Nejlevnější vůz světa byl představen na autosalonu v čínském Guangzhou. Výrobcem je čínská automobilka BYD, která tímto modelem nahrazuje svůj dřívější nejmenší model Flyer.
Umím si představit, že bránit soudruhům v kopírování svých výrobků je pro automobilky velmi těžké... Doufám, že tohle žádná země nepovolí na svém území prodávat, tak jako se zde nesmí prodávat pirátská CD. 8-s
MOžná se budu opakovat. Ale za 60 - 80 000 bych to vzal. 30 000 Kč stojí čínský skůtr. Ano, i ten má mezery ve kvalitě, ale dokáže celkem dobře sloužit. Neviděl bycha si důvod proč toto na popojíždění po městě nekoupit. Méně bezpečné než skůtr to prostě být nemůže. A méně spolelivé asi taky ne. Za ty peníze to prostě je prodejné... Za 120 000 už ale ne. Na ježdění do práce 12 km po městě tam a 12 km po městě zpět, když vím, že na to za 3 měsíce vydělám, je to opravdu v úpohodě. Nikdo to neukradne a když to odřeš? No co...? Jo mě se to líbí.
Stejne jako textilni prumysl, elektronika, hracky a co ja vim co jeste, se i automobily presunou do Ciny. Dnes se smejete a poukazujete na kvalitu, zitra to bude kazdemu jedno. Budete se do toho oblekat stejne jako do cinskych T-shirts...
V Evrope se pry za par let pracovat nebude, bude se delat jen vyvoj a na ulici budou behat jen experti: Doktori, profesori, specialiste ze vsech moznych branzi.
Neni divu, inteligence(?) pry v Evrope stale stoupa, paralelne s ucastniky vysokych skol 8-s
Konkurence je tvrdší a Čína, Indie a další země se prosazují v takových oborech, které byly ještě nedávno výsadou vyspělých zemí. O konkurenceschopnosti rozhoduje i přesouvání výroby z vyspělých zemí… Co je výhodou Evropy? Flexibilita, improvizace a schopnost vymýšlet.. A to jsou do budoucna dobré předpoklady. ;-)
Wolffe, ono radovat se nad cenou něčeho, co bylo ukradené (a tudíž se nemusí splácet nákladný vývoj), na čem pracují lidé za misku rýže a co vidělo kvalitní vysokopevnostní ocele akorát tak z vlaku (pokud to mělo dobré oči a dohlédlo to přes moře do japonska)...je mírně řečeno naivní. Tím, že by sis to koupil dáváš jasně najevo, že si nevážíš poctivé práce. To fakt radši být bazarovej kovboj než toto...tfuj. :no:
hh to by me zajimalo srovnani tohodle a treba ojeteho clia z bazaru ktery ma najeto 100.000km :-) zajimalo by me, jestli by i pak bylo to clio lepsi. ja verim ze clio z bazaru by i po 100k km bylo o milove kroky lepsi :-)
já souhlasím se skejpou a zakladam to naskušenosti s bazarovym cliem 1,2 95 000km r.v. 2001:-) supr stav a navíc už ho mám tři roky a žádná oprava ještě nebyla takže paráda
Jasne, nejdriv jen do prace, pak si reknes, ze s tim dojedes i na sluzebku. Potom i na dovcu a uz se vezes. Je to cypovina! A co bys delal s Fiatem? Prodal do muzea nebo do acek? wolffe, koorva, mas vysoke skoly, tak pouzivej hlavu, chlape! ;-\ :no:
Hlavně že v tom bude teplo a nebude pršezt na hlavu. TPCA bude muset změnit cenovou politiku jinak jejich mrňata nepudou na odbyt. Konkurence je holt tvrdá a nekompromisní. >:D
A to je pro tebe jako konečného spotřebitele důležité, nebo jsi představitel Toyoty???
