahuje ani 15 %. V horizontu několika let jej chce zvýšit na takřka polovinu!

Dnes je pro americkou značku důležitější čínský trh. V nejlidnatější zemi světa s v současnosti největším automobilovým trhem vyrábí Buicky společný podnik Shanghai-GM. Loni se prodalo 447.011 kusů, zatímco v USA klesl odbyt na pouhých 102.306 jednotek. Nejúspěšnější bylo SUV Enclave (43.150), následovaly sedany Lucerne (31.292) a LaCrosse (27.818). Zbylých 46 kusů připadlo na výprodejové řady Terraza, Rendezvous a Rainier.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - Barrichello
18. 5. 2010 09:47
Re: Pontiac
Byl zrušen s tím, že poslední modely této zančky opustá brány továren v prosinci letošního roku. Takže Pontiac dosud stále vyrábí a existuje a doporádvat své modely bude ještě i v roce 2011....

Takže nepředbíhat...
To samé Saturn a Hummer.
16. 5. 2010 16:33
Re: Pontiac
Značka Pontiac byla zrušena při restrukturalizaci minulý rok, jak uvádím v článku. Například Wikipedia uvádí toto: "The last American Pontiac, a 2010 G6, was built on November 25, 2009 at the Orion Assembly plant.[17] No public farewell took place, although a group of plant employees documented the event. In December 2009, the last Pontiac-branded vehicle to roll off an assembly line was in the Canadian-market Pontiac G3 Wave, manufactured in South Korea by GM Daewoo." Pro jistotu odkaz: [odkaz]
Avatar - twistedTSD
14. 5. 2010 19:00
Re: Buick Enclave
:yes:
Avatar - twistedTSD
14. 5. 2010 18:59
Re: Pontiac
no pokud vim tak vyroba pontiacu skoncila uz minuly rok ne?
14. 5. 2010 18:20
Re: Buick Enclave
Delto-Roomstero-Touareg sloních rozměrů. Kdovíjak pěkný to ale rozhodně neni ;-\