Poté, co se Bulharsko stalo odrazovým můstkem čínské automobilky Great Wall do Evropy, chce tento balkánský stát, patřící do EU, přilákat další investory z oblasti autoprůmyslu.
Ten člověk jinak psát neumí a s největší pravděpodobností ani jinak umět nebude. A kolik kusů aut už reálně vyrobili a kde je vlastně prodali se k panu "redaktorovi" nedoneslo ? Škoda, že nemá Auto.cz položku "kariéra", hned bych se přihlásil, občas vypotit něco jako Fokt bych taky zvládl.
Vždycky mě fascinuje, s jakou záští reagují někteří pravidelní "diskutéři" na články, ve kterých vycítí možnost blýsknout se nějakou znalostí... Taková útočnost nevypovídá nic dobrého o autorovi / autorech.
Litex Motors je typickým příkladem nezvládnuté investice. Dva partneři v projektu (Litex UK a Great Wall) využili pobídek bulharského státu. Ve výsledku se ukázalo, že Litex nemá dostatek financi na překlenutí doby mezi zahájením montáže a rozjetím prodejů. Následkem toho se nejen nenaplňuje předpokládaná křivka výroby (a cash-flow), ale navíc se celý koncept "hroutí": domácí obyvatelstvo (kromě toho, že nemá dost financí na nákup GW vozů) nezískává vůbec důvěru k výrobkům z Loveče. GW China se proto rozhodla nečekat a zahájit prodeje v Itálii a v UK, kam zase nemají přístup výrobky z Loveče (další rána projektu). Situace J-V je tedy více než těžká, je přímo kritická, finančně i "politicky" (Číňané jsou v jednání velmi tvrdí a rozhodně nehodlají do Loveče nalévat další peníze).
Výroba v Loveči je opravdu velmi primitivní, jednoduché podlahové dopravníky o celkové délce cca 200 m, by-side kompletace komponentů, koncept postavený na zkušenosti manažerů Litex UK z jednoduchých montáží v JAR. Věnovali velkou pozornost zaškolení pracovníků na jednoduché pracovní operace a byla zřejmá snaha dosáhnout hlavně vysoké kvality montáže. Jak tahle situace vypadá dnes, si při celkovém "zmaru" projektu nedokážu představit.
Je zřejmé, proč se uváděný PR článek objevil v UK: LITEX (výhradní prodejce v UK) se snaží zvrátit stávající nedůvěru ve výrobky GW. A navíc plánují zahájení prodejů aut z Loveče. proto se uvedeným článkem snaží vytvořit obrázek o tom, ze Bulharsko je "zemí zaslíbenou automobilové výrobě"...
Myslím, že doplnění článku o "zasvěcené" informace je mnohem kultivovanějším příspěvkem, než spílání autorovi...
A ještě pár slov k Bulharsku: není bídnější země v EU. Pracovní síla- její vzdělání, zkušenosti a motivace plus celková kultura, infrastruktura, zmíněná korupce, to je opravdu nejhorší možný mix v EU. Howgh.
Řekl bych, že bulharští soudruzi udělali chybu, že se neprobudili již v roce 1993, ale až o 20 let později ;-\ :no: No, ale možná je to štěstí, protože si snad nedovedu představit strašlivější kombinaci - činské auto smontované v Bulharsku >:-[] >:-[] >:-[]:no::no::no:
P.S. Asi by měli zůstat u pěstování zeleniny a ovoce, to jim prý docela jde ;-):-!
Možná máš pravdu, ale ty "prémiové automobilky" se s tím asi nechlubí. Nebo by to na tebe působilo solidně, kdyby jsi na svém medvědovi nebo bavoráku objevilo díl s nápisem "made in Bulgaria"? >:D:no:
Gilgite, opět se zbytečně snažíš. Pro chytrolína je to dane, co není z ČR nejhůře z Němec stojí za pikaču. Takových je tady většina národa protože si na bulharech, rumunech, polácích, rusech a nevím kom ještě honí svoje ega. Přitom mají rozhled jako malé děti maximálně za další vesnici a netuší že svět se točí jinak než si představují.
"Bulharsko v 90tých letech nebylo co se týce rozbehu investicí zahranicních výrobcu automobilu a komponentu v tak dobré situaci jako CR, Slovensko, Madarsko nebo Bulharsko, " - nie je tam chybka?