Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bývalý pracovník VW v USA viní firmu z ničení důkazů o skandálu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Bývalý americký zaměstnanec německé automobilky Volkswagen podal na firmu žalobu za to, že ho propustila poté, co se odmítl účastnit na ničení důkazů o manipulacích s emisními testy.

Podle žaloby, kterou Daniel Donovan podal minulý týden ve státě Michigan, Volkswagen ničil dokumenty spojené s obcházením emisních norem a mařil výkon spravedlnosti krátce poté, co firmu loni v září úřady obvinily. Společnost dnes obvinění odmítla.

Žaloba uvádí, že ničení důkazů trvalo tři dny od 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen v dalších dnech přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, z toho v USA jich bylo téměř 600.000.

Donovan pracoval v právním oddělení americké pobočky Volkswagenu, které mělo na starosti správu elektronických informací v případech žalob na zodpovědnosti za škody a zranění. Donovan tvrdí, že firemní oddělení informačních technologií mazalo informace související s případem emisí navzdory zákazu ministerstva spravedlnosti USA až do 21. září a že se se svým podezřením svěřil nadřízenému. Propuštěn byl v prosinci a podle žaloby to bylo kvůli obavám firmy, že by o jejích nezákonných krocích informoval EPA, FBI nebo federální prokuraturu.

Volkswagen dnes uvedl, že Donovanův odchod z firmy s případem obcházení emisních testů nesouvisel. "Jsme přesvědčeni, že jeho tvrzení o neoprávněném ukončení pracovního poměru je nepodložené," uvedl Volkswagen podle agentury AP.

Americké ministerstvo spravedlnosti počátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli skandálu civilní žalobu a shromažďuje doklady pro žalobu v trestní věci. Volkswagen v souvislosti se skandálem čelí řadě dalších žalob a vyšetřování. Bude se rovněž muset vypořádat s rozsáhlými náklady na úpravu aut, jichž se skandál týká.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Avatar - S8
19. 3. 2016 13:34
Re: Čím dál tím líp...
Přesně, prostě neloajální krysa. Dokud mu platili jistě ne podprůměrný plat, tak to bylo OK, ale když ho poslali pryč protože prostě nepracoval pro ně (ať už to bylo jakkoliv a nevěřil bych tomu chudínkovi, jak ho kapitalisté nutili dělat něco totálně proti jeho křišťálově čistému přesvědčení) ale proti nim, tak kope. Chudák, ubožák, trapák...
16. 3. 2016 13:53
Re: Čím dál tím líp...
Já bych to tipnul na zhrzeného zaměstnance, který neunesl vyhazov, tak využívá situace Diesel gate k pomstě a vytřískání nějakých peněz navíc za ten vyhazov.
Avatar - CommonUser
16. 3. 2016 09:31
Re: Čím dál tím líp...
[odkaz]
15. 3. 2016 16:47
Re: Čím dál tím líp...
Pandorina skrinka nebo spis kufr (auta).
Zajimave ze nekteri europoslanci se snazi dosahnout odskodneni majitelu diselovych aut, jako v Americe, pritom:
1) svolavaci akce neni povinna, pritom ohrozuje zdravi a zivoty lidi
Jak tedy muze nekdo pozadovat odskodneni a nebyt vazany na navstevu servisu
2) vyfuk smeruje do zadni casti mimo kabinu ridice, takze spis by meli odskodnit vsechny lidi, co diesel nemaji
To je jako odskodnit uhelnou elektrarnu, protoze vypousti emise
Avatar - praděda7
15. 3. 2016 16:20
Re: Čím dál tím líp...
Koncernové Čapí hnízdo... >:D