BYD začne příští rok vyrábět (hybridní) elektromobil

BYD začne příští rok vyrábět (hybridní) elektromobil

 

Některé čínské automobilky sice ještě před pár lety vyráběly něco jiného než automobily, avšak v některých případech to není na škodu. Příkladem může být automobilka BYD, která dnes využívá svého dlouholetého know-how ve výrobě dobíjecích baterií.

Soukromá čínská automobilka BYD, která se řadí do skupiny čínských automobilek snažících se o vlastní vývoj, oznámila, že začne v druhé polovině příštího roku v Šenženu vyrábět elektromobil. Model založený na sedanu F3 bude nabízet tzv. plug-in hybridní technologii, kdy baterie vozu bude možné dobít z elektrické sítě. Automobilka tento vůz vyvíjela čtyři roky.

Na tomto plug-in hybridu jsou zajímavé právě baterie. Mladá čínská automobilka BYD, která do automobilového průmyslu vstoupila v roce 2003 (první model však vyrobila až v roce 2005), totiž začínala jako výrobce baterií a nakonec to dotáhla až na druhého největšího výrobce dobíjecích baterií na světě. BYD pro svůj hybrid vyvinul baterie využívající železo. Oproti lithiovým bateriím nabízejí tyto baterie větší kapacitu, nižší náklady na výrobu a také větší bezpečnost. Právě výrazně nižší výrobní náklady automobilce umožňují spustit sériovou výrobu. BYD ještě uvedl jednu velmi zajímavou informaci. Baterie vozu, které bude možné zcela dobít během 20 minut (70 % za 10 minut), by měly zvládnout až 2 000 dobíjecích cyklů, než se začne snižovat jejich kapacita.

Podle neověřených informací by mohl BYD nabízet dokonce plně elektrický vůz založený na modelu F6 (nebo F3, informace se různí), který by byl poháněn stejným typem baterií. Informace nemusejí být vůbec nepravdivé, protože BYD letos plně elektrický vůz vycházející z modelu F3 představil na autosalonu v Pekingu. Plně elektrický koncept F3e dosahuje podle výrobce maximální rychlosti 150 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 13,5 vteřiny. Vůz zvládne na jedno dobití ujet více než 300 km, což znamená teoretickou životnost baterie 600 tisíc km. Náklady na provoz jsou podle automobilky oproti benzinové verzi zhruba třetinové.

Nespí však ani čínští konkurenti, které ve vývoji alternativních pohonů podporuje i čínská vláda. Největší čínská automobilka SAIC letos v Šanghaji představila koncept s pohonem na vodíkové články, který by se měl na trh dostat v roce 2010. Konkurenční dravá automobilka Chery letos rovněž představila koncept s pohonem na palivové články, avšak v jejím případě bude uvedení na trh trvat možná až 10 let.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Zdroj: Shanghai Daily, BYD
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…