Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Buick oslavil 110 let existence značky

Americká značka Buick, patřící dnes do koncernu General Motors, si 19. května připomněla 110 let od svého založení.
Zpět na článek
21. 5. 2013 08:13
21. 5. 2013 13:42
22. 5. 2013 17:58
21. 5. 2013 08:17
21. 5. 2013 11:57
Avatar - sargis
21. 5. 2013 08:13
waw
Ten '51 Le Sabre na titulke je paradny...zaujimave, ze v Cine nikto neriesi, ze Buick je rebrandovany Opel a v EU Opel a Vauxahall tahaju za kratsi koniec aj kvoli imidzu...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Uhlik
21. 5. 2013 13:42
Re: waw
V EU asi nie :-)

Insignia je druhe najpredavanejsie auto nepremiovej strednej triedy.
Astra je druha vo svojej triede, pred Focusom aj Meganom ci Octaviou.
Corsa je vo svojej triede tretia napriek tomu, ze je na trhu uz od roku 2006 (a stale je to 4. najpredavanejsie auto v EU).
Zafira je v triede 2. hned za Scenicom (alebo 3. ked ratame C max).
Meriva je v triede TOP, najpredavanejsie auto.

Cize to, co tvori gro predajov je uspesne. (Cerpam z udajov za rok 2012)

Jedine, kde Opel zaostava su SUV ci Crossoveri. Antara je stratena, tam to moze zmenit az nastupca a ako sa chyti Mokka uvidime.

Netreba si zamienat pojmy vychodna EU (alebo stredna) s celou EU. To by si clovek mohol napriklad mysliet, ze korejci, alebo Superb ci Fabia to neviem ako valcuje :-) Pritom realita je uplne inde.

Ale prave kvoli tomu, aky pristup k vychodu ma napriklad Ford ci Opel, tak uz nedokazu predat ani milion aut rocne, co teda musi byt riadne vidiet na nakladoch...
Avatar - DaewooMaster
22. 5. 2013 17:58
Re: waw
Buick v Číně není rozhodně jenom o Opelu...
21. 5. 2013 08:17
česká vlajka
koukám, že ten 1951 Buick LeSabre má místo znaku českou vlaječku na středu poklice. To asi nebyl úmysl designérů :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - PeterLuk
21. 5. 2013 16:19
Re: česká vlajka
To je Československá vlajka, keď vznikol Česká republika neexistovala. ;-)
21. 5. 2013 08:59
Co se to stalo....
....že v galerii jsou obrázky s popiskami ? :yes:
Díky. :-)
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Righ
21. 5. 2013 11:57
Re: Co se to stalo....
Souhlas, 100 bodů p. Foktovi za popisky, v takových článcích obvykle chybí jako sůl. ;-)

Btw na veteran.auto.cz vyšel před dvěma lety velmi dobrej článek o Buicku Roadmaster - [odkaz] . Legendárním je obzvlášť tenhle kabriolet - [odkaz] . Taky bych si dovolil postnout odkaz na patrně nejkrásnější variantu Buicku Century, model 36' convertible - [odkaz] . Slavnou se nicméně stala hlavně verze roku 39', která měla příď přepracovanou ve stejnym duchu, jako výše odkazovaný Roadmaster - [odkaz] . Člověk z těhle obrázků snáz než z galerie k diskutovanýmu článku pochopí, proč se Buicku Century říkalo "banker's hotrod" (MB 300SEL 6.3 stejnou přezdívku dostal až cca o 30 let později).

Na Buicku lze taky dobře ilustrovat úpadek americkýho automobilovýho průmyslu, kterej začal přibližně v době první ropný krize v první polovině 70. let a vyvrcholil krachem GM a Chrysleru a klinickou smrtí Fordu. To jsou konce - [odkaz] , [odkaz] ... 8-s
Avatar - Barrichello
21. 5. 2013 12:03
Re: Co se to stalo....
Ten úpadek vznikl nesmyslným šetřením, a potom halvně oeintací na velké SUV a pickupy, které se ale v době krize přestali prodávat a v sedanejch a menších vozech neměli americké zančky čím konkurovat japoncům a korejcům, tedy čest vyjimkám typu Neon, Malibu či poč. 90let Taurus.
Avatar - Righ
21. 5. 2013 12:23
Re: Co se to stalo....
Ten úpadek začal už v 70. letech a neřekl bych, že problém zapříčinily hlavně SUV a pick-upy, tyhle segmenty jsou naopak velmi životaschopný a několik krizových let na tom z dlouhodobýho hlediska nemůže nic změnit. Za hlavní důvody úpadku považuju příklon k naprosto unylýmu, bezpohlavnímu a fádnímu designu, který vygradoval v 90. letech (viz tebou vyzdvihovaný modely Taurus - [odkaz] a Neon - [odkaz] ), dále technický zaostávání, mizerná kvalita materiálů a výroby, průměrná spolehlivost a samozřejmě tvrdá asijská konkurence. Naštěstí to vypadá, že americkej automobilovej průmysl opět vstává z popela a nachází vlastní tvář, vem si, jak třeba dneska vypadá ten Taurus - [odkaz] . :yes:
Avatar - Barrichello
21. 5. 2013 15:38
Re: Co se to stalo....
Akorát že toho Taurusu se v 90. let prodalo x tolik co dneska.
V roce 1995 se jich prodalo 368 tis ks jen v USA, loni se jich prodalo 66 tis. Skoro 6x méně....Rozdíl že.