Superba si taky lidi kupujou, ikdyž je to přeslečený passat....za ty peníze proč ne... ;-)
Za ty peníze máš sedm let starou felicii, tak pokud to bude jakžtakž spolehlivé a provozuschopné, budou díly, tak bych se toho nebál :yes:
Lidi jdou vždycky za cenou ta přeci hovoří a platit přemrštěné ceny za značku je jen pro bohatý. Nám obyč poddanejm to na rozbytí huby stačí. Ať si okopírujou třeba porsche nebo Lambo, hlavně aby to brzdilo topilo a jelo ne?
60000 kc.to zas tak vela nie je.V UK platim Ł 1300 za poistku este Ł 200 road tax prejazd cez centrum Ł 8 parkovne od Ł 1 - 4 na hodinu atd.Vlastne len poplatky na auto ma vydu viac ako ta cinska plechovka.Nech si to nechaju v Cine...
....jejich napady,nebo-li fantazie je skutecne(nejspis)miziva a zde se to jen potvrdilo(krome tech svetel a mozna interieru).Jo,,,okopcena"kastle,vsechno,… ze se nevzmohli ani na to logo?? ;-\ Skutecne pro tchyni........
1: uz Aygo neni moc kvalitni auto (ano, je to Tyota,ale nezapomenjte ze hodne zakladni).
Vpraci kolegove blbi a jezdili s tim zavody pres parkoviste a nabourali do mkovyho mercedesa.
u mka se prelestil blatnik, u ayga se menil predni naraznik a blatnik.
jak bude vypadat s kvalitou jeho kopie z ciny???
2: trochu me mrzi, ze to tu moc lidi neresi, ale ja mam zasadu, ze z Ciny nekupuju nic, kdyz vylozene nemusim (pracuju jako grafik a at chci nebo ne..intel i amd vyrabi i v cine)
ALE: JAK MUZE NEKDO JESTE NAVIC UVAZOVAT NAD NECIM TAKHLE SPROSTE UKRADENYM?
A ty reci o tom, ze kdyz koupite cinsky vyrobek tak podporite cinsky delniky? Hloupost, pracuju za dolar dene a bohatnou leda tak nadnarodni korporace nebo firmy ktery to vyrabej.
3: Charouz uz myslim zacne brzo dovazet jiny cinsky "velmi dobry" "auta".
Je to clovek, ktery nejdriv okradl stat, ze si pujcil nekolik desitek (minimalne) milionu a ty pak neplatil.
Nasledne koupil pohledavky zpet za smesnou puvodni cenu.
Z toho vyplyva, ze ten clovek se asi ohledne penez jen tak pred necim nezastavi. Proto bych si dovolil pro nej a jemu podobne nasledujici vzkaz:
Doufam, ze od Cinskeho dealera dostanete vyhodnou nabidku v pripade, ze jejich auto budete prezentovat jako pro osobni uzivani a zabijete se v tom:)
Právě nevím no....dvě sedačky se tam vejdou v pohodě, a na těch 6000km ročně koktu ??? :-!
Navíc příští rok bude nový superb, možná i v kombíku a pak mám ještě k dispozici fabii a pick up 8-s
Ale byla to jen úvaha, zatím se na to nechystám ;-)
Já jsem teda s prostoru vzadu fakt sklamanej myslel jsem že u druhé generace to bude lepší protože jí nejspíš pak zase dostanu ale je to pořád stejná bída jako u první.
Musím holt postoupit výš tam už je Focus nebo Astra ;-)
No vidíš, kdyby si kolegove počkali, tak nevykurvili auto za 300 000, ale jen za šedesátku a tomu říkám bomba mač. K čemu tyhle mrňata jinému jsou než na hovadiny v pracovní době. >:D
Šikovny si kupi nove auto za cenu ojetiny ,stači trošku šikovnosti ,rozobrať poriadne všetko dotiahnuť a pekne auto za take peniaze a bezpečnost je tiež na urovni tych 20r aut aspon dúfam
Cena...ta je tedy konkurenceschopná. Výrobce má prostě konkurenceschopnou výrobu, tedy nižší náklady - dělníci hákují za misku rýže (může se časem změnit), podhodnocená domácí měna (může se taky změnit), životní prostředí nikoho nezajímá, využívání duševního vlastnictví konkurence...
Zákazníky si to určitě najde a když ne mimo čínu, tak doma a to bohatě stačí. Kupovat to nemusíte. Co vám tedy pořád na tom všem vadí? Je to prostě klasická japonská poválečná cesta.
Kdyby Toyota vyráběla tyhle krabičky od zápalek v Číně hned a za těch 60 000, tak se nic nekopírovalo a prodalo by se toho o pár set desítek tisíc ročně víc bez naříkání ku prospěchu všem lidičkám co nemají na předražené evropské nákupní tašky.
A nedělám si srandu.
Je tohle ukradené? To, že se to tvarově hlásí k Aygu, přece není krádež. Je to ukradený průmyslový vzor? Mě to ani jako Aygo nepřipomíná. Jako ukradené by se to dalo považovat, pokud by to bylo zaměnitelné s Aygem. Ukradené je CD s muzikou, protože ta zaměnitelná je. Tohle nemá technologie Toyoty, nikdo si to asi místo Toyoty nekoupí. Je to prostě levný vozík na nákupy v současné době jen pro číňany. Moc dobře vím (ne že bych ho měl), že se například čínské skůtry (např. Kentoya) dají docela dobře použít. Nikdo od toho nečeká spolehlivost a Hitech Aprilie (jež už se ale úplně jinou technologií dělá v Číně), ale prostě tě to celkem spolehlivě 3 - 5 let vozí... Je to tak? A pokud vemu tento vozík vzhledem k ceně pro tento účel, tak bych ho vážně bral. Nikdy bych nedal za Brillance třeba 300 000 byť by to bylo auto velikosti SUperba, ale tohle je přece úplně něco jiného. Když použiji rétoriku GTIho, jsou to 3 průlměrné platy. Bože, co bych dal za to, abych mohl koupit nové popojíždědlo k supermarketům a do práce, kde v centru Brna se třesu kdy budu mít zase jaký šrám. Nepotřebuju bazarové auto... za 100 000 a ani vehykl za 50 bez ajsné minulosti. Stačilo yb mi tohle popojížďátko... Je to ale jen teorie.. možná vidět to LIFE, tak ani houby.
Hluboko do žlabu, daleko od lizu, gigolo vlastních snů, pasák svých tužeb a prostitut své touhy... ano i takový - rýžový gigolo - si splní sen. Sen mít vlastní auto. No, auto. Kraksnu. Zde... v dokonalé kolébce aut, se najdou jedinci, kteří nejen že na setinu vteřiny zakolísají, oni dokonce by byli schopni si to snad i koupit.
Pominuli až brutální porušování průmyslových práv a přenesu-li se přes to, že tomu pneumatiky hustí desetiletí číňánkové, napadá mi - kde máš, ty rýžový gigolo vlastní hrdost, kde máš úctu sám k sobě? Úctu ke své civilizaci.
Jistě, jsi než prostitut. Prostitut svého života. Zoufalec ve svých nocích, zkrachovalec ve svých dnech. A za pár švestek bys prodal i vlastní mámu :no::no::no:
Tedy - Neexistuje možnost volby, existuje jen možnost rozhodnutí. Jmenuje se - nikdy.
Tentokrát s tebou souhlasím ale mám neblahý pocit že tohle bys napsal před deseti lety o korejcích i když pravda ty takhle nekopčili a já korejce rád takže by jsme zase byli v sobě ;-)
Cinan vi jak nas, jde jen o zvyk o akceptanci. Ted tady argumentujeme necim co za par dni nebude argumentem. Cinan si nas koupi a my ani neceknem, protoze nas ovladne zvyk. On vi jak na nas, da tomu to co potrebujeme, dostaneme tvar a dostaneme znacku. Ted jen nadavame na kopie a nedodrzovani buhviceho, ale za par dni si nas koupi a pak mu budeme patrit a slouzit...
Nechcel som povodne reagovat na tuto spravu, ale pretoze tu vznikaju obvykle sumy, tak by som rad reagoval.
Info o prototypoch tohto auta som posielal jednej slovenskej autoredakcii este v lete, myslim ze v juli. To sa ku mne dostali prve - "spionazne" - fotky priamo zo Shenzhenu, kde zije viacero mojich kamaratov. Auto v lete jazdilo zakamuflovane sachovnicovym naterom. Uz vtedy bolo ale jasne, ze je to "klon" (ako to v Cine volaju) Toyoty Aygo ci Citroenu C1. Fotky ale neboli velmi kvalitne, a to bol asi dovod ze ich redakcia neuverejnila.
Co sa tyka nadpisu tohto clanku - je mierne zavadzajuci. K dnesnemu datumu je najlacnejsim autom na cinskom trhu model Chery QQ, auto vizualne velmi podobne na Daewoo Matiz/Chevrolet Spark. S motorom 800 ccm sa da kupit za cenu priblizne 30.000 yuanov, alebo tesne pod tuto hranicu.
Koncern BYD ("Build your dream") este minuly rok avizoval, ze pripravuje auto najlacnejsieho segmentu, ktore by malo nahradit uspesny, ale zastaravajuci BYD Flyer - ten sa uspesne predava napriklad aj v Rusku.
Necudujte sa vizualnemu kopirovaniu. Konkurencna firma - Chery - roky vyraba model QQ3, ktory Matizu ako keby z oka vypadol. Hoci sa Daewoo vyhrazalo sudnymi zalobami, v ziadnom sudnom spore neuspelo. Niet sa co divit, ze BYD sa vydal podobnou cestou.
Cinske porekadlo hovori: "Naco znova vymyslat koleso" - a pouzivaju to dost casto, ak chcu niekomu vysvetlit ze jeho praca je zbytocna. V prenesenom vyzname to znamena, ze uspesny produkt kludne okopiruju, naco vymyslat nieco, co uz je vymyslene. Najma pokial ich cielom bolo vyrobit auto, ktore ma prebrat stafetu najlacnejsieho auta na trhu.
Pozrite sa na ich dalsi produkt - kabriolet F8 - to je krizenec Peugeotu 307CC (system skladacej strechy), Renaultu Megane Cabrio (interier a stredna cast karoserie), VW EOS (zadna cast), a to vsetko korunovane maskou Mercedesu CLK. Uspeli vymenovani vyrobcovia so sudnymi zalobami? Neviem o tom, ze by k nejakym vobec doslo. A BYD F8 sa vyraba a uspesne predava.
S tym nadpisom som chcel ale upresnit - auto sa ma na cinsky trh dostat v aprili 2008. Cena 23 tisic juanov nebola oficialne potvrdena. Oficialne info je "pod 30 tisic juanov", najlacnejsi model pre cinsky trh (pravdepodobne s motorom z BYD Flyer 800ccm, splnajucim iba Euro3, bez ABS a klimatizacie) ma byt lacnejsi, nez Chery QQ - teda za menej nez 29.900 yuanov. Za lepsie vybavene modely cena stupa az po hranicu 50 tisic (novy motor 998ccm DOHC splnajuci Euro4 s vykonom 50 kW, nova 5st. prevodovka, ABS+EBD, viacej airbagov, klimatizacia, atd).
V pondelok davali v CNTV (cinska statna televizia) oficialne interview s generalnym riaditelom BYD auto sales. Pán Zhi Xia Bing okrem iného povedal, ze v priebehu nasledujucich 12 mesacov BYD predstavi hybridny model F1. Pokial si pamatam, tak zatial vzdy splnil to, co avizoval.
29 tisic az 50 tisic yuanov - to je aktualnym kurzom 88 az 152 tisic SKK (resp. 71 az 122 tisic CZK). Neverte rozpravkam o cinskych robotnikoch pracujucich za misku ryze na den, ani o 10 rocnych detoch pri vyrobnej linke (GTI, skaredo sa pleties). Klebety o podradnej oceli (Cina je najvacsim dovozcom ocele na svete) ci o bezduchom kopirovani. Bol som vo viacerych fabrikach, aj v tych, ktore produkuju zastarale pikapy pre rolnikov (napr.take ZXAUTO), aj v tych kde masivne investuju do technologii - taky Great Wall, ich lisovna, motoraren, lakovna ci montaz nezaostavaju voci poprednym europskym fabrikam. Automatizacia, europske a japonske technologicke vybavenie, cistota - a produkt? Pozrite na ich novinku GW Peri - ved to je aktualny Fiat Panda. Vratane pristrojovky. Pre istotu sa vsak zozadu podoba na Nissan Note.
Ano, BYD F1 je klon Toyoty Aygo, ale auto nie je len o dizajne. Ak chcu vyrabat auta na export, alebo otvorit si cestu na europske trhy, neriskuju experimenty.
V Cine su najoblubenejsie sedany - to je auto podla ich gusta. VW Polo, Citroen C4 (a predtym ZX ci Elyseo) - v Europe 5 dveraky, u nich najoblubenejsie vo verzii sedan. Niektore takto upravene modely si casom nasli cestu aj k nam - sedany Suzuki SX4, Nissan Tiida, Honda City, Mazda2. Ak BYD zacina vyrobu 5-dv. miniauta F1, mozete si domysliet, kam nim mieri.
P.S: poznate nejaku automobilku, ktora medzirocne zvysila vyrobu a predaj o 100%? USA, Europa, Japonsko? Ale BYD-u sa to podarilo.
Víš... z "nuly" se to hodně dobře navyšuje na rozvíjejícím se trhu. Zvláště s uplatněním tebou zmíněného hesla o vymýšlení kol. Kdyby evropská automobilka mohla jen tak kopírovat úspěšný produkt, bez nutnosti splacení nákladů na vývoj, také bude mít stejný růst, protože cena jejího vozu by byla minimální, stejně jako v případě BYD. Nehledě na to, že zkusit to v Evropě, USA či Japonsku, okamžitě by následovala žaloba. Stejně, jako vyrukovalo BMW s žalobou ve chvíli, kdy se čínské automobilky snažily dostat do Frankfurtu přímé kopie X5. Dokud si auta takhle kopírují jen pro vlastní trh, místním obchodníkům to vadit nebude. Ale sem si je s kopiemi nepustí.
Z nuly to bolo v pripade BYD pred 5 rokmi. V 2006 to bolo 50 tisic predanych aut, za 2007 zatial nieco cez 100 tisic (a este nie je koniec roka).
Neviem o tom, s akou zalobou vyrukovalo BMW vo Frankfurte. Shuanghuan CEO - ta "kopia" BMW, ktoru spominas, tam bol vystaveny v pocte 2 ks pocas celeho trvania autosalonu. Takisto terenny UFO - klon predchadzajuceho modelu Toyoty RAV 4.
A ked sme pritom - v Guanghzhou vystavuje aj Toyota. A to hned vo vedlajsom pavilone.
BYD nie je len vyrobca automobilov. Vyraba hlavne baterie a akumulatory, ovlada tretinu svetoveho trhu baterii do notebookov a mobilov. Onedlho sa moze situacia otocit, ze europsky ci japonsky vyrobca si pojde od BYD kupit akumulatory pre svoj elektromobil, alebo bude kopirovat tie ich.
videl som reportaz o tomto tusim na rtl nejake tyzden dozadu a nemam pocit, ze slo o zalobu, ale len o list od CEO BMW, dalej VW a DC a boli to vsetko listy v priatelskom tone a nejaky nemecky expert tusim z Dekry tam tie dve "x5" porovnaval...
presne tak to je. BMW si je urcite vedome, ze by so sudnym sporom neuspelo.
Keby sa dal dizajn auta patentovo chranit, ako uzitkovy vzor alebo nieco podobne - tak by Lexus platil Mercedesu, Hyundai za Santafe Volkswagenu, Skodovka za Fabiu Swiftu, Opel za Combo Citroenu, atd atd. A nakoniec asi kazdy kazdemu.