Ten '51 Le Sabre na titulke je paradny...zaujimave, ze v Cine nikto neriesi, ze Buick je rebrandovany Opel a v EU Opel a Vauxahall tahaju za kratsi koniec aj kvoli imidzu...
Insignia je druhe najpredavanejsie auto nepremiovej strednej triedy.
Astra je druha vo svojej triede, pred Focusom aj Meganom ci Octaviou.
Corsa je vo svojej triede tretia napriek tomu, ze je na trhu uz od roku 2006 (a stale je to 4. najpredavanejsie auto v EU).
Zafira je v triede 2. hned za Scenicom (alebo 3. ked ratame C max).
Meriva je v triede TOP, najpredavanejsie auto.
Cize to, co tvori gro predajov je uspesne. (Cerpam z udajov za rok 2012)
Jedine, kde Opel zaostava su SUV ci Crossoveri. Antara je stratena, tam to moze zmenit az nastupca a ako sa chyti Mokka uvidime.
Netreba si zamienat pojmy vychodna EU (alebo stredna) s celou EU. To by si clovek mohol napriklad mysliet, ze korejci, alebo Superb ci Fabia to neviem ako valcuje :-) Pritom realita je uplne inde.
Ale prave kvoli tomu, aky pristup k vychodu ma napriklad Ford ci Opel, tak uz nedokazu predat ani milion aut rocne, co teda musi byt riadne vidiet na nakladoch...
Souhlas, 100 bodů p. Foktovi za popisky, v takových článcích obvykle chybí jako sůl. ;-)
Btw na veteran.auto.cz vyšel před dvěma lety velmi dobrej článek o Buicku Roadmaster - [odkaz] . Legendárním je obzvlášť tenhle kabriolet - [odkaz] . Taky bych si dovolil postnout odkaz na patrně nejkrásnější variantu Buicku Century, model 36' convertible - [odkaz] . Slavnou se nicméně stala hlavně verze roku 39', která měla příď přepracovanou ve stejnym duchu, jako výše odkazovaný Roadmaster - [odkaz] . Člověk z těhle obrázků snáz než z galerie k diskutovanýmu článku pochopí, proč se Buicku Century říkalo "banker's hotrod" (MB 300SEL 6.3 stejnou přezdívku dostal až cca o 30 let později).
Na Buicku lze taky dobře ilustrovat úpadek americkýho automobilovýho průmyslu, kterej začal přibližně v době první ropný krize v první polovině 70. let a vyvrcholil krachem GM a Chrysleru a klinickou smrtí Fordu. To jsou konce - [odkaz] , [odkaz] ... 8-s
Ten úpadek vznikl nesmyslným šetřením, a potom halvně oeintací na velké SUV a pickupy, které se ale v době krize přestali prodávat a v sedanejch a menších vozech neměli americké zančky čím konkurovat japoncům a korejcům, tedy čest vyjimkám typu Neon, Malibu či poč. 90let Taurus.
Ten úpadek začal už v 70. letech a neřekl bych, že problém zapříčinily hlavně SUV a pick-upy, tyhle segmenty jsou naopak velmi životaschopný a několik krizových let na tom z dlouhodobýho hlediska nemůže nic změnit. Za hlavní důvody úpadku považuju příklon k naprosto unylýmu, bezpohlavnímu a fádnímu designu, který vygradoval v 90. letech (viz tebou vyzdvihovaný modely Taurus - [odkaz] a Neon - [odkaz] ), dále technický zaostávání, mizerná kvalita materiálů a výroby, průměrná spolehlivost a samozřejmě tvrdá asijská konkurence. Naštěstí to vypadá, že americkej automobilovej průmysl opět vstává z popela a nachází vlastní tvář, vem si, jak třeba dneska vypadá ten Taurus - [odkaz] . :yes:
Akorát že toho Taurusu se v 90. let prodalo x tolik co dneska.
V roce 1995 se jich prodalo 368 tis ks jen v USA, loni se jich prodalo 66 tis. Skoro 6x méně....Rozdíl že.
Ještě maličkej detail - nepřipomíná ti Taurus 90. let nápadně Sierru, Scorpio atd?[odkaz]
[odkaz]
Pokud ne, tak oční , pokud jo, v tom případě evropa produkovala bezpohlavní a fádní design jen to švihlo, že.
Neon byl další příklad komerčně úspěšného vozu - prodalo se jich mraky po celém světě a byl oblíbený u studentů, chudší vrstech a rchnolná verze SRT4 naopak u tunerů, amatérských závodníků atd.
Těch vozů co bylo úspěšných bylo samozřejmě víc, ale byly tam i naprosté propadáky.
co se týče designu, tak tam v 90. letech vyčníval právě chrysler jehož vozy se orpoti GM a Fordu dost odlišovaly už jen koncepcí CabForward a tvary.
U GM je nutno dodat že nejmenší vozy byly převzaté suzuki, toyoty atd.
Prvnív lastní model byl až Cavalier následnovaný Malibu a Luminou.
Tak to s tebou nemůžu souhlasit. Musíš ten design zasadit do kontextu doby. Uvědom si, že ještě v polovině osmdesátých let, bylo mnoho US aut hranaté krabice a už i bez chromu. Některé i názvem, třeba Buick REGAL, to hranatě i zní. Tahle kulatá auta se začala do produkce dostávat začátkem 90.let a stály za nimi právě studie z druhé pol. 80.let.
Tobě se taky líbí všechno. Mě ne, tedy zejména nemám rád ten typ kabiny se strmým zadním sklem. Často se k tomu přidávají i skloněná přední světla.
Naopak mě mrzí, že z konceptů z 90.let nevydolovali víc. Takovej Chrysler Chronos... ten vypadá, že by si dal QP k večeři.
A koncept 300 Hemi c má čumák, který jakoby vycházel z 300M, zajímavý auto, o něm jsem dosud nevěděl. Na titulní fotce se zdá, že by ta maska mohla být inspirací i Škodovce :-) [odkaz]
Musím říct, že Buick měl z mého pohledu asi nejméně zajímavých modelů. Vpodstatě od poloviny 70. let už se mi nelíbí snad žádný. V éře muscle cars nabízel snad jen GSX. Přesto je škoda, že dnes je to jen obchodní značka.