Ještě maličkej detail - nepřipomíná ti Taurus 90. let nápadně Sierru, Scorpio atd?[odkaz]

[odkaz]

Pokud ne, tak oční , pokud jo, v tom případě evropa produkovala bezpohlavní a fádní design jen to švihlo, že.

Neon byl další příklad komerčně úspěšného vozu - prodalo se jich mraky po celém světě a byl oblíbený u studentů, chudší vrstech a rchnolná verze SRT4 naopak u tunerů, amatérských závodníků atd.

Těch vozů co bylo úspěšných bylo samozřejmě víc, ale byly tam i naprosté propadáky.

co se týče designu, tak tam v 90. letech vyčníval právě chrysler jehož vozy se orpoti GM a Fordu dost odlišovaly už jen koncepcí CabForward a tvary.

U GM je nutno dodat že nejmenší vozy byly převzaté suzuki, toyoty atd.
Prvnív lastní model byl až Cavalier následnovaný Malibu a Luminou.
Avatar - Pekelná Micinka
21. 5. 2013 15:56
Re: Co se to stalo....
Neon je pěkný auto, v rámci možností.
Avatar - Pekelná Micinka
21. 5. 2013 15:49
Re: Rafe: Re: Re: Re: Co se to stalo....
騴PÚŮ
! C
Avatar - Barrichello
21. 5. 2013 15:52
Re: Rafe: Re: Re: Re: Co se to stalo....
ti z toho švihlo jo >:D >:D
Avatar - Pekelná Micinka
21. 5. 2013 15:55
Re: Rafe: Re: Re: Re: Co se to stalo....
Kdyby si mě to nechal dopsat, editoval jsem to. No nic...
Avatar - Pekelná Micinka
21. 5. 2013 15:56
Re: Rafe: Re: Re: Re: Co se to stalo....
Tak to s tebou nemůžu souhlasit. Musíš ten design zasadit do kontextu doby. Uvědom si, že ještě v polovině osmdesátých let, bylo mnoho US aut hranaté krabice a už i bez chromu. Některé i názvem, třeba Buick REGAL, to hranatě i zní. Tahle kulatá auta se začala do produkce dostávat začátkem 90.let a stály za nimi právě studie z druhé pol. 80.let.
Avatar - Barrichello
21. 5. 2013 16:06
Re: Rafe: Re: Re: Re: Co se to stalo....
Ty hranaté vozy byly taky nejlepší....

[odkaz]

Prostě klasická amerika jak má vypadat :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
21. 5. 2013 16:17
Re: Rafe: Re: Re: Re: Co se to stalo....
Jenže.
a) tohle je ještě z konce 70.let a má to celkem dost chromu
b) je to Cadillac
c) mě se víc líbí ameriky MY do r. 75 (obecně, ročník zhruba).

PS. Cadillac na to zakulacování přešel o něco později. Tohle třeba také není žádné terno. [odkaz]
Avatar - Barrichello
21. 5. 2013 16:33
Re: Rafe: Re: Re: Re: Co se to stalo....
DeVille, předohrab. Pořád ještě klasika, líbí se mi.
Avatar - Pekelná Micinka
21. 5. 2013 16:47
Re: Rafe: Re: Re: Re: Co se to stalo....
Tobě se taky líbí všechno. Mě ne, tedy zejména nemám rád ten typ kabiny se strmým zadním sklem. Často se k tomu přidávají i skloněná přední světla.
Naopak mě mrzí, že z konceptů z 90.let nevydolovali víc. Takovej Chrysler Chronos... ten vypadá, že by si dal QP k večeři.
A koncept 300 Hemi c má čumák, který jakoby vycházel z 300M, zajímavý auto, o něm jsem dosud nevěděl. Na titulní fotce se zdá, že by ta maska mohla být inspirací i Škodovce :-) [odkaz]
Avatar - Barrichello
22. 5. 2013 08:42
Re: Rafe: Re: Re: Re: Co se to stalo....
Všechno se mi rozhodně nelíbí, i mezi hranatejma autama bly nezáživný tuctovky....

Chronos byl částečně předloohou právě pro sériové 300C
Avatar - Barrichello
21. 5. 2013 11:57
Gratulace
i když vždycky sem přemýšlel zda radši neměli nechat Pontiac či Oldsmobile. Ale díky pozicím v číně to bylo jasné.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
21. 5. 2013 12:13
Queen of the highway
Musím říct, že Buick měl z mého pohledu asi nejméně zajímavých modelů. Vpodstatě od poloviny 70. let už se mi nelíbí snad žádný. V éře muscle cars nabízel snad jen GSX. Přesto je škoda, že dnes je to jen obchodní značka.
Rozbalit vlákno
0