Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick: více bezpečí za volantem s novými technologiemi

Aleš Jungmann
Diskuze (2)
Buick představil dva systémy, které pomohou snížit počet nehod. Velké procento kolizí je totiž způsobeno buď vyjetím ze svého jízdního pruhu nebo přítomností tzv. „slepého úhlu“ , který zamezuje řidiči zkontrolovat zrakem celý prostor okolo vozidla.

To se Buick pokouší změnit. Generální manažer Buick-Pontiac-GMC John Larson dodává : „Koncernem GM představené systémy nejsou v žádném případě náhradou bezpečné a opatrné jízdy, ukazuje se ale, že mohou významnou měrou snížit počet určitých dopravních nehod. Byly po dlouhou dobu testovány a to s velkým úspěchem“.

První novinkou je systém LDW (Lane Departure Warning), který varuje před nechtěným opuštěním jízdního pruhu. Aktivuje se při překročení rychlosti 56 km/h (35 mph) a zprávu o probíhající neoznámené změně jízdního pruhu dá řidiči dvojí cestou – rozsvítí se varovná kontrolka na přístrojovém panelu a zazní trojnásobné pípnutí. Systém ale nezasahuje žádným způsobem do řízení. Varování se neozve, pokud je změna rychlá, například při vyhýbacím manévru. Sledování čáry, vyznačující jízdní pruh, má na starosti kamera zabudovaná ve vnitřním zpětném zrcátku a předním skle.

Druhou novinkou je systém SBZA (Side Blind Zone Alert), podávající řidiči informace o dění ve slepém úhlu. Pomocí radarových paprsků je pokryt kritický prostor, když je pod kontrolou pruh o šíři 3,5 metru vedle vozidla z obou stran, začínající u zpětných zrcátek a dlouhý přibližně 5 metrů. Pokud je zařízení aktivní, upozorňuje řidiče na přítomnost cizího vozidla v kontrolovaném prostoru rozsvícením ikonky ve vnějších zpětných zrcátkách. Funkce SBZA se neaktivuje, pokud se jedná o zaparkované vozidlo či nějaký jiný objekt (chodec, hydrant nebo cyklista) nebo pokud automobil nedojíždí vás ale vy jej.

Oba dva systémy mohou být řidičem vypnuty. Objeví se poprvé v Buicku Lucerne 2008 letos v létě jako příplatková položka základní výbavy, přičemž cena nebyla v době psaní příspěvku dosud známa.

Aleš Jungmann
Diskuze (2)