Bývalý šéf německé automobilky Volkswagen Martin Winterkorn, který v září odstoupil z funkce v důsledku emisního skandálu, bude pobírat mzdu až do konce příštího roku.
Je naprosto nemyslitelné aby o fixlování softwaru nevěděl. Takhle Koncern nefunguje. A tenhle *urák dostne takový zlatý padáček. Budou muset podlidem v Boleslavi utáhnout uzdu aby zbylo víc na dividendy a výpalné pro tohohle vykuka…
Podovdnik, ktery napacha obrovske skody, ktere v konecnem dusledku zaplati zakaznici VW, a misot toho, aby ho VW zaloval, presneji akcionari, tak dostane zlateho padaka. Na to se da rreagovat jsne - nekupvat jejich auta.
Nebudem tvrdit, ze o podvode nevedel, ale v case ked zasadol na najvyssi post sa tie motory uz nepredavali. Tak preco je brany na zodpovednost iba on? Piech o tom musel tiez vediet.
Vypada to tak, ze diselgate pomohlo ke zmenam v nasi STK:
Dodává, že letošním impulsem k vyšší poptávce po reinstalaci DPF bylo narovnání chyby v zákoně, která po mnoho let započítávala koeficient do limitu kouřivosti 2x. Díky tomu řada vozidel i s demontovaným filtrem pevných částic běžně procházela na měření emisí i bez filtru. Protože se ale v letošním roce tento koeficient snížil na správnou hodnotu +0,5 (namísto +1,0), mnoho řidičů již začalo mít problémy.
ten kdo tohle vyuzije je bud uplne blbej, nebo nesvepravnej >:D spis me to prijde jako recese na zber dat blbcu :-)
auto na emise muzou nechat poslat i policisti co takove auto nekde stopnou na silnici, a v tu chvili takovemu cloveku pak hrozi mnohem vic, protoze ti co za nej vyridi tu technickou jak se dusujou na strankach ho pak stopro nechaj na holickach a stopro budou jisteny nejakou zminkou ve smlouve, protoze jim by pak hrozila pokuta radove vetsi :-!
jinak "uradum/organum" by vpodstate stacilo zjistit auta ktera na emise pristavila takova firma co tohle nabizi, v dnesni dobe je to asi neco jako bys dal na aukro inzerat ze prodas kilo kokainu >:D
Zvedla se myslim i pokuta pro takove firmy ale zatim si vesele podnikaji dal. Nevim jestli to neni nahodou ta firma co pred nejakyma 10 rokama nabizela chiptuning s certifikatem, az si to nekdo nehcal zmerit u konkurence v Bratislave na brzde a zadny narust vykonu tam nebyl.
Sranda jsou i ty "reakce zákazníků"... jak jsou vlastně ti hodní, kteří pouze pomáhají těm, kteří se nikoli vlastní vinou dostali do obtížné životní situace, ale jakmile naspoří příslušnou částku, ihned si DPF zakoupí.
to jsou myslim jenom smyslene citace ale dokazu si predstavit lidi co si stezuji, ze musi mit DPF, EGR a nevim co a pritom na starem rotacnim TDI nemeli nic
Rád bych věřil, že máš pravdu... ale nevěřím. Bojím se, že tohle je přesně to, co si masa žádá. Projít jednou za dva roky emisema, jakkoli... a pak v klidu jezdit dál.
Jo, Policie tě může poslat na STK... to ale může už dneska, a máš pocit, že se to nějak masově děje, nebo že by to řešilo problém demontovaných DPF? Někteří známí z toho měli obavy, ne kvůli DPF, ale kvůli nestandardním kolům a rámu v autě apod., vtipkovali, že si udělají aplikaci na navigování mimo dosah STK... v praxi se ale neděje vůbec nic.
Policie maximalne dela to, ze zastavuje stara shnila auta a kontroluje jestli maji technickou . Pokud ne tak mozna potom je tam posilaji, ale ze by nejaky policista kontrolovatl nepritomnost DPF, na to nemaji ani cas, ani vzdelani/vybaveni.
Nepřítomnost DPF pozná i tříleté dítě během pár vteřin. Stačí prstem nebo papírem vytřít konec výfukové roury a v případě zašpiněného je jistota, že tam filtr není, nebo je nefunkční.
Zajímalo by mne, jak tento fakt a celou aféru vnímají klienti, kteří si zakoupili vůz od VW Group (mám na mysli pouze CZ zákazníky). Necítí se podvedeni? Koupí si příště znovu vůz od koncernu VW?
