Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick Wildcat: Roadster pro... americké důchodce?

Michal Fokt
Diskuze (0)
Značka Buick má takovou... zvláštní image. Mohl by sportovní roadster získat zpět mladší klientelu? Nebo zaujmout zákazníky v Číně?

Patrně jediný důvod proč značka Buick přežila hromadnou likvidaci značek koncernu Genaral Motors, je její až nepochopitelná obliba v Číně. Na domácím trhu patří k těm, které zajímají spíše starší populaci a GM si s ní popravdě ani neví moc rady, když se z ní snaží udělat dostupnější prémiové zboží, zamýšlené jako (výrazně) lacinější alternativu Cadillacu.

Prostě nic, kde byste očekávali takovou kreativitu, jako je oprášení šedesát let starého konceptu kabrioletu Wildcat. Však také tento nový Buick Wildcat je dílem nezávislého designéra Marca Sengera z Bostonu, jenž vzdává hold studii, považované za jednu z nejzdařilejších v historii koncernu GM. Auto, ze současnosti evokující asi nejvíce "zetka" od BMW, charakteristické však stejně jako studie z roku 1954 otevřenými předními blatníky, má uchvátit nejen vzhledem, ale i technikou.

Pod dlouhou přední kapotou byste měli najít řadový(!) osmiválec o objemu 5,5 l s trojnásobným přeplňováním prostřednictvím kompresoru, turba a elektřiny, zkombinovaný s osmistupňovým automatem. Motor má dávat 434 kW při 7900 otáčkách a 860 N.m při 4000/min, což zajistí zrychlení z nuly na 96 km/h za 3,9 s a čtvrt míle za 12,1 s. Vyspělý podvozek a lepivé pneumatiky se postarají o příčné zrychlení až 0,97 g. To by bylo, aby se o Buick zase nezačali zajímat mladí nebo aby se v Číně nerozpoutalo "buickové šílenství".

Ale jak už bylo řečeno, s plány GM nemá tohle auto nic společného, jedná se o fantazii nezávislého designéra a na 700 tisíc prodaných aut v Číně to nebude mít žádný vliv, o přibližně čtvrtině tohoto počtu v USA nemluvě.

Michal Fokt
Diskuze (0)