Bus of the Year 2013: Mercedes-Benz Citaro

 

Titul Bus of the Year 2013 získal pro Mercedes-Benz městský autobus Citaro s motory splňujícími emisní limity Euro VI.

V letošním soupeření o titul Bus of the Year 2013 vyhrálo nové Citaro s motorem Euro VI před svými konkurenty, z nichž téměř všichni spoléhali na hybridní technologie, s ohromující podporou mezinárodní odborné poroty.

Nový autobus Citaro je první městský sériově vyráběný autobus, který splňuje emisní limity Euro VI. K jejich splnění přispívá technologie Mercedes-Benz SCR zahrnující vstřikování aditiva AdBlue, kdy oxidační katalyzátor ve výfukovém systému recirkuluje plyny v uzavřené smyčce částicového filtru. Zcela nová generace motorů ve spojení s tímto složitým systémem pro regulaci emisí představuje další krok ve vývoji vznětových pohonných jednotek společnosti Daimler AG.

Pohonné jednotky pro Mercedes-Benz Citaro oceněný titulem Bus of the Year 2013 představují nově vyvinuté BlueEfficiency Power šestiválcové řadové motory OM 936 o zdvihovém objemu 7,7 l a OM 470 s objemem 10,7 l. Oba motory splňují emisní normu Euro VI a mají kombinovat trvanlivost a spolehlivost s nízkou spotřebou paliva, oleje a AdBlue.

K ekonomickým úsporám má přispět i rekuperační modul. Energie vyrobená bez nákladů je uložena ve dvouvrstvém kondenzátoru, následně je pak použita jako další zdroj energie během akcelerační fáze. Celkově Citaro dosahuje úspory paliva mezi třemi a pěti procenty. Při běžném užívání to odpovídá 1.000 litrů nafty a 2,6 tun CO2 za rok. Údržba filtrů pevných částic musí být nyní prováděna každé dva roky nebo po každých 120.000 km.

S použitím nových motorů byl vyvinut i nový zadní rám, který vozidlo prodlužuje o 30 mm. Nové povrchové panely použité na zadní části autobusu mají přispět k dynamičtějšímu vzhledu vozidla, ale beze změn v poloměru otáčení nebo celkové výšce vozidla. Nový je zaoblený skleněný panel nad zadním oknem, kryt motoru a také zadní svítilny, které jsou složeny z LED.

Citaro obsahuje nové prvky pro ochranu řidiče v případě kolize. Autobus byl navržen celkově s přihlédnutím k budoucí evropské směrnici ECE R 66/01, která určuje větší prostor pro přežití cestujících v interiéru v případě převrácení autobusu, která vstoupí v platnost do roku 2017. Citaro je první městský autobus vybavený elektronickým stabilizačním programem ESP.

Porota Bus of the Year 2013 ocenila vedle techniky a designu exteriéru i komfort, který Citaro poskytuje cestujícím.

Vstupní a výstupní místa na každých dveřích jsou jasně osvětlena širokými pásy LED. Tento koncept osvětlení pokračuje i v interiéru a má zajistit příjemnou atmosféru. Stropní světla nepřímo osvětlují interiér, dobrá úroveň osvětlení v zadní části vozidla, má přispívat ke snížení nebezpečí vandalismu.

Mercedes-Benz Citaro: Nová generace představena

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 






 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…