Klienti se už mnohokrát v diskusích projevili. Hlavně, že to jede za pět a táhne vodspodu... Mnozí i tady začali vytahovat, jak podvádí všechny značky, protože spotřeba (emise, blablabla, cokoli...) nesedí v reálném provozu s normou... Další vytahovali, že je špatná norma a EU a kdovíco ještě.
VW je modla a na tu se nesahá...
Co jsem se bavil s lidma, jsou tři roviny
1) Jak se jich to konkrétně osobně dotkne - třeba že by museli do servisu nebo dokonce že by pak auto jezdilo hůř. Tohle by vadilo.
2) Že auto reálně vypouští víc škodlivin a kazí ovzduší - převažuje názor, že všechna auta vypouští víc škodlivin a celé je to divadlo, lidi často míchají NO a CO2.
3) Samotný fakt, že VW podváděl při měření - většina to bere jako hloupou chybu, která se jich ale nijak netýká
4) bral som od WAG iba benzíny takže dieselgate sa ma reálne netýka.
Ale či nabudúce "dám zarobiť" hlúpim podvodníkom je veľmi, veľmi otázne.
Čiže ide ešte o "rovinu charakteru/svedomia".
Respektive, že se budou o dalším autě rozhodovat tak, jako by se nic nestalo... a jestli to bude VW nebo třeba Opel bude záležet na tom, kdo nabídne lepší auto za lepší peníze.
Dieselgate je samozřejmě šmouha na image VW, ale hlavně v USA, v Evropě se to pragmaticky smýšlejících zákazníků moc nedotýká.
Ja jsem se ptal nekolika lidi ve svem okoli, co na to rikaji. Schvalne jsem vybral lidi, kteri nejsou "blazni" do aut a maji VW.
Nekteri mi rekli, ze jim pojem DieselGate neco rika, ale moc toho nevi. Nekteri, ze se jedna o nejakej podvodnej software, co s necim fixluje. Nikdo mi vlastne nedokazal rict, co presne je spatne.
Samozrejme nemuzu mluvit za ostatni (a je to jen vzorek par lidi z myho okoli), ale myslim, ze vetsina lidi na to kasle, protoze o tom vi jen malo. Otazkou samozrejme zustava, jak je ovlivni pripadna vynucena navsteva servisu.
Necítím, nemohu totiž říct, že bych na emise při výběru auta koukal. Výjimkou bylo, když si člověk mohl připlatit za SCR nebo předtím za DPF. A koupím, když ho jinak budu chtít; tedy tahle aféra nebude mít prakticky vliv. Na diesely tolik nekoukám, nemám nějak velký nájezd. Nicméně u dieselu bych váhal, kdybych kupoval teď - prostě pro nejistotu, nechci, aby se mi v tom pak někdo hrabal.
Takže dedulo si dobrými výsledkami zarobil pár miliónov a firmu to bude stáť pár miliárd. Že to tak funguje v politike to "chápem", ale u súkromnej firmy?? Nemali by ho skôr žalovať? :-!
Skoda, ze to neni skutecna "dieselgate", ale spis "VW-gate". Diesel je svinstvo, at nosi jakekoli logo. Kazdopadne pul miliardy rocne... Co s tim ten clovek jako dela? Daji se takove penize vubec utratit? Navic kdyz ten pan je porad jenom zamestnanec.
Pokud se na to díváš očima člověka co si koupí nové auto, postaví barák, zajede na dovolenou a zbyde ti stále 400mil Kč. Pak se takové peníze utratit nedají.
Jenže je mnoho způsobů kam s penězi. Ať už je to koupě podílů ve firmách, založení nových firem, koupí nemovitostí. Většinou jsou tyhle lidi fanoušci aut, takže milují veterány. A ty také něco stojí.
Tyhle peníze se dají utratit snadno, jen se pohybuješ v částkách posunutých o tři čtyři desetinná místa než jsme zvyklí, tedy v desítkách a stovkách milionů.
No ptam se prave proto, ze je to zamestnanec. O tom, ze by zakladal nejake firmy nevim (ackoli to nevylucuji) a pokud kupuje podily, tak asi zejmena kvuli zhodnoceni svych penez a tim se dostavame zase na zacatek. Jasne, i ta pulmiliarda se da utratit, ale on ji vydelava pravidelne nekolik let.