Buick Regal GS: Americká Insignie OPC má vše vpředu

Buick Regal GS: Americká Insignie OPC má vše vpředu

 
 

Sdílení komponentů v rámci GM je standardizovaný proces už několik let, ale v poslední době je přesun evropské techniky za oceán velmi intenzivní.

Po standardním Buicku Regal přichází jeho nejsilnější a nejsportovnější verze Regal GS. Tu v Evropě známe pod jménem Opel Insignia OPC. Změny zde však jsou!

Sedan Buick Regal (ve verzi kombi a hatchback se nevyrábí) byl v roce 2008 představen na čínském trhu jako přeznačkovaný Opel Insignia, letos se ale začal prodávat i ve Spojených státech. Nyní Buick na zákaznické akci v Miami představil sportovní verzi Regal GS, která si vypůjčila prvky z Insignie OPC.

Buick však nepoužil vidlicový šestiválec z Insignie OPC, nýbrž přeplňovaný čtyřválec Ecotec 2,0 l s přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů. Motor dává výkon 190 kW v 5300 min-1 a posílá jej pouze na přední kola. Točivý moment činí 400 Nm mezi 2500 a 4000 min-1. Auto tak zrychlí z 0-100 km/h pod 7 s.

Špičkový Regal je podobně jako Insignia OPC vybaven modifikovanou přední nápravou McPherson, takzvaným zavěšením HiPerStrut (vzniklo z High Performance Strut - vysokovýkonná (sportovní) vzpěra). Vylepšení spočívá v oddělení otočné těhlice - nosiče náboje kola - která bývá u nejběžnějšího řešení nedílnou součástí vzpěry McPherson. Osa otáčení kola je díky tomuto řešení posunuta mimo horní úchyt tlumičové vzpěry a zmenšeno je rameno rejdu.

HiPerStrut mimo jiné omezuje vliv hnacích sil na řízení a zlepšuje izolaci systému řízení od rázů při přejezdu nerovností. Při jízdě v zatáčce je zachováván negativní odklon kola, což zvyšuje přilnavost a zlepšuje zpětnou vazbu ve volantu. Vzadu je standardně čtyřprvkové nezávislé zavěšení.

Ovladatelnosti pomáhá i standardně dodávaný systém Interactive Drive Control System (IDCS). Ten ve třech režimech (Standard, Sport a GS) mění nastavení tlumičů a citlivost řízení. „Standard“ je určen pro běžnou jízdu, „GS“ naopak pro dynamickou, kdy přitvrdí tlumiče a zlepší odezvu řízení. Režim „Sport“ kombinuje obě předchozí nastavení.

Vzhled Buicku je téměř totožný s Insignií OPC, Regal GS používá stejný přední nárazník s dvěma takřka svislými vstupy vzduchu. I zadní nárazník s integrovanými koncovkami výfuku pochází z nejsilnější Insignie. Interiéru dominují kožená sportovní sedadla.

Vůz je dlouhý 4.831 mm, široký 1.811 mm a vysoký 1.480 mm, rozvor činí 2.738 mm. Pohotovostní hmotnost činí 1683 kg.

Ve standardní výbavě vedle již zmíněného systému IDCS nechybí bezklíčové odemykání, Bluetooth připojení, vyhřívané přední sedačky, parkovací asistent, nebo bi-xenonové světlomety. Regal GS bude dodáván s šestistupňovou manuální převodovkou, automat bude možné objednat až později.

Buick nadále zůstává nejprodávanější značkou na čínském trhu. V jejím portfoliu nechybí crossover Enclave a dva sedany - Regal a LaCrosse.

Buick Regal GS má podle výrobce konkurovat silnějším verzím Audi A4 a Acury TSX (u nás prodávané jako Honda Accord).

Výroba probíhá v kanadském Ontariu, v Oshawě.

Buick Regal GS - Srovnání s Insignií OPC (sedan)
ModelBuick Regal GSOpel Insignia OPC
Motor2,0 Ecotec Turbo2.8 V6 Turbo OPC
Poháněná kolapřednívšechna
Převodovka6M (6A)6M
Zdvihový objem [cm3]19982792
Válce/ventily4/46/4
Největší výkon [kW/min-1]190/5300239/5250
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/2500-4000435/5250
Max. rychlost [km/h]-250
Zrychlení 0-100 km/h [s]< 7,06,0
Komb. spotřeba [l/100 km]-11,4

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 

Štítky Buick Nové modely

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Buick Regal (1973-2013): Královský sedan slaví čtyřicátiny Buick Regal (1973-2013): Královský sedan slaví čtyřicátiny

Buick Regal slaví čtyřicet let. Jak je v USA zvykem,…

Video: Buick Regal GS – Nejostřejší Buick Video: Buick Regal GS – Nejostřejší Buick

Buick Regal GS představuje nejsportovnější model tradiční…